حفظ مشتری و افزایش کسب درآمد اینترنتی

حفظ مشتری و افزایش کسب درآمد اینترنتی

کسب درآمد از اینترنت روز به روز در حال رشد است و رقابت بین مدیران سایتها برای فروش بیشتر و جذب مشتری بیش از گذشته می باشد. در این میان حفظ مشتری و افزایش کسب درآمد اینترنتی اهمیت خاص پیدا می کند . یافتن و جذب مشتری کار ساده ای نیست ولی مهمتر از از جذف مشتری ، حفظ مشتری می باشد اگر رضایت و خط ارتباطی با مشتری را ایجاد نکنیم خریدار کالا و خدمات ما، به زودی ما را ترک خواهد کرد و این یک چالش جدی در کسب و کار آنلاین محسوب می شود. سوال این است که حفظ مشتری و افزایش کسب درآمد اینترنتی چیست و چه کارهایی باید انجام داد؟

به اعتقاد برخی حفظ مشتری و کاربر قدیمی بسیار راحت تر از جذب کاربران جدید می باشد که معلوم نیست مشتری ما شوند و اگر بخواهیم مشتری ما شوند پروسه ای وقتگیر می باشد. خوبی مشتریان فعلی این است که نیاز به هزینه جدید و یا پرداخت تبلیغات ندارد . در حقیقت کاربران قدیمی کار و فعالیت ما را قبول داشته و محتوا و خدمات ما مورد پسندشان است و این همراهی و  دنبال کردن ، فروش بیشتر ما را به همراه خواهد داشت.

اما هر کسی به سه دلیل همراه ما هست اول اینکه ممکن است از محتوا و خدمات ما خوشش می آید و به میل خودش همراه ماست . دوم اینکه نیاز به خدمات ما دارد و سوم اینکه ممکن است از هدایایی که از طرف ما نصیبش شده همراه ما می باشد.

شیوه های حفظ مشتری و افزایش کسب درآمد اینترنتی

از مقدمه ای که در بالا گفته شد می خواهیم اینگونه استنباط کنیم که هر مشتری با هدف و نیتی با ما همراه است و ما می توانیم با شناخت این هدف برنامه حفظ مشتری و افزایش کسب درآمد اینترنتی خود را پیاده کنیم و به هدف خودمان برسیم. در سایت پول یابی در ادامه مجموعه آموزش های کسب درآمد از اینترنت و شیوه گسترش کسب و کار اینترنتی، قصد داریم تا راههای حفظ مشتری و افزایش کسب درآمد اینترنتی را شرح دهیم. هدف اصلی ما آموزش حفظ کاربران اینترنتی و مشتریان بوده و اینکه چه شیوه ها و راههایی را باید لحاظ کنیم تا کاربران و اعضای خود را از دست ندهیم و هم آنها را علاقمند و وفادار به کسب و کارمان بکنیم.

 برخی از راهها و شیوه های حفظ مشتری و افزایش کسب درآمد اینترنتی و یا به عبارتی دیگر حفظ کاربران کسب و کار اینترنتی عبارتند از:

۱- توجه به ارسال ایمیل نه ایمیل مارکتینگ

اولین راه حل حفظ مشتری و افزایش کسب درآمد اینترنتی، ارسال ایمیل و برقراری خط ارتباطی با مشتریان است ارسال ایمیل با ارسال ایمیل مارکتینگ کاملا متفاوت هست و نباید ارسال ایمیل مارکتینگ یا تجاری داشته باشید.  اگرچه همیشه ارسال ایمیل به کاربران برای فروش محصولات و خدمات نیست ولی در بسیاری از مواقع ارسال این ایمیل ها به فروش محصولات ختم می شود. ارسال ایمیل به کاربران یکی از بهترین و ساده ترین راه هایی است که شما می توانید از آن برای حفظ کاربران کسب و کار اینترنتی خود استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد جدید در تلگرام

باید سعی کنید از طریق ارسال ایمیل های هفتگی کاربرانتان را مجبور به دیدن حداقل یک صفحه از سایتتان کنید.حتما سعی کنید هفته ای یک مقاله برای آن ها بنویسید و توصیه می شود  اول هفته آن را برای کاربرانتان ایمیل کنید.( نگاه کنید به مقاله : اشتباهات ایمیلی کسب درآمد )

شیوه نوشتن مقاله در ایمیل:

خوبی ارسال ایمیل و فرستادن مقاله این است که کاربران خود را شرطی می کنید. مثلا مقاله ای که می خواهید هر هفته برای آن ها ارسال کنید در تاریخ و ساعت خاصی ارسال کنید. سعی کنید ماهی یک بار یک هدیه به آن ها بدهید. این هدیه می تونه در قالب هر چیزی که فکر کنید باشه. مثلا یک ایبوک یا کتاب الکترونیکی ۱۰ صفحه ای یا کد تخفیف یکی از محصولات سایتتان. البته برخی فکر می کنند

نوشتن ایبوک  کار سختی است در حالی که اینگونه نیست.شما می توانید یک مقاله ای را که ۲ الی ۳ هزار واژه دارد به ایبوک تبدیل کنید. فونت نوشته ها رو بزرگ تر کنید تا تعداد صفحات بیشتر شود. البته کاربران هم خواندن ای بوک هایی که فونت های درشت دارند رو به خواندن ای بوک های فونت های ریز ترجیح می دهند. این ساده ترین روش برای حفظ مشتری و افزایش کسب درآمد اینترنتی است.

 ۲- ایجاد وفاداری و علاقمندی در کاربران

بر خلاف تصور برخی افراد، وفادار کردن کاربران همیشه هزینه بر نبوده است. شما به راحتی با راهکارهای ساده و دم دستی می توانید کاربران سایت خود را وفادار کنید. مثلا می توانید مسابقه ای راه اندازی کنید و از آن ها بخواهید در این مسابقه شرکت کنند. به برندگان مسابقه به قید قرعه مثلا به ۳ نفر هدیه ای بدهید. این هدیه می تواند کد تخفیف محصولی باشد یا اینکه یک محصول به صورت رایگان به آن ها اهدا شود. یکی دیگه از راه های وفادار کردن کاربران این است که به ازای هر فعالیتی در سایت به آن ها امتیازی دهید.

شیوه های ساده دیگر این است که با درج کامنت، ارسال پستی در سایت، خرید هر محصول و یا موارد دیگر به آن ها امتیاز دهید. با راه اندازی سیستم های مدیریت کاربران می توانید این نوع امتیاز ها را برای آن ها اعمال کنید. اگر از وردپرس استفاده می کنید می توانید از افزونه wordpoints برای امتیاز دهی به کاربرانتان استفاده کنید. مثلا برای بازدید از سایت یا ارسال فایل یا گذاشتن نظر می توانید امتیاز هایی رو برای کاربرانتان در نظر بگیرید. این امتیاز ها حس خیلی خوبی رو می تواند در آن ها ایجاد کند و موجب می شود که فعالیتشان بیشتر از قبل در سایت شما شود. اینها هیچ هزینه نداشته و اتفاقا در درازمدت حفظ مشتری و افزایش کسب درآمد اینترنتی را به همراه خواهد داشت.

۳- فعال کردن کاربران قدیمی غیر فعال

کشاندن کاربران قدیمی هم در حفظ مشتری و افزایش کسب درآمد اینترنتی بسیار مفید است. می توانید از ارسال ایمیل ها به صورت خودکار استفاده کنید. ایمیل های خود را باید طوری زمان بندی کنید که هر چند وقت یک بار ایمیل هایی برای کاربران غیر فعال ارسال شود. مثلا ایمیل هایی که خیلی وقت است روی لینک داخل ایمیل های شما کلیک نکرده اند یا اینکه ایمیل هایی که اصلا ایمیل های ارسالی شما را باز نکرده اند. شما به راحتی می توانید از طریق ارسال ایمیل به این کاربران آن ها را دوباره به بازدید از سایت و محتوا تشویق کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مراحل راه اندازی سایت
برای اینکار می توانید ایمیل هایی به صورت زیر آماده کنید و برای آن ها ارسال کنید:

«کاربر محترم از اینکه چندین روز است به وب سایت ما سر نزدید متاسف هستیم. آیا مشکلی در خدمات و محصولات ما مشاهده می کنید؟ اگر این گونه است پیشنهاد یا انتقاد خود را برای ما ارسال کنید. برای اینکه حسن نیت مان را ثابت کنیم هدیه ای برای شما در نظر گرفته ایم آن هم یک ماه اعتبار رایگان بخش طلایی سایت است. اگر فکر می کنید محتوای سایت ما برای شما ارزشمند نیست مطمئن هستیم محتوایی که در قسمت کاربران طلایی قرار دارد حتما برای شما مفید خواهد بود. شما هم اکنون می توانید به مدت یک ماه به این قسمت دسترسی نا محدود داشته باشید.»

متن بالا نمونه ساده ای از ارسال ایمیل های اتوماتیک برای کاربران غیر فعال بود. شما با توجه به کسب و کار خود و ایده هایی که دارید می توانید ایمیل های بهتر و جذاب تری را برای ارسال های اتوماتیک خود بنویسید. بعد از فعال کردن کاربران غیر فعال نوبت به حفظ آن ها می رسد. شما باید در حفظ این کاربران کوشا باشید. با ارسال کمپین های ایمیل خودکار برای فعال سازی مجدد کاربران حداقل ۲۰ درصد از آن ها دوباره به کسب و کار شما باز می گردند.

سخن پایانی حفظ مشتری و افزایش کسب درآمد اینترنتی

از آنچه که در مقاله حفظ مشتری و افزایش کسب درآمد اینترنتی بیان شد چند شیوه ساده و کاملا کاربردی برای حفظ مشتریان و وفادار کردن آنها و یا فعال کردن اعضای قدیمی می باشد. مهمترین تاثیر این سه شیوه ، ارتباط صمیمانه و ایجاد خط ارتباطی با کاربران سایتتان می باشد. این شیوه ها ضمن حفظ مشتریان ، به تعامل بیشتر با آنها و حتی فروش بیشتر هم منتهی خواهد شد. یک اصل بدیهی در کسب و کار اینترنتی وجود دارد که حفظ مشتری ساده تر از جذف مشتری جدید می باشد ضمن اینکه مشتریان وفادار قدیمی برای ما بازاریابی کرده و موجب جذب کاربران جدید هم خواهد شد.

نکته پایانی اینکه تمرکز بر کاربران قدیمی و حفظ آنها هرگز به معنای عدم توجه به کاربران جدید و جذب آنها نیست بلکه برای توسعه و افزایش کسب درآمد از اینترنت باید به هر دو مقوله توجه داشت ولی در اینجا ما شیوه حفظ مشتری و افزایش کسب درآمد اینترنتی را مدنظر نظر داشتیم و در مقالات متعدد سایت پول یابی به راههای جذب کاربران جدید هم پرداختیم . در کسب و کار اینترنتی همواره باید به فکر حفظ مشتریان قدیمی و افزایش جذب مشتریان جدید باشید تا پایداری و قوام کسب درآمد اینترنتی شما تضمین شود.

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.