گوگل یا سئو برای کسب درآمد

همواره برای مدیران کسب و کار این سوال وجود دارد که بین تبلیغات گوگل یا سئو برای کسب درآمد اینترنتی کدام بهتر ومهم تر است؟ البته ممکن است برخی بدون مطالعه و تحقیق بگویند فرضا تبلیغات گوگل بهتر است و عده ای دیگر بگویند نه ، سئو دارای اهمیت بیشتری می باشد و کسب و کارها با سئو بهتر دیده می شوند.

به عنوان یک مدیر کسب و کار اینترنتی شاید در انتخاب گزینه بهتر مردد باشید و ندانید کدام تاثیرگذارتر است. البته در تاثیر گذاری این دو شیوه شکی وجود ندارد ولی اینکه از بین تبلیغات گوگل یا سئو برای کسب درآمد کدام تاثیرگذار تر می باشد ،حرف و حدیث وجود دارد. انتخاب هر کدام از اینها توسط مدیر کسب و کار اینترنتی ، استراتژی بازاریابی اینترنتی او را مشخص می کند.

 به دلیل اهمیت موضوع تبلیغات گوگل یا سئو برای کسب درآمد های آنلاین در سایت پول یابی به نقد و بررسی هر دو می پردازم

تبلیغات گوگل یا سئو برای کسب درآمد ؟

تبلیغات گوگل سفارشی بوده و در آغاز باید بابت سفارش آن مبلغی را به حساب گوگل واریز کنید تا گوگل تبلیغات شما را در صفحه اول سایت و در سمت راست نمایش دهد. بعد از هر کلیکی که بازدیدکنندگان بر روی لینک تبلیغات می کنند از مقدار پول واریزی مبلغی کم می شود تا در نهایت  صفر شود. پس از تمام شدن مبلغ ، دیگر لینک شما نمایش داده نمی شود و اوضاع به حالت قبل باز می گردد و دیگر در صدر نمایش قرار ندارد.

از آن طرف سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یک کار تخصصی همراه با صبر و حوصله است این کار یک برنامه ریزی دقیق برای افزایش ترافیک سایت و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری می باشد. این کار را اگر خودتان انجام دهید هزینه ای ندارد ولی اگر به دیگران واگذار کنید باید مبلغی که نسبتا بالا هم می باشد را پرداخت کنید.

تبلیغات گوگل و سئو ، افزایش درآمد با سئو و گوگل ، تاثیر سئو و تبلیغات گوگل در کسب درآمد
انتخاب و استفاده از تبلیغات گوگل یا سئو برای کسب و کار اینترنتی ، بستگی به نوع برنامه ریزی و استراتژی مدیران سایت ها دارد.

در بررسی میزان تاثیر گذاری تبلیغات گوگل یا سئو برای کسب درآمد اینترنتی ، هر کدام مزایا و معایبی دارند که در ادامه گفته می شود و شما می توانید با توجه به آنها برنامه ریزی کرده و گزینه مناسب برای ارتقای کسب و کارتان را انتخاب کنید.

اهمیت سئو و بهینه سازی سایت برای کسب و کار

نکته مهم اینکه افزایش ترافیک یا بازدید سایت موجب بالا رفتن اعتبار شده ولی کاری پرحوصله و زمانبر است. افزایش بازدید طبیعی با ورودی هایی از طرف موتورهای جستجو اتفاق می افتد که در واقع منبع اصلی تزریق کاربر به طرف سایت می باشد. با استفاده از سئو و رعایت اصول آن ، کاربران سایت را در رده های بالا دیده و نسبت به آن حس خوبی پیدا می کنند و در واقع برند ، تبلیغ و دیده می شود.

این دیده شدن در رده بالا موجب محبوبیت و شهرت کسب و کار اینترنتی شده و توجه ها را به سمت خود جلب می کند. اما این اتفاق یک شبه و در زمان کم اتفاق نمی افتد یعنی سئو یک کار زمان بر بوده و مدتها طول می کشد تا موتورهای جستجو به اطلاعات لازم درباره سایت پی ببرند و به آن اهمیت و اعتبار بدهند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  قوانین کسب درآمد و معامله گری

مزایای سئو در کسب و کار

مهم ترین و اولین مزیت سئو در کسب و کار، پایداری رتبه سایت در لیست نتایج موتورهای جستجو می باشد. یعنی بر خلاف تبلیغات گوگل که با تمام شدن پول دوباره به حالت اول بر می گردد ، ادامه کار سئو ، همواره ترافیک سایت را حفظ کرده و این بازدید طبیعی ، رشد کسب و کار را دائمی خواهد کرد.

یک مزیت دیگر سئو این است ، اگر کار را اصولی و درست انجام دهید بر اساس قوانین گوگل ، سایت های رقیب با وجود هزینه تبلیغات حتی از طریق تبلیغات گوگل هم نمی توانند از شما پیشی بگیرند شما پیشتاز عرصه جستجوی کاربران در همه حال خواهید بود.

گوگل علیرغم گرفتن پول بابت تبلیغاتش ، ولی باز به سایتهای با کیفیت در نتایج جستجو اهمیت می دهد و آنها را بیشتر در دید کاربران و رتبه های بالا نمایش می دهد.

معایب سئو برای کسب و کارها

سئو یک کار تخصصی سطح بالا ، همراه با خلاقیت و استفاده از عناصر متعدد همراه با پیچیدگی است. برای تحقق موضوع نیاز به اطلاع کامل از عملکرد موتورهای جستجو و اتخاذ استراتژی منظم است تا نتیجه مورد نظر حاصل شود. به دلیل همین پیچیدگی ها و عناصر دخیل مختلف در کار است که هر کسی نمی تواند به عنوان سئو کار فعالیت کند.

فردی که قصد انجام سئو دارد باید از نظر دانش فنی در سطح بالا بوده و از همه امور مرتبط با موتورهای جستجو آگاهی داشته باشد برای همین از عهده هر کسی ساخته نیست . اشتباه در سئو، موجب هدر دادن هزینه و وقت خواهد شد. و باید هزینه های تقریبا سنگینی را متحمل شد بسیاری از مدیران کسب و کارها از این هزینه های زیاد سئو می نالند. کسب درآمد اینترنتی از سئوی سایت شغل برخی از افراد متخصص می باشد.

اهمیت تبلیغات گوگل در کسب و کار

تبلیغات گوگل افزایش بسیار سریع رتبه سایت را به همراه داشته که البته کاملا موقتی بوده و پس از پایان هزینه ، چه بسا که به رتبه قبلی بازگردد. البته با استفاده از تبلیغات گوگل این امکان وجود دارد تا کلید واژه هایی را برای تبلیغات انتخاب کنید . حسن کار این است که وقتی کاربران با این کلید واژه ها جستجو کنند موتورهای جستجو سایت شما را برایشان نمایش می دهد.

مورد بعدی هزینه هاست که با توجه به میزان پرداختی به ازای هر کلیک و همچنین کیفیت سایت ، موتورهای جستجو از جمله گوگل ، جایگاه سایت را در رتبه بندی معلوم می کنند. در اینجا دو مشکل وجود دارد اول اینکه اگر اطلاعات کافی از تبلیغات گوگل نداشته باشید احتمال اینکه سرمایه گذاری مناسبی انجام ندهید، زیاد است. دوم اینکه، اگر از کلمات کلیدی با رقابت بالا که نیاز به پرداخت هزینه بیشتر در ازای کلیک دارند ، استفاده کنید هزینه شما بیشتر خواهد بود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با زبان خارجی

در تبلیغات گوگل ، برای کلمات با رقابت بالا باید مبالغ بیشتری پرداخت کنید تا در جستجوها نسبت به رقبا بیشتر نشان داده شود. نکته آخر اینکه به محض تمام شدن پول یا همان سرمایه ، ارائه خدمات تبلیغات تمام می شود و همه چیز به حالت اول بر می گردد.

مزایای تبلیغات گوگل

اولین مزیت تبلیغات گوگل ، نمایش هدفمند سایت در لیست نتایج می باشد. تبلیغات گوگل این امکان را به سفارش دهنده می دهد که با توجه به زبان ، زمان، مکان انتخابی، دستگاه مورد استفاده کاربر (نوع سیستم عامل ، کامپیوتر، نوع تبلت و گوشی ) مخاطبان و کاربران هدف خود را انتخاب کند. این موضوع کمک می کند تا صاحب کسب و کار ، محصولات و خدمات خود را در معرض نگاه مخاطبان هدف خود نمایش دهد.

هر کسب و کاری برای بهبود و برنامه ریزی نیاز به داشتن گزارش هایی از روند ورود و فعالیت کاربران دارد . تبلیغات گوگل به طور مستمر گزارش های متنوعی از کاربران هدف ارائه می دهد و با نظارت بر این گزارش ها ، صاحب کسب و کار در صورت نیاز می تواند تغییرات و یا اصلاحات لازم جهت بهبود روند تبلیغات را اعمال کند تا اثر تبلیغات بیشتر شده و در نهایت ، موجب کسب درآمد بیشتر شود.

سخن پایانی گوگل یا سئو برای کسب درآمد

از مجموعه مطالب گفته در بالا درباره تبلیغات گوگل یا سئو برای کسب درآمد اینترنتی و اینکه کدام بهتر و تاثیرگذارتر است اختیار انتخاب با خودتان است . اگر کمپین کوتاه مدتی دارید و یا میزان هزینه و سرمایه گذاری برایتان زیاد مهم نیست تبلیغات گوگل پیشنهاد می شود. از طرفی اگر رقابت در کلید واژه های انتخابی بسیار بالا و سخت است نتیجه گرفتن از سئو زمان بر بوده و نیاز به پول و حوصله زیادی دارد، لذا در اینجا هم باز تبلیغات گوگل پیشنهاد می شود تا بازار رقابتی از دستتان بیرون نرود.

اما نکته مهم این است که تبلیغات گوگل در کوتاه مدت، آنی و سریع ، تاثیر گذار است و با تمام شدن پول ، وضعیت به قبل بر می گردد. اما نتایج حاصل از سئو در درازمدت خود را نشان داده و به عنوان یک پشتوانه قبلی در رشد کسب و کار عمل می کند. مدیران کسب و کار می توانند با استفاده از ساز و کار سئو ، اعتبار و کیفیت سایت خود را افزایش دهند و در بلندمدت ضمن گرفتن نتایح خیره کننده ، کسب و کار خود را ترقی دهند.

باز تاکید می شود که انتخاب دو گزینه تبلیغات گوگل و یا سئو برای رشد کسب و کار و افزایش کسب درآمد اینترنتی، بستگی به استراتژی و برنامه کاری مدیران کسب و کار اینترنتی دارد که در کوتاه و یا بلندمدت بخواهند به اهدافشان برسند و بر اساس آن یکی از اینها و یا هر دو را انتخاب کنند.

مطلب پیشنهادی

تولید محتوا چیست ؟ چگونه تولید محتوا کنیم ؟ , پنل تولید محتوا , پکیج تولید محتوا

۵ گام تولید محتوای موثر و سریع

امروزه کمتر صاحب کسب و کار اینترنتی پیدا می شود که به اهمیت تولید محتوای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.