چگونه میلیونر شوید

چگونه میلیونر شوید

دیدگاه « چگونه میلیونر شوید » در واقع برگرفته از نظریه و آموزش رابرت تورو کیوساکی (Robert toru kivosaki) در کتاب معروف پدر پولدار ، پدر بی پول می باشد. البته منظور ما در اینجا، میلیونر شدن با دلار است وگرنه با اوضاع اقتصادی کشورمان و ارزش پایین قیمت ریال، باید میلیاردر شدن را انتخاب می کردم.

کیوساکی را به دلیل آموزش مردم برای میلیونر شدن به عنوان معلم مدرسه میلیونرها می شناسند. در مطلب ارسالی سایت پول یابی با عنوان (چهار روش میلیاردر شدن ) به بررسی زندگینامه و شیوه عملی کسب درآمد کیوساکی پرداختیم . در اینجا قصد داریم تا به معرفی معروف ترین کتاب کیوساکی و اینکه بر اساس افکار او چگونه می توان ثروتمند و یا میلیونر شد ، بپردازیم.

خصوصیات کتاب پدر پولدار ، پدر بی پول کیوساکی

رابرت کیوساکی در این کتاب به مردم آموزش می دهد که چگونه میلیونر شوید ؟ وی در آغاز مهم ترین مشکل مردم را در نوع آموزش آنها در مدرسه می داند و به نظر وی مشکلات مالی مردم از آنجا نشات می گیرد که در حین درس خواندن ، چیزی درباره پول ، راههای کسب پول و مدیریت مالی یاد نمی گیرند.

چگونه میلیونر شوید ، کتاب رابرت کیوساکی درباره کسب ثروت

 چون مردم از آغاز آموزش مناسب نمی بینند، برای همین فقط یاد می گیرند که برای پول کار کنند و نمی دانند که چگونه پول برایشان کار کند. وی در کتابش این موارد را آموزش می دهد:

۱- در کتابش دیدگاه و افسانه درآمد بیشتر لازمه پولدار شدن را به چالش می کشد و در واقع با حمله به آن، نابودش می کند.

۲- وی ، تفکر « خانه و ماشین را در حکم دارایی و سرمایه دانستن» رد می کند و به مقابله با آن می پردازد.

۳- تاکید می کند، به سیستم آموزشی مدارس در مباحث مالی نباید متکی بود. کیوساکی در کتابش به پدر و مادرها نشان می دهد که برای آموزش های مالی و فراگیری مدیریت مالی، به آموزش مدارس بسنده نکنند.

۴- وی به طور دقیق به معنا و مفهوم «دارایی » و « بدهی » می پردازد و آن را برای همه خوانندگان کامل روشن می کند.

۵- خصوصیت آخر کتاب پدر پولدار ، پدر بی پول کیوساکی این است که چگونگی آموزش مسائل مالی و نقش پول را به کودکان ، از طریق پدر و مادرها یاد می دهد وی این آموزش ها را برای آینده مالی فرزندان ضروری می داند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مدیریت موثر سایت کسب درآمد

تاثیر کتاب در تغییر دیدگاه نسبت به کسب درآمد

بنا به نوشته روزنامه یو اس ای تودی USA TODAY  اهمیت کتاب پدر پولدار ، پدر بی پول در این که نقطه شروع برای کسانی محسوب می شود که مایلند بر آینده مالی خود کنترل دقیق و قاطعی داشته باشند  و هدایت آنرا در دست بگیرند . کتاب داستان دو پدر نویسنده یکی پولدار و دیگری بی پول است

دو فرد داخل داستان، افرادی هستند که به تعلیم و تربیت مهارت‌های کیوساکی در طی یک عمر زندگی پرداخته‌اند. اختلاف میان دو پدر، دورنمای مهمی را ترسیم می‌کند. توصیه می شود که به طور موقت، اطلاعاتی را که از کتاب های مدرسه فرا گرفتید کنار بگذارید، و همه فکر و ذهن تان را روی نظریات کیوساکی و آنچه وی می‌گوید باز نمایند.

 اگرچه بسیاری از نظریات کیوساکی با اصول اولیه قوانین حسابداری که امروزه عمدتا پذیرفته شده است به مخالفت برمی‌خیزند، با این حال، این امکان را به ما می دهد که بتوانیم بینش با ارزشی را نسبت به روشی که سرمایه‌گذاران واقعی به بررسی و تجزیه و تحلیل تصمیمات خود برای سرمایه‌گذاری پرداخته‌اند به دست آوریم.

تاثیر کتاب کیوساکی در تربیت مالی و مدیریت پولی فرزندان

کیوساکی همان طور که در بالا گفتم ، نوع آموزش به فرزندان در زمینه مالی را به چالش می کشد. مثلا وقتی ما به عنوان پدر و مادر، به بچه‌ها می گویم: « به مدرسه برو، حسابی درس بخوان و نمرات عالی بگیر» اغلب رفتارمان زایده عادات فرهنگی ماست. بودن رابرت کیوساکی زیر دست دو پدر، موجب شده ، او تصور کند هر لحظه در تلاش و کوشش برای رسیدن به دو هدف است.

این دو گانگی در رفتار در همه زمینه های توصیه ای دو پدر مشاهده می شود. پدر تحصیل کرده همیشه تشویقش می‌کرد که به استخدام شرکت یا موسسه‌ای درآید. اما پدر پولدارش به عکس، تشویقش می‌کرد صاحب شرکتی مستقل شود. هر دوی این مسیرها نیازمند تحصیلات بالا بود، اما رشته تحصیلی این دو، کاملا تفاوت می‌کرد.

پدر تحصیلکرده‌اش تشویق می‌کرد در زندگی پسر باهوشی باشد، اما پدر پولدارش به او می‌گفت که باید یاد بگیرد چگونه آدم‌های باهوش را به استخدام خود درآورد. نظریاتی که کیوساکی در کتابش مطرح می کند شاید برای بیشتر والدین امروزی، بسیار زیربنایی و رسیدن به آن، واقعا سخت باشد، به خاطر اینکه برخی از پدر و مادرها به سختی فرصت می‌کنند حتی بچه‌هایشان را به مدرسه ببرند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اهمیت کارت ویزیت در کسب درآمد

شیوه تربیت فرزندان پولداران و ثروتمندان

رابرت کیوساکی معتقد است که ثروتمندان، به گونه‌ای دیگر به فرزندانشان آموزش می‌دهند. آنها در منزل و پشت‌ میز شام به کودکان‌ خود آموزش مدیریت مالی می‌دهند. از نقطه نظر او به عنوان کسی که زمینه مطالعاتی قوی در زمینه موفقیت و مدیریت مالی دارد، ایده گرفتن نمرات خوب و یافتن شغل مناسب، یک ایده قدیمی است که باید در آن تجدید نظر کرد.

کیوساکی تاکید می کند همه ما نیاز داریم که فرزندان خودمان را با درجات بالاتر، استادانه‌تر و پیچیده‌تری از پیشرفت آشنا کنیم. ما نیازمند ایده‌های جدید و روش‌های آموزشی متفاوتی هستیم. اگرچه  شاید گفتن این موضوع به فرزندانمان که تلاش کنند کارمندان خوبی باشند در حین اینکه تلاش کنند روزی صاحب یک شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی از خودشان بشوند، پیشنهاد بدی نباشد.

تاثیر یادگیری از نظر رابرت کیوساکی در ثروتنمد شدن مردم

آرزوی رابرت کیوساکی این است که به مردم آگاهی دهد و بفهماند که همه قادرند به سعادت، خوشبختی و رفاه برسند، به شرطی که واقعا خواستارش باشند و برای آن تلاش کنند. اگر امروز یک باغبان، سرایدار و یا حتی بیکاره باشید، باز هم قادر خواهید بود به خودتان و همه کسانی که دوست‌شان دارید و مایل هستید از نظر مالی روی پای خودشان بایستند، این مطالب را آموزش دهید.

به نظر کیوساکی، داشتن اطلاعات و مهارت در هر زمینه‌ای شما را در آن کار موفق‌تر خواهد کرد. فرضا اگر هر روز بدوید و تمرین کنید که دونده خوبی باشید، قطعا یک دونده خوب خواهید شد ولی یک برنامه‌نویس متبحر نخواهید شد. وی در جواب اینکه چگونه میلیونر شوید ؟ جوابش را در آموزش و یادگیری می داند.

کیوساکی تاکید می کند، گاهی وقت‌ها این موضوع خیلی ساده را فراموش می‌کنیم که همه ما نیاز به اطلاعاتی داریم تا از لحاظ مالی، سلامت جسمانی و روانی و… در وضعیت بهتری قرار گیریم. آموختن باید بخشی از زندگی شما باشد و هرگز متوقف نشود.

سخن پایانی چگونه میلیونر شوید

در بحث چگونه میلیونر شوید ، به معرفی کتاب پدر پولدار ، پدر بی پول رابرت کیوساکی نظریه پرداز و معلم مدرسه میلیونرها پرداختیم و اشاره کردیم که کیوساکی ضعف آموزشی در مدیریت مالی را یک مشکل اساسی دانست و تاکید دارد که هر کس می تواند میلیونر شود به شرطی که در زمینه فعالیت خود ، با افزایش یادگیری و دانش اقدام کند.

کلید موفقیت از نظر کیوساکی ، داشتن اطلاعات و مهارت در زمینه کاری مورد علاقه همراه با مدیریت مالی است. اگر این قاعده را رعایت کنیم همه می توانند میلیونر شوند. خواندن کتاب پدر پولدار، پدر فقیر برای تغییر دیدگاه و حرکت در مسیر میلیونر شدن به همه توصیه می شود.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.