اهمیت افراد تاثیرگذار در بازاریابی اینترنتی

بررسی جایگاه اینفلوئنسرها یا اهمیت افراد تاثیرگذار در بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی دیجیتالی از این نظر مهم است که امروزه به عنوان یک پروژه پولساز در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها مطرح است و افراد زیادی با عنوان اینفلوئنسر فعالیت بسیار بالایی دارند و انگار شبکه های اجتماعی و فعالیت در آن را کاملا قبضه کرده اند .

سوال این است که اینفلوئنسرها چه کسانی هستند ؟ و چه جایگاهیی در شبکه های اجتماعی دارند ؟ و مهمترین سوال این است که رمز موفقیت جهت همکاری و مشارکت با یک اینفلوئنسر برای بازاریابی اینترنتی چگونه است ؟ از طرفی دانستن روشهای دیجیتال مارکتینگ برای کسب درآمد ضروری است لذا در سایت پول ضمن پرداختن به سوالات بالا به اهمیت افراد تاثیرگذار در بازاریابی اینترنتی و کسب درآمد اینترنتی بالا می پردازم.

اهمیت افراد تاثیرگذار در بازاریابی اینترنتی

 ما از دوران وبلاگ نویسی ، چت آنلاین در یاهو چت و یا ارسال نظر در فرومها و انجمن ها ، به دوران اقتدار شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی قدم گذاشتیم . در این دوران موضوعی که بیش از هر چیزی حضور پر رنگ خود را برجسته کرده است حضور اینفلوئنسرها به عنوان افراد موثر در تبلیغات و بازاریابی های پر هزینه می باشد. اینفلوئنسرها علاوه بر جمع کردن کاربران ومخاطبان زیاد و تاثیر گذاری بر روی آنها ، توجه برندهای تجاری مختلف را به طرف خود جلب کرده اند.

به نظر می رسد که نگاه برندها به اینفلوئنسرها ، با هدف جذب مشتری و افزایش فروش است که کاری معقول به نظر می رسد. این نگاه برندها موجب شد تا افراد مختلف تاثیر گذار در شبکه های اجتماعی ، وبلاگ ها ، پادکست ها برای معرفی و تبلیغ محصولات و خدمات به مخاطبان و طرفداران خود به خدمت گرفته شوند. اما این اقبال باید با تفکر و استراتژی در بازاریابی همراه باشد و اینکه قبل از همکاری با اینفلوئنسرها ، همه جوانب کار بررسی شود تا نتیجه حاصل رضایتبخش باشد.

تعریف اینفلوئنسر Influencer

قبل از هر چیز باید بدانیم که اینفلوئنسر چیست و یا چه کسی است ؟ البته اینفلوئنسرها با افراد مشهور و نامی تفاوت دارند اگرچه در برخی مواقع نقش های آنها هم پوشانی دارد اما لزوما مثل هم نیستند.

فعل Influence  به معنای تأثیرگذاری است و طبیعتاً ساده‌ترین معادل واژه‌ Influencer، تأثیرگذار است. هر کس بتواند روی تصمیم و رفتار فرد دیگری تأثیر بگذارد، اینفلوئنسر نامیده می شود. البته طبیعی است که وقتی در مقیاس تجاری و در فضای کسب و کار اصطلاح اینفلوئنسر را به کار می‌بریم، به کسانی توجه داریم که می‌توانند بر روی تصمیم و رفتار تعداد افراد بیشتری تأثیر بگذارند.

یک اینفلوئنسر در حیطه کاری و فعالیت خود فردی شناخته شده و معروف است اما به این معنا نیست که حضور رسانه ای بزرگی دارد. علیرغم تفاوت اینفلوئنسرها و افراد مشهور ، یک سری ویژگی های مشترکی مثل ، مخاطبان زیاد و نفوذ زیاد بر فالوئرها را دارند و اینکه ممکن است طرفداران هر دو از کاربران شبکه های اجتماعی ، کانال های یوتیوب ، کانال های تلگرامی ، وبلاگ ها و… باشند.

اینفلوئنسر ، اهمیت افراد تاثیرگذار در بازاریابی اینترنتی ، نقش اینفلوئنسر ها در  بازاریابی دیجتالی ، اینفلوئنسر مارکتینگ
برای موفقیت اینفلوئنسر مارکتینگ ، باید افراد تاثیرگذار را با توجه به معیارهای استاندارد ، تناسب با استراتژی های بازاریابی و هویت برند انتخاب کرد.

جایگاه اینفلوئنسر یا افراد تاثیرگذار در بازاریابی دیجیتال

سوال مهم برای مدیران کسب و کار شاید این باشد که چرا باید از اینفلوئنسرها یا افراد تاثیر گذار در بازاریابی اینترنتی خود استفاده کنند؟ یک موضوع غیر قابل انگار وجود دارد و این است که دوام هر کسب و کاری به تعداد مخاطبان و کاربرانش وابسته است ، از طرفی جذب کاربر یک پروسه زمانبر می باشد. اگر جذب کاربر اتفاق بیفتد ، تبدیل آن به مشتری یک چالش دیگر است.

برای رفع این چالش ها می توان از افراد تاثیرگذار در اینترنت یا همان اینفلوئنسرها استفاده کرد. دلیلش این است که این افراد توجه مخاطبان و کاربرانی را به سوی خود جلب کرده اند که شما برای کسب و کارتان نیاز دارید به آنها برسید. اینفلوئنسرها کار شما را راحت کرده و به راحتی بین مدیران کسب و کار و مخاطبان هدف ارتباط برقرار می کنند. به همین دلیل است که مدیران کسب و کارهای آنلاین برای افزایش فروش به دنبال افراد تاثیرگذار می روند تا موجب شهرت برند و همگانی شدن آن شوند.

مزایای همکاری با افراد تاثیرگذار یا اینفلوئنسر

با توضیحاتی که در بالا اشاره شد نیاز مدیران کسب و کار به جذب مخاطبان جهت افزایش فروش ضروریست. حال اگر این مخاطبان هدف در اختیار اینفلوئنسرها یا افراد تاثیرگذار هستند ، پس باید در پی جذب همکاری و مشارکت اینفلوئنسرها بود. از دید کارشناسان و بازاریابان اینترنتی همکاری با افراد تاثیرگذار مزیت های فراوانی دارد که عمده ترین آنها عبارتند از:

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  بازاریابی اینترنتی

۱- تاثیر شگفت انگیز اینفلوئنسر مارکتینگ

کارشناسان معتقدند همکاری با اینفلوئنسر مارکتینک واقعا روی کسب و کار تاثیر زیادی دارد و به همین دلیل ، لحاظ کردن کمک اینفلوئنسرها را موضوعی منطقی می دانند چون یک روش بازاریابی اینترنتی است که در کسب و کار خوب جواب داده است. کاملا طبیعی است که هر کسب و کاری به دنبال منفعت و سود فراوان است و طی چند سال گذشته بسیاری از شرکت های بزرگ تجاری ثابت کرده اند که استفاده از اینفلوئنسرها تاثیر خوبی بر روی رونق کسب و کارشان داشته است.

البته باید توجه داشت که ، به مرور زمان برخی تبلیغات اینترنتی قدیمی مثل پاپ آپ ، کلیکی و… تاثیر خود را از دست داده و عموم کاربران کمتر به آنها توجه می کنند حتی امروزه نرم افزارهایی برای بلاک کردن تبلیغات اینترنتی رواج یافته است. با این اوضاع ، اینفلوئنسر ها بخشی از کار تبلیغات را با محتوای خودشان ترکیب کرده اند . این کار به دلیل جذابیت های زیاد برای مخاطبان ، ثابت کرده که تاثیرگذاری مناسبی در کسب و کار دارد.

۲- مقبولیت کلام اینفلوئنسرها برای مخاطبان و کاربرانشان

مقبولیت و تاثیر کلام اینفلوئنسرها بر روی مخاطبان غیر قابل انکار است . پس با بهره گیری از آنها ، در زمان برای رسیدن به مخاطبان صرفه جویی زیادی می شود. تولید محتوا و جذب بازدید کننده برای سایت زمانبر است ضمن اینکه افزایش فالوئرهای شبکه های اجتماعی به آرامی صورت می گیرد. با این اوصاف در حالت معمولی ، زمان زیادی نیاز است تا مخاطبان زیاد جمع آوری شوند.

می توان برای افزایش فالوئر در شبکه های اجتماعی و بازدید سایت یک راه میانبر رفت و آن استفاده از افراد تاثیرگذار یا اینفلوئنسر می باشد. با کمک گرفتن از این افراد ، می توان جرقه ای برای سرعت بخشیدن به روند رشد کسب و کار و جذب مخاطب ساخت. حتی اگر مدیران کسب و کار به اندازه کافی مخاطب دارند باز هم می توانند از بیان کلمات اینفلوئنسر استفاده کنند و به صورت آنلاین ، پیام و محتوای خود را منتشر کنند.

۳- عرضه محتوای تخصصی برای مخاطبان هدف

البته شاید برای برخی عجیب باشد که بگویند اینفلوئنسرها دارای احترام زیادی هستند ، ولی این واقعیت را نمی توان انکار کرد که آنها در محدوده کار و عمل خود ، از احترام بالایی برخوردارند. این نظر یعنی اینکه می توان از افراد تاثیرگذار برای ایجاد ارزش استفاده کرد. اگر محتوای تولید شده برای کسانی باشد که واقعا طرفدار آن هستند ، مدیران کسب و کار نباید خیلی نگران کیفیت محتوا باشند حداقل اینکه برای آن گروه مخاطب محتوای تخصصی محسوب می شود.

دلیل برای اثبات این ادعا این است که مخاطبانی که از افراد تاثیرگذار پیروی می کنند یعنی اینکه کار ، سخن و رفتار او را قبول دارند . نکته مهم اینکه مدیر کسب و کار برای تاثیرگذاری زیاد بازاریابی دیجیتال ، باید اینفلوئنسر مناسب خود را پیدا کند. یعنی باید مطمئن باشد که مخاطبان آن اینفلوئنسر همان مخاطبان هدف او هستند و پیشنهاد شرکت و کسب و کارش دقیقا به دست مخاطبان هدف می رسد. روی دادن این موضوع ، یعنی افزایش فروش و کسب درآمد اینترنت بالا اتفاق خواهد افتاد.

۴- افزایش ارزش برند با نمایش مکرر و دائمی آن

کاملا طبیعی است که نشان دادن یک برند به هزاران نفر ، که آنها هم آن برند را به صدها نفر دیگر نشان می دهند ، یک موفقیت بزرگ در بازاریابی محسوب می شود. با یک حرکت خوب و برنامه ریزی شده می توان ارزش یک برند و نشان تجاری را خیلی زود در بین مشتریان بالا برد و حتی رقیبان را در این عرصه پشت سر گذاشت. البته نمایش برند به تنهایی کافی نیست بلکه باید با استراتژی همراه باشد.

شعر ، از دل برود ، هر آنکه از دیده برفت ، مبین این موضوع است . هر چه مردم بیشتر و زیادتر یک برند را ببیند و در مقابل چشمانشان باشد به مرور زمان با آن راحت تر ارتباط برقرار می کنند . بعدها این موضوع می تواند به ایجاد دیدگاه و همراهی احساسی با آن برند منجر شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد اینترنتی با بازاریابی محتوایی

 نتیجه مشارکت با اینفلوئنسرها یا افراد تاثیرگذار

سوال این است که مشارکت و یا همراهی با افراد تاثیرگذار چه نتیجه ای می تواند برای کسب و کار داشته باشد؟ در مطالب بالا گفته شد که افراد تاثیرگذار چه کاری می توانند انجام دهند و چرا مشارکت با آنها برای معرفی برند مهم است. اما سوال این است که این افراد تاثیر گذار یا اینفلوئنسر دقیقا چه کاری می توانند انجام دهند ؟ به نظر کارشناسان و بازاریابان حرفه ای اینترنتی ، اینفلوئنسرها از چندین راه می توانند به یک کسب و کار و برند کمک کنند که مهم ترین آنها عبارتند از:

۱- افزایش علاقه کاربران

مدیران کسب و کار و فروشگاههای اینترنتی باید قبل از عرضه یک محصول و یا خدمت ، یک کمپین بازاریابی داشته باشند. تا علاقه مشتریان و کاربران را به طور بالقوه بالا ببرند. این موضوع یکی از عوامل کلیدی برای موفقیت در عرضه کالا می باشد. حال اگر در این کمپین بازاریابی یک اینفلوئنسر را به عنوان یک استراتژی تبلیغاتی و بازاریابی دیجیتالی همراه داشته باشید نتیجه کار بسیار عالی و رضایت بخش خواهد بود.

بهتر است ابتدا یک معرفی مختصر و کوتاه از محصول شود و هرگز محصول یا خدمت به طور کامل معرفی نشود تا حس کنجکاوی مخاطبان و مشتریان تحریک شود و به قول معروف ذهن و خیالشان را درگیر کنند. زمانی که همه منتظر معرفی کامل آن هستند گاهی یک توصیه انحصاری از یک فرد تاثیرگذار ، می تواند همه چیز را عالی کند و موجب ایجاد شگفتی بزرگ در کمپین تبلیغاتی شود.

۲- اعتبار بخشی به برند تجاری

در اهمیت افراد تاثیرگذار در بازاریابی اینترنتی همین بس که گاهی توانایی تولید اعتبار و ارزش برای یک برند تجاری را دارند و چنان می توانند ارزش و اعتبار آن را بالا ببرند که قابل توجه باشد. وقتی یک اینفلوئنسر محترم از یک محصول استفاده کرد و آن را به دیگران توصیه می کند مهر تاییدی برای اعتبار آن محصول و خدمت زده می شود.

لذا افزایش اعتبار یکی از دلایلی است که افراد تاثیرگذار و شرکت های تجاری دوست دارند با هم همکاری داشته باشند. دلیلش هم این است که به صورت دو جانبه ، اعتبار هر یک از آنها برای دیگری سودمند می باشد. یکی اعتبار و فروش بالایش را می گیرد و دیگری پول شهرتش را به جیب می زد.

۳- افزایش فروش اینترنتی

کاملا طبیعی است که هدف اصلی و نهایی هر شرکت تجاری این است که دنبال کنندگان و طرفدارانش را به مشتری تبدیل کرده و از این راه سود زیادی کسب کند . پس این احتمال وجود دارد که یکی از تاثیرات مفید اینفلوئنسرها ، افزایش فروش اینترنتی و در نتیجه کسب درآمد آنلاین زیاد باشد. وقتی به یک فرد تاثیرگذار پولی می دهید تا تبلیغ محصول و خدمات کند طبیعی است که انتظار داشته باشید تاثیر زیادی در میزان فروش داشته باشد.

کسب سود بالا کاملا طبیعی است اما اگر این اتفاق روی نداد حتما کمپین بازاریابی در جایی درست عمل نکرده است. لذا توصیه می شود مدیر کسب و کار و تیم بازاریابی دیجیتال باید سریع بررسی کند که چه ایرادی در کمپین بازاریابی وجود داشته تا با شناسایی آن ، تغییرش داده و دوباره تنظیم کند.

۴- ایجاد و افزایش وفاداری

هیچ چیز برای یک برند و کسب و کار بهتر و عالی تر از داشتن مشتریان وفادار نیست. وجود مشتریان وفادار یعنی کسب درآمد در درازمدت تضمین شده است. حال لزوما تاثیرات همکاری با یک اینفلوئنسر سریع و کوتاه مدت نخواهد بود. برندها می توانند محتوایشان را از طریق این افراد ارائه دهند . به مرور زمان تکرار این نوع بازاریابی چه بسا که حس نزدیکی و وفاداری در مشتریان هم ایجاد کند.

 سخن آخر درباره اهمیت افراد تاثیرگذار در بازاریابی اینترنتی این است که ، مدیران کسب و کارها و برندهای تجاری باید متناسب با نوع کالا و محصولات خود از اینفلوئنسرها یا افراد تاثیرگذار استفاده کنند و همیشه بازخورد این نوع بازاریابی را تحلیل و بررسی کنند تا اگر نیاز به اصلاح بود سریعا اقدام کنند تا نتیجه مدنظرشان که همان افزایش فروش بیشتر ، کسب درآمد بالا تر و مهم ترین از همه شهرت برند است به دست آید.

مطلب پیشنهادی

کار تولیدی با پول کم ، کسب و کار زودبازده ، کار تولیدی پولساز

شروع کار تولیدی با پول کم

کسب پول و سرمایه کار راحتی نیست لذا راه اندازی کسب و کار با پول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.