آموزش بک لینک

مبحث بک لینک ، رپورتاژ آگهی و به ویژه آموزش بک لینک از مباحث مهم و تامل برانگیز وبمستران و سئو کاران سایت ها می باشد. لذا همواره سوالات و مباحثی مثل : بهترین بک لینک ، بهترین سایت برای بک لینک ، تفاوت لینک و بک لینک ، آموزش بک لینگ گذاشتن ، چگونگی گرفتن بک لینک رایگان و دهها سوال دیگر، ذهن وبمستران و افرادی که به دنبال یادگیریو اجرای  لینک سازی حرفه ای هستند را به خود مشغول کرده است.

البته طی مقالات زیادی در سایت پول یابی به مباحث بک لینک ، لینک سازی داخلی ، رپورتاژ آگهی و تاثیر آنها در کسب درآمد اینترنتی پرداخته شده است. در این مقاله درباره آموزش بک لینک به صورت اجمالی و چند موضوع مرتبط با بک لینک بحث خواهد شد.

آموزش بک لینک

اولین سوال این است که بک لینک Backlink چیست ؟ بک لینک، به پیوند یا لینک یک وب سایت در وب سایت های دیگر گفته می‌شود. یعنی هر سایت که لینکی به وب سایت شما بدهد برایتان بک لینک محسوب می شود. بک لینکها  به دو دسته  بک لینک فالو و بک لینک نوفالو تقسیم می‌شوند.

گرفتن نوع بک لینک در چگونگی نمایش وب سایت در موتور جستجوی گوگل موثر است. بک لینک ها می‌توانند به صورت خیلی ساده و فقط با یک URL و یا همان آدرس صفحه اصلی سایت (هوم پیج) همراه باشند (مثل http://poolyabi.ir) و می توانند هدف دارتر و با برنامه ریزی دقیق تر باشند یعنی با یک انکرتکست anchor text که منظور یک کلمه یا چند کلمه خاصی هست به یک صفحه مورد نظر، لینک داده شود.

برای مثال اگر کلمه «درآمد اینترنتی» در سایت های متعدد به یک صفحه مرتبط در سایت پول یابی لینک داده شود، به نسبت رقابت در این کلمه، گوگل صفحه مربوطه را در این کلمه به رتبه های بالاتری می‌آورد. حال هر چه وب سایت هایی که به این کلمه «درآمد اینترنتی» لینک می‌دهند معتبرتر ( معتبر از نگاه گوگل) باشند، لینک هایشان اعتبار بیشتری را به آن صفحه می‌دهند.

آموزش بک لینک ، آموزش ساخت بک لینک رایگان ، آموزش گرفتن بک لینک، بهترین روش های ساخت بک لینک

بنابراین اگر می‌خواهید در کلمه ای در نتایج جستجوی گوگل بالاتر از دیگران قرار بگیرید باید بک لینک های با کیفیتی برای آن صفحه ایجاد کرده باشید تا به مرور زمان به رتبه های بهتری دست یابید.

اهمیت بک لینک در کسب درآمد اینترنتی

توجه کنید که هر چه بک لینک دریافتی ، از سایت های مرتبط با کسب و کارتان باشد و هم چنین پیج آتوریتی و دومین آتوریتی بالایی داشته باشد، بک لینک دریافتی با کیفیت بوده و منجر به پیشرفت سایت و در نهایت افزایش کسب درآمد اینترنتی خواهد شد.

بهترین نوع بک لینک گرفتن و یا شناخت بک لینک خوب ، به اینگونه است که بک لینک ها توسط سایت های دیگر به صورت طبیعی و ارگانیک ایجاد شوند. یعنی در صورتی که محتوای سایت با کیفیت و قابل قبول باشد، سایت های دیگر داوطلبانه اقدام به معرفی آن سایت می‌کنند. (که البته چنین موضوعی نیاز به سالها صبر دارد تا کمی نتیجه بگیرید) لذا در زمان ایجاد بک لینک دقت کنید که نباید توسط گوگل شناسایی شوید که شما مدیر فلان سایت بک لینک شونده هستید.

وبلاگ ها و وب سایت هایی که در زمینه کسب و کارتان مشغول به کارند، می توانند در توسعه بک لینک ها موثر باشند. البته این ارتقاء، به محتوا و تصاویری که در سایت منتشر می کنید، بستگی دارد. هدف اصلی توسعه، گرفتن بک لینک است، اما برای تاثیرگذاری بهتر، اقدامات بیشتری لازم است، که برای این موضوع باید انجام دهید.

اطلاع رسانی به سایت های دیگر درباره وب سایتتان می تواند موجب افزایش ارتباط با افراد با نفوذ در تجارت مورد نظرتان شود و لینک کردن این گونه سایت ها به سایت شما ، موجب افزایش اعتبار سایتتان می شود و این بسیار با ارزش است. چون اگر خودتان به ایجاد بک لینک نپردازید مبلغان و حمایت کنندگانی را برای این کار خواهید داشت.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  بک لینک ارزان

مهمترین تاثیر بک لینک در تجارت و کسب و کار عبارتند از:

۱- افزایش ترافیک وب سایت

گرفتن بک لینک خوب از سایت های معتبر می تواند بازدید یا ترافیک سایت را زیاد کند. حال اگر این سایت ها مرتبط با موضوع سایت باشند، می تواند موجب افزایش فروش و کسب درآمد اینترنتی شوند. توجه کنید که ارزش لینک فقط برای سئو سایت نیست بلکه برای جذب مشتری و افزایش کسب درآمد اینترنتی و توسعه برند تجاری می باشد.

بین اینکه در بین تعداد زیادی شنونده که ممکن است به دنبال موضوع شما نباشند و تعداد کمتری شنونده که مشتاق مطالب شما باشند، اگر در معرض دید قرار بگیرید تفاوت عمده ای وجود دارد. به عبارت دیگر افرادی که مطالب یک وبلاگ که مرتبط با موضوع دلخواهشان است را دنبال می کنند، خیلی بیشتر به راهنمایی های وبلاگ نویس اهمیت می دهند تا کسانی که فرضا در خبرگزاری ها مطلبی را دنبال می کنند حتی اگر تعداد گروه دوم بیشتر باشد.

۲- توسعه برند و نام تجاری

بک لینک خوب می تواند در توسعه نام تجاری کمک زیادی کند و موجب افزایش اعتبار شود. روش هایی برای گرفتن بک لینک مثل ایجاد یک محتوای ارزشمند و با کیفیت وجود دارد که می تواند تخصص شرکت و برند تجاریتان را به همه نشان داده و موجب ترقی برندتان شود.

برای مثال اگر مطلبی درباره کسب و کارتان بنویسید و آن را انتشار دهید، شانسی برای شناخته شدن بیشتر کسب و کارتان پیدا کرده اید. در واقع وقتی اطلاع رسانی می کنید سعی در لینک گرفتن از سایت های دیگر دارید و به نوعی هم تخصص خود را به همه آنان نشان داده اید و از آنها خواسته اید که مطلبتان را انتشار دهند و به بقیه نیز نمایش دهند. بیشتر برندها از این طریق برای خود نام و نشان دست و پا می کنند و برجسته می شوند.

۳- اهمیت صفحه اصلی خوب برای بک لینک

قبل از بک لینک احتیاج به مطلبی ارزشمند دارید که اغلب بخش  homepageهوم پیج سایت را تشکیل می دهد. البته گاهی افراد لینک را به بخش هایی به جز homepage مثل بخش وبلاگ نویسی، ابزار و… سایت خود ارجاع می دهند، گاهی این بخش ها از قبل در سایت وجود دارد و گاهی این بخش ها را با هدف ایجاد بک لینک درست می کنند.

این چیزی است که با عنوان کسب بک لینک و یا شایسته لینک شدن توسط سایت های دیگر از آن یاد می شود. در حقیقت گرفتن بک لینک باید با مطلبی که سزاوار لینک شدن باشد، شروع شود. گرفتن بک لینک به یک صفحه سایت کم ارزش کار سختی می باشد. ولی اگر افراد یک مطلب را ارزشمند و شایسته اشتراک گذاری و تقسیم کردن با بقیه بدانند، کار بسیار آسان تر خواهد شد.

خرید بک لینک

یکی از سوالات مهم در شیوه بک لینک گذاری و بک لینک گرفتن ، خرید بک لینک است و اینکه ، آیا خرید بک لینک در افزایش رتبه کلمات کلیدی وب سایت تاثیر دارد؟ در این باره بین کارشناسان اختلاف نظر زیادی وجود دارد. عده ای معتقدند گرفتن بک لینک ارگانیک و طبیعی بسیار زمان بر بوده و نیاز به صبر ، حوصله و پشتکار فراوان دارد. ضمن اینکه بین وبمستران ایرانی به دلیل عدم رعایت قانون کپی رایت و یا حق التالیف، لینک دادن جایگاه مناسبی ندارد.

از طرفی موتور جستجوی گوگل اهمیت زیادی به بک لینک های طبیعی و ارکانیگ می دهد و بعد از تغییرات اساسی در الگوریتم هایش ، بک لینک های دستی یا مصنوعی ساخته شده توسط کاربران را بی اهمیت کرده است . لذا حساسیت خاصی روی شیوه بک لینک گرفتن سایت ها دارد. این سوال مطرح می ماند که وبمستران برای خرید بک لینک چه کار کند؟

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  بک لینک Backlink

قبل از بیان هر چیزی، توصیه می شود اقدام به خرید بک لینک نکنید چون گوگل متوجه شده و مجازات می کند و نه تنها بهره ای نبرده اید که ضرر خواهید کرد. با تولید محتوا ارزشمند در طی زمان، بگذارید روند بک لینک سازی طبیعی انجام شود. حال اگر فرصت ندارید و یا خیلی عجله دارید ، بهتر است از سایت های همکار و مرتبط با موضوع کسب و کارتان که دارای رتبه بالا می باشند، بک لینک بخرید. توصیه می شود بک لینک را به شکل رپورتاژ آگهی بگیرید، تا تاثیرگذاری آن بیشتر باشد.

باز هم تاکید می شود که خرید بک لینک به تنهایی راه مناسبی برای افزایش رتبه کلمات کلیدی سایت در موتور جستجوی گوگل نیست. اگر بک لینک خریداری کرده اید، در کنار خرید بک لینک حتما باید ساختار داخلی سایت و محتوای سایت هم بهینه سازی و سئو شود.

خرید بک لینک از سایت های مناسب

حال اگر به دلایلی مجبور هستید بک لینک بخرید، از چه سایتی بک لینک بگیرید که رتبه مناسبی داشته باشد؟ شاید برایتان پیش آمده که بخواهید بک لینک بخرید ولی نمی دانید سایتی که از آن قصد خرید بک لینک را دارید، دارای چه رتبه ای بوده و اصلا مناسب خرید بک لینک می باشد یا نه؟

برای مناسب بودن سایت علاوه بر ارتباط موضوع آن سایت با کسب و کارتان، باید رتبه وب سایت را بررسی کنید. تا چند سال قبل برای بررسی رتبه سایت و اعتبار سایت یا بررسی رتبه دامنه سایت در موتور جستجوی گوگل از رتبه بندی پیج رنک استفاده می شد. اما چند سالی است که گوگل به هیچ سایتی پیج رنک جدید نداده و اخیرا پیج رنک تمامی سایتها را صفر کرده است. بنابراین دیگر استناد به پیج رنک گوگل منطقی نیست.

برای بررسی رتبه سایت جایگزینی تحت عنوان پیج آتوریتی Page Authority به وجود آمده که معیار نسبتا مناسبی برای بررسی رتبه سایت در موتورهای جستجو می باشد. پیج آتوریتی عددی بین ۱ تا ۱۰۰ است که هر چه عدد به ۱۰۰ نزدیک تر باشد، نشان دهنده رتبه خوب سایت در موتورهای جستجو است. اصولا سایتی که رتبه پیج اتوریتی صفحه اولش، حداقل ۳۰ باشد سایت نسبتا خوب و معقولی برای بک لینک گرفتن می باشد.

سخن پایانی آموزش بک لینک

در این مقاله کوتاه تعریف بک لینک و تاثیر آن در رشد سایت و افزایش کسب درآمد اینترنتی و همچنین رشد و توسعه برند تجاری و کسب و کار اینترنتی به صورت مختصر و فهرست وار توضیح داده شد. در بحث آموزش بک لینک توجه کنید که همه چیز رشد وب سایت و کسب و کار فقط گرفتن بک لینک نیست بلکه به عنوان یکی از ابزارهای موثر در کنار دهها ابزار مطرح است.

نکته مهم اینکه نباید از هر راه و روشی برای گرفتن بک لینک استفاده کرد کار باید طبق قاعده و اصولش انجام شود. اگرچه ممکن است که بک لینک موجب ارتقای یک برند تجاری در اینترنت شود، ولی در صورت عدم رعایت قوانین موتورهای جستجو، نتیجه معکوس داده و موجب تنزل یک کسب و کار و در نهایت کاهش کسب درآمد از اینترنت می شود.

نکته آخر و کلیدی درباره آموزش بک لینک این است که قبل از هر چیزی باید با تولید محتوای ارزشمند و تخصصی، سطح کسب و کارتان را ارتقا دهید تا به مرور موفق به گرفتن بک لینک طبیعی و ارگانیک شوید. بک لینکی از نظر گوگل دارای ارزش و اعتبار است که سه فاکتور : ۱- بک لینک طبیعی و ارگانیک ۲- بک لینک از سایت های مرتبط با کسب و کار و ۳- بک لینک از سایت های با رتبه و پیج آتوریتی بالا را دارا باشد.

مطلب پیشنهادی

سایتهای سوال و جواب ​برای لینک سازی , نحوه لینک سازی در سایت های پرسش و پاسخ , بک لینک گرفتن

فهرست سایتهای سوال و جواب ​برای لینک سازی

با وجود تغییرات اساسی در الگوریتم های گوگل بک لینک هنوز تاثیرگذار است . یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.