راههای یافتن کار و شغل

اگر به دنبال شغل و کار هستید شاید اولین سوالتان این باشد که، بهترین راههای یافتن کار و شغل در کشور کدامند؟ آیا باید به شیوه های قدیم و سنتی با حضور فیزیکی و مراجعه به شرکت ها ، مغازه ها ، کارگاهها و ادارات دولتی و مراکز خصوصی و یا از قسمت نیازمندیهای روزنامه های کثیرالانتشار به دنبال کار بود؟ و یا شیوه های نوینی هم وجود دارند ؟ شیوه های قدیمی ضمن فرسایش جسمی و خستگی فیزیکی ، هزینه بر بوده و چه بسا که با روحیات افراد زیاد همخوانی نداشته باشد.

اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری های نوین شیوه یافتن کار و شغل هم تغییر کرده و راههای جدیدی وجود دارد که کارایی و تاثیرگذاری بیشتری دارد و اتفاقا خیلی ساده و راحت هم می باشد. به دلیل اهمیت کار ، در سایت پول یابی تصمیم گرفتم تا به مناسب ترین و بهترین راههای یافتن کار و شغل در اینترنت بپردازم امیدوارم مورد استفاده کارجویان قرار گیرد.

راههای یافتن کار و شغل

همان طور که اشاره شد در گذشته کارجویان با مراجعه حضوری و یا خواندن بخش نیازمندی های روزنامه و یا سفارش به اقوام و آشنایان و همچنین مراجعه به آژانس های کاریابی و استخدام ، سعی می کردند تا کار و شغل مناسبی را برای خود پیدا کنند . با توجه به امکانات و شرایط آن زمان این شیوه ها موثر هم بود ولی مشکلات و مسائل خاص خود را هم داشت.

یافتن کار و شغل ، استخدام شدن ، جستجوی کار در اینترنت ، کار و استخدام
تاثیر شگرف اینترنت بر مشاغل و کسب و کارها و همچنین شیوه استخدام و کاریابی غیر قابل انکار می باشد.

البته امروزه هم خیلی از افراد با این شیوه های سنتی به دنبال کار هستند ولی ورود تکنولوژی همان طور که خیلی از جنبه های زندگی بشری را تحت تاثیر قرار داد شیوه کاریابی و یافتن شغل را هم تحت تاثیر خودش قرار داده است. اینترنت و همه گیری آن در بین اقشار مختلف کار را بسیار ساده و میزان کارایی آن را بهبود بخشیده است.

با رشد اینترنت اقبال عمومی برای استفاده از آن برای یافتن شغل مناسب زیاد شده و افراد سعی کردند ضمن فاصله گرفتن از شیوه های قدیمی ، به راههای مدرن تر و ساده تری روی بیاورند. وقتی با چند کلیک ساده و از منزل می توان به دنبال شغل بود چرا سختی مراجعات حضوری را داشت؟

اگرچه باید از اشتباهات رایج زمان جستجوی کار پرهیز کنند اما سوال این است که مهم ترین ، هدفمندترین و بهترین راههای یافتن کار و شغل از طریق اینترنت کدامند ؟ در اینجا سه شیوه یافتن شغل و کار که تاثیر گذاری بالایی دارند معرفی می شود:

۱- صفحه فرصت های شغلی سایت شرکت ها

الان تقریبا تمام شرکت ها و موسسات دارای وبسایت و یا پایگاه اینترنتی بوده که در آن به معرفی کسب و کار ، محصولات و خدمات خود می پردازند. این شرکت ها در صورت نیاز در سایت خود آگهی های استخدام و جذب نیرو دارند. لذا یکی از راههای مناسب جهت یافتن کار و شغل ، مراجعه به قسمت فرصت های شغلی در سایت شرکت ها ، موسسات و سازمان های مختلف می باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  موفقیت در استخدام شدن

به طور معمول شرکت ها و سازمان های معروف و بزرگ، صفحه مخصوصی در زمینه جذب نیرو دارند که محل آگهی های آنان می باشد. این بخش در بیشتر سایت ها معمولا در قسمت همکاری با ما قرار گرفته و به طور مرتب توسط استخدام کنندگان جهت تکمیل نیروها ، به روز می شود. از این نوع آگهی ها در سایت های شرکت ها به وفور وجود دارد و کارجویان می توانند با مراجعه به این صفحات از آن استفاده کنند .

۲- استفاده از شبکه های اجتماعی شرکت ها

اگر گشت و گذاری در شبکه های اجتماعی بزنید مشاهده می کنید که بیشتر سازمان ها ، شرکت ها ، برندهای تجاری و کسب و کارهای بزرگ در شبکه های اجتماعی حضور دارند. هدف از حضور این شرکت ها ، علاوه بر معرفی برند تجاری ، محصولات و خدمات ، افزایش فروش و کسب درآمد اینترنتی بیشتر ، به اشتراک گذاشتن فرصت های شغلی و جذب نیروی متخصص هم می باشد.

فضای کسب و کارها در اینترنت رقابتی است و معمولا شرکت ها تلاش می کنند بهترین و کارآمدترین افراد را جذب کنند لذا از طریق شبکه های اجتماعی تلاش می کنند تا نیروهای مدنظر خود را پیدا کنند. افراد جویای کار و شغل می توانند با دنبال کردن صفحات کسب و کار این شرکتها ، از جدیدترین فرصت های شغلی متناسب با مهارت و تخصص خود مطلع شوند.

۳- وب سایت های کاریابی و استخدام

امروزه سایت های زیادی هستند که در زمینه یافتن شغل و استخدام فعال هستند و شاید یکی از بهترین و راحت ترین شیوه ها برای یافتن کار و استخدام رفتن به این سایت ها باشد. سایت های استخدام ، معمولا مرتب با مشاغل متعدد به روز می شوند و روزانه هزاران نفر به سایتشان برای یافتن شغل و کار مراجعه می کنند.

اهمیت وب سایتهای استخدام و کاریابی به چند دلیل می باشد که مهم ترین دلایل آن عبارتند از:

– رزومه سازی و جستجوی آسان

سایت های استخدامی و کاریابی این امکان را به کاربران می دهند تا با شیوه رزومه نویسی آشنا شوند و بتوانند یک رزومه تاثیرگذار و مفید بنویسند. علاوه بر این امکان جستجو و یافتن دسته بندی مشاغل هم بسیار ساده و راحت بوده ، و با چند کلیک ساده می توان از وجود شغل مدنظر مطلع شد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب و کار کوچک
– درج آگهی شرکت ها و موسسات

در این سایت های کاریابی و استخدام ، معمولا شرکت ها و برندها برای جذب نیرو و استخدام ، آگهی می دهند و این امکان را به کارجویان می دهد تا در کمترین زمان ممکن شغل مورد علاقه خود را پیدا کنند. ضمن اینکه از طریق این آگهی های استخدامی، امکان ارتباط با کارفریان هم فراهم می شود.

– داشتن اپلیکیشن

بسیاری از سایت های استخدامی دارای اپلیکیشن هم می باشند و این امکان را به کارجویان می دهند که علاوه بر تهران از فرصت های شغلی سایر استان ها و شهرهای بزرگ و کوچک در سرتاسر کشور هم مطلع شوند . این اپلیکشن ها ضمن اینکه ارتباط بین کارفرما و کارجویان را سریع می کند ، تنوع مشاغل و کارها را زیاد کرده و پوشش زمینه های مختلف کاری را هم شامل می شود.

– امکان انجام مصاحبه ویدیویی

برخی از وبسایتهای کاریابی و اشتغال ، یافتن کار و شغل را ساده کرده و با فراهم کردن امکان مصاحبه ویدیویی بین کارجو و کارفرما ، روند و مراحل استخدام را آسان تر کرده اند. مزیت مصاحبه  ویدیویی علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه های جاری ، کاهش استرس های ناشی از مصاحبه های حضوری را نیز به همراه دارد، ضمن اینکه انجام مصاحبه های متعدد را هم برای کارفرمایان کم می کند و در وقت و هزینه های آنها صرفه جویی می شود.

سخن پایانی راههای یافتن کار و شغل

در این مقاله تلاش کردیم تا سه شیوه و راه حل جهت یافتن کار و شغل مناسب از طریق اینترنت را شرح دهم. البته راههای زیادی جهت کاریابی وجود دارد که بسیاری از آنها را طی مقالات متعدد در سایت پول یابی آوردم ، ولی در اینجا سه راهکار ساده و کاملا در دسترس که خود کارجو می تواند به راحتی و در هر زمانی که فرصت کرد به دنبال شغل مدنظرش باشد را ذکر کردیم.

در میان این سه راهکار ، سایت های استخدامی به دلیل به روز بودن ، تنوع مشاغل و معرفی موقعیت های شغلی معتبر ، بهتر و مناسب تر بوده و کارجویان می توانند از طریق این سایتهای معتبر ، راحت تر با کارفرمایان ارتباط برقرار کنند.

مطلب پیشنهادی

راههای کسب درآمد در ایران ، بهترین روش های کسب درآمد آسان ، راههای کسب پول در ایران ، مشاغل ساده پولساز در ایران

راههای کسب درآمد در ایران

زمانی که صحبت از کسب و کار اینترنتی و یا راههای کسب درآمد در ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.