کسب درآمد از اینترنت با عکاسی

شیوه کسب درآمد از اینترنت با عکاسی یکی از مدل های کسب و کار اینترنتی هنری محسوب می شود که طرفداران خاص خود را دارد. اگرچه ما عکاسی را بیشتر با عنوان عکاسی پرسنلی می شناسیم ولی هنر عکاسی از قدیم به عنوان منبع درآمد و کسب و کار بوده است.

عکاسی هنری و تجاری علیرغم رشد فناوری های نوین و موبایل ها و اینکه هر کسی در هر لحظه می تواند عکس بگیرد باز مورد توجه است و افراد زیادی هستند که از طریق عکاسی درآمد بالایی دارند. با پیشرفت تکنولوژی و ورود اینترنت، این هنر جذاب اگر با مهارت‌های کامپیوتری و اینترنت همراه شود، می‌تواند به شما کمک کند که به شکل‌های متنوعی، کسب درآمد اینترنتی داشته باشید.

کسب درآمد از اینترنت با عکاسی

راههای زیادی برای کسب پول از طریق عکس و عکاسی وجود دارد و هر عکاس صاحب سبکی می تواند همزمان از طریق اینترنت و یا به صورت سنتی و در دنیای واقعی آن را راه اندازی کند. مهم ترین آنها عبارتند از:

۱- فروش عکس در وب سایت های عکس

یکی از راههای کسب درآمد اینترنتی از فروش عکس ، عرضه آن در وب سایت مخصوص و تخصصی عکس است. وب‌سایت‌های زیادی در دنیا وجود دارند که کارشان فروش عکس ها و تصاویر مختلف می باشد از جمله اینها دو سایت shutterstock یا istockphoto هستند. می‌توانید با عضویت در این سایتها و یا سایتهای هنری ایرانی، عکس و محصولات هنری خود را بفروشید شیوه فروش در این نوع سایتها مانند فروش فایل و محصولات دانلودی هست.

۲- کسب درآمد آسان با فروش فایل

اگرچه کسب درآمد بالا با فروش فایل عکس امکان پذیر است ولی  هر نوع عکسی قابل فروش و یا ارزش خریدن ندارد بله باید عکس‌های حرفه‌ای ،جذاب و هنری بگیرید و آنها را برای فروش در بستر اینترنت به اشتراک بگذارید. تا زمانی که تصویر شما در آن وب‌سایت بماند و فروش داشته باشد، یک جریان دائمی کسب درآمد از اینترنت خواهید داشت. شاید بد نباشد که بدانید در چنین وب‌سایت‌هایی عکس‌ها عموماً گران هستند و قیمتی مانند ۳۰ دلار برای یک عکس، یک قیمت عادی است.

کسب درآمد از اینترنت با عکاسی ، شیوه کسب درآمد از عکس ، کسب درآمد از عکس ، آموزش راههای کسب پول از عکس ، ایده عکاسی اینترنتی

۳- ایجاد سایت و وبلاگ شخصی

راه دیگری که می‌تواند موجب کسب درآمد شما شود، داشتن یک فتوبلاگ است. در چنین حالتی شما یک وب‌سایت و یا/وبلاگ شخصی دارید و هنر عکاسی خود را به نمایش می‌گذارید. چنین وب‌سایتی به‌منزله یک نمایشگاه عمل می‌کند و محلی برای تبلیغ شما و توانایی‌های شماست. از اعتبار این فتوبلاگ برای گرفتن پروژه‌های عکاسی می‌توانید استفاده کنید.

می تونید کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام بسیار پربازدیدی از کارهای عکاسی خود ایجاد کنید. این کار منجر به درآمد مستقیم عکاسی و درآمد غیرمستقیم درج تبلیغ خواهد شد.

۴- آموزش آنلاین عکاسی

افراد زیادی هستند که دوست دارند نکات و تکنیک‌های عکاسی را یاد بگیرند. می‌توانید کلاس‌های آموزش عکاسی مقدماتی یا عکاسی پایه را برای عکاسان مشتاق و تازه کار در بستر اینترنت اعم از سایت و یا شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی برگزار کنید. در این کلاس ها علاوه بر اینکه اصول اولیه را یاد می‌دهید، تجربیات خود را هم به اشتراک بگذارید، شک نکنید که از این کار لذت خواهید برد. می توانید این کلاس ها را به صورت وبینار ، فیلم های آموزشی ، کلیپ های کوتاه و.. ارائه دهید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه های افزایش بازدید سایت

۵- برگزاری تورهای عکاسی

می‌توانید هم راهنمای یک تور گردشگری باشید و هم عکاسی آموزش دهید، در واقع باید به افراد حاضر آموزش دهید که چگونه تصاویر خوبی را از لوکیشن مد نظرشان ثبت کنند. با آژانس‌های مسافرتی قرارداد ببندید، به عکاسان مسافرتی و گروه‌های توریستی در فیس بوک یا اینستاگرام بپیوندید و مطمئن شوید که وب سایت شخصی شما کاملاً به روز است.

مانند یک بلاگر یا یک سوپر استار حرفه‌ای، سعی کنید بخشی از کاری که قرار است در تورهایتان انجام دهید را در قالب یک متن یا یک ویدیو توضیح دهید. از اینترنت برای تبلیغ تورهای گردشگری خود استفاده کنید.

۶- فروش عکس به مجلات و نشریات اینترنتی

نشریات برای هر موضوعی که به ذهنتان برسد به یک عکاس و تعداد زیادی عکس نیاز است، و از آنجا که یک مجله و نشریه اینترنتی هرگز بدون تصاویر ممکن نیست، یک مخزن عظیم از سفارش‌های عکاسی منتظر شماست. برای عکاسان، کار از پوشش دادن یک رویداد وجود دارد تا یک پروژه عکاسی پرتره برای مصاحبه یا هر چیز دیگری. مجلات به شما نیاز دارند و اگر تاکنون دیده نشده‌اید، سعی کنیداز طریق وبسایت و شبکه های اجتماعی مشتری پیدا کنید.

۷- شرکت در مسابقات اینترنتی عکاسی

یکی دیگر از راههای کسب درآمد از اینترنت با عکاسی ، شرکت در مسابقات و رویدادهای مختلف فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی اینترنتی است. برخی از مسابقات اینترنتی عکاسی به ویژه در سطح جهانی، جوایز نقدی نفیسی دارند، برخی تجهیزات، برخی دیگر هم این فرصت را به شما می‌دهند که پروژه عکاسی رویایی خود را تحقق بخشید.

البته نتیجه مسابقات عکاسی کاملا نامعلوم است و ممکن است اصلا هیچ درآمدی از آن کسب نکنید. این کار بستگی به میزان توانایی و مهارتتان دارد. حتی اگر برنده نشوید، شرکت در یک مسابقه اینترنتی بزرگ و با تبلیغات زیاد، همیشه راهی عالی برای برقراری ارتباط بیشتر و به نمایش گذاشتن کارهایتان است. به این صورت کارهای شما ممکن است در نمایشگاه‌های بزرگ و یا وبسایت‌های معتبر دیده شود. این برای دیده شدن و البته بهبود سئوی وبسایت شخصی شما عالیست و در نهایت باید به شما کمک کند مشتریان بیشتری جذب کنید.

۸- انجام ویرایش و روتوش عکس ها

از مدلی که می‌خواهد نواقص ناچیز را از بین ببرد، تا یک صاحب هتل که نیاز دارد تا تفرجگاهش کمی آفتابی‌تر به نظر برسد، بسیاری از افراد برای گرفتن عکس‌های خود مبلغی را پرداخت می‌کنند؛ اما در نهایت نیاز دارند تصاویرشان ادیت و اصلاح شوند.

اگر به نرم‌افزارهایی همانند فتوشاپ یا لایت روم مسلط هستید و می‌توانید تصاویر را به خوبی ادیت کنید، این یک راه فوق‌العاده برای کسب درآمد از اینترنت با عکاسی است. شما به راحتی می‌توانید در خانه‌تان بنشینید و در هر لحظه از شبانه روز از طریق اینترنت سافارش دریافت کنید و به صورت دورکاری و فریلنسری یا آزادکاری اقدام به کسب درآمد کنید.

راه های کسب پول بیشتر  از عکاسی

روش هایی در کسب و کار عکاسی وجود دارد که می توانید از طریق آن کسب درآمد مناسبی داشته باشید مهم ترین آنها عبارتند از:

۱- آموزش علم خود به دیگران

وقتی در یک سبک عکاسی به درجه‌ استادی رسیدید و حرفی برای گفتن داشته باشید ، می توانید با آموزش آن به دیگران کسب درآمد کنید. یک عکاس معمولا از چندین و چند کانال مختلف برای خودش منبع درآمد دارد. آموزش عکاسی یکی از پرسود ترین این کانال‌ها هست . می‌تونید با برگزاری کلاس‌های آنلاین و ورکشاپ‌های عکاسی ، به هنرجوهایی که دنبال یادگیری این حرفه هستن آموزش بدید .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای افزایش فروش موفق

همچنین می‌تونید با فروش محصولات آموزشی خودتان در اینترنت پول خیلی خوبی به جیب بزنید . حتی می‌توانید هنرجوی خصوصی آنلاین قبول کنید و آموزش بدهید و کسب درآمد از طریق آموزش را تجربه کنید. بعد از مدتی از انجام این کارها متوجه خواهید شد که در کسب و کارتان چنان رونقی ایجاد شده که فرصت سر خاراندن نداشته باشید.

۲- تغییر ژانر و سبک عکاسی

واقعا چه لزومی دارد یک عکاس پرتره تا آخر عمرش به عنوان عکاس پرتره باقی بماند ؟ چرا کسی که عکاسی صنعتی انجام می دهد ، عکاسی مدلینگ انجام نمی دهد ؟ خیلی از عکاسان به سبک فعلی خود عادت کردند و دوست ندارند آن را تغییر بدهند که کاملا اشتباه می باشد. شیوه های مختلف و جدید عکاسی را یاد بگیرید و آن را در بستر اینترنت عرضه کند.

واقعیت این است که عکاسی حرفه‌ آدم‌های خلاق است و عکاسی آدم ها رو خلاق می‌کند. پس بی‌نهایت برای هر عکاس لازم است که سبک‌ها و ژانر های جدید را هم امتحان کند چون : اول : تجربه‌ و علم بیشتر ، دوم : پول بیشتر و سوم : دایره‌ دوستان و آشنایان بیشتر برایشان به همراه دارد.

توصیه می شود حتی برای جیب خودتان هم که شده سبک‌های جدید را امتحان کنید . شاید اولش عالی نباشید  اما به همان دلیلی که در سبک مورد علاقه خودتان پبشرفت کرده اید ، در سبک جدید هم حرفه‌ای خواهید شد. فضای مجازی بستری عالی برای عرضه مجموعه تخصص و مهارتهایتان جهت کسب درآمد از اینترنت با عکاسی می باشد. پس این فرصت عالی را به راحتی از دست ندهید.

سخن پایانی کسب درآمد از اینترنت با عکاسی

کسب درآمد اینترنتی از طریق عکاسی یکی از مباحث همیشه داغ هنری بوده و هر کسی هم ایده خودش را برای این کار داشته است. برخی معتقدند که نمی‌شود از راه عکاسی اینترنتی پول زیادی درآورد و بسیاری دیگر کسب درآمد از آن را مانعی برای پیشرفت‌های هنری می‌دانند.

اما حقیقت چیز دیگریست .نه تنها کسب درآمد از اینترنت با عکاسی مانعی برای شما نخواهد بود، بلکه کمکتان خواهد کرد تا بهتر دیده شوید و به دنبال آن پیشرفت خوبی به لحاظ فنی و هنری داشته باشید. می‌توانید در کنار کسب درآمد از کار مورد علاقه خود یعنی عکاسی، به دنبال پیشرفت سطح هنری و تبادل اطلاعات با همکاران خود باشید و از فضای اینترنتی برای معرفی کسب و کار و هنرتان استفاده کنید.

نکته آخر کسب درآمد از اینترنت با عکاسی اینکه،  تا حد ممکن به شکل تخصصی و متمرکز در اینترنت کار عکاسی و به اشتراک گذاری تصاویر را انجام دهید و خاص و ویژه عمل کنید. بعد از کسب شهرت و شروع شدن کسب درآمد اینترنتی ، می توانید کارتان را توسعه دهید. توجه کنید که موفقیت در کسب درآمد از اینترنت با عکاسی نیاز به صبر و حوصله ، داشتن برنامه کار و انجام کارهای شاخص و ویژه می باشد. رقابت در آن بسیار زیاد می باشد ولی به همان اندازه میزان کسب درامد هم بالا می باشد.

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.