شغل پاره وقت پولساز

زندگی خرج زیادی دارد و به نظر می رسد که داشتن کار دوم و یا شغل پاره وقت پولساز در این اوضاع آشفته اقتصادی و تورم بالا ضروری می رسد به قول وارن بافت سرمایه گذار و میلیاردر بزرگ آمریکایی در کنار شغل اصلی خودتان ، حتما یک شغل جانبی داشته باشید . هر کسی می تواند یک شغل اصلی به عنوان منبع اصلی کسب درآمد داشته باشید و در کنارش به راههای کسب درآمد جانبی هم توجه کند.

راه اندازی کسب و کار جانبی یا شغل دوم بر خلاف تصور عمومی خیلی سخت نیست و یا بهتر است بگویم راحت و آسان است کافیست نگاهی به توانایی خود و نیز نیاز بازار و نیاز بیندازید و کار مورد نظرتان را پیدا کنید . برای آشنایی چند ایده و شغل پاره وقت پولساز که هر کسی می تواند راه اندازی کند را در این مقاله سایت پول یابی معرفی می کنم.

شغل پاره وقت پولساز

همان طور که در بالا اشاره شد ، ایجاد یک شغل پاره وقت پولساز یا راه اندازی کسب و کار جانبی اصلا سخت نیست . شما می توانید در اوقات فراغت و یا وقت های آزاد اقدام به این کار کنید . انتخاب شغل هم بستگی به خودتان دارد فرضا شما تعمیرکار کامپیوتر در یک اداره هستید می توانید بعد از ساعات کاری در خانه و یا در مغازه ای مشغول به کار شوید.

اگر شغل اصلی شما طوریست که نمی توانید در بیرون سازمان و اداره از طریق آن کسب درآمد کنید مثلا شغل اداری ساده دارید باز اشکالی ندارد می توانید با فراگیری و خلق ایده و یا یادگیری یک شغل پاره وقت پولساز اقدام کنید.

ایده کسب و کار جانبی ، راه اندازی شغل دوم ، ایده کسب درآمد جانبی پولساز
هر کسی دارای مهارت و تخصصی است که می تواند از طریق آن اقدام به کسب درآمد جانبی کند به شرطی که به توانایی خود باور داشته باشد.

اگر به مطالعه و تحقیق در زندگی اکثر کارآفرینانی که در جامعه مشاهده می کنید ، بپردازید، می بینید این افراد از مشاغل کوچک شروع کردند و ایده های خود را پرورش دادند . این افراد کارآفرین ضمن توسعه آن کسب و کار ، از تلاش و جدیت دست برنداشتند و مشخصه آنها این است که نترسیدند، به دل خطر زدند و کارشان را شروع کردند . چرا شما این کار را نکنید ؟ چرا با یک ایده ، کسب و کار پاره وقت و یا کسب درآمد جانبی برای خودتان ایجاد نمی کنید؟

اگر چه بازار یافتن شغل و کار در ايران زیاد خوب نیست ولی بالاخره باید از یک جایی شروع کرد . در این مقاله سایت پول یابی قصد دارم تا چند تا از ایده های کاربردی را معرفی کنم امیدوارم شروعی برای اقدام عملی شما جهت راه اندازی یک شغل پاره وقت پولساز باشد.

معرفی برخی مشاغل پاره وقت و جانبی

ایده های فراوانی برای ایجاد شغل دوم و پاره وقت وجود دارد و اینجا چند مورد از آنها که کاربردی و قابل اجرا می باشد معرفی می شود هر کسی می تواند با توجه به نیاز بازار ، علاقه شخصی و میزان مهارت این ایده ها و یا ایده هایی که مدنظرش است را راه اندازی کند:

۱- شغل عتقیه جات

منظور از عتیقه ، اشیا و آثار باستانی نیست چون خرید و فروش آنها طبق قانون در ایران ممنوع است بلکه موارد مجاز و کالاهای دست دوم ارزشمند می باشد. می توانید از این گنجینه های کهنه ، پول تازه و زیاد کسب کنید ضمن اینکه اوقات فراغت شما را هم پر می کند. برای تهیه عقیقه جات می توانید بازارهای فروش اجناس دست دوم ، مبلمان‌، اسباب‌بازی و لوازم شخصی عتیقه و قدیمی و دیگر گنجینه‌های گذشتگان را جست‌وجو کنید.

حتی گردش در سمساری ها هم خوب است یکی از دوستان سماوری را از یک سمساری خرید که زندگیش را متحول کرد و مقدمه ای برای راه اندازی مغازه عتقیه جات برایش شد. مجموعه عقیقه جات جمع آوری شده را می توانید با ایجاد سایت و وبلاگ و یا با آگهی دادن در سایت هایی مثل دیوار و شیپور و… و یا شرکت در نمایشگاه‌های هفتگی و بازار روزها برای فروش عرضه کنید. وقتی وارد این کار شوید بازار خرید و فروش این کالاها به دستتان خواهد آمد.

۲- تدریس کامپیوتر

با وجودی که مهندس و فارغ التحصیل رشته کامپیوتر فراوان است ولی افرادی که تخصصی در امور رایانه ندارند در ایران کم نیستند. می توانید در وقت آزاد به چند شیوه اقدام به تدریس و یا آموزش کامپیوتر کنید. افراد زیادی را می شناسم که تدریس و آموزش کار دومشان می باشد و بعد از ساعات اداری این کار را انجام می دهند . می توانید یک سایت تخصصی و یا عمومی برای آموزش کامپیوتر راه اندازی کنید و از این راه اقدام به کسب درآمد اینترنتی کنید.

راه دوم این است که با کلاس های آموزشی موسسات محلی تان همکاری کنید و دوره های آموزشی بزرگسالان را ارائه دهید و یا به بچه ها شیوه کار با کامپیوتر و آموزش های مرتبط با آن را یاد دهید. تعلیم کامپیوتر به صورت اینترنتی می تواند منبع درآمد خوبی باشد به شرطی که ایده شما جذاب تر و کارتان خلاقانه تر از بقیه فعالان باشد.

در این شهری که زندگی می کنم فردی را می شناسم که با ایجاد یک کانال تلگرامی بعد از ظهرها به ارائه آموزش و نیز سفارش گیری برای تعمیرات کامپیوتر اقدام کرد و الان سه سال است که با خرید یک مغازه کارش را توسعه داده است ، پس کار نشد ندارد به شرطی که بخواهید.

۳- طراحی زیورآلات دست‌ساز و لوازم جانبی

اگر دارای استعداد خلاقانه در زمینه طراحی زیورآلات سفارشی و لوازم جانبی هستید می توانید در اوقات فراغت و وقت های آزاد از این طریق اقدام به کسب درآمد کنید. حتی اگر مهارت این کار را هم ندارید باز مشکلی نیست می توانید بعد از ظهرها در کلاس های آموزش طراحی شرکت کنید و بعد از دو سه ماه خودتان یک استادکار شوید.

در طراحی زیورآلات و لوازم جانبی  فرقی ندارد که  از نقره‌ استرلینگ یا فلزات بازیافت شده استفاده می کنید، و یا از خاک رس یا کاغذ فشرده بهره ببرید مهم این است که با گرفتن سفارش اقدام به این کار کنید . حتی در صورت نداشتن سفارش هم می توانید دست به ساخت و تولید محصولات بزنید.

برای فروش گوشواره‌ها، سنجاق سینه و سر، دستبند، گردنبند و سگک کمربند می توانید از بازارهای سنتی مثل ، نمایشگاه‌های هنری، صنایع دستی و بازار روزها استفاده کنید و یا با ایجاد سایت ، وبلاگ ، کانال تلگرامی و پیج اینستاگرامی اقدام به جذب مشتری کنید. مطمئن باشید بازار بسیار پرسود و پر مشتری برایتان وجود دارد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب و کار کوچک

۴- خدمات نظافتی آخر هفته

چند نفر را می شناسم که کار خدمات یک اداره دولتی را انجام می دهند و در روزهای پنجشنبه و جمعه که تعطیل هستند یک گروه چهار نفره با عنوان خدمات نظافت و تخلیه گاراژ تشکیل دادند و در روزهای تعطیل به کار نظافت ساختمان ها و گاراژها می پردازند . اوایل چهار نفر بودند و کمتر کسی آنها را می شناخت ولی بعد از یک سال با افزایش مشتری ، اقدام به جذب نیرو کردند و در تمام روزهای هفته این کار را انجام می دهند.

نکته جالب اینکه این افراد می گفتند در حین نظافت بسیاری از ابزارها و وسایل که صاحبخانه ها نیاز ندارند و یا دور ریختی هستند مثل آهن آلات ، ظروف پلاستیکی ، اشیای قدیمی ، بطری های بازیافتی و… را به اینها واگذار می کنند و در کنار درآمد نظافت ، از فروش این وسایل و اسباب ها ، درآمد اضافی به دست می آورند.

۵- انجام کار تعمیراتی

می توانید به عنوان یک تعمیرکار بعد از ظهرها و در وقت آزاد اقدام به این کار کنید کافیست در زمینه تعمیرات مهارت لازم را کسب کنید در این صورت تلفن همراه شما مرتب زنگ خواهد خورد . افرادی هستند که فرصت ندارند وسایل خانه را به تعمیرگاه ببرند و یا سالخورده هستند و یا به هر دلیل دیگری برای تعمیرات  به شما زنگ می زنند. می توانید برای گرفتن سفارش در شهرتان آگهی و یا تبلیغ کنید و برگه های تبلیغات را در سطح شهر ، اماکن عمومی ، فروشگاهها و…نصب کنید.

فرقی ندارد چه چیزی تعمیر می کنید از شیر آبی که خراب شده تا پنجره‌ ای که شکسته است. با این ایده کسب‌ و کار پاره وقت حتی می توانید در محله تان مشهور شوید. یکی از نظامیان در استان هرمزگان به دلیل گرمای زیاد منطقه و وجود انواع کولرها ، به فکر یادگیری تعمیرات کولر افتاد و بعد از ظهرها اقدام به تعمیر می کرد به گفته خودش بعد از دو سه سال ، اینقدر مشهور و معروف شده که چند نفر تعمیرکار و شاگرد استخدام کرده و کار پررونقی دارد.

۶- بازرس و کارشناس خانه

اگر در زمینه ساخت و ساز و همچنین مجموعه قوانین ساختمان های محلی آگاهی لازم را دارید می توانید به عنوان کارشناس و ارزیاب در زمان خرید و فروش منازل اقدام کنید. مردم عادی در زمان خرید خانه از ایرادات فیزیکی خانه اطلاع ندارند شما می توانید به عنوان کارشناس وارد عمل شوید و به معاینه فیزیکی و فنی خانه بپردازید .

البته این کار مربوط به زمان خرید هم نمی شود چنانچه ساختمان در زمان استفاده دچار ایراد شود می توانید برای شناسایی و رفع ایرادات احتمالی هم اقدام کنید. حتما کارشناس رنگ ماشین را دیده اید که درباره فابریک و یا تصادفی بودن رنگ ماشین کارشناسی می کنند شما هم در این زمینه می توانید فعالیت کنید.

۷- تعمیرکار سیار وسایل سرگرمی خانگی

 نمی دانم اصطلاح ارائه دهندگان خدمات سیار دستگاه‌های سرگرمی خانگی را شنیده اید یا نه ؟ می توانید در اواقت بیکاری ، وقت خود را به این کار اختصاص دهید و به کسانی که استریو، دستگاه سی دی پلیر یا ضبط ویدئویی‌شان کثیف، خراب یا قطع شده‌است و می‌خواهند تعمیرشان کنند سرویس دهی کنید.

اگر تخصص این کار را دارید که بسیار خوب است ولی اگر ندارید دوره‌ های آموزش سیم‌کشی و تعمیرات دستگاه‌های الکتریکی را بگذرانید. بعد از یادگیری با انواع تبلیغات محیطی مثل انداختن برگه‌های آگهی‌ در منازل ، نصب بر در و دیوار شهر و محلات به معرفی کارتان بپردارید و با مدیران فروشگاه‌های خرده‌فروشی این نوع وسایل تماس بگیرید و در مورد کارتان توضیح دهید.

مطمئن باشید بعد از مدتی ، کسب‌وکارتان حسابی رونق خواهد گرفت و این ایده کسب‌ و کار پاره وقت برایتان درآمدزا خواهد شد.

۸- دودی کردن پنجره‌ ساختمان ها

فقط ماشین ها نیستند که شیشه شان دودی می شود بر روی برخی از ساختمان ها هم این کار انجام می شود. با کمی آموزش و داشتن تجهیزات ابتدایی، به میزان زیادی در زمینه‌ کسب‌وکار دودی کردن پنجره ساختمان ها، موفق خواهید شد. می توانید کارتان را علاوه بر ساختمان ، برای کمک به صاحبان وسایل نقیله شخصی که می‌خواهند از آسیب گرما به فضای داخلی وسایل نقلیه‌شان جلوگیری کنند، هم اقدام کنید.

دوددی کردن شیشه های ساختمان در سال های اخیر خیلی رواج پیدا کرد افراد برای کم کردن میزان شدت نور خورشید و یا مشخص نبودن داخل خانه‌ها، آپارتمان‌های بلند و ساختمان‌های اداری و…اقدام به این کار می کنند و یک بازار پر پولی را ایجاد کرده است که در حال رشد می باشد.

۹- مربی خصوصی

حتما نام معلم خصوصی را خیلی شنیده اید مربی خصوصی هم اینگونه می باشد و افرادی هستند که به عنوان مربی خصوصی کار می کنند. البته در ایران کار مربی خصوصی هنوز آن قدر جا نیفتاده و مثل کشورهای اروپایی و آمریکایی نمی باشد با این حال افراد زیادی هستند که به عنوان مربی خصوصی کار می کنند و یقینا این شغل در آینده نزدیک جزو مشاغل پرکار خواهد بود.

الان هم برخی از باشگاه‌های مجهز به سونا و استخر، باشگاه‌های دو، شنا و دوچرخه‌سواری و فروشگاه‌های ورزشی ، برای افرادی که تمایل داشته باشند مربی خصوصی جهت تناسب اندام و انجام نرمش ها استخدام می کنند . این کار در شهرهای بزرگ ایران به عنوان شغل جانبی بعضی از افراد می باشد که معمولا ساعات عصر به این کار مشغول هستند. این ایده کسب‌ و کار پاره وقت علاوه بر پولی که برایتان دارد سلامتی هم به ارمغان می آورد.

۱۰- پرورش و فروش گل و گیاه

پروش گل و گیاه به ویژه گل های آپارتمانی می تواند به عنوان شغل پاره وقت پولساز مطرح باشد. اگر دست‌تان روی پرورش گل و گیاه به ویژه گل های آپارتمانی خوب است ، می‌توانید اقدام به این کار کنید. برای فروش این گل ها می توانید با شرکت‌های خدماتی، سازندگان خانه، باشگاه‌های سلامت ، گلخانه ها ، گل فروشی های سطح شهر ، حتی مغازه داران محل تان مذاکره کنید و به آنها در این زمینه سرویس دهی کنید .

اگر در این کار خوب عمل کنید می توانید به عنوان کارشناس و متخصص پرورش گل و گیاه هم مشهور شوید و با انجام هرس و برنامه‌ لقاح منظم و ضمانت تعویض کامل، تعداد مشتریان ثابت خود را افزایش داده و کسب و کارتان را توسعه دهید. ایده پرورش گل و گیاه به عنوان یک کسب‌ و کار پاره وقت برای روحیه تان هم عالی است.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  قواعد مصاحبه شغلی

۱۱- سرویس تحویل غذا و یا غذاهای خانگی

حتما بارها برای موضوعی به پیک موتوری زنگ زده اید چرا خودتان با چند نفر از دوستانتان این کار را ایجاد نکنید ؟ کافیست با رستوران ها ، ساندویچی ها ، پیتزا فروشی های سطح شهر صحبت کنید و قرارداد ببندید. توجه کنید به دلیل وجود مشغله زیاد ، امروز سفارش غذا از بیرون زیاد شده است خواه ماکارونی و پنیر باشد یا یک وعده‌ غذایی کامل (مثل، پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر و سایر بخش‌ها). سفارش و آوردن غذا در خانه به سرعت تبدیل به جدیدترین راه برای غذا خوردن شده است و به خاطر تغییر سبک زندگی در حال رشد هم می باشد.

زمانی که مشتری از رستوران یا پیتزا فروشی غذایی سفارش می‌دهد که به خانه اش ببرند، شما می‌توانید با سرویس « تحویل غذا در محل » همیشه سرگرم و پرمشغله باشید. این کار یک راه عالی می باشد برای این‌که عصرها و تعطیلات آخر هفته‌تان را فوق‌العاده سودآور کنید و حتی با افزایش درآمد آن را توسعه دهید.

نکته مهم اینکه اگر بتوانید اقدام به تهیه غذای خانگی کنید و آن را با سرویس خودتان تحویل مشتریان دهید که کارتان فوف العاده عالی می شود و به سرعت در سطح شهر مشهور خواهید شد. تقاضا برای این نوع سرویس تخصصی بسیار زیاد است و در حال رشد می باشد، همه عاشق غذای خانگی خوشمزه هستند .

۱۲- طراحی هنرمندانه لباس به ویژه تی‌شرت

اگر دارای ذهن هنری و طراحی خلاقانه هستید چرا لباس ها و تی‌شرت‌ها را تبدیل به بوم نقاشی‌تان نمی کنید؟ می توانید طراحی های بدیع و زیبا روی پیراهن ها ایجاد کنید.رنگ‌آمیزی کنید، نقاشی کنید، روی تی‌شرت‌های ساده طرح‌های خودتان را تکه دوزی کنید و یا با مهره روی آنها طرح بیندازید و آنها را برای فروش عرضه کنید.

برای فروش و کسب درآمد می توانید با شرکت ها و تولیدی های سطح شهر و حتی فروشگاهها قرار داد ببندید و کار بازاریابی و فروش و یا تولید انبوه را به آنها واگذار کنید و پورسانت خود را بگیرید و یا می توانید در اینترنت برای فروش عرضه کنید .همچنین با شرکت در بازارهای محلی و نمایشگاه‌های صنایع دستی این طراحی های زیبا را بفروشید. مطمئن باشید که این یک ایده کسب‌ و کار پاره وقت عالی می باشد.

۱۳- نصب کاغذ دیواری

می توانید بعد از ظهرها و یا روزهای تعطیل به عنوان نصاب کاغذ دیواری به تنهایی و یا با شراکت با دوستانتان اقدام به این کار کنید. به مشتریان مسکونی و تجاری‌تان کمک کنید که دیوار یکنواخت و خسته‌کننده‌شان را با مهارت‌های نصب کاغذ دیواری شما تبدیل به آثار هنری و جذاب کنند. نصب کاغذ دیواری یک کسب‌وکار رو به رشد با کلی مراجعه‌کننده و مشتریان تکراری می باشد.

می توانید با شیوه های مختلف مثل نصب آگهی در سطح شهر ، سوپرمارکت ها ، مراکز خرید ، نشریات محلی ، فروشگاههای رنگ و کاغذ دیواری و… به دنبال مشتری بروید . اگر کارتان را درست و با قیمت مناسب انجام دهید کم کم زنگ خوری موبایلتان برای انجام سفارش کار بالا می رود.

۱۴- مراقبت از حیوانات خانگی

 اگر به کار نگهداری و مراقبت از حیوانات خانگی علاقه دارید یک شغل پاره وقت پولساز را می توانید با این کار داشته باشید. در سال های اخیر داشتن حیوانات خانگی رواج زیادی یافته است ولی با مشغله های زندگی امروزی صاحبان حیوانات خانگی غالبا آن‌قدر مشغول کار هستند که فرصت زیادی برای رسیدگی به حیوانات خانگی‌شان ندارند. از این رو مراقبت از حیوانات شغلی پرطرفدار است.

برای نمونه گردانندگان حیوانات خانگی مثل سگ ها در پارک ها ،به یکی از مشاغل پردرآمد تبدیل شده و برخی افراد کارشان این است که عصرها سگ ها را در پارک ها بگردانند و پول خوبی هم از این طریق در می آورند.

۱۵- شغل آرایشگری

کار آرایشگری چه مردانه و زنانه درآمد مناسبی دارد و افراد می توانند در اواقات آزاد در مغازه های آرایشگری کار کنند. برای این‌که یک آرایشگر موفق باشید به تحصیلات آکادمیک نیاز ندارید. اگر با شانه و قیچی شاهکار خلق می‌کنید،‌ پس به تنها چیزی که نیاز دارید کمی شهرت و مشتری است. هنرمندان این حرفه غالبا از طریق توصیه‌ مشتریان‌شان مشتری‌یابی می‌کنند.

می توانید با آرایشگاههای سطح شهر و یا محله صحبت کنید و به صورت پاره وقت در این مکان ها کار کنید و یا می توانید خودتان مستقل یک مغازه کوچک اجاره و این شغل دومتان را راه اندازی کنید.

۱۶- راننده‌ اسنپ، تپسی

دیگر همه با این شغل در سطح شهر آشنا هستند و چه بسا شغل اصلی برخی افراد هم باشد. با در اختیار داشتن خودرو، گوشی هوشمند و حضور در شهری مناسب که به خوبی با آن آشنایی دارید، می‌توانید راننده‌ تاکسی اینترنتی باشید و درآمد خوبی را تجربه کنید البته با گران شدن بنزین ، بهتر است ماشین خود را گازسوز کنید تا سطح درآمد شما افزایش یابد.

شکل راه اندازی این نوع کسب و کار را همه بلد هستند کافیست  برای این‌کار به صورت آنلاین ثبت‌نام کنید و مدارکی تحویل دهید. پس از تایید هویت و گذراندن آزمون‌های مربوطه می‌توانید کارتان را شروع کنید. این نوع مشاغل با توسعه اینترنت در حال رشد سریع می باشد.

سخن پایانی شغل پاره وقت پولساز

مجموعه ایده ها و کسب درآمد هایی که در بالا معرفی شد نمونه ای از هزاران شغل و نیز ایده های کسب و کار می باشد که هر کسی می تواند به عنوان شغل دوم برای خود ایجاد کند . برخی از اینها را می توان به عنوان کسب و کار سنتی و برخی دیگر را به عنوان کسب و کار اینترنتی و یا توامان راه اندازی کرد. نمونه های فراوان وجود دارد و هر فردی می تواند با توجه به علاقه و مهارت خود یکی از اینها را انتخاب و شروع به کار کند.

تصور اینکه راه اندازی شغل پاره وقت و یا درآمد جانبی با توجه به مشغله های کار اصلی ، امکان پذیر نیست ، اشتباه می باشد. هر کسی می تواند این کار را انجام دهد و در واقع، این فرصت را دارد که با توجه به نیاز بازار ، یک درآمد جانبی و شغل دومی داشته باشد ، فقط باید اراده کند و یک ایده برای کسب و کار خود پیدا کند و گرنه یافتن شغل مناسب متناسب با روحیه و مهارتتان زیاد سخت نیست.

مطلب پیشنهادی

راههای کسب درآمد در ایران ، بهترین روش های کسب درآمد آسان ، راههای کسب پول در ایران ، مشاغل ساده پولساز در ایران

راههای کسب درآمد در ایران

زمانی که صحبت از کسب و کار اینترنتی و یا راههای کسب درآمد در ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.