کسب درآمد اینترنتی از فروش عکس

یکی از شیوه های درآمدزایی، کسب درآمد اینترنتی از فروش عکس می باشد که بسیار پرطرفدار و درآمد آن قابل توجه می باشد. به طور کلی در اینترنت فروش عکس و کسب پول از این راه، یکی از متداول ترین راههای کسب درآمد اینترنتی می باشد. فرقی ندارد عکاس حرفه ای یا آماتور باشید مهم این است که دوربینی برای ثبت داشته باشید و با آن عکس بگیرید و سپس برای فروش ارائه دهید.

در سایت پول یابی قصد دارم تا اهمیت و چگونگی کسب درآمد اینترنتی از فروش عکس را آموزش دهم و اینکه چه راهکارهایی وجود دارد. البته قصد آموزش عکاسی را ندارم چون تخصصی در این زمینه ندارم ولی این کسب و کار بستری مناسبی برای کسب درآمد بالا می باشد. (همچنین نگاه کنید به مقاله:کسب درآمد از اینترنت با عکاسی)

موضوع عکس ها برای کسب درامد

برای کسب درآمد اینترنتی از راه عکس ، نیازی نیست که حتما موضوع خاصی مدنظرتان باشد و فقط در همان زمینه عکاسی کنید. بلکه می توانید از جاذبه های گردشگری کشور و استان هایی که به آن سفر کردید و یا از جاذبه های تاریخی و باستانی عکس تهیه کنید. اگر علاقمند به حیات وحش و زندگی جانوری هستید می توانید از زندگی حیوانات دریایی و خشکی و یا پرندگان عکس تهیه کنید

عکس شما می تواند هر موضوعی را در بر بگیرد از طبیعت ، کوهها، دریاها، جنگل ، طلوع و غروب خورشید، کوهستان ، کویر ، رودخانه ها و… را شامل شود مهم این است که عکسی جذاب ، دیدنی و پرطرفدار بگیرید. می توانید موضوع را خودتان انتخاب کنید و عکس بگیرید و یا در اثر یک اتفاق و رویداد عکسی را بگیرید و منتشر کنید. موضوعات مورد علاقه خود و کاربران را با تحقیق انتخاب و در آن حوزه عکاسی وارد شوید.

کسب درآمد از فروش عکس ، کسب درآمد اینترنتی از عکاسی

سایت های کسب درآمد از فروش عکس

سایت های داخلی و خارجی زیادی هستند که می توان در آنها اقدام به فروش عکس کرد . قبل از قیمت گذاری بهتر است سری به سایت های خرید و فروش عکس بزنید و عکس های پرفروش و موضوعات پرطرفدار را شناسایی کنید و بعد اقدام به ارسال و فروش عکس کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با فروش اطلاعات

مهم ترین سایت های ایرانی و خارجی کسب درآمد از فروش عکس عبارتند از :

۱- سایت عکس بردار aksbardar.com

۲- سایت عکس باکس axbox.ir

۳- سایت استوک فوتو stockphoto.ir

۴- سایت dreams time

۵- سایت fotolia

۶- سایت bigstockphoto

۷- سایت شاتر استوک shutter stock

۸- سایت ۱۲۳rf.com

۹- سایت istock photo

۱۰- سایت canstockphoto

راههای کسب درآمد اینترنتی از فروش عکس

سایت هایی که در بالا معرفی شد از معروف ترین سایت های خرید و فروش عکس ایرانی و خارجی هستند که پرداخت آنها به ریال و یا دلار می باشد هر عکس و یا فایلی که آپلود کنید پس از تایید، نمایش داده می شود و قیمت گذاری توسط شما و یا در برخی سایت ها توسط مدیریت سایت صورت می گیرد . راههای کسب درامد از ارسال عکس متنوع است که مهم ترین انها عبارتند از:

– عکس پس از قیمت گذاری برای فروش عرضه می شود و بین ۲۰ تا ۵۰ درصد از فروش هر عکس به حساب عکاس واریز می شود.

– پرداخت در ازای دانلود: برخی سایت ها به ازای هر عکسی که دانلود می شود مبلغی را به حساب شما واریز می کنند.

– پرداخت در ازای آپلود : برخی سایت های به ازای آپلود هر عکس ، با توجه به شاخص های مدنظر خودشان، مبلغی را به شما پرداخت می کنند.

نکته پایانی اینکه پرداخت پول برای کاربران ایرانی در سایت های خارجی به دلیل تحریم کمی سخت است و اگرچه از طریق پی پال و مسترکارت امکان دارد و اینکه به کمک صرافی های اینترنتی می توان به ریال تبدیل کرد ولی در کل دردسر دارد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کاریابی با برنامه نویسی

توصیه های کلیدی درباره فروش عکس

برای کسب درامد از طریق فروش عکس باید برخی نکات را در کار عکاسی لحاظ کنید تا کسب درآمد اینترنتی شما بیشتر شود که مهم ترین انها عبارتند از:

۱- اندازه مناسب برای عکس انتخاب کنید مثلا حداقل ۸۰۰ پیکسل از نظر ارتفاع و پهنا باشد . البته عکس های بزرگ تر پرطرفدارتر بوده و بهتر فروش می رود.

۲- عکس ها باید شفاف ، روشن و واضح باشند عکس های تار ، کم نور و تاریک معمولا فروشی ندارند مگر اینکه عکس خبری خاص و بدیع باشد و یا از نظر تاریخی ارزش داشته باشد.

۳-  تصاویر رنگی باید دارای دقت بالا، کیفیت و تنوع رنگی زیادی داشته باشند در کل جلوه بصری آنها بالا باشد.

۴- سعی کنید تا از فتوشاپ برای تنظیم عکس ها استفاده کنید و از جلوه های هنری برای جذاب تر کردن عکس ها غافل نشوید.

۵- از ارسال عکس های روزمره (اسنپ شات) تصاویر بی هدف و بی کیفیت با رنگ بندی ضعیف خوداری کنید.

۶- قانون کپی رایت یا حق التالیف را رعایت کنید و باید عکسی که آپلود می کنید حتما از خود شما و نتیجه کار هنری خودتان باشد.

۷- موضوع عکس ها باید واضع و روشن باشد بیشتر سایت های کسب درآمد عکس مایل به دریافت عکس هایی با موضوعات روشن و بدون ابهام هستند.

۸- عکس نباید حاوی لوگوها، شخصیت ها، تبلیغات و نیز علائم تجاری و یا برندها باشد که نوعی تبلیغات محسوب می شود البته عکس های خبری از این قاعده مستثنی هستند.

سخن پایانی کسب درآمد اینترنتی از فروش عکس

کسب درآمد از راه عکاسی یکی از مشاغل پردرآمد اینترنتی محسوب می شود و کسی که عکاسی را یاد گرفته باشد می تواند از طریق : عکاسی در استودیو ، عکاسی توریست ها، آموزش عکاسی به دیگران، انتشار مطالب عکاسی ، تهیه عکس های خبری، ساخت سایت و وبلاگ عکاسی و… کسب درامد اینترنتی را تجربه کرد.

مطلب پیشنهادی

کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ شخصی , درآمد از وبلاگ نویسی , راه کسب پول از وبلاگ

کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ

از زمانی که رسانه متولد شد با خودش پولسازی و کسب ثروت را به همراه …

2 دیدگاه

  1. سایت خیلی خوبی دارید
    امیدوارم موفق باشید

    • سایت پول یابی

      سلام و درود
      خوشحالم که مقالات سایت پول یابی که با هدف آموزش کسب درآمد از اینترنت منتشر می شود مورد توجه شما قرار گرفت.
      هدف ما هم جلب رضایت مخاطبان و ارائه محتوای تخصصی و کاربردی در موضوعات کسب درآمد از اینترنت ،کسب و کار خانگی و استخدام است
      در پناه حق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.