مشاغل پردرآمد فناوری اطلاعات

با رشد و توسعه تکنولوژی و اینترنت ، برخی مشاغل پردرآمد فناوری اطلاعات بیش از سایر مشاغل به چشم آمده و پولساز شده اند. به نظر می رسد که هر اتفاقی در جهان بیفتد مشاغل اینترنتی قوی تر و پولساز تر می شود. نمونه ش بیماری کرونا یا Covid-19 که جهان را درگیر کرده و اکثر مشاغل نابوده شده اند، ولی کسب درآمد از اینترنت رشد بسیار زیادی کرده است.

این نکته بیانگر این موضوع است که کسب و کارهای اینترنتی در همه حال مورد توجه بوده و می تواند بسیاری از مشکلات شغلی جامعه را حل کند. در این مقاله سایت پول یابی به ۱۱ مورد از مشاغل پردرآمد فناوری اطلاعات که در حال رشد بوده و بسیار پولساز و پردرآمد هستند ، پرداخته می شود.

مشاغل پردرآمد فناوری اطلاعات

در جامعه امروزی ما به کارگیری و استخدام افراد در حوزه فناوری اطلاعات مثل استخدام مهندس کامپیوتر ، آی تی و استخدام برنامه نویس در ادارات ، شرکت ها و موسسات همچنان بالا می باشد و جزو مشاغل پرطرفدار و درآمدزای فناوری اطلاعات در ایران هستند.

شاید نتوانید هیچ اداره، شرکت و یا سازمانی را پیدا کنید که به نوعی مستقیم و یا غیر مستقیم ارتباطی با موضوع فناوری اطلاعات و مشاغل حوزه  کامپیوتر وIT  نداشته باشند. امروزه کاملا امری عادی است که در هر کسب و کاری چند شغل مرتبط با IT را ببینید. به همین دلیل است که برای متخصصان و کارشناسان رشته ها و گرایش‌های حوزه فناوری اطلاعات فرصت‌های استخدامی در صنایع و ادارات مختلف وجود دارد.

این موضوع مختص ایران نیست و بر اساس اعلام اداره کار آمریکا، پیش بینی می شود که از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۵ شاهد رشد ۱۴ درصدی مشاغل کامپیوتری در این کشور و سایر مناطق دنیا باشیم و نکته جالب اینکه برخی از مشاغل این گروه ، رشدی فراتر از حد انتظار داشته و به رقم حدود ۳۰ درصد می رسند.

مشاغل پردرآمد فناوری اطلاعات ، لیست مشاغل کامپیوتر ، مشاغل آی تی ، مشاغل پولساز ، کارهای پردرآمد فناوری اطلاعات

اگر از علاقمندانه حوزه تکنولوژی هستید و علاقه خاصی به کارهای کامپیوتر ، برنامه نویسی و شبکه دارید، می توانید اطمینان حاصل کنید که در یکی از پردرآمدترین و پولساز ترین مشاغل دنیا مشغول به کار هستید.

مشاغل پرطرفدار فناوری اطلاعات در ایران

توجه کنید که به دلیل نیاز بازار و حرکت جهانی به سمت این نوع تکنولوژی ، دنیای آی تی و بازار مشاغل فناوری اطلاعات چنان وسیع هستند که جا برای فعالیت هر کسی وجود دارد. به شرطی که تخصص و مهارت بالا داشته و تحصیلات دانشگاهی و دوره های آموزشی مناسب را گذرانده ، و در زمینه کاری خود حرفی برای گفتن داشته باشید.

نکته بعدی اینکه خود مشاغل حوزه فناوری اطلاعات به فهرست ها و دسته بندی های متعدد تقسیم می شود و انبوهی از مشاغل زیر شاخه ای را در بر می گیرد. به عبارتی پیشرفت دائمی و حتی لحظه ای علوم کامپیوتر و تغییرات گسترده آن، موجب می‌شود هر روز با مشاغل جدیدی در حوزه فناوری اطلاعات رو به رو شوید.

با این حال چند شغل پرطرفدار فناوری اطلاعات در ایران که بیشترین تعداد آگهی های استخدامی را دارند و به نوعی جزو مشاغل پردرآمد بازار کار ایران محسوب می شوند، به صورت فهرست وار عبارتند از: طراحی سایت ، وب مستر ، کارشناس شبکه ، کارشناس سیستم‌ها و روش‌ها ، مهندس فناوری اطلاعات ، متخصص امنیت اطلاعات ، مدیر پروژه IT، کارشناس نرم افزار ، برنامه نویس ، تحلیل گر سیستم‌ها ، کارشناس پشتیبانی سیستم‌ها.

فهرست مشاغل پولساز در جهان

پس از بیان مشاغل پردرآمد فناوری اطلاعات در ایران ، حالا نوبت معرفی مشاغل پردرآمد فناوری اطلاعات در جهان می باشد. با شیوع بیماری کرونا یا Covid-19 چشم انداز شغلی به شدت تغییر کرده است. چون کرونا بر اکثر صنایع تأثیر منفی گذاشت ، اما برخی از بخش ها رشد اقتصادی بالایی داشتند. لذا اگر می خواهید در آینده خود را تثبیت کنید ، باید سراغ مشاغلی بروید که ضمن پایداری و دوام در برابر مشکلات، بتوانند درآمد خوبی ایجاد کنند.

به اعتقاد کارشناسان ، افراد باید به دنبالی مشاغلی در جامعه باشند که ضمن کسب درآمد بالا در برابر شرایط ناگوار مثل شیوع کرونا کمتر آسیب ببینند. لذا در کنار تحول دیجیتال جهان که بدون وقفه ادامه دارد، مشاغل جدید و مهیجی برای متخصصان فضای فناوری در حال ایجاد شدن است. با توجه به اینکه در بازار کار و اشتغال، بسیاری از مهارتهای مورد نیاز دنیای دیجیتال هنوز کم می باشند ، بیشتر این مشاغل با درآمد بالایی مواجه هستند.

اگر متخصص فناوری اطلاعات هستید باید اهداف خود را برای گرفتن درآمد بالا تعیین کنید. برخی از مهمترین مشاغل پردرآمد فناوری اطلاعات که احتمالا در سالیان آینده بیشترین بازده را دارند، و برای ثروتمند شدن مناسب می باشند، عبارتند از:

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  معرفی شغل نقاش ، صفر تا صد هنر نقاشی

۱- تحلیلگر داده

گزارش های متعدد ثابت کرده است کهData Scientist  یکی از مشاغل برتر قرن ۲۱ می باشد. پس تعجب آور نیست که در بالای لیست مشاغل پردرآمد و در صدر قرار دارد. شغل Data Scientist یک متخصص است که از روش های آماری مختلف ، تکنیک های تجزیه و تحلیل داده ها و یادگیری ماشین برای درک و تجزیه و تحلیل داده ها استفاده می کند تا به نتیجه گیری های مهم کسب و کار برسد.

تحلیلگر داده لازم است که در Microsoft Excel ،SQL  و … تبحر بالایی داشته باشد و زبان های برنامه نویسی مانند Python ،Ruby  و Java را کامل بداند. علاوه بر این، آنها همچنین باید مفاهیم یادگیری ماشین و یادگیری عمیق را درک کنند و با Apache Hive ،Pig ،  Spark و غیره آشنایی کاملی داشته باشند.

میزان درآمد یک تحلیگر داده با تجربه نسبتا بالا در اکثر کشورهای جهان در سطح بالا می باشد.

۲- مدیر محصول

با توجه به اینکه مدیران محصول، مسئول توسعه محصول برای یک سازمان و شرکت مالی تجاری هستند، از ارزش بالایی برخوردار هستند. آنها موفقیت یک محصول را راهنمایی می کنند و بر بهبود آن نظارت می کنند. به عبارتی آنها، مغز متفکر پشت استراتژی های تجاری یک محصول هستند.

مدیران محصولات باید متفکران استراتژیک باشند و داده ها، شایستگی های تجاری و روند بازار را درک کنند و باید با توجه به صنعت خود از نظر فنی سالم باشند.

۳- Cloud Architect

Cloud Architect یک متخصص فناوری اطلاعات است که بر سیستم رایانش ابری یک سازمان نظارت می کند و بر روی طراحی برنامه های ابری کار می کند. معماران ابر با مهندسین و توسعه دهندگان DevOps همکاری می کنند تا از ساختن فناوری مناسب اطمینان حاصل کنند.

این متخصصان در کنار مهارت های ضروری ، همچنین باید فن آوری های رایانش ابری مانند AWS ، Azure  و GCP را بدانند. این متخصصان باید در زبان های برنامه نویسی مانند Java ، Python و C # مهارت داشته باشند و با ابزارهایی مانند Kubernetes و Docker آشنایی کامل داشته باشند.

۴- توسعه دهنده  Full Stack

یک توسعه دهنده Full Stack با ظاهر و باطن یک وب سایت کار می کند. آنها پروژه هایی را که شامل ایجاد وب سایت های رو به رو کاربر است و کار با مشتری در مرحله برنامه ریزی یک پروژه را بر عهده دارند.

برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده کامل ، باید HTML و CSS را بدانید. همچنین باید در   JavaScript  و چارچوب های آن مهارت لازم را داشته باشید. باید حتما با زبانهای سمت سرور مانند Ruby ،PHP ، Python  و .Net آشنایی کامل باشید.

و سرانجام اینکه، باید این توانایی و مهارت را داشته باشید که با MySQL ،Oracle  و MongoDB  کار کنید.

۵- مهندس داده های بزرگ

داده های بزرگ طی یک دهه گذشته انقلابی در هر بخش تجاری بوده است. مهندسان Big Data داده ها را ذخیره ، پردازش و تحلیل می کنند. آنها معماری کلان داده را در یک سازمان توسعه ، طراحی ، آزمایش و نگهداری می کنند.

مهندسان داده های بزرگ ، باید دانش عمیقی از Hadoop ، Spark ، RDBMS  و NoSQL داشته باشند. باید با زبانهایی مانند Java  و Python تجربه عملی داشته باشند و همچنین از ابزارهایی مانند Hive  وPig  مطلع شوند.

در کنار مجموع این دانش ها، همچنین باید مهارت انبارداری داده را داشته باشند.

۶- مهندس DevOps

مهندسانDevops  برای نظارت بر انتشار کد با توسعه دهندگان و تیم IT کار می کنند. این گروه از مهندسان ، برای اطمینان از توسعه مداوم ، یکپارچه سازی و استقرار نرم افزار ، کد و اسکریپت می زنند. آنها همچنین آزمایشات را خودکار می کنند ، کد را مستقر کرده و آن را کنترل می کنند.

مهندسین DevOps باید مهارت برنامه نویسی خوبی داشته باشند. لذا آگاهی و دانش JavaScript ، Python ، Ruby  یا Perl از ضروریات می باشد و باید ابزارها و فن آوری های مختلف DevOps را بداند و بتوانند بدون دردسر با اعضای مختلف تیم همکاری کنند.

۷- توسعه دهنده بلاکچین  Blockchain

یکی از مشاغل پردرآمد فناوری اطلاعات توسعه دهندگان بلاکچین هستند. توسعه دهنده بلاکچین در مورد فناوری های بلاکچین تحقیق می کند ، طراحی ، توسعه و آزمایش می کند. آنها زیرساخت ها را ایجاد کرده و اقدامات امنیتی برای محافظت در برابر حملات سایبری و کمک به بهینه سازی پروتکل های بلاکچین را انجام می دهند. توسعه دهندگان بلاکچین برنامه های غیرمتمرکز ایجاد می کنند و بر کل شبکه نظارت دارند.

یک توسعه دهنده بلاکچین باید در شبکه های رایانه ای ، رمزنگاری و ساختار داده مهارت داشته باشد. آنها باید دانش اساسی در مورد زبان های برنامه نویسی مانند جاوا و پایتون داشته ، و باید با پروتکل های بلاکچین مانند بیت کوین و اتریوم تجربه داشته باشند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ایده های ساده پولساز

۸- توسعه دهنده برنامه موبایل

یک توسعه دهنده برنامه تلفن همراه در مورد پروتکل ها و برنامه های کاربردی برای سیستم عامل های iOS  و Android تحقیق و توسعه می دهد. آنها به منظور بهبود تجربه کاربر ، رابط هایی را طراحی می کنند. همچنین برای پیشنهاد ویژگی های جدید با تیم توسعه محصول همکاری می کنند.

یک توسعه دهنده برنامه تلفن همراه باید از UI و چارچوب های JavaScript مانند React Native و Angular آگاهی کاملی داشته باشد. باید با مفهوم امنیت سایبری آشنا شوند تا بتوانند برنامه های ایمن و بدون نقص را توسعه دهند و در Java ،C  ، CSS  و HTML5 مهارت لازم را داشته باشند.

برای نمونه اگر راهها و آموزش کسب درآمد با اپلیکیشن موبایل را بدانید و یا فر بگیرید از مشاغل پولساز محسوب می شود.

۹- توسعه دهنده  RPA

توسعه دهندگان RPA متخصصانی هستند که سیستم های RPA را ایجاد ، توسعه و پیاده سازی می کنند. آنها فرایند خودکار را برای افزایش کارایی تنظیم می کنند و به کارگیری اجزایی مانند ربات ها ، ربات ها و ابزارهای توسعه می پردازند.

توسعه دهندگان RPA دارای مهارت های غنی هستند و به طور ایده آل دارای زمینه توسعه نرم افزار هستند. آنها باید زبانهای C ++ ،NET  و همچنین اسکریپت نویسی را بدانند. باید دانش کاملی در مورد ابزارهای پیشرو اتوماسیون ، به عنوان مثال ،UiPath  و Blue Prism داشته باشند.

۱۰- تحلیلگر امنیت اطلاعات

محافظت از شبکه های رایانه ای در سازمان ها به یک تحلیلگر امنیت اطلاعات سپرده می شود. این گروه از متخصصان ، اقدامات امنیتی را برای محافظت از سیستم های رایانه ای نصب می کنند. آنها نقض امنیت را بررسی می کنند ، آنها را مستند کرده ، آسیب پذیری ها را برطرف می کنند و آزمایش نفوذ را انجام می دهند.

برای رسیدن به این شغل ، باید در شبکه مهارت داشته باشید و درک خوبی از فایروال ها ، پروکسی ها و مفاهیم IDPS داشته باشید. داشتن گواهینامه های امنیت سایبری کمک زیادی می کند.

۱۱- آموزش و پیاده سازی پلتفرم های جلسات آنلاین

یکی دیگر از مشاغلی که در حال رشد است و در شرایط کرونا بیش از پیش رشد قابل توجه داشته ، استفاده از سیستم های ویدئو کنفرانس و جلسات آنلاین می باشد. چون بیشتر سازمان ها و شرکت ها برای جلسات خود نیازمند به زیرساخت های مناسب برای برگزاری این جلسات آنلاین هستند و از طرف دیگر دانشگاه ها، مدارس و کلیه مراکز آموزشی نیز از این قضیه مستثنی نیستند.

ارائه این خدمات و زیرساخت ها جزء مشاغل قابل توجه در زمان کرونا و پسا کرونا می باشد و آموزش آنلاین و ارائه خدمات از طریق وبینار نقش بسیار پررنگی ایفا می کند.

نتیجه گیری مشاغل پردرآمد فناوری اطلاعات

در این مقاله سایت پول یابی ۱۱ مورد از کسب و کارها و مشاغل پردرآمد فناوری اطلاعات معرفی شده است که در تمام کشورها میزان درآمد آنها بسیار بالا است و به دلیل نیاز روزافزون جامعه ، در حال رشد سریع می باشد. نکته مهم اینکه، با توجه به ماهیت پویای دنیای تکنولوژی، فن آوری های جدید و نقش های جدید همیشه می آیند و می روند. به عبارتی مشاغل جدید جانشین مشاغل قدیمی شده و یا ضمن ایجاد زیر شاخه های جدید، مشاغل قدیمی را ارتقا می دهند.

می توان دلایل و استدلال های زیادی را ذکر کرد تا شغل آینده خود را در حوزه تکنولوژی انتخاب کنید. این حوزه علاوه بر پویایی بسیار بالا، مرتبا در حال رشد و توسعه است و به همین دلیل این شانس وجود دارد که کسب درآمد بالایی داشته باشید. شواهد کاری بیانگر این موضوع است که تقاضا برای این مشاغل نیز مرتبا در حال افزایش می باشد. لذا با انتخاب این مشاغل معرفی شد، این تضمین وجود دارد که یکی از پردرآمدترین مشاغل دنیا ، همراه با رضایت شغلی بالا را داشته باشید.

نکته آخر درباره مشاغل پردرآمد فناوری اطلاعات این است که هیچ یک از مشاغل و کسب و کارها، به اندازه فناوری اطلاعات، فرصتها و  یا مشوق های لازم برای ایجاد نوآوری های جدید را در اختیارتان نمی گذارند. اصلا نباید تصور کنید که مشاغل مرتبط با آی تی تنها با فیدهای بی انتهای توییتر، فیسبوک و یا بازی های موبایل سر و کار دارند. فناوری اطلاعات مشاغل مهمی را در بر می گیرد که نقشی کلیدی در بهبود زندگی مردم و ارزش آفرینی ایفا می کنند و همزمان راهکارهای مفیدی را هم برای مشکلات واقعی در دنیای بیرون ارائه می دهد.

مطلب پیشنهادی

راههای کسب درآمد در ایران ، بهترین روش های کسب درآمد آسان ، راههای کسب پول در ایران ، مشاغل ساده پولساز در ایران

راههای کسب درآمد در ایران

زمانی که صحبت از کسب و کار اینترنتی و یا راههای کسب درآمد در ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.