یافتن ایده های استارتاپی و کسب درآمد اینترنتی

یافتن ایده های استارتاپی و کسب درآمد اینترنتی

هیچ چیز غیر ممکن نیست لذا یافتن ایده های استارتاپی و کسب درآمد اینترنتی هم ساده و راحت هست و هم مشکل سخت . یافتن ایده های استارتاپی و کسب درآمد اینترنتی ساده است اگر با برنامه عمل کنید و به جستجوی آن بپردازید و گرنه بدون برنامه و مطالعه بسیار سخت خواهد بود. این نکته مهم را در نظر بگیرید که ایده ای خوب و جدید است که دارای دو خصوصت باشد: ۱- رفع نیاز مردم . ۲- رفع مشکلات و موانع موجود.

با این مقدمه کوتاه ایده استارتاپی مفید و سودمند است که دارای دو ویژگی خلاقانه بودن و به درد مردم بخورد. اما سوال این است که یافتن ایده های استارتاپی و کسب درآمد اینترنتی چگونه ممکن است ؟ چه روش های برای ایجاد ایده خوب برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی وجود دارد؟

شیوه یافتن ایده های استارتاپی و کسب درآمد اینترنتی

همان طور که در مقدمه این مقاله اشاره شده است، مهم ترین ویژگی خاص یک استارتاپ توجه به رفع نیاز مردم و مخاطبان می باشد لذا هر ایده ای که متناسب با نیاز کاربران و رفع کننده مشکل آنان باشد سودمند است. در واقع نیاز مردم مشخص کننده ایده خوب و مناسب است و این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

از آنچه گفته شد می توان اینگونه نتیجه گرفت که یافتن ایده های استارتاپی و کسب درآمد اینترنتی به نیاز مردم و شناخت خواسته ان بسیتگی دارد . پس اگر نیاز مردم را بشناسیم می توانید بر اساس آن ایده مناسب جهت رفع نیاز را ارائه دهیم. سوال این است راههای شناخت نیاز مردم چیست؟

در اینجا قصد داریم تا شیوه های شناسایی نیاز مردم را ذکر کنیم تا بر اساس آن ایده مناسب را ارائه دهیم:

۱- از طریق مارکت های اپلیکیشن های موبایلی

یافتن ایده های استارتاپی و کسب درآمد اینترنتی از طریق مارکت های اپلیکیشن های موبایلی امکان پذیر است. با استفاده از جست و جو در مارکت های موبایلی مثل کافه بازار و MyKet میتوان به اپلیکشین های زیادی دسترسی داشته باشید. حتما دارید به این فکر می کنید که تا الان تمام برنامه های مورد نیاز برای مردم ساخته شده است و مردم دیگر نیازی به برنامه ای ندارند. اما واقعیت این است که به اندازه تمام نرم افزارهای موجود در اینترنت نرم افزارهایی هم امکان بوجود آمدنش است که به درد مردم بخورند.

شما با بررسی نرم افزارهای موجود در مارکت ها می توانید نرم افزارهایی که از هر لحاظی نقص دارند را با نسخه بهبود یافته آن را تولید کنید و به دست مخاطبان خود برسانید. تکمیل نسخه های قبلی هم موجب کسب درامد می شود حتما که نباید جدید و نو باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  افزایش بازدید سایت برای کسب درآمد بیشتر

۲- موتور جستجوی گوگل

در شناخت نیاز مردم و نیز یافتن ایده های استارتاپی و کسب درآمد اینترنتی  هیچ وقت غول بزرگ اینترنتی یعنی گوگل را دست کم نگیرید. شما با جست و جوی عنوانی در گوگل معمولا به سه نتیجه می رسید. اول اینکه ممکن است به نتیجه ایده آل خود برسید. دوم اینکه ممکن است به نتیجه ایده آل خود نزدیک شوید و سوم اینکه ممکن است به هیچ نتیجه ای نرسید.

در صورت مواجه شدن با حالت دوم و سوم شما شانس این را دارید که محتوایی مناسب را در رابطه با آن موضوع در گوگل قرار دهید. با این کار علاوه بر توسعه آن موضوع مورد نظر می توانید کسب و کاری را هم در راستا با آن موضوع ایجاد کنید. پس از هر طریقی می توان به یافتن ایده های استارتاپی و کسب درآمد اینترنتی موفق شد.

 

۳- شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی

همه از تاثیر زیاد و اقبال کاربران به شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی آگاه هستند . متاسفانه امروزه فضولی کردن در زندگی خصوصی افراد در شبکه های اجتماعی امکان پذیر شده است. اما این قضیه اصلا به شما و کسب و کارتان  ربطی ندارد. اما با کمی جست و جو می توانید به جملاتی مثل : چه طور این کار را انجام دهم؟ یا چگونه می توانم این کار را کنم؟ بر خواهید خورد که اینها همان نیازهای مردم است که ممکن است به ایده هایی برای شروع یک کسب و کار اینترنتی تبدیل شوند. اینها دست شما را در یافتن ایده های استارتاپی و کسب درآمد اینترنتی باز می کند.

۴- خواندن کامنت های کاربران در اینترنت

یک راه پی بردن به نیاز کاربران، خواندن نظریات یا کامنت های کاربران اینترنتی می باشد. با خواندن کامنت های افراد در سایت ها می توانید به نیاز اصلی آن ها پی ببرید. معمولا افرادی که محصولی را می خرند یا قصد خرید آن را دارند در قسمت کامنت ها نظر خود را درباره آن محصول می گذارند. معمولا افرادی که قصد خرید یک محصول را دارند درباره نیاز های خود صحبت می کنند و به دنبال این هستند که آیا نیاز آن ها با خرید آن محصول رفع می شود یا خیر!

برای یافتن ایده های استارتاپی و کسب درآمد اینترنتی شما با خواندن نظرات ، صحبت ها و تبادل نظر میان افراد می توانید متوجه نقاط قوت و ضعف های یک محصول شوید و به تولید محصول کاملتر و بهبود یافته ای که نیاز کامل افراد را برطرف کند بپردازید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  هفت ویژگی برای میلیونر شدن

 

۵- استفاده از سایت الکسا

سایت الکسا فقط برای دیدن رتبه سایت های و میزان بازدیدها نیست بلکه می توانید از ان برای شناخت نیاز کاربران استفاده کنید. به سایت الکسا مراجعه کنید و به سراغ لیست سایت های تاپ و پربازدید و رتبه بالا در الکسا بروید و ببینید از رتبه ۱ تا ۵۰۰ نام چه سایت هایی را مشاهده می کنید. ببینید در این لیست ۵۰۰ تایی چه سایت هایی با چه موضوعات و ایده هایی موفق بوده اند و در این مکان های بالا قرار گرفته اند؟ مسلما سایت های اجتماعی، سایت های خبری،سایت های فروشگاهی و … را در بین این سایت ها مشاهده خواهید کرد. عمدتا در ۹۹ درصد موارد اگر در زمان مناسب آن ایده در ایران اجرا شود می تواند بسیار موفق باشد.

بسیاری از کمپانی های موفق داخلی که الان می بینید از همین روش استفاده کردند و ایده های سایت های خارجی را مطابق با بازار ایران بومی سازی کرده اند و کسب و کار جدیدی را راه اندازی کردند. برای مثال می توانم به اپلیکیشن اسنپ اشاره کنم. (برای آگاهی بیشتر به این مقاله نگاه کنید: اسنپ برنامه ای آسان و سریع )

 ۶- توجه به محل زندگی و کسب و کار اطراف

ضرورتا نباید برای شناخت نیازها به اینترنت مراجعه کرد تا آنها را شناخت بلکه می توانید به منزل و محیط اطراف خود نگاهی بندازید و ببینید چه مشکلاتی پیش روی شماست؟ چه چیزهایی برای شما دردسر ساز است؟ احتمال زیاد مشکلات شما مشترک در دیگر خانه ها و جاهای دیگر است.

شما با بررسی مشکلات و کاستی های محل زندگیتان مثل خواربار فروشی ،فروشگاه،باشگاه ورزشی محلتان و … که معدنی از ایده ها است می توانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید. یافتن ایده های استارتاپی و کسب درآمد اینترنتی در همه جا با شناخت نیاز مخاطب و مردم امکان پذیر است.

توصیه پایانی یافتن ایده های استارتاپی و کسب درآمد اینترنتی

شناخت راههای نیاز مخاطب و مردم به شیوه های مختلف امکان پذیر است و محدود به مواردی که در بالا گفته شد نمی باشد. یافتن ایده های استارتاپی و کسب درآمد اینترنتی بسیار زیاد است و با جستجو و مطالعه می توانید آنها را شناخته و عملی کنید.

واقعیت این است که در هر لحظه می توان نیاز مردم و بازار را شناخت و با شناسایی آن یافتن ایده های استارتاپی و کسب درآمد اینترنتی را امکان پذیر کرد . شناخت نیاز مردم نیاز به ارائه ایده مناسب جهت رفع مشکل دارد و این می تواند راه کسب درآمد را به روی شما بگشاید.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.