شناخت همکاری در فروش

قبل از شناخت همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ marketing Affiliate لازم است تا مقدمه ای کوتاه درباره بازاریابی اینترنتی بگویم. این سیستم به معنای بازاریابی بر اساس میزان عملکرد است performance marketing based . در این شیوه کسب و کار اینترنتی، صاحب تجارت یا بازار خاص، پورسانتی را به بازاریابان خود بابت فروش محصول و خدماتش می پردازد .

در این شیوه کسب درآمد از اینترنت (البته نوع سنتی آن هم وجود دارد که به عنوان ویزیتور معروف است) همکار فروشنده یا بازاریاب اینترنتی، با تبلیغ محصولات ارائه شده توسط فرد یا شرکت، سعی می کند تا محصول را به خریدار و مشتری برساند این فرایند از زمان ارائه محصول تا خرید آن توسط مشتری، دارای شبکه خاصی می باشد که به آن سیستم همکاری در فروش می گویند

سیستم همکاری در فروش ، کسب درآمد بالا با همکاری در فروش

در سایت پول یابی قصد دارم تا به معرفی و شناخت همکاری در فروش بپردازم .

بازیگران سیستم همکاری در فروش

صعنت سیستم همکاری در فروش در مجموع چهار بازیگر اصلی دارد که هر کدام زنجیره کسب درآمد اینترنتی همکاری در فروش را تکمیل می کنند و این چهار بازیگر عبارتند از:

۱- تامین کننده محصول و خدمات:

اولین بازیگر سیستم همکاری در فروش تامین کننده محصول یا صاحب تجارت است که ممکن است یک شخص یا شرکت باشد و به آن برند هم می گویند. این تامین کننده باید دارای شناسنامه معتبر، سابقه درست ، صداقت در کار و در مجموع خوشنامی در کسب و کار باشد . به هر کسی و هر چیزی نمی توان اعتماد کرد باید شاخص و دارای برند در کسب و کار اینترنتی باشد.

۲- شبکه واسطه ای

این شبکه واسطه ای در واقع حلقه ارتباطی بین فروشنده و بازاریاب است و عملیات مالی لازم را انجام می دهد. این شبکه در اینترنت یک سایت یا فروشگاه اینترنتی می باشد.

۳- نشر دهنده

نشر دهنده یا publisher که به آن بازاریاب یا همکار در فروش هم می گویند وظیفه تبلیغ و یافتن مشتری برای محصولات و خدمات را دارد .

۴- مشتری یا خریدار

بازیگر آخر سیستم همکاری در فروش ، مشتری است که از طریق بازاریاب با محصول آشنا شده و اقدام به خرید از صاحب تجارت می کند. در واقع با خرید مشتری، فرایند سیستم همکاری در فروش کامل می شود چون مشتری به کالای مورد نیازش، صاحب تجارت و بازاریاب به سود مورد نظرشان می رسند.

شناخت همکاری در فروش اینترنتی

این نکته مهم را مدنظر داشته باشید که همکاری در فروش گاهی با سایر سیستم های بازاریابی اینترنتی تداخل و ارتباط پیدا می کند. چون همکاران فروش از روش های معمول تبلیغاتی مثل : بهینه سازی موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی یا نام محصول مورد نظر استفاده می کنند که به آن سئو seo می گویند این نوع بازاریابی برای برخی فروشگاهها و افراد برای فروش بیشتر است.

سیستم های پرداخت در ازای کلیک (تبلیغات کلیکی) یا پی پی سی ppc- pay per click ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی از طریق ارسال ایمیل انبوه ، بازاریابی با محتوا content marketing و گاهی هم برخی تبلیغات اینترنتی مانند تبلیغات بنری هم از این جمله هستند .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اصول بازاریابی برگشتی

حتی گاهی به میزان هر چند اندک ولی تاثیر گذار از تکنیک های فروش و بازاریابی مانند نظر دهی برای محصولات و خدمات در انجمن ها، وبلاگ ها و.. هم می توان استفاده کرد . لذا تنوع و تداخل بازاریابی با یکدیگر بسیار مشاهده می شود.

تفاوت همکاری در فروش و ریفرال مارکتینگ

بین سیستم همکاری در فروش با ریفرال مارکتینگ referral marketing یا بازاریابی ارجاعی باید فرق گذاشت . عده این دو نوع را با هم اشتباه می گیرند. دلیل اشتباه این دو با هم، شباهت هر دوی این نوع فروش از واسطه سوم ( همکار یا بازاریاب ) برای فروش محصولات و خدمات می باشد. علیرغم این تشابه ، این دو روش کاملا از هم جدا هستند.

در همکاری در فروش انگیزه مالی هدف اصلی می باشد ولی در ریفرال مارکتینگ اعتماد رکن اصلی است و این تفاوت اصلی است. در همکاری در فروش تنها بر انگیزه های مالی برای جذب سفارش از طریق همکار یا بازاریاب تکیه دارد در حالی که در ریفرال مارکتینگ یا بازاریابی ارجاعی، روی اعتماد و رابطه حاصل شده بین طرفین برای جذب تکیه دارد.

در واقع بازاریابی ارجاعی یا همان بازاریابی دهان به دهان، آشنایی با برند و سرویس و محصول به دلیل پیشنهاد دیگران است لذا اعتماد رکن اصلی آن است . اغلب افراد به توصیه‌ها و پیشنهادات افراد مشهور، دوستان و نزدیکان مورد اعتماد خود توجه دارند و به طور معمول ازفروشگاه‌هایی که این افراد معرفی می‌کنند خرید خود را انجام می دهند.

تفاوت عملکرد همکاری در فروش با فروشندگان مجزا

اگرچه هدف مشترک سیستم همکاری در فروش و فروشندگان مجزا در کسب سود بیشتر و توسعه کسب و کار اینترنتی می باشد ولی این دو از نظر عملکرد با هم تفاوت اساسی دارند مهم ترین تفاوت این دو عبارت است از:

۱- تفاوت در استفاده از ابزارها

سیستم همکاری در فروش برای رسیدن به سود بیشتر از تبلیغات استفاده می کند در واقع بازاریابان اینترنتی به عنوان مجریان سیستم همکاری در فروش در گسترده وسیعی از اینترنت دست به تبلیغ برای فروش می زنند در حالی که تامین کنندگان و فروشندگان مجزا بیشتر از طریق موتورهای جستجو، ارسال ایمیل مارکتینگ (ایمیل انبوه) لینک دهی یا بک لینک و رپورتاژ آگهی و… اقدام می کنند.

۲- میزان فروش

سیستم همکاری در فروش به دلیل گستردگی تبلیغات و ابزارهای موثر تبلیغاتی ، از نظر میزان فروش قابل مقایسه با تامین کنندگان و فروشندگان مجزا نیست و فروش آن بسیار گسترده تر می باشد. این فروش زیاد مانور عملیاتی این سیستم را برای اجرای طرح هایش بیشتر می کند و توانش را در مقابل رقبا افزایش می دهد.

تاریخچه همکاری در فروش

تاریخچه سیستم همکاری در فروش به تولد اینترنت جهانی بر می گردد. چهار سال بعد از راه اندازی اینترنت جهانی ، ایده و طرح کلی آن در سال ۱۹۹۴ میلادی توسط ویلیام جی توبین پیاده و اجرا شد. سایت معروف آمازون نیز در سال ۱۹۹۶ میلادی سیستم همکاری در فروش خود را ایجاد و به یکی از بزرگترین غول های اینترنتی جهان تبدیل شد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مهارت میلیونرهای کارآفرین

در ایران سیستم همکاری در فروش با چند سال تاخیر توسط اسکریپت های مختلف شروع شد و کم کم رشد یافت. از زمان شکل گیری و رشد سیستم همکاری در فروش در ایران ، آنچنان که باید این سیستم رشد کافی مانند سایر کشورها را نداشته است و به دلایل زیادی در سایه قرار داشته است.

از مهمترین دلایل عدم رشد سیستم همکاری در فروش عبارتند از:

۱- فروش محصولات مصرفی بی کیفیت

شاید یکی از مهم ترین عوامل عدم رشد سیستم همکاری در فروش در ایران، وجود محصولات ساده و بی کیفیت برای فروش است که این اعتماد مردم را به این نوع فروشگاهها کم می کند مثلا در سایت آمازون می توان لینک همکاری در فروش یک آی پد را گرفت و برای فروشش در وبلاگ و یا سایت تبلیغ کرد.

۲- کلاهبرداری برخی سیستم های همکاری در فروش

متاسفانه عدم نظارت دقیق و نیز کلاهبرداری برخی سایت های همکاری در فروش به سایر سایت های معتبر ضربه زد و اعتماد کلی مردم به اینگونه سایت ها را کم کرد. فروشگاههای زیادی با فروش محصولات تقلبی با قیمت بالا و یا عدم ارسال مرسولات ، ارسال کالاهای بی کیفیت و… زمینه بی اعتمادی عمومی را ایجاد کردند.

۳- تقلید و کپی برداری

بسیاری از سیستم های همکاری در فروش ایران انگار محصولات و خدمات کاملا شبیه هم و با یک کیفیت پایین را به فروش می گذارند و تنها در نام سایت و فروشگاه با هم تفاوت دارند . این کپی برداری ناشیانه و سر برآوردن قارچ گونه فروشگاههای شبیه هم در دهه هشتاد، موجب خرابی بازار سایر برندهای معتبر همکاری در فروش و ورشکستگی آنها شد.

۴- عدم تداوم در کار همکاری در فروش

برخی از سایت ها و فروشگاههای بزرگ ایرانی عادت کنجشگ گونه دارند و از این شاخه به آن شاخه می پرند. سایت های بزرگ فرضا یک سال همکاری در فروش راه اندازی می کنند و سال بعد آن را تعطیل می کنند عدم ثبات و استمرار در همکاری در فروش ، کاربران اینترنتی و بازاریاب اینترنتی را نسبت به تداوم همکاری با آنها بدبین و دلسرد می کند.

سخن پایانی شناخت همکاری در فروش

برای شناخت همکاری در فروش و عملکرد آن در کسب و کار اینترنتی باید روند رو به رشد آن را در سال های گذشته نگاه کرد. در انتخاب فروشگاههای همکاری در فروش باید سابقه خدمات و نیز شناسنامه کاری آنها را دقیق مطالعه کرد و سعی کنید تا از محصولات و خدماتی که مرتبط با کار و فعالیتتان است برای همکاری در فروش استفاده کنید.

فروش محصولات مصرفی با کیفیت ، جذب رضایت مشتری و صداقت در کار، فاکتورهای مهم برای رشد همکاری در فروش می باشد . همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که بازاریابی یک شغل مستمر و پردرآمد دائمی برایتان خواهد بود پس باید با جدیت و صداقت کامل وارد این نوع کسب درآمد از اینترنت شد .( برای کسب اطلاعات بیشتر نگاه کنید به : همکاری در فروش)

مطلب پیشنهادی

کار تولیدی با پول کم ، کسب و کار زودبازده ، کار تولیدی پولساز

شروع کار تولیدی با پول کم

کسب پول و سرمایه کار راحتی نیست لذا راه اندازی کسب و کار با پول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.