شیوه های افزایش بازدید سایت

آگاهی و اجرایی کردن شیوه های افزایش بازدید سایت برای مدیران سایت ها و برندهای تجاری به عنوان راه حلی برای بقا و استمرار کسب و کارهای اینترنتی و نیز افزایش کسب درآمد اینترنتی بسیار اهمیت دارد . کسب و کار اینترنتی بدون بازدیدکننده مثل مغازه و فروشگاه بدون مشتری می باشد و بعد از مدتی محکوم به شکست می باشد برای همین جذب ترافیک بسیار ارزشمند است.

خوشبختانه برای ایجاد ترافیک آنلاین بیشتر و جذب مخاطب راهها و ایده های رایگان و پولی فراوانی وجود دارد که در سایت پول یابی در ادامه مجموعه آموزش ها این بار با چگونگی شیوه های افزایش بازدید سایت ( قسمت دوم ) در خدمتتان هستم.

شیوه های افزایش بازدید سایت

در مقاله راههای افزایش ترافیک سایت (قسمت اول ) به بررسی برخی از ایده ها و راههای جذب بازدید کننده هدفمند به صورت رایگان و پولی پرداخت شد . در ادامه در این مقاله به شیوه های دیگر جذب ترافیک و اینکه از چه روش ها و معیارهایی می توان برای جذب مخاطب هدفمند و مشتری بالقوه استفاده کرد پرداخته می شود.

اینترنت به دلیل ماهیتش موجب ایجاد کسب و کارهای زیادی شده است و این کسب و کارهای اینترنتی برای بقا و نیز افزایش درآمد اینترنتی به رقابت تنگاتنگ و فشرده با یکدیگر می پردازند. رقابت چنان شدید و نزدیک به هم است که برندهای تجاری از هر ترفند و روشی برای جذب بازدید و مشتری استفاده می کنند. به همین دلیل، افزایش بازدید و ترافیک به سمت سایت کار ساده و راحتی نیست.

شیوه های افزایش بازدید سایت ، راه افزایش ترافیک وب سایت ، جذب ترافیک و بازدیدکننده
مدیران کسب و کارهای اینترنتی ، باید از ترفندهای اصولی و علمی جهت جذب ترافیک هدفمند استفاده کنند.

در این بازار پر ترافیک و اشباع شده ، باید از هر ایده و روشی به صورت علمی و اصولی جهت افزایش بازدید سایت و رشد میزان درآمد اینترنتی استفاده کرد ، چون بقای کسب و کار به این موضوع بستگی تام و تمام دارد . کسی که میدان رقابت را به حریف واگذار کند در واقع زیر ورقه نابودی کسب درآمد اینترنتی خود را امضا کرده است.

سوال این است بهترین ایده‌ها و راهها برای افزایش ترافیک و هدایت کاربران به سمت سایت چگونه است ؟ از چه راههای می توان مخاطبان هدف را به صورت اصولی جذب کرد؟

برخی ازشیوه های افزایش بازدید سایت عبارتند از:

۱-  ملحق شدن به جوامع کسب و کار

یکی از شیوه های افزایش بازدید سایت ، استفاده از شبکه‌سازی ، انجمن‌های حرفه‌ای، و سایر جوامع عمومی گروهی می باشد.  برای مثال اگر در گروه‌های آنلاین مشارکت و همکاری می کنید، یک پروفایل یا امضا با نام برند تجاری خود داشته باشید، با این کار ، لینک‌های درونی و نمایش بیشتری دریافت خواهید کرد . به علاوه، باید با تلاش و پشتکار ، جایگاه برحق‌تان را به عنوان یک قدرت در تجارت و کسب و کار مطالبه کنید.

اگر به چنین کسب و کاری ملحق می‌شوید، به آن زمان اختصاص دهید. اگر غیرفعال هستید، سود چندانی نخواهید برد. در سایت لینکدین فرصت‌هایی زیادی مختص صنایع ، به افراد حرفه‌ای  ارائه می‌دهد تا با رهبران فکری حوزه‌ خود ارتباط و تعامل داشته باشند.

با گروههای همکار کسب و کار و صنعت خود ارتباط برقرار کنید ، به ویژه غیر از رقبای مستقیم ، شبکه‌ ارتباطی و تبلیغی خود را گسترش دهید. همه همکاران را دعوت کنید شما را در رسانه‌های اجتماعی دنبال کنند و البته فراموش نکنید که شما هم آن‌ها را دنبال کنید این همکاری و مبادله باید دو طرفه باشد تا دوام داشته باشد.

۲- استفاده از دکمه اشتراک گذاری

همیشه از اهمیت بهینه‌سازی پست‌های وب سایت جهت سئو و تاثیر آن در رتبه سایت صحبت می شود، اما می‌توانید این محتواها را برای رسانه‌های اجتماعی هم بهینه‌سازی کنید. برای تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ، دکمه‌های اشتراک‌گذاری بگذارید حتی اگر به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنید. وقتی افراد محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند، به شبکه‌های آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنید و می‌توانید محتوای‌تان را به مخاطبان بیشتری برسانید.

بسیاری از دکمه‌های اشتراک‌گذاری تعداد دفعاتی را که یک محتوا اشتراک‌گذاری شده ، نشان می‌دهند. آن را به عنوان فشار همتای اینترنتی در نظر بگیرید. اگر کسی ببیند افراد زیادی محتوای شما را به اشتراک گذاشته‌اند، بیشتر احتمال دارد جا پای همتایان خود بگذارد. با این شیوه های ساده ولی کاربردی ، می توانید ترافیک ساده را به مرور افزایش دهید.

۳- تولید محتوای طولانی و بلند

اگرچه ممکن است محتوای کوتاه و مختصر در رسانه‌های اجتماعی به خوبی جواب دهد ولی برای وب سایت ها به همان اندازه خوب نیست. سرتاسر اینترنت با محتوا و مطالب گوناگون اشباع شده است ، که بیشتر آن‌ها کوتاه و مختصر هستند ، ولی برای تولید ترافیک وب سایت به مطالب عمیق‌تر و طولانی‌تری نیاز دارید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اصطلاحات سایتهای کسب درآمد خارجی

گوگل هنگام رده‌بندی وب سایت ها در نتایج جستجو، طول محتوا را در نظر می‌گیرد و به طور کلی اکثر موتورهای جستجو به مطالب بلندتر و غنی تر توجه و لطف دارند زیرا تصور می‌شود اطلاعات ارزشمندتری دارند، لذا آن را در صدر قرار می دهند. تا می توانید محتواهای سبز و همیشه ارزشمند تولید کنید که سالیان زیادی مورد استفاده قرار می گیرند.

در تولید محتوا ، به دنبال پست‌هایی باشید که بین ۸۰۰ تا ۲۵۰۰ کلمه باشند. در هر مطلب تا جایی که می‌توانید اطلاعات مفید و ارزشمند بگنجانید. اگر آن را با درازگویی‌های غیرضروری پر کنید، خواننده را فراری می دهید. محتوا را به بخش‌های کوچک تبدیل کنید تا مخاطبان‌تان بتوانند نگاهی اجمالی به آن بیندازند، و در هنگام لزوم از فهرست‌های شماره‌گذاری یا نقطه‌گذاری شده استفاده کنید.

هیچ چیز به اندازه محتوای با کیفیت ، عمق دار و تخصصی توجه موتورهای جستجو را جلب نمی کند و از این طریق می توانید ترافیک دائمی و زیاد کسب کنید. ضمن اینکه همه به اهمیت محتوای سبز در دیجیتال مارکتینگ و افزایش کسب درآمد از اینترنت از این راه اقرار دارند.

۴- نوشتن محتوای مطبوعاتی

شاید کمی قدیمی به نظر برسد، اما مطالب مطبوعاتی هنوز هم وجود داشته و خواننده خاص خود را دارند. الان به جای آن‌که فقط در مطبوعات محلی توجهات را به خود معطوف کنند، در اینترنت هم قابل جستجو می باشد. اگر بتوانید مطلب مطبوعاتی بنویسید که به اندازه‌ کافی متقاعد کننده باشد و منابع خبری از آن استفاده کنند،  یعنی باز هم ترافیک بیش‌تری دریافت خواهید کرد.

البته همه چیز را نمی توان به صورت محتوای مطبوعاتی نوشت ، فقط در صورتی که اطلاعاتی دارید که دارای ارزش خبری هستند در این حال می توانید مطلب مطبوعاتی بنویسید. برای مثال، شاید از پکیج جدید کسب درآمد از اینترنت رونمایی می کنید، یا شاید محصول‌ و خدماتتان به تازگی توسط یک سازمان صنعتی یا دولتی به رسمیت شناخته شده باشد. مادامی که آن را کوتاه و سرشار از اطلاعات بنویسید، شانس زیادی برای گسترش وسیع آن دارید.

۵- صحبت و سخنرانی در بین عموم

باور کنید یا نه، حضور شخصی شما می‌تواند سبب هدایت ترافیک وب شود. برای مثال، اگر در یک همایش مقابل ۱۰۰۰ نفر صحبت کنید، بیش‌تر آن مخاطبان بعدها ، از سر کنجکاوی هم که باشد، کسب‌وکار شما را در اینترنت جستجو خواهند کرد. هم‌چنین می‌توانید در سایت خود و یوتیوب، ویدئوهایی درباره‌ سخنرانی‌های عمومی‌ خود ارسال کنید تا ترافیک را هدایت کنید.

امروزه بسیاری از همایش‌ها و کنفرانس‌ها با قرار دادن آدرس وب‌سایت و نام مستعار رسانه‌های اجتماعی سخنرانان بر روی صفحه‌ پروژکشن، به آن‌ها کمک می‌کنند.  به این ترتیب هر کسی می‌تواند به حساب‌های اینترنتی شما دسترسی داشته باشد و محتوای‌تان را دنبال کند.

اگر سخنرانی کردن در عموم برایتان دشوار است، کسی را پیدا کنید که با آن مشکلی نداشته باشد. مشعل را به کسی دیگر در سازمان‌تان بسپارید که مهارت‌های سخنوری و زمان مسافرت برای مشغله‌های سخنرانی را داشته باشد. آن شخص کار شما را انجام می دهد و این اقدام هم تاثیر زیادی در افزایش ترافیک دارد.

۶- صحبت با رسانه ها

یکی دیگر از شیوه های افزایش بازدید سایت صحبت با رسانه ها است. وقتی که رویدادی با ارزش خبری کسب و کارتان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، خودتان را در دسترس رسانه‌های ملی و محلی قرار دهید. شاید فقط چند ثانیه از زمان پخش را به دست بیاورید، اما نام و کسب‌کارتان به صورت گسترده و سریع پخش خواهد شد. گاهی تاثیر این نوع تبلیغات در سطح جامعه باور نکردنی می باشد.

 اگر رسانه‌ها برای اظهار نظر یا نقل قول به شما و شیوه کسب و کارتان رجوع کنند، ایمان‌شان را به قدرت شما نشان می‌دهند، که به ساخت اعتبار شما کمک می‌کند.

۷- انتشار آمارهای ارزشمند و کاربردی

لینک‌های داخلی می‌توانند رده‌بندی موتورهای جستجوی شما را افزایش دهند و ترافیک وب خارجی را بهبود دهند. با این حال، انجام این کار دشوار و زمانبر است به ویژه اگر محتوای درست و ارزشمندی را منتشر نکنید. به طور کلی ، آمار بسیار ارزشمند است چون دیگر سازمان‌ها نیز می‌خواهند برای محتوای خود از آن استفاده کنند. گاهی برای اثبات موضوعی ، شرح واقعه ای و یا بیان دلایل ، نیاز به بیان آمار و ارقام می باشد.

اگر اصول اخلاقی و صداقت در ارائه آمار دقیق را رعایت کنید ، شما را به عنوان منبع اصلی به وب‌سایت خود پیوند می‌زنند. این یک راه عالی برای به دست آوردن لینک‌های داخلی باکیفیت است. برای مثال ، دانشجویان و اساتید دانشگاهی که برای وب‌سایت‌های دانشگاه‌های خود محتوا تولید می‌کنند، اغلب به آمار جالب لینک می‌دهند. می‌توانید این آمار را از سایت‌هایی مختلف استخراج کنید و بعد در محتوای خود بگنجانید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  تبلیغ و معرفی کسب و کار شخصی

۸- یافتن افراد با نفوذ و تاثیرگذار

برای افزایش ترافیک وب سایت، گاهی به یک کمک کوچک از طرف افراد متنفذ نیاز دارید. افراد بانفوذ معمولا راه‌حل‌های عالی و قابل اجرا ارائه می‌دهند زیرا کنترل قابل توجهی بر دنبال‌کنندگان خود دارند. نوعی مدرک اجتماعی است که می‌تواند یک پست وب سایت و یا صفحه‌ یک محصول را طی چند دقیقه همه‌گیر کند.

می‌توانید تلاش این افراد بانفوذ را جبران کنید و یا افرادی بیابید که طرفدار برندتان باشند. در هر صورت، این فرد بانفوذ باید در وب سایت و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود، محصول یا خدمات‌تان را بررسی کرده و یا به طریقی راضی شوند که از آنها نام ببرند.

گاهی تعریف و یا تمجید افراد مشهور و با نفوذ از یک کسب و کار ، ترافیک قابل توجهی را به سمت وب سایت آن سرازیر می کند.

۹- بررسی شرکت‌ها، محصولات و خدمات دیگر

حالا که صحبت از بررسی شد، اجازه ندهید تمام لذتش به افراد بانفوذ برسد. شما هم می‌توانید بررسی‌هایی درباره‌ شرکت‌های دیگر و محصولات و خدمات آن‌ها بنویسید تا ترافیک وب تولید کنید. وقتی کاربران اینترنتی این شرکت‌ها و برندهای بزرگ را جستجو می‌کنند، احتمالا صفحه‌ شما هم در موتورهای جستجو بالا خواهد آمد.

به علاوه، اگر بررسی مساعدی در مورد یک شرکت بنویسید، آن سازمان ممکن است برای نشان دادن کیفیتش به صفحه‌ شما لینک دهد و چه بسا مورد حمایت مالی آن شرکت هم قرار بگیرید. فقط مطمئن شوید شرکت‌ها و برندهایی که بررسی می‌کنید به کسب و کارتان مربوط باشد.

می‌توانید رقبای مستقیم و غیرمستقیم و شرکت‌هایی را انتخاب کنید که ممکن است در آینده با آن‌ها شریک و همکار شوید. نظر صادقانه‌تان را همراه با لینک به آن شرکت ابراز کنید و بهتر است از نوع محتوایتان آنها را به طریقی مطلع کنید.

۱۰- پرهیز از اشتباهات

انسان ممکن الخطا است و هر کسی گاهی اوقات دچار اشتباه و خطا می‌شود. با این حال، بهتر است از برخی کارهای عجیب و غریب بپرهیزید که می‌توانند به توانایی شما در جذب ترافیک بیشتر وب سایت آسیب بزنند. از کپی کردن پست‌های رسانه‌های اجتماعی پرهیز کنید. اگر محتوایی را در لینکدین به اشتراک می‌گذارید، آن را در اینستاگرام تکرار نکنید.

به جای کپی کردن راه جدیدی برای انتقال همان اطلاعات بیابید، یا حتی بهتر از آن، چیز کاملا متفاوتی بگویید. برای مثال، ممکن است از پستی که به آن لینک می‌دهید، نقل‌قول مستقیم دیگری بیابید. اگر ترافیک زیادی می‌خواهید، محتوای اضافه هم ممنوع است. به جای نوشتن مطلبی درباره‌ چیزی که صدها بار نوشته اند ، موضوعی انتخاب کنید که توجه چندانی را به خود جلب نکرده است.

اگر محتوای منحصربه‌فرد و خاصی منتشر کنید، ممکن است نظر گروه کوچک‌تری را جلب کنید، اما خیلی سریع‌تر در نتایج موتورهای جستجو قرار می گیرید. طراحی بد وب سایت می‌تواند شانس افزایش ترافیک را کم کند، به ویژه اگر توسعه هسته سایت نیاز به کار زیادی داشته باشد. برای مثال، ساخت یک وب‌سایت تجارت به تجارت بهتر می‌تواند تلاش‌های سئو و جذابیت وبسایت‌تان را بهبود دهد.

 شاید دلتان می‌خواهد از آنالیتیکز چشم‌پوشی کنید که در این صورت فرصت‌های زیادی را برای بهبود محتوا و طراحی وب از دست خواهید داد.

سخن پایانی شیوه های افزایش بازدید سایت

مجموعه راهها و شیوه های افزایش بازدید سایت که در این مقاله ارائه شد بر اساس علم و سالها تجربه تهیه شده و مدیران کسب و کاری که به دنبال افزایش بازدید هستند می توانند از این شیوه ها استفاده کنند. مدیران و صاحبان برندهای تجاری باید از ترفندهای مناسب و کاملا علمی برای افزایش بازدید استفاده کنند . فریب دادن موتورهای جستجو شاید در کوتاه مدت موجب افزایش ترافیک شود ولی موجب مجازات وب سایت ها و پنالتی آنها می شود.

نکته مهم و کلیدی اینکه بیش از پنجاه درصد افزایش ترافیک سایت ها از طریق موتورهای جستجو و به ویژه گوگل تامین می شود . هر مدیر کسب و کار اینترنتی آرزو دارد تا وب سایتش بیشتر از طرف موتورهای جستجو دیده شده و در صدر قرار گیرد تا از این طریق کسب درآمد اینترنتی بالایی داشته باشد ، برای تحقق این کار بایدملاک و معیارهای موتورهای جستجو را کامل رعایت کنند. جلب توجه موتورهای جستجو علی الخصوص گوگل برای افزایش ترافیک سایت یکی از بزرگترین و موثرترین گام هایی است که می تواند برای گسترش تجارت در سطح اینترنت مطرح باشد پس باید با شیوه های افزایش بازدید سایت که در بالا ارائه شد این نگاه و توجه را به دست آورد.

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.