حس بوی پول

حس بوی پول

برای خیلی ها حس بوی پول و اسکناس بسیار خوشایند است و دائم به دنبال این بوی خوش هستند . چرا این عنوان را انتخاب کردم برای اینکه قصد دارم تا زندگی و افکار یکی از انسان های موفق جهان را بازگو کنم . همه ما نام شرکت «دوو» را شنیدیم شرکتی کره ای و بسیار فعال در جهان از جمله در داخل ایران . موسس این شرکت « کیم وو-چونک » کارآفرین بزرگ است.

موسس شرکت دوو از صفر و در بدترین شرایط شروع کرد و الان جزو پیشگامان صنعت کره جنوبی و جهان محسوب می شود و شرکتش جزو ۵۰ شرکت بزرگ دنیا می باشد. راز موفقیت کیم وو- چونگ چیست ؟ در اینجا قصد دارم تا به بیان زندگینامه و معرفی کتابش به نام « سنگ فرش هر خیابان طلاست» بپردازیم با ما در سایت پول یابی همراه باشید.

موفقیت کیم وو- چونگ

موسس شرکت دوو متولد سال ۱۹۳۶ ، پس از جنگ خانمان سوز کره و در شرایط بسیار بد اقتصادی ، وارد بازار کار شد و با دستان خالی شروع به کار کرد. وی انگیزه بالا و قدرت تخیل و خلاقانه را از عوامل مهم رشد در بازارهای آسیایی می دانست . کیم وو- چونگ برای موفقیت این شیوه رفتاری را در پیش گرفت:

– قبول مسئولیت شرکت های دارای مشکل: آقای کیم معتقد است با گرفتن مسئولیت شرکت های دارای مشکل، با برنامه ریزی دقیق می توان سود لازم را از آنها به دست آورد.

– محدود نکردن تجارت در محدوده خاص. یکی از بزرگترین سرمایه داران جهان معتقد است برای توسعه تجارت نباید محدود به منطقه خاصی بود . حتی در ایران هم علیرغم تحریم، فعالیت موثر دارد.

– گسترش تولید محصولات : کیم وو – چونگ ۲۲ شرکت بزرگ با گستره وسیعی از کالا و خدمات شامل: صنایع سنگین، الکترونیک، هتل، ساخت ابزار آلات موسیقی مثل پیانو، لوازم خانگی و… را تاسیس کرده است.

– ظاهر آراسته و پرجنب و جوش : وی مانند اساتید دانشگاه بسیار خوش پوش بوده و دائم در سفرهای کاری است. شش ماه از سال را برای پیدا کردن موقعیت های تجاری به سفر خارجی می رود.

– تنوع تولید در کشورهای مختلف : برای نمونه به چک اتومبیل صادر می کند، در ایرلند ویدیو تولید می کند، در کالیفرنیا ، مدیریت بخش طراحی ریزتراشه کامپیوتر دارد و…

– کسب درآمد در هر جا : شعار کیم وو-چونگ این است من بوی پول را در همه جا حس می کنم برای همین در همه جا و زمینه ها فعالیت می کند.

حس بوی پول ، سنگفرش هر خیابان از طلاست ، راز موفقیت موسس شرکت دوو

اهمیت و تاثیر گذاری کیم وو- چونگ

موسس دوو ، از جمله کسانی است که در رشد اقتصادی شرق آسیا تاثیر گذار بوده و به دلیل روحیه از خودگذشتگی و نبوغ ذاتی در کسب آمد از به او عنوان راکفلر شرق یاد می کنند. در واقع او با راه اندازی شرکت های متعدد اقتصادی در سراسر جهان، از جمله کسانی است که در رشد اقتصادی کره جنوبی تاثیر مستقیم داشته است.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  تکنیک های مذاکره مالی و تجاری

در کنار این فعالیت های اقتصادی، وی مجموعه یادداشت های کوتاه خود خطاب به مردم کره را پس از گردآوری و تدوین، چاپ کرد. این کتاب با نام « سنگفرش هر خیابان طلاست» با استقبال خیره کننده مردم کره مواجه شد و علاوه بر پرفروش ترین کتاب کره، به یکی از آثار موفق تالیفی جهان مبدل شده است.

نگاهی به کتاب : سنگ فرش هر خیابان طلاست

کیم حس بوی پول را خوشایند می داند روی همین اصل، کار را بهتر از تفریح می داند و عقیده دارد پول را نباید فدای تفریح کرد. دیدگاه نئوکنفوسیوسی وی درباره تجارت، موجب رشد خیره کننده کره به عنوان قطب صنعتی  از یک طرف و رشد بازارهای اقتصادی شرق آسیا از طرف دیگر شد.

 کتاب «سنگفرش هر خیابان طلاست» فقط سخنرانی ها و یادداشت های یک تاجر و سرمایه گذار موفق نیست، بلکه مرور زندگی و بیان داستان واقعی یک کارآفرین بزرگ است و اینکه چگونه با وجود مشکلات فراوان، موفقیت به دست آورد.

زمان نگارش کتاب هم جالب است زمانی که در سال ۱۹۸۹ برای حل و فصل مشکلات شرکت کشتی سازی دوو در جنوب کوجی به سر می برد ، با شب نشینی های طولانی این کتاب را نوشت .

دید بزرگ یک کارآفرین برجسته

کیم وو چونگ اگرچه معتقد است که باید برای کسب پول تلاش کرد ولی هرگز انسان طماع نبود . وی اگرچه پول زیادی به دست آورد اما بیشتر این پول ها را صرف موسسات پزشکی ، تحقیقات بزرگ علمی – آموزشی می کند. و همیشه می گوید: پول برایم اهمیتی ندارد چون در هر زمانی می توانم آن را به دست بیاورم. انگیزه اصلی وی در ایجاد تجارت بزرگ، نجات کشورش کره از فقر بوده است.

اثر تالیفی وی ، ضمن دادن دیدگاه اقتصادی به خوانندگان، بیانگر تلاش نویسنده برای رسیدن به اهداف بزرگ است . اگرچه از احساساتش در کسب موفقیت می کند و اینکه سود و پول زیاد به دست بیاورد ولی می گوید هرگز مانند یک فرد دیوانه برای کسب درآمد به هر طریقی عمل نکرده است و از انجام کارهای غیر ممکن در نظر دیگران، لذت می برد.

شرکت وی در کنار غول های بزرگی مثل هیوندای  و سامسونگ ، به نام « چابول» معروف هستند. کره رشد تجارت خود را مدیون این شرکت های بزرگ است.

تفاوت جایگاه موسس دوو با سایر کارآفرینان

کیم ووو علیرغم اینکه در برخی مسائل با سایر کارآفرینان کره ای شباهت دارد ولی در برخی زمینه ها متفاوت از انها می باشد. وی جوان ترین و تنها موسس شرکت بزرگ کره ای است که دارای تحصیلات دانشگاهی است. نکته دیگر اینکه به شدت مخالف ایجاد یک سلسله خانوادگی ثروت با استفاده از شرکتش است و معتقد است شرکت دوو چیزی نیست که بخواهد برای خانواده اش به ارث بگذارد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه اعتماد به سایت

کیم وو با فرق گذاری بین قدرت پول و قدرت رهبری ، تمایل دارد تا قدرت رهبری را به عنوان میراث برای خانواده و مردم کره به جا بگذارد. همان طور که در بالا اشاره شد ، نوع سرمایه گذاریش هم تفاوت او را با سایرین مشخص می کند. با صنعت نساجی شروع کرد، سپس به کشتی سازی و بعد اتومبیل سازی روی آورد . در دهه هشتاد میلادی وارد صنعت الکترونیک شد و در دهه نود به سمت هوا – فضا رفت.

دلایل رشد کیم وو چونگ و کسب ثروت فراوان

موسس شرکت دوو در هر زمینه ای که وارد شد بسیار موفق عمل کرد ، راز موفقیتش در چی نهفته است؟ او هیچ گاه به قدرت فعلی خود قانع نشد و معتقد بود می توان بیشتر رشد کرد. بیش از ۹۰ هزار کارمند دارد و به دلیل سختکوشی و روحیه خلاقش در همه زمینه ها موفق شد. از وی به عنوان نماد وطن پرستی یاد می شود.

یکی دیگر از دلایل موفقیتش را جذب و پرورش مدیران خلاق، جسور و خوش فکر می دانند. چنانکه دکتر پاک سونگ – کیو را از آمریکا برای همکاری فرا خواند و به عنوان رئیس شرکت مخابراتی دوو مشغول به کار کرد. دادن قدرت اعمال نظر و استقلال کافی به مدیران یکی از کلیدی ترین دلایل موفقیت کیم وو چونگ است.

افتخارات و موفقیت ها در مسیر تجارت جهانی

کیم وو چونگ علاوه بر کره، جهان را هم تحت تاثیر قرار داد و افتخارت و جوایز زیادی گرفت. در سال ۱۹۸۴ جایزه بین المللی تجارت را از پادشاه سوئد گرفت. این جایزه توسط اتاق بازرگانی بین الملل هر سه سال یک بار به افراد موفق و تاثیر گذار در زمینه توسعه اقتصاد آزاد اعطا می شود. همچنین در سال ۱۹۸۸ به عنوان موفق ترین تاجر کره با کسب آرای بالا از طرف مجله اکونومیست انخاب شد.

در سال ۱۹۸۹ کیم وو به خاطر تعهد به کار و تلاش زیادش در زمینه اقتصاد، از سوی دفتر یونسکو در کره، به عنوان مرد سال انتخاب شد.

سخن پایانی حس بوی پول

از نظر کیم وو چونگ ، همواره حس بوی پول خوشایند است و خودش اذعان کرده :« من بوی پول را همه جا حس می کنم» . کتاب معروف و پرتیراژ سنگ فرش هر خیابان طلاست ، بیان کننده گوشه ای از تلاش و سختی های موسس شرکت بزرگ دوو برای رسیدن به موفقیت است. او شروع کارش را که بسیار سخت و همراه با درآمد کم بود، فراموش نکرد .

به اعتقاد کیم وو ، آن سختی های ابتدایی و تلاش خالصانه اولیه همراه با درآمد کم ، این نتایج شگرف و موفقیت بزرگ امروزی را به همراه آورد. وی در کتابش به خوانندگان توصیه می کند که برای موفقیت و کسب درآمد همیشه راه باز و مهیا برای قدم گذاشتن است به شرطی که هدف بزرگ را با تلاش همراه کنید. (نگاه کنید به مقاله : چگونه میلیونر شوید)

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.