X

آموزش کامل لینک سازی در سایت های وب ۲

اگر به دنبال افزایش ترافیک سایت ، ارتقای رتبه نزد گوگل و کسب درآمد اینترنتی بالا هستید باید به مقوله بک لینک یا لینک سازی در سایت های وب ۲ به عنوان یک استراتژی نگاه کنید . توجه کنید که در کنار تولید محتوای ارزشمند و کاربردی ، به مسائلی مانند بک لینک هم توجه ویژه کنید . چون بک لینک یا لینک سازی خارجی تاثیر شگرفی در سئو یا بهینه سازی وب سایت دارد به شرطی که کار اصولی انجام شود .

برای ساخت یا ایجاد بک لینک صاحبان کسب و کارها معمولا هزینه های زیادی صرف می کنند . اما بسیاری از افراد و وبمستران از شیوه های رایگان مثل ساخت بک لینک در web2 با هدف صرفه جویی در هزینه ها بهره می برند . وقتی لینک سازی در سایت های وب ۲ به صورت رایگان امکان پذیر است دلیلی برای پرداخت پول وجود ندارد .

در این مقاله سایت پول قصد دارم تا به آموزش کامل شیوه لینک سازی در سایت های وب ۲ بپردازم . ضمن اینکه فهرست کاملی از سایت های وب۲ (web2.0) هم معرفی خواهم کرد . اگر هدف تان توسعه کسب و کار و افزایش کسب درآمد از اینترنت است حتما تا پایان این مقاله کاربردی ما را همراهی کنید .

مقایسه سایت های وب ۱ و وب ۲

همان طور که در بالا اشاره شد ، یکی از بهترین راهها برای افزایش رتبه در موتورهای جستجو، ایجاد بک لینک های خوب با بک لینک وب ۲٫۰ است . ضمن اینکه امروزه یکی از بهترین روش های عملی برای ایجاد بک لینک رایگان استفاده از پلتفرم‌های Web 2.0 می‌باشد . اما سوال این است که وب ۱ با وب ۲ چه فرقی با هم دارند ؟

در زمان‌های نه چندان دور اینترنت مکانی بود برای یافتن اطلاعات و پاسخ به سوالات و ابهامات کاربران بود . یعنی وب سایت‌های وب ۱٫۰ ثابت بودند ، کاربران فقط می‌توانستند آنها را بخوانید . به طور کلی تعامل بسیار کمی بین کاربران با هم و همچنین با مدیران سایت ها  وجود داشت . هیچ بخش نظر یا کانال دیگری برای ارائه هر نوع بازخوردی به ناشران وجود نداشت .

اما امروزه اینترنت با وجود وب ۲٫۰ به مکانی تبدیل شده است که مردم برای تولید محتوا و همچنین تعامل به سراغش می‌روند . سایت‌های وب ۲٫۰ پویا هستند و به کاربران این امکان را می‌دهند که صفحات خود را ایجاد کنند ، نظر بدهند ، تصاویر یا پیوندها را ارسال کنند . از همه مهم تر اینکه با سایر کاربران به روش‌های مختلف تعامل داشته باشند . وبلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های اشتراک گذاری ویدئو همگی نمونه‌هایی از سایت‌های وب ۲٫۰ هستند .

وب سایت web2 چیست؟

در بالا تقریبا شیوه کار و فعالیت سایت های وب ۲ بیان شد . در تعریف سایت های Web2 باید گفت : سایت ها و برنامه هایی هستند که مانند یک پل ارتباطی بین کاربران عمل می کند . یعنی پلتفرمی که کاربر می تواند به طور مستقیم محتوا و مطالب خود را منتشر می کند . مانند شبکه های اجتماعی، وبلاگ هایی که کاربران دسترسی ایجاد پست دارند مانند لوکس بلاگ و همچنین انجمن ها یا فروم هایی که کاربران می توانند پست قرار دهند .

بنابراین تفاوت اصلی بین web2 با وب جهانی معمولی (web1.0) در میزان بیشتر تعامل بین کاربران می باشد . در گذشته ، محتواها از سمت صاحب سایت و یا افرادی که وی تعیین یا انتخاب می کرد ، بر روی وب سایت قرار داده می شدند . کاربران فقط حق مطالعه و دانلود محتوا و مطالب را داشتند . اما در سایت های وب ۲ کاربران می توانند محتوا بنویسند ، عکس قرار دهند و یا ویدئو آپلود کنند . خلاصه اینکه مشارکت و تعامل کاربران به بالاترین حد خود در web 2.0 رسیده است .

مزایای سایت‌های وب ۲ برای بک لینک و سئو

آنچه مسلم است استفاده از سایت‌های وب ۲ برای گرفتن بک لینک دارای مزایای زیادی است . ضمن اینکه موجب ارتقای سئو یا بهینه سازی سایت شده که در نهایت افزایش ترافیک و کسب درآمد اینترنتی میلیونی را به همراه دارد . برخی از مهم ترین فواید لینک سازی در سایت های وب ۲ عبارتند از :

۱- اعتبار دامنه بالا

اولین و مهمترین مزیت گرفتن بک لینک از سایت‌های Web 2.0 این است که عموماً دارای DA ( دامین آتوریتی) بالا می‌باشند . از آنجایی که اعتبار دامنه وب سایت‌ها جزو مواردی است که هنگام تعیین رتبه صفحه سنجیده می‌شود ، پس پیوندهای این وب سایت‌های کوچک می‌توانند برای SEO سایت تان عالی باشند .

۲- سادگی و راحتی در استفاده

معمولا اکثر وب سایت‌های وب ۲٫۰ به شما این امکان را می‌دهند که URL ها را هر طور که صلاح می‌دانید درون متن جاسازی کنید و مستقیماً به سایت‌ها و صفحات خود لینک دهید . حتی نیازی به هیچ نوع تاییدی از جانب دیگر افراد هم ندارید .

این نوع لینک سازی خارجی راحت و برای همه امکان پذیر است . ضمن اینکه راه اندازی و استفاده از پلتفرم‌ها نیز بسیار آسان است . برای ایجاد کردنشان لازم نیست دارای مهارت وردپرس یا HTM باشید .

۳- کنترل و نظارت کامل بر محتوا خودتان

علاوه بر لینک‌هایی که در سایت‌های وب ۲٫۰ خود ایجاد خواهید کرد ، می‌توانید بر محتوای نوشته شده توسط خودتان نیز کنترل کامل داشته باشید . این بدان معنی است که می‌توانید با نوشتن مقالاتی در مورد موضوعات مرتبط با سایت مورد نظرتان و انتخاب هر انکر تکستی که می‌خواهید ، بک لینک‌های مفید ایجاد کنید .

۴- ارتقای سئوی سایت

لینک سازی در سایت های وب ۲ موجب ارتقای بهینه سازی سایت نزد موتورهای جستجو می شود . چون موجب تنوع بخشیدن به استراتژی لینک سازی خارجی شده و درنتیجه موجب  طبیعی شدن جلوه دادنش خواهد شد .

هر کاربری می‌تواند محتوا و مطالبش را در سایت‌های رایگان وب ۲٫۰ تولید ، ویرایش یا به روز کند . اگر این کار به خاطر لینک سازی انجام شود ، پس قطعا سئو کلاه خاکستری است . بنابراین توصیه می‌شود در سایت‌های وب ۲ حضور فعال داشته باشید . همچنین محتوای با کیفیتی برای آنها ایجاد کنید تا خدایی نکرده گرفتار جریمه‌های گوگل نشوید . توصیه می شود تا محتوا‌های خود را به روز نگه دارید . هر از چند گاهی محتوای جدید پست کنید . به طور کلی فقط مطمئن شوید که خیلی اسپم یا بی‌کیفیت به نظر نمی‌رسند .

هنگامی که استفاده از این وب سایت‌ها در حد اعتدال باشد ایجاد بک لینک web 2 درون آنها خطر بسیار کمی دارد . در واقع ریسک استفاده از آن‌ها برای ایجاد بک لینک آنقدر کم است که بسیاری از مردم به اشتباه آنها را سئو کلاه سفید می‌دانند .

۵- رایگان بودن و یا پرداخت هزینه بسیار کم

از نظر هزینه ، لینک سازی در سایت های وب ۲ بسیار مقرون به صرفه است . چون عملا هزینه خاصی ندارند بیشتر زمان بر هستند . در واقع ایجاد بک لینک رایگان است . شما برای کلمات کلیدی متوسط می توانید از این روش رتبه خود را بهبود دهید . هزینه های بیشتر مانند رپورتاژ اگهی را برای کلمات با رقابت سنگین تر قرار دهید .

برای شروع کار ، معمولا یک وب سایت بودجه کافی برای هزینه کردن در بخش لینک سازی را ندارد . پس چه بسا بهتر است از این نوع شیوه بک لینگ گرفتن که کاملا رایگان است ، استفاده کند .

اصول و قوانین فعالیت در سایت های وب ۲

همان طور که در بالا اشاره شد ، سایت های web2 را می توان نسل جدید وبلاگ ها نیز عنوان کرد . سایت های که تحت عنوان سایت های اشتراک محتوا نیز شناخته می شوند و تعامل بیشتری در این نوع سایت ها بین کاربران وجود دارد (نسبت به سایت های وبلاگی) . در این پلتفرم ها ، کاربران می توانند محتوا بنویسند ، عکس قرار دهند و یا ویدئو آپلود کنند . دیگر محتواها فقط از سمت مدیر و صاحب سایت  نیست .

البته همگی این سایت ها قوانین خاص خود را دارند که باید قبل از ارسال محتوا به آنها توجه کنید . برخی از قوانین کلی و شیوه فعالیت در این سایت ها در اینجا آورده می شود . با این حال توصیه می شود ، قبل از هر فعالیتی ، قوانین هر یک از این سایت ها را با دقت مطالعه کنید .

برخی از اصول مهم فعالیت موثر در سایت های وب ۲ عبارتند از :

– فقط محتوا با کیفیت عالی ارسال کنید .

– به همراه سایت خود به سایت های معتبر دیگر که به موضوع مقاله شما مربوط می شوند و به خواننده نیز کمک می کند هم لینک دهید .

– فقط اصرار به لینک سازی های با متن پیوند های Exact Match نداشته باشید .

– به مرتبط ترین صفحات وب سایت خود پیوند دهید نه فقط به صفحاتی که می خواهید نزد گوگل رتبه بگیرید .

– فعال باشید و به طور منظم بنویسید تا از مزایای طولانی مدت بهره مند شوید .

– اصلا نیازی نیست که فقط بر روی موضوعات و صفحات بیش از حد تبلیغاتی تمرکز کتید .

راهکار وب ۲ برای ساخت بک لینک

سوال مهم این است که سایت وب ۲ چه کمک و راهکاری برای بک لینک سازی می کند ؟ شما با ثبت نام در مجموعه این پلتفرم ها به راحتی می توانید محتوا نشر دهید و به وب سایت خود و یا هر سایت دیگری لینک دهید . از طریق این لینک سازی ، اهداف سئویی خود را پیاده خواهید کرد .

توجه کنید که این یک پیوند یا لینک برای سایت شما ایجاد شده که توسط خود شما ساخته و منتشر می شود . در حالت عادی و طبیعی باید یک سایت یا پلتفرم بدون دخالت شما و به صورت طبیعی این کار را انجام می داد . یعنی یک سایت ، محتوای شما را آن قدر می پسندید که حاضر بود کاربران خود را به سمت سایت شما بفرستد . یا در بهترین حالت فقط از طریق خرید رپوتاژ اگهی ممکن بود . اما با وب ۲ به صورت رایگان این عمل اتفاق می افتد .

خلاصه اینکه ، سایت وب ۲ این اجازه را به شما می دهد که کاملا رایگان و با دست خودتان یک بک لینک ارزشمند و طبیعی برای سایت خود ایجاد کنید .

آموزش گام به گام  لینک سازی در سایت های وب ۲

کسانی موفق هستند که به طور کامل مراحل ساخت بک لینک با کیفیت را اجرا کنند . در اینجا مراحل لینک سازی در سایت های وب ۲ به طور کامل بیان می شود . توصیه می شود که حتما تک تک این مراحل را به دقت اجرا کنید تا بالاترین اثربخشی را از این نوع بک لینک دریافت کنید . این مراحل عبارتند از :

۱- ثبت نام در سایت وب ۲

گام اول انتخاب و ثبت نام در سایت های وب ۲ می باشد . فهرست سایت های مهم و تاثیرگذار در ادامه این مقاله خواهد آمد که می توانید در آنها ثبت نام کنید . در برخی از این سایت ها ایمیل تاییدیه برای شما ارسال می شود که در صورت تایید نکردن آن ، امکان پاک شدن پروفایلی که ایجاد کرده اید ، وجود دارد . حتی اگر پاک هم نشود ، نمی توانید در آن سایت فعالیتی انجام دهید .

اگر در سایت های خارجی و ایرانی که در لیست قرار دارند ، ثبتنام کنید انگار یک بلاگ یا سایت برای خود ساخته اید . پس باید به عنوان یک سایت واقعی خود با آن برخورد کنید .

۲- انتخاب یک Url درست

یک نام برای سایتی که ایجاد کرده اید( وبلاگ یا…) انتخاب کنید به گونه ای که کلمه کلیدی اصلی در آن استفاده شده باشد . چون در این حالت معمولا یک زیردامنه از دامنه اصلی ساخته می شود که بهتر است اسمی را که انتخاب می کنید کلمه کلیدی اصلی شما را شامل شود . بعد از ساخت معمولا آدرس سایت شما به این شکل می شود : Keyword/loxblog.com

اگر سایت اصلی شما مثلا مربوط به  « خرید بک لینک حرفه ای »است URL های شما بهتر است حاوی یک کلمه کلیدی خاص باشد . توجه کنید اگر قصد دارید چندین سایت وب ۲ برای یک کلمه کلیدی ایجاد کنید ، باید علاوه بر کلمه کلیدی اصلی ، از کلمات lsi نیز استفاده کنید . با این کار ، فرایند شما طبیعی به نظر می آید . برای مثال همان کلمه « خرید بک لینک حرفه ای » را در نظر بگیرید می توانید در هر سایت یک اسم به شکل زیر انتخاب کنید :

Buyingbacklinkspro.wordpress.com

backlinksblogger.blogspot.com

outboundlinks.weebly.com

Externallink.jimdo.com

مشاهده می کنید که این URL ها چگونه طبیعی به نظر می رسند . اگر هر وب ۲٫۰ که ایجاد می کنید « خرید بک لینک» را به صورت یکسان در URL داشته باشد ، ممکن است، به عنوان اسپم شناخته شوید .

۳- ایجاد محتوا در وبلاگ

گام سوم در لینک سازی در سایت های وب ۲ تولید محتوای مناسب است . توصه می شود که حدود ۱۰ تا ۲۰ پست مرتبط با موضوع مورد نظرتان تولید کنید . محتوایی که در web 2 خود قرار می دهید مهمترین قسمت این فرایند است . محتوا را به چند روش می توانید تولید کنید که عبارتند از :

الف : حتما محتوای خاص و منحصر به فرد بنویسید

نوشتن محتوای منحصر به فرد برای تمام وب ۲٫۰ ها، بهترین کار مطلق است . اگر توانایی مالی دارید ، باید به فکر برون سپاری تولید محتوا باشید . اگر بودجه شما اندک است ، پس فقط خودتان آن را بنویسید . یک محتوا یا مقاله کاربردی و تخصصی با حداقل ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه بنویسید .

ب : بازنویسی پیشرفته

اگر بودجه و زمان شما محدود است و نیاز به تولید محتوای زیادی دارید ، شاید بخواهید بعضی از مقالات دیگر را بازنویسی و یا ترجمه کنید . این بازنویسی را نباید با کپی کردن محتوای دیگران  اشتباه بگیرید . باید یک نوشته و محتوا را درک کنید و سپس هر چه را درک کرده اید به زبان خودتان بنویسید . اگر زمان بازنویسی شما فقط ۱۰ دقیقه بود بدانید که راه را اشتباه رفته اید و حتما بخش زیادی را کپی کرده اید . باز تاکید می شود اصلا کپی نکنید .

۴- ایجاد بک لینک

هدف اصلی از همه این کارها ، لینک سازی است . پس بعد از انتشار حداقل ۱۰ پست ، حال می توانید اقدام به ساخت بک لینک کنید . چرا گفته می شود که بعد از انتشار حداقل ۱۰ پست لینک سازی کنید ؟ فقط برای اینکه اقدامات شما طبیعی به نظر بیاید و الگوریتم های گوگل متوجه دخالت شما در انتشار آن نشود . بنابراین داشتن صبر در اینجا خیلی مهم است .

چه بسا بهتر است صبر کنید تا صفحات در گوگل ایندکس شوند تا مطمئن شوید این سایت ها قابل اعتماد هستند و url شما  خزیده و ایندکس می شوند . اگر تمام این اقدامات را انجام دهید اما سایت در نتایج جستجو دیده نشود ، عملا انگار هیچ اقدامی انجام نداده اید . پس بهتر است از این موضوع مطمئن شوید .

حال می توانید در مقالات قبلی که ایندکس شده اند در یک آپدیت پیوند ایجاد کنید و یا در یک مقاله جدید ابجاد کنید .

اصول ایجاد بک لینک در سایت های وب ۲

پس از آنکه مطمئن شده اید که محتوای شما در گوگل ایندکس شد ، می توانید اقدام به لینک سازی کنید . در ساخت بک لینک حتما به موارد زیر توجه کنید :

– در انتخاب کلمه ای که با آن می خواهید به صفحه سایت خود پیوند دهید ، به اصطلاح انکر تکست ، دقت کنید . زیرا باید جز کلمه کلیدی اصلی یا lsi های صفحه هدف باشد . همچنین از تنوع در این کلمات غافل نشوید . نباید فقط از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید .

– مطمئن شوید پیوند dofollow قرار داده اید . معمولا در حالت عادی همه آنها do follow هستند مگر اینکه خود شما آنها را نوفالو قرار دهید .

– در وبلاگ خود لینک داخلی ایجاد کنید تا ارزش پست ها را به یکدیگر منتقل کنید و پست جدیدی که منتشر می کنید ارزش دیگر صفحات را به خود بگیرد و زودتر اعتبار آن بالا برود .

– در این وبلاگ ها برای یک صفحه از سایت خود بک لینک ساخته اید درست است ؟ با استفاده از آن صفحه شما قدرت می گیرد . بهتر است در آن سه تا پنج پیوند داخلی ایجاد کنید تا این قدرت را در بین صفحات دیگر سایت خود پخش کنید . تعداد پیوند داخلی وابسته به طول محتوای شما است . هر چه محتوا طولانی تر باشد می توانید تعداد بیشتری قرار دهید . توصیه می شود که با یادگیری آموزش بک لینک سازی ، لینک سازی خارجی هوشمندانه در محتواها ایجاد کنید .

۵- انتشار منظم مقاله

شاید تصور کنید حال که بک لینک خود را ساخته اید دیگر نیازی نیست فعالیت خود را ادامه دهید . این تصوری کاملا اشتباه است . به دلایل زیر باید انتشار مقاله منظم و همیشگی باشد :

– بیشتر این پلتفرم ها ، اگر حسابهای جدید به طور منظم مقاله منتشر نکنند و حس کنند سایت رها شده است ، آن را مسدود می کنند . اگر حساب شما غیرفعال شود، کلملا طبیعی است که پیوند ساخته شده هم از دست می رود .

– صفحه ای که در آن پیوند ایجاد کرده اید باید سعی کنید اعتبار و رتبه آن را افزایش دهید . با این اقدام پیوند شما قدرت بیشتری را به صفحه هدف منتقل می کند . این افزایش رتبه فقط با تولید محتوا جدید به صفحه اصلی بلاگ میسر است .

– سایت های web2 فقط با داشتن چند صفحه معدود و یا محتوا خیلی کم و بی ارزش از نظر گوگل spam شناخته می شود . این دیدگاه ممکن است نه تنها بک لینک شما را بی ارزش کند بلکه دچار جریمه گوگل هم شوید . این دیگر بدترین قسمت آن است چون نه تنها سود نکرده اید ، که گوگل شما را جریمه خواهد کرد .

پس باید با سایت های وب ۲ مانند وب سایت اصلی خودتان رفتار کنید . در آن به طور منظم محتوا منتشر کنید و آنها را ارزشمند کنید تا قابلیت ایندکس شدن را داشته باشند . توصیه می شود که برای فعال نگه داشتن سایت حداقل ماهی یک مقاله خوب تولید کنید . اگر برای رتبه گرفتن آن جدی هستید می توانید دو الی سه مقاله در آن منتشر کنید .

۶- حتما برای صفحه وب ۲ بک لینک بسازید

هدف اصلی ما از کل این فرایند ، انتقال قدرت و اعتبار از صفحه وب۲ به صفحه سایت خودمان است . حال این اعتبار را هر چقدر بالا ببریم موجب می شود اعتبار بیشتری به سمت سایت هدایت شود . پس شما باید از سایت های دیگر که اعتبار بالایی دارند به صفحه web2 پیوند دهید . امیدوارم این موضوع را خوب متوجه و درک کرده باشید .

یعنی از سایت های دیگر برای صفحه سایت وب ۲ خودتان هم لینک سازی کنید . هر چه اعتبار وب ۲ شما بیشتر شود به همان اندازه سایت اصلی شما رتبه می گیرد .

۷- مطالب و محتوا را به اشتراک بگذارید

بعد از آنکه سایت های web2 را ساختید و چند پیوند dofollow ایجاد کرده اید ، حالا در مرحله آخر باید همه آنها را به اشتراک بگذارید . ساخت لینک سازی در سایت های وب ۲ زمان زیادی می برند و بالا بردن قدرت آن کار دشواری است . پس حالا باید همه آنها را به اشتراک بگذارید تا نه تنها میزان ترافیک ارگانیک را بالا ببرید بلکه تعداد پیوندهای طبیعی را هم افزایش دهید .

یک استراتژی خوب در این مرحله استفاده از شبکه های اجتماعی است . می توانید چند حساب کاربری در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید و در هر شبکه یکی از سایت های وب ۲ خود را قرار دهید . با این دسته از صفحات باید مانند یک دارایی مهم برخورد کنید نه مانند یک اقدامی که فقط یک بار آن را انجام دهید و دیگر به سراغ آن نروید . به طور مستمر و دائمی این کارها را انجام دهید . موفقیت برای کسب رتبه و کسب درآمد اینترنتی بالا در تداوم و استمرار است .

فهرست سایت های وب ۲ برای لینک سازی

همان طور که در این مقاله سایت پول یابی اشاره شد ، سایت های Web2 مدل خوبی برای ساخت بک لینک رایگان در گوگل هستند . شما در این سایت ها ثبت نام کرده و پس از آن شروع به انتشار محتوا می کنید . هر چه محتواهایی که در سایت قرار می دهید یونیک باشند بهتر است و سریع تر ایندکس می شوند .

با این حال در صورتی که وقت زیادی ندارید ، می توانید از حالت اشتراک گذاری محتوا استفاده کنید .  توجه کنید که استفاده از این سایت ها به شما کمک زیادی می کند تا به بهبود رتبه سایت خودتان کمک کنید . علاوه بر این فرایند لینک سازی شما را طبیعی تر و با کیفیت تر می کند .

برای راحتی کار و باز بودن دست تان در انتخاب سایت های وب ۲ ، در این مقاله آنها را به چندین فهرست تقسیم کردم . می توانید لیست بهترین های وب ۲ ها در جدول و لیست های مختلف ببینید . سپس فرایند تان را به صورت منظم پیش ببرید . توصیه می شود که از انتشار به صورت یکجا و تعداد بالا خود داری کنید .

لیست سایت های خارجی Web2 :

ردیف نام سایت های خارجی وب ۲
۱ WordPress.com
۲ Blogger.com
۳ Jimdo.com
۴ Blogspot.com
۵ Zoho.com
۶ Weebly.com
۷ Sites.google.com
۸ Xing.com
۹ justpaste.it
۱۰ telegra.ph
۱۱ articlesmaker.com
۱۲ articleted.com

نکته مهم درباره لینک سازی در سایت های وب ۲ خارجی این است که با اینکه خارحی هستند ، اما می توانید در اکثر آنها صفحات فارسی هم بسازید .

فهرست شبکه های اجتماعی :

ردیف فهرست شبکه های اجتماعی
۱ Tumblr.com
۲ Wix.com
۳ Medium.com
۴ Reddit.com
۵ Facebook.com
۶ Linkedin.com
۷ Twitter.com
۸ Youtube.com

 

نمونه لیست سایت های ایرانی Web2

ردیف نام سایت های ایرانی وب ۲
۱ blogfa.com
۲ blog.ir
۳ loxblog.com
۴ parsiblog.com
۵ Farsiblog.com
۶ Medad.io
۷ Virgool.io
۸ Rozblog.com
۹ omigo.ir
۱۰ percept.ir
۱۱ unevis.ir
۱۲ idat.ir
۱۳ yeksoal.com
۱۴ pixellair.ir

 

لیست کلی مجموعه سایت های وب ۲ برای ایجاد بک لینک

برخی از این سایت ها ممکن است که با فهرست بالا تشابه داشته باشند . هدف این است که در تقسیم بندی کلی این مجموعه معرفی شود تا وبمستران دست شان در انتخاب یک لیست بلند کاملا باز باشد :

Weebly.com

Wix.com

Sites.google.com

Tumblr.com

Yola.com

Webs.com

Blogger.com

Medium.com

Bravenet.com

Shutterfly.com

Smore.com

Livejournal.com

Mystrikingly.com

Storeboard.com

Apsense.com

Implesite.com

Jigsy.com

Bravesites.com

Angelfire.com

۱msite.com

Webjam.com

Purevolume.com

Squarespace.com

Puzl.com

Zimbio.com

Ibotoolbox.com

Business.blinkweb.com

Penzu.com

Svbtle.com

Webnode.com

Goodreads.com

Instructables.com

Livejournal.com

Angelfire.lycos.com

Evernote.com

Hubpages.com

Slashdot.org

Pen.io

Soup.io

Zoho.com

Deviantart.com

Typepad.com

Wikidot.com

Jimdo.com

Blogspot.com

تمام این سایت ها از پارامتر اعتبار یا دامین آتوریتی Domain Authority یا DA بسیار خوب و بالا برخوردارند . ضمن اینکه قدرت و اعتبار یا پیج آتوریتی Page Authority یا به‌اختصار PA هم عالی می باشند . بهتر از هر کسی می دانید که دامین آتوریتی و پیج آتوریتی یکی از معیارهایی است که می‌تواند به شما کمک کند تا به رتبه‌های برتر گوگل برسید . با این فهرست می توانید انواع بک لینک را برای سایت و فروشگاه خودتان ایجاد کنید .

فهرست ۱۶ سایت وب۲ با آتوریتی بالا و عالی برای لینک سازی

در ادامه مقاله لینک سازی در سایت های وب ۲ فهرستی از این نوع سایت ها تهیه شده که همگی دارای رتبه های خوب و بالایی هستند . افراد علاقمند به ایجاد بک لینک می توانند برای لینک سازی از آنها استفاده کنند . توجه کنید که این لیست سایت های وب ۲ به ترتیب آتوریتی تنظیم شده اند نا کارتان برای لینک سازی راحت باشد .

خلاصه راهکار دریافت بک لینک از سایت های وب ۲

در بالا به صورت کامل شیوه لینک سازی در سایت های وب ۲ شرح داده شد . اگر بخواهم به صورت مختصر و مفید راهکار دریافت بک لینک از سایت های وب ۲ را بگویم فهرست وار اینگونه عمل کنید :

۱- یک وب سایت مناسب را انتخاب کنید . در ابتدا با یک وب سایت شروع کنید سپس آن را به پنج یا ده عدد گسترش دهید .

۲- در سایت منتخب یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید . هنگامی که می‌خواهید دامنه Web 2.0 خود را ایجاد نمایید ، در صورت امکان برخی از کلمات کلیدی خود را درون دامنه قرار دهید . سپس تا حد امکان تمام جزئیات حساب را کامل و واقعی پر کنید مانند : ایمیل ، اطلاعات تماس ، علاقمندی ، درباره خودتان و… .

۳- محتوای خوب و با کیفیت تولید کنید که مربوط به صفحات و سایت‌هایی باشد که قصد دارید به آنها لینک دهید . همچنین می‌توانید درون محتوای خود از عکس یا فیلم نیز استفاده نمایید .

۴- لینک‌ها را با انکر تکست‌ های مورد نظرتان درون محتوا ایجاد کنید .

نکات کلیدی برای دریافت بک لینک وب دو

توجه کنید ، هدف این است که لینک‌ها و صفحات وب ۲ شما، تا حد امکان طبیعی و مفید باشند بدون اینکه نیازی به صرف زمان و تلاش زیاد برای آنها داشته باشید . ساخت لینک وب ۲ یکی از استراتژی‌های مهم و بسیار مؤثر برای سئو است که می‌تواند به بهبود بازدید و رتبه بندی وب سایت شما در موتو‌رهای جستجو کمک کند . با ایجاد محتوایی با کیفیت بالا ، انتخاب سایت‌های وب ۲ مناسب و آپدیت محتواهای خود در این سایت‌ها ، می‌توانید یک پروفایل بک لینک web 2 قوی ایجاد کنید که از تلاش‌های کلی سئوی شما پشتیبانی می‌کند .

همچنین توصیه می شود که نکات زیر را در هنگام ساخت بک لینک وب ۲ رعایت کنید :

– با سایت‌های وب ۲٫۰ خود طوری رفتار کنید که گویی متعلق به شما هستند .

– مانند انتشار رپورتاژ آگهی ، نام دامنه و موضوع مناسبی را برای ایجاد آنها انتخاب کنید .

– از تکنیک‌های سئویی مناسب در صفحه استفاده کنید .

– محتوایی که می‌نویسید نباید کپی باشد .

– حتما علاوه بر لینک به صفحات خود به سایت‌های دیگر‌ هم لینک دهید .

– سعی کنید پست‌هایی که انتشار می‌دهید منظم بوده و دارای برنامه باشند .

– از تصاویر و ویدیوهای مناسب در محتوا استفاده نمایید .

– روی سرمایه گذاری بلند مدت تمرکز کنید نه سود کوتاه مدت .

– هدف از انتشار محتوا در سایت های وب ۲ ، برندسازی و ساخت سابقه شهرت در کنار لینک سازی می باشد .

رتبه ای که سایت های web2 به ارمغان می آورند برای طولانی مدت ارزشمند خواهد بود . با رعایت این نکات ، بک لینک های قدرتمندی خواهید داشت . ضمن اینکه تاثیر بک لینک در کسب درآمد اینترنتی و توسعه کسب و کار غیر قابل انکار است .

سخن پایانی لینک سازی در سایت های وب ۲

کلید موفقیت در این نوع لینک سازی این است که با آنها مانند یک دارایی با ارزش رفتار کنید . نباید به حال خود رها کنید تا اثر آن را با کمترین هزینه در رتبه صفحات سایتتان مشاهده کنید . در این مقاله معروف ترین وب سایت های ایرانی و خارجی معرفی شد . هدف از ثبت نام و فعالیت در این سایت ها ، فقط لینک سازی نباشد . باید لینک های شما در صفحاتی قرار بگیرند که هم پتانسیل رتبه گرفتن و ترافیک داشتن را داشته باشند و هم ماندگار باشند .

سایت های وب۲ عموماً از دو جا ترافیک زیادی دارند:

۱- ترافیکی که از گوگل می گیرند .

۲- ترافیکی که از کاربران ثابت خود دارند .

اگر به طور مرتب محتوای باکیفیت ایجاد کنید ، می توانید در کنار بک لینک ها ، حجم خوبی از ترافیک را برای سایت خودتان بگیرید . متاسفانه اکثر افراد در سایت های وب ۲ فقط برای بک لینک ها ثبت نام کرده و محتوا منتشر می کنند و در مورد کیفیت محتوا اصلا توجه ای نمی کنند . در حالی که برخی از مقالات سایت‌های وب ۲ را می بینیم که در صفحه اول گوگل هستند و ترافیک زیادی را به همراه دارند . چون آن مقالات از کیفیت بالایی برخوردارند .

نکته آخر لینک سازی در سایت های وب ۲ اینکه ، داشتن محتواهای با کیفیت در این سایت ها نه تنها به برندسازی کمک می کند بلکه ،‌ قطعا لینکی را که از این صفحات دریافت می کنید تاثیر بسیار بهتری در روند رتبه گرفتن سایت شما خواهد داشت . بنابراین در سایت های وب ۲ مقالات و محتواهایی ایجاد و منتشر می کنیم که این پتانسیل را داشته باشند که به یک دارایی طولانی مدت برای سایت شما تبدیل شوند .

سایت پول یابی:
Related Post