مقایسه کسب درآمد اینترنتی و کسب و کار سنتی

مقایسه کسب درآمد اینترنتی و کسب و کار سنتی

قبل از پرداختن به موضوع اصلی مقاله که مقایسه کسب درآمد اینترنتی و کسب و کار سنتی است سخنی از وارن بافت درباره کسب پول و ثروت و به طور کلی کسب درآمد اینترنتی نقل می کنیم که می تواند راهگشا و برای ایجاد انگیزه در کسب و کارمان مفید است : « اگر راهی نیابید که در هنگام خواب هم کسب درآمد کنید تا دم مرگ کار خواهید کرد.» البته می توان با سرمایه گذاری در بانک و گرفتن سود آن هم در خواب کسب درآمد کرد ولی این سوددهی نیاز به سرمایه و پول هنگفت دارد تا در بانک قرار دهید و ریسک و خطر پذیری آن هم بالاست ممکن است بانک ورشکست شود و ارزش پول روز به روز با تورم موجود جامعه، کمتر شود. (نگاه کنید به مقاله : کسب درآمد از اینترنت در خواب )

به نظرم ، به جز کسب و کار آنلاین یا کسب درآمد اینترنتی، روش آسان و سهل الوصل دیگری برای کسب درآمد در هنگام خواب وجود دارد شما در خواب هستید و فروشگاه یا سایت شما در حال فروش و کسب درآمد است. وارن بافت موفق‌ترین سرمایه‌گذار کل دنیاست. موفق تر از هر کسی که می‌شناسید. شهرت این گرگ پیر اقتصاد برجسته به این است که اگر در بیابان رهایش کنید از زیر سنگ پول درمی‌آورد. این حرفش می تواند انگیزه برای همه در کسب درآمد اینترنتی باشد.

مقایسه مقایسه کسب درآمد اینترنتی و کسب و کار سنتی

برای مقایسه کسب درآمد اینترنتی و کسب و کار سنتی با یکدیگر بهترین راه بیان تفاوت و نقاط ضعف و قوت است تا از این طریق محاسن و معایب هر کدام مشخص شود . کسب و کار اینترنتی یا دیجیتال در دهه اخیر در کشور ما رشد کرده و سال به سال بر طرفدارانش افزوده می شود با این حال کسب درآمد از اینترنت نسبت به سایر جاها در آغاز راه بوده و به عنوان کسب و کار نوپا از آن یاد می شود. . در مقابل کسب درآمد اینترنتی، کسب و کار سنتی و یا قدیمی هست . ( تاثیر اینترنت در نابودی کسب و کارهای سنتی)

کسب و کار سنتی به مرور زمان شکل گرفته و جا افتاد و در دهه اخیر با چالش بزرگی به نام کسب درآمد اینترنتی روبرو شد . کسب درآمد دیجیتالی به دلیل محاسنی که دارد به سرعت در حال رشد است. در سایت پول یابی تصمیم گرفتیم تا ضمن مقایسه این دو نوع کسب درآمد، به بیان تفاوت این دو بپردازیم در واقع با بیان عیب یکی از مشاغل، خود به خود حسن و خوبی کسب و کار دیگر مشخص می شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با فروش سنتی

تفاوت کسب و کارهای دیجیتال و مشاغل سنتی:

۱- هزینه و زمان کسب و کار :

کسب و کار سنتی پر هزینه بوده و نیاز به سرمایه اولیه دارد ضمن اینکه از ابتدا تا انتها هزینه بر است و از نظر زمانی هم زمان بر و طولانی مدت می باشد. در مقابل کسب و کار اینترنتی به دلیل داشتن بستر خوب و مناسب، به صرفه بوده و برای شروع و راه اندازی نیاز به هزینه چندانی نداشته و بسیار سریع به بازدهی لازم می رسد. سرعت و بازدهی بالا مشخصه کسب درآمد اینترنتی است.

۲- تفاوت در ارتباط

در کسب و کار سنتی ارتباط بین فروشنده و خریدار یک ارتباط یک سویه و کمتر تعاملی است در حالی که در کسب و کار دیجیتالی کاملا دو سویه می باشد و در متنفع شدن هم برای هر دو می باشد.

۳- اطلاع رسانی

در کسب و کار قدیمی برای آگاهی و معرفی و یا اطلاع رسانی مشکلات زیادی وجود دارد و چه بسا که بسیار سخت و با هزینه فراوان همراه باشد. اما در کسب و کار آنلاین، اطلاع رسانی به راحتی و حتی در کمتر از چند دقیقه روی می دهد. تهیه مقدمات و رسیدن به نتیجه در کمترین زمان ممکن اتفاق می افتد.

۴- بعد مکانی و زمانی کسب و کار

از نظر زمانی و مکانی نیز با هم تفاوت اساسی دارند. کسب و کار سنتی دارای محدویت زمانی و مکانی فراوان بوده و مثلا برای فراگیر شدن در شهر یا استان و… نیاز به سرمایه و مدت زمان زیاد است یا دایره شمول فعالیت آن محدود می باشد در حالی که کسب درآمد اینترنتی در هر زمان و مکان و بدون هیچ محدودیتی می تواند انجام شود در سفر باشید در خانه باشید در بیابان و جنگل باشید در هر جا و در هر ساعتی از شبانه روز باشید می توانید کار و کسب درآمد داشته باشید در حالی که کسب و کار سنتی این امتیازات را ندارد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه راه اندازی کسب و کار اینترنتی
۵- بازگشت سرمایه و پول در کسب درآمد

از نظر بازگشت پول و سرمایه با هم تفاوت آشکاری دارند. در کسب و کار سنتی خواب سرمایه طولانی بوده و چه بسا که ماهها و سالها طول بکشد تا پول اولیه و سودش بر گردد . اما در کسب و کار دیجیتال بازگشت سرمایه سریع و تقریبا آنی بوده و خواب سرمایه ندارد .

۶- وجود فضای فیزیکی

کسب درآمد سنتی به دلیل ماهیتش نیاز به فضای فیزیکی اعم از مغازه ، انبار، سوله ، کانتیر و… دارد و بدون فضای فیزیکی امکان ندارد در حالی که کسب و کار اینترنتی دسترسی به فضای نامحدود داشته و نیازی به فضای فیزیکی ندارد البته برخی ممکن است برای انبار و یا نگهداری برخی تجهیزات نیاز باشد که بسیار محدود و کم است.

سخن پایانی مقایسه کسب درآمد اینترنتی و کسب و کار سنتی

جهان در حال تغییر و حرکت از کسب و کار سنتی به کسب درآمد دیجیتالی یا آنلاین است می توانید نظاره گر باشید، یا به آن بپیوندید و یا مقاومت کنید این دیگر بستگی به خودتان دارد که اینده خود را چگونه رقم خواهید زد. زمانی که باد نمی آید مردم دو دسته می شوند:

۱- آنان که بادبادک خود را جمع می کنند .

۲- آنان که می دوند تا بادبادکشان پرواز کند.

شما از کدام دسته هستید؟ آیا با رشد کسب و کار اینترنتی و ضعیف شدن کسب درآمد سنتی مقاومت می کند؟ یا بادبادک خود را جمع می کنید و کسب و کارتان را تعطیل می کنید؟ و یا با شرایط جدید برای پرواز دادن بادبادک خود می دوید و تلاش می کنید تا با کسب درآمد دیجیتالی جدید همراه شوید و از این بازار بزرگ منتفع شوید.

نکته آخر: برای دیده شدن باید تلاش کنید تا در اول باشید. ۹۴ درصد کاربران اینترنتی در جستجوی مطلب و خواسته خود، فقط صفحه اول گوگل را نگاه و بررسی می کنند پس باید برای دیده شدن تلاش کرد .

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

2 دیدگاه

  1. چقدر خوبه که الان تو اینترنت همه جیز رو میشه پیدا کرد. قبلا باید کلی میگشتیم تا کسی رو پیدا کنیم که بهمون چیزی یاد بده یا مثلا واسه لوله بازکنی برچسب ها رو زیر و رو میکردیم که آیا یه آدم مطمئن واس چاه بازکنی پیدا میشه یا نه ولی الان دیگه از شیر مرغ تا جون آدمیزاد تو اینترنت هست. از اطلاعات عمومی ساده گرفته تا انواع آموزش های فنی و… رو میشه از تو اینترنت پیدا کرد. سوال اینه که میشه به همه اطلاعاتی که توی نت پیدا میشه اعتماد کرد؟ بهرحال بعضی چیزا مثل سلامت، موضوعات مهمیه..

    • سایت پول یابی

      سلام و درود
      با نظرتان کاملا موافق هستم امروزه اینترنت خوب یا بد ، تمام عرصه های زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده و همه چیز به اینترنت وابسته شده است .
      در مورد سوالتان که آیا می شود به همه اطلاعاتی که توی اینترنت است اعتماد کرد ؟ یقینا جواب منفی است . اینترنت به اقیانوس بزرگی می ماند که داخل آن پر از مرجان و مروارید و اشیای گرانبهاست و در عین حال لجن و ناپاکی هم وجود دارد .
      اطلاعات موثق و قابل اعتماد و در عین حال بی ارزش در اینترنت کم نیست . منتهی ابزارهای سنجش درستی اطلاعات هم کم نیستند سایت های مرجع علمی زیادی وجود دارند که محتوای ارزشمند تولید می کنند و آنها را با یک تحقیق ساده می توان شناخت . فرضا در زمینه کسب درآمد اینترنتی در همین سایت پول یابی تلاش می کنیم تا اطلاعات ارائه شده بر اساس مستندات و مدارک واقعی باشد.
      ممنون از نظر بسیار خوبتان
      در پناه حق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.