مزایای برندسازی برای کسب درآمد

وقتی صحبت از مزایای برندسازی برای کسب درآمد اینترنتی و یا دنیای واقعی می شود در واقع صحبت کردن درباره اصول مهم و کلیدی یک سازمان و یا شرکت است . به دلیل جایگاه خاص و ویژه برند و برندسازی در کسب و کار ، امروزه هیچ کس نمی تواند اهمیت برندینگ را دستکم و یا انکار کند. در دنیای پیشرفته امروز برندسازی سبب ترقی همه جانبه شرکت ها و کسب و کارها می شود.

اغراق نخواهد بود اگر گفته شود پایداری کسب درآمد و حتی دوام و پویایی برخی شرکتها به برندشان است و نون کسب و کارشان را از برندشان می خورند و اگر از آنها گرفته شود چه بسا متحمل ضررهای زیادی شده و یا ورشکسته شوند.. برند سازی در کسب درآمد اینترنتی به عنوان یک ضرورت مطرح می باشد. در سایت پول یابی در ادامه مجموعه آموزش ها، این بار قصد دارم تا مزایای برندسازی برای کسب درآمد و نقش آن در ارزش آفرینی در اجتماع را بررسی کنم.

مزایای برندسازی برای کسب درآمد

همان طور که در بالا اشاره شد برندسازی موجب ارزش آفرینی برای یک سازمان و شرکت در اجتماع و بین آحاد مردم خواهد شد و سطح کاریش را نسبت به رقبا ارتقا می دهد. برندسازی یا برندینگ Branding دیگر مثل گذشته یک موضوع فرمالیته و تشریفاتی نیست و شرکت های بزرگ و موفق ، توانایی به دست آوردن برند و هدایت آن را یکی از ویژگی های مدیران موفق در کسب و کارها می دانند.

مشتریان امروزه دیگر مدیر فلان شرکت و کارخانه و یا اعضای تولیدکننده فلان تولیدی را نمی شناسند بلکه برند ها را می شناسند و این برندها برایشان ارزشمند است.

در میان انواع فاکتورهای ارزیابی یک شرکت و سازمان ، برند یا برندینگ ، بهترین ، کامل ترین و موثرترین ابزار برای توصیف و بیان ویژگی های یک محصول و کالا و خدمات آن شرکت می باشد . توصیف یک برند در واقع توصیف مجموعه تولیدات و محصولات آن شرکت و سازمان می باشد. به طور معمول ، نام و نشان یک برند بهتر از هر چیزی ، یک تصویر کامل از کسب و کار شرکت مربوطه در ذهن مخاطبان و مشتریان می سازد.

تعریف برند و برندسازی

 کارشناسان و صاحب نظران درباره اصطلاح برند تعاریف مختلفی ارئه دادند و هر کدام از زوایه دید خود این مسائل را بررسی کردند . از مجموعه تمام تعاریف ارائه شد می توان اینگونه استنباط کرد که برند ، نشانه و نماد یک سازمان و شرکت تجاری است که مشتریان با دیدنش محصولات و خدمات با کیفیت آن شرکت ، برایشان تداعی می کند.

طبق این تعریف ، برندها در ارتباط با محیط بیرونی عمل می کنند و به مشتریان ، مخاطبان و به طور کلی هر آن کس که در محیط بیرون است درباره اهداف ، برنامه ریزی ها ، فرهنگ اخلاقی و اجرایی و استراتژی شرکت می گوید. این تعریف و توصیف نباید موجب اشتباه با لوگو شود که فرضا یک لوگو می تواند به تنهایی برای برندسازی کافی باشد در حالی که برند خیلی فراتر و بیشتر از اینهاست.

برند ، برندسازی ، مزایای برندسازی برای کسب و کار ، برندینگ
برندسازی موجب جلب اعتماد مشتری ، ایجاد وفاداری و در نهایت افزایش کسب درآمد خواهد شد.

در واقع برند در بخش ها و سطوح مختلف یک سازمان و یا شرکت با در نظر گرفتن همه فعالیت ها ( از مدیریت تا تولید و فرایند عرضه) ، به صورت یک نام تجاری و یا Trademark ارائه می شود. به بیانی دیگر ، کارکنان ، مدیران ، شرکا و حتی مشتریان در مواجهه با یکدیگر به مروز زمان ، طرز فکر و دیدگاهی در مورد سازمان پیدا کرده و در خاطرشان ثبت و ضبط می شود، این تفکر در واقع همان برند شرکت یا سازمان است.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  جذاب کردن خرید برای مشتری

جایگاه و اهمیت برند

با تعاریف بالا این سوال پیش می آید که جایگاه و ارزش یک برند چقدر است؟ ارزش یک برند به شهرت و شناخته شدنش است. برندها هر چه شناخته تر و محبوب تر باشند ، ارزش و اعتبار بالایی داشته طوری که برخی از برندها میلیاردها دلار ارزش و اعتبار دارند. این ارزش و اعتبار یک شبه و در کوتاه مدت به دست نمی آید، بلکه سالها طول می کشد.

ارزشمند شدن یک برند نتیجه کالا و محصولات با کیفیت ، خدمات مناسب و برجسته ، قیمت گذاری منطقی و منصفانه، حفظ ثبات و ارتقای دائمی محصولات در طول سالها به دست می آید. لذا با شعارهای توخالی و تبلیغات پر سر و صدا اصلا برندسازی نمی شود. مزایای برندسازی در کسب درآمد های اینترنتی و غیر اینترنتی با توجه به رقابت نزدیک و فشرده شرکتها با یکدیگر یک موضوع مهم و حیاتی محسوب می شود.

کسانی که به برندسازی اهمیت نمی دهند و یا برایشان مهم نیست در حقیقت جایگاه خود را به رقبا واگذار می کنند و آنها بازار مصرف را در دست خود می گیرند. لذا توصیه می شود اگر وارد بازار کسب و کار شده اید برند خود را بسازید و به همگان ثابت کنید که ضمن متفاوت بودن در کار ، هدفتان بر طرف کردن خواسته مشتریان است.

تاثیر برند در ذهن مشتری

نکته مهم اینکه برندها در ذهن مشتریان خود در مورد یک محصول و خدمت ، از نظر کیفی و کمی یک احساس و عاطفه ایجاد کرده و این احساس مشتریان نشات گرفته از محصولات و خدمات آن شرکت می باشد. لذا در انتخاب های بعدی هم دوباره همان مشتری به سراغ همان برند می رود.

 بیشتر برندهای موفق و مشهور در آغاز در سطح کشور و به صورت ملی و یا منطقه ای فعالیت خود را شروع کردند و پس از جلب رضایت مشتریان بومی ، با بهره گیری از ابزارهای نوین تبلیغات و بازاریابی ، ارزش ها و شایستگی برند خود را به جهانیان معرفی کردند.

مزایای برندسازی برای شرکت ها و کسب و کارها

سوال این است که مزایا و فواید یک برند برای کسب و کارها چیست ؟ یک برند چه تاثیری بر روی کسب و کارها می گذارد؟ به کلی فواید برند و برندسازی برای یک شرکت و یا سازمان بسیار زیاد بوده که عمده ترین این مزایا عبارتند از:

– اولین فایده برند ، افزایش میزان اعتماد مشتریان و مخاطبان به آن کسب و کار است. (اعتماد سازی )

– برندها به دلیل تاثیرگذاری در جامعه ، فرایند بازاریابی و فروش شرکت را موفق تر و انجام آن را عملی تر خواهد کرد. (بازاریابی موثر و فروش بیشتر )

– خود برند اعتبار و ارزش یک کسب و کار محسوب می شود لذا برندهای موفق و قوی ، به کسب و کار اعتبار بسیار بالایی می بخشد. ( اعتبار بخشی به کسب و کارها)

– برند چیزی است که موجب می شود تا مخاطبان و مشتریان آگاهانه و یا ناآگاهانه اقدام به خرید محصولات و خدمات یک شرکت کنند. (جذب مشتریان بیشتر)

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  برند سازی شخصی در کسب درآمد اینترنتی
– برندسازی اگر هوشمندانه ، مناسب و برنامه ریزی شده صورت گیر موجب اعتمادسازی و ایجاد حس وفاداری در مشتریان می شود این موصوع در زمان های حساس و حتی بحرانی ، مشتریان را در کنار برند باقی می گذارد . (ایجاد حس وفاداری و همراهی)

– برندسازی علاوه بر محیط خارج ، در داخل سازمان و شرکت نیز بر روی کارمندان و کارکنان تاثیر مثبت گذاشته و موجب خلاقیت ، نوآوری سازمانی در رقابت بازار می شود ضمن اینکه فعالیت برای یک برند هم باعث افتخار کارمندان در بیرون می شود. ( ایجاد حس غرور و خلاقیت در بین کارمندان )

شیوه شکل دهی برند

شاید اولین و موثرترین قدم در ایجاد برند ، تشخیص هویت سازمان و شرکت و توجه به رشد ، پرورش و ارتقای آن است. در مباحث برندسازی شاید شنیده باشید که توصیه می شود رنگ سازمانی ، شعار سازمانی ، صورت بصری سازمانی یکپارچه و.. داشته باشید. چنانچه شرکتی در یافتن هویت خود مشکل پیدا کند و موفق نباشد، چه بسا که نمی تواند به عنوان برند موفق و مطرحی در بازار عمل کند.

برای فهم بیشتر هویت برندی به شرکت خودروسازی بنز نگاهی بیندازید هر کسی که سوار بنز می شود این تصور در ذهن مخاطب و مردم ایجاد می شود که هر کسی دارای ماشین بنز است فردی ثروتمند ، جاافتاده و خاص می باشد. در مقابل تصور عمومی این است که هر کس فرضا ماشین بی ام دابلیو سوار می شود انسانی جوان ، سرزنده و اسپرت است چرا این حس ایجاد می شود ؟ چون این هویت را از برند مورد استفاده آنها برایشان متصور هستیم.

لذا کارشناسان در بیان مزایای برندسازی در کسب درآمد توصیه می کنند که هویت کسب و کارتان را مشخص کنید این کار دو حسن و خوبی دارد اول اینکه کمک می کند تا به ثبات لازم برسید و دوم اینکه در مسیر موفقیت گام بردارید.

سخن پایانی مزایای برندسازی برای کسب درآمد

در دنیای پر رقابت کسب و کارها اعم از اینترنتی و غیر اینترنتی ، برند شدن و برندسازی علاوه بر ایجاد کسب درآمد بیشتر و موفقیت در کسب و کار ، به دنبال خود دوام ، پایداری و تضمین موفقیت کسب و کار را دارد و ضمن ایجاد حس علاقه در مخاطبان ، آنها را به مشتریانی وفادار در مواقع حساس و بحرانی تبدیل می کند. برند موجب هویت سازی در زمینه کسب و کار می شود.

این هویت سازی ضامن بقای کسب و کار در آینده و شناخته شدن توسط مشتریان می شود پس هویت های زیبایی که به حوزه کاریتان مربوط نمی شود را انتخاب نکنید چون ثمره ای برایتان ندارد. در هویت سازی توصیه می شود که برای عموم مردم ، قابل فهم ، ساده و جذاب باشد. پیچیده کردن هویت نتیجه معکوس داشته و شرکت را به بیراهه می برد.

سخن آخر اینکه مزایای برندسازی برای کسب درآمد موجب افزایش میزان اعتماد مشتریان ، موفقیت در بازاریابی ، اعتبار بخشی به کسب و کار ، ایجاد وفاداری نسبت به محصولات و خدمات تولیدی شرکت ، و در نهایت خرید بیشتر توسط مشتریان و اظهار مباهات و افتخار به آن برند می شود.

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.