کاریابی و یافتن شغل مناسب

کاریابی و یافتن شغل

مقاله قبلی :

آموزش کاریابی و استخدام شدن

آموزش كاريابي  : شامـل دوره‌اي خواهد بود كه به افراد كمـك مي‌كنـد تـا بـا توانـايي‌ها و استتعدادهاي خود آشنا شده و ضعف‌هاي خود را بشناسند و بتوانند آنها را برطرف نمايند. و ضمن توجه به دانش و تخصص و تجربه خود و با جمع آوري اطلاعات لازم و يادگيري راهكار‌ها ي عملي و كاربردي، راه رسيدن به كار را هموار ساخته و موانع و مشكلات را از بين برده و با بكار گيري اهرم‌هاي مورد نياز به پيشرفت و موفقيت رسيده و در نهايت به خواسته مورد نظر خود دست يابند.

اين دوره به صورت دانش‌هاي تئوري و كاركردهاي عملي خواهد بود.
حال براي اينكه به اولين و اصلي‌ترين و عمومي‌ترين سئوال پاسخ دهيم، بايد بدانيم كه كار چيست و هدف اصلي ما در طول آموزش كاريابي افراد را به كدام جهت سوق خواهد داد؟

كاريابي: فن و هنر است، فن و هنري كه نياز به آموزش و يادگيري دارد

کاریابی و یافتن شغل

اهمیت کار :

به‌راستي اگر بخواهيم كار را تعريف كنيم، چه مي‌توانيم بگوئيم. و اگر بخواهيم هدف از انجام آن‌را بيان نمائيم، چند مورد را مي‌توانيم مطرح سازيم. صرف نظر از اينكه كار چه تعريفي دارد و چه اهدافي را در ما انسانها تامين مي‌كند. مي‌دانيم كه بيشتر ماها اگر صحبت از كار مي‌كنيم براي آن است تا بتوانيم حقوقي بگيريم و از طريق آن، مايحتاج روزمره خود را برطرف سازيم. هرچند اين هم يكي از اهداف كار كردن است اما بايد بدانيم كه مهمتر از آن، اين است كه انسان به كار كردن نياز دارد و اين نياز از نظر روحي و رواني در سلامت فرد بسيار موثر و مفيد مي‌باشد. لذا با توجه به دلايلي كه مطرح شد، بها دادن به مقوله كار امري حياتي و با ارزش است.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مشاغل پردرآمد بازار کار ایران

هدف کار:

در اينجا تاكيد برآن است كه هر فرد بتواند به كار و شغل مورد نظر و ايده‌آل خود دست يابد، ولي تا مهيا شدن شرايط لازم براي آن كار و يا شغل ايده‌آل، بهتر آن است كه هر فردي براي شروع از جايي اقدام نمايد.
اولين هدف آن است كه فرد از بيكاري محض خارج شده و از نظر روحي و رواني به آرامش و آسايش نسبي دست يابد. لذا در ابتداي راه نبايد به ايده‌آل كار توجه خاص شود، بلكه بايد آن را مد نظرقرارداده تا در فرصت‌هاي آتي بتواند به كار ايده‌آل خود دست يابد.
بنابر اين اهميت كار كردن عبارت است از تامين مايحتاج روزانه و رفع نيازهاي روحي و رواني در هر فرد.

همه ما بسيار دوست داريم كه شغل ايده‌آل خود را بيابيم و براي اين، تمام سعي و تلاش خود را به خرج

مي‌دهيم تابه آنچه كه مورد نظر ما است دست يابيم در حالي كه رسيدن به ايده‌آلي كه بتوان به واسطه آن به خواسته‌هاي خود دست يافت، نياز به طي كردن مسيري طولاني دارد كه به كمي صبر و بردباري نياز دارد.

کاریابی و یافتن شغل

بايد توجه داشت كه مسير رسيدن به قله و كسب كار و شغل ايده‌آل، بسيار سخت خواهد بود كه يك شبه صورت نمي‌گيرد. البته بكارگيري نيروي خلاقيت و انديشه نو مي‌تواند براي انسان ره صد ساله را يكشبه فراهم سازد، اما اين بينش و تفكر هر چند درست، نبايد مانع انجام كار و فعاليت باشد و در اين راستا مي‌توان از اين نيروي خدادادي نيز بهره گرفت. بنابراين بايد دانست و بر اين باور بود كه طي كردن مسير موفقيت و رسيدن به قله مورد نظر، تدريجي و پله‌اي خواهد بود.
جاي هيچگونه نگراني و تشويش نيست و هرگونه عجله كردن و شتاب گرفتن، انسان را هرچه بيشتر از اصل دور ساخته و باعث گيجي و گمراهـي مي‌گردد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مشاغل پردرآمد و پول ساز در ایران

کاریابی و یافتن شغل

اشتغال :

برداشتن گام اول و حركت مستمر در آن مسير با جديت و با تمام قوا همراه با حفظ خونسردي و دورانديشي، مي‌تواند ما را به كار و شغل ايده‌آل مان برساند.
بنابراين هدف نهايي از آموزش كاريابي دست يافتن به يك كار خوب، مناسب و ايده‌آل است. اما اين هدف نبايد باعث شود تا ما صبر كنيم و بنشينيم تا همه شرايط براي كار مورد نظر ما ايجاد شود، زيرا اين اتفاق نمي‌افتد و اگر هم روزي اين اتفاق بيافتد، زمان و انرژي زيادي را موفقيت و پيشرفت در آن كار از دست داده‌ايم.
در نتيجه تاكيد براين است تا طبق برنامه و روشي كه درادامه بحث به آن مي‌پردازيم، هرچه سريعتر نسبت به انجام كاري كه در حقيقت برداشتن اولين گام است، اقدام كنيد.
قبل از اينكه به راهنمايي در زمينه اولين انتخاب بپــردازم، بسيار علاقه مندم كه تفاوت بين كار و شغل را بيان كنم:

كار جرقه‌اي است كه موتور انسان را روشن
و او را به حركت در مي‌آورد.

ادامه دارد…

مطلب پیشنهادی

راههای کسب درآمد در ایران ، بهترین روش های کسب درآمد آسان ، راههای کسب پول در ایران ، مشاغل ساده پولساز در ایران

راههای کسب درآمد در ایران

زمانی که صحبت از کسب و کار اینترنتی و یا راههای کسب درآمد در ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.