اهمیت سایت مناسب در افزایش درآمد

منظور ما از اهمیت سایت مناسب در افزایش درآمد طراحی یک سایت تخصصی با انواع و اقسام امکانات فنی نیست بلکه گاهی طراحی یک سایت ساده ولی با کیفیت ، موجب افزایش درآمد و جلب رضایت مشتری خواهد شد. گاهی لازم است در طراحی سایت موارد و مخارجی را لحاظ کرد تا کیفیت مورد نظر به دست آید و دیگر نیازی به هزینه های اضافی هم نباشد.

اول از همه باید بررسی کنید که نیاز به چه نوع سایتی دارید تا به همان اندازه هزینه کنید کسی که سایت عکاسی و یا گرافیکی می خواهد حتما باید به جنبه های زیباشناسانه توجه کند و یا فردی که قصد ورود به صنعت توریسم دارد باید به ظاهر سایتش برسد ولی کسی که قصد ارائه مطالب آموزشی دارد توجه اش به بخش های دیگر باید باشد در این مقاله قصد دارم تا به اهمیت سایت مناسب در افزایش درآمد و تاثیر طراحی  سایت در رونق کسب و کار بپردازم البته طراحی سایت کسب درآمد دارای قواعد و شرایط خاص خود است.

اهمیت سایت مناسب در افزایش درآمد

هیچ وقت توصیه به طراحی سایت ارزان و یا گرانقیمت نمی کنم البته طراحان سایت به خاطر منفعت خود توصیه می کنند که سایت باید با امکانات گسترده طراحی شود ولی گاهی می توان با کمترین هزینه و حتی بدون هزینه ( فرضا با استفاده از وردپرس )هم سایت خوب و مناسب راه اندازی کرد و کسب درآمد خوبی را تجربه کرد.

به طور کلی شما باید به استراتژی کاری خودنگاه کنید و اینکه دنبال چه برنامه و هدفی هستید و قصد دارید چه کسب و کاری را در اینترنت دنبال کنید و بر اساس آن اقدام به سفارش یا طراحی سایت کنید . برخی توصیه های کاربردی در اینجا با هدف راه اندازی یک سایت مناسب ارائه می شود که در صورت رعایت برخی و یا همه آنها، یک سایت مناسب و حتی کامل را خواهید داشت.

طراحی مناسب سایت ، اهمیت سایت خوب در کسب درآمد ، کسب پول در سایت مناسب
طراحی مناسب سایت موجب رضایت کاربران و افزایش ماندگاری در سایت خواهد بود.

به طوری کلی در طراحی سایت مناسب موارد زیر توصیه می شود:

۱- رعایت سطح مناسب رابط کاربری

وبسایت شبیه یک ترمینال است که افراد زیادی در هر لحظه به آن می آیند البته ترمینال محدودیت مکانی دارد و در یک منطقه و شهر می باشد ولی سایت از هر گوشه جهان ممکن است کاربری وارد سایت شود. این کاربران با سطح نگاه و دیدگاهها، میزان دانش و سلیقه مختلف وارد می شوند لذا ممکن است برخی آنقدر اطلاع از شیوه گردش و یا جستجو در سایت را ندانند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای افزایش رتبه آلکسا

به دلیل ورود کاربران با سطح دانش مختلف، سایت باید برای همه افراد راحت و قابل استفاده باشد. لذا در چیدمان و دسته بندی، انتخاب رنگ و تصاویر، محتوای ویدیویی و انتشار مطالب ،جنبه های تاثیرگذاری مدنظر باشد. در صورتی که با مخاطبان خارج از ایران هم سروکار دارید توصیه می شود قابلیت چندزبانگی را هم ایجاد کنید.

اگر این موارد را در طراحی سایت لحاظ نکنید چه بسا که اقبال کاربران برای ورود به سایت کم شود و روی ترافیک و بازدید سایت تاثیر منفی بگذارد.

۲- رعایت چیدمان سایت

در گذشته معمولا افراد بیشتر با کامپیوتر شخصی وارد سایت ها می شدند و یا اکثر ایرانی از مرورگر موزیلا استفاده می کردند ولی الان دستگاههای مختلف از کامپیوتر و لپ تاپ تا موبایل و تبلت و انواع و اقسام مرورگرها وجود دارد و سایت باید با تمام اینها هماهنگ باشد . مدیر سایتی نمی تواند مدعی شود چون بیشتر از کروم استفاده می کنند پس باز شدن سایت در این مرورگر کافیست.

اگر می خواهید کسب و کاری پررونق با مخاطبانی فراوان داشته باشید باید وب سایتتان هیچ مشکلی از این نظر نداشته باشد . به هم ریختگی چیدمان و دسته بندی سایت موجب آزردگی و کم شدن اعتبار شما در بین کاربران خواهد شد.جایگاه و اهمیت سایت مناسب در افزایش درآمد ، در شکل و شمایل آن هم قابل مشاهده است.

۳- تولید محتوای اصیل و تخصصی

مورد مهم در بررسی اهمیت سایت مناسب در افزایش درآمد ، تولید محتوای تخصصی است معمولا افرادی که در طراحی سایت دقت لازم را ندارند در تولید محتوا هم اینگونه عمل می کنند و بیشتر مطالب سایر سایت ها را کپی کرده و به نظر می رسد در تولید محتوای تخصصی مهارت لازم را ندارند و یا حداقل اینگونه نشان می دهند که برایشان مهم نیست.

بدون تردید تولید محتوا پادشاه است و سایتهایی که تولید محتوای خوب و کاربرپسند دارند در این زمینه موفق هستند. در بررسی یک سایت ، محتوای تخصصی در کنار طراحی خوب بهتر و بیشتر خود را نشان می دهد. اگر دنبال اصالت در کسب و کار هستید و اینکه به عنوان برند و متخصص مطرح شوید باید خودتان تولید محتوا کنید و از کپی کردن مطالب دیگران پرهیز کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  هوش مالی و کسب درآمد بیشتر

۴- استفاده از آگهی و تبلیغات مناسب

برخی کسب و کارها همان طور که در طراحی و تولید محتوا دقت لازم را ندارند به دلایلی  بدون ضابطه از آگهی های غیر قابل کنترل و زیاد از حد استفاده می کنند حتی برخی از سایت ها به دلیل طراحی ارزان و یا استفاده از زیرساخت ها رایگان و ارزان قیمت ،چه بسا مجبورند تا برخی تبلیغات و لینکهای شرکت ها را در درون خود داشته باشند.

استفاده غیرمتعارف از تبلیغات در سایت ، نه تنها درامد زیادی به همراه ندارد که موجب آزار کاربران ، کاهش ترافیک سایت و ضرر در آینده خواهد شد. سایت باید در انتخاب و نمایش تبلیغات حد اعتدال را رعایت کرده تا به روند رشد آن آسیبی نرسد.

۵- داشتن پشتیبان مناسب

اگر مدیر سایت ، تخصص زیادی در برنامه ریزی ، امنیت و کار با هاست ندارد بهتر است که از فرد یا شرکت معتبر در این زمینه کمک بگیرد البته اگر کسب و کارش رشد مناسب داشت می تواند به صورت اختصاصی از پشتیبان فنی و امنیتی استفاده کند تا سایت با مشکلی در روند کاریش مواجه نشود.

معمولا شرکتها و طراحان معتبر اینترنتی پس از طراحی سایت و تحویل آن تا مدتها پشتیبانی کرده و شیوه اداره آن را هم به مدیران آموزش می دهند.

سخن آخر اهمیت سایت مناسب در افزایش درآمد

اگر چه توصیه نمی شود در شروع یک کسب درامد اینترنتی زیاد هزینه کنید و به قول معروف ، باید کمی دست به عصا راه بروید ولی باید در طراحی سایت برخی تمهیدات لازم و اولیه را در نظر داشته باشید تا یک سایت مناسب و کاربرپسند داشته و کسب و کارتان سریع تر رشد کند.

اگرچه هیچ ارزانی بی علت نیست ولی خرج بالا و مخارج زیاد هم دلیلی بر موفقیت و تضمین کسب درآمد بالا نمی باشد لذا از همان ابتدا با احتیاط و بررسی همه جوانب عمل کنید تا سایتتان متناسب با کسب و کارتان و در جهت رشد آن حرکت کند.

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.