کسب درآمد با ایجاد محتوای دیگران
نمونه های کسب درآمد با ایجاد محتوای دیگران
سایتهای بزرگ و بسیار مشهور دنیا، عموماً خودشان محتوا تولید نمیکنند، بلکه کارشان بسترسازی برای دیگران است. یعنی فضایی فراهم میکنند که دیگران علاقهمند به حضور در آنها شوند و خودشان اطلاعات تولید کنند.ویکیپدیا (بزرگترین دانشنامهی آنلاین)، آپارات و یوتیوب (اشتراکگذاری ویدئو)، لینکدین و فیسبوک و تویتر (شبکههای اجتماعی)، تلگرام و واتساپ و … (ارتباطی)، اینستاگرام (اشتراکگذاری تصویر)، آمازون (بزرگترین کتابفروشی اینترنتی دنیا)، ebay (بزرگترین وبسایت خریدوفروش کالای دستدوم)، پرشینبلاگ، بلاگفا (وبلاگنویسی فارسی)، گیتهاب (بزرگترین شبکه اجتماعی برنامهنویسان) … هیچکدام خودشان محتوا و مقاله و اطلاعات و کالا و کتاب تولید نمیکنند. آنها با هوشمندی فضایی فراهم میکنند که برای دیگران جذاب باشد و خود کاربران شروع به گذاشتن مطالب و تبادل اطلاعات بکنند.
در ایران هم وبسایتهای زیادی به این شیوه عمل میکنند؛ مثلاً شبکه اجتماعی کلوب، بستری فراهم میکند که افراد در آن عضو شوند و با یکدیگر ارتباط داشته باشند. وبسایتی مثل کافه بازار، فضایی فراهم میکند که طراحان اپلیکیشن موبایل، در آن محصولات خود را برای فروش بگذارند …
هزینه کسب درآمد با ایجاد محتوای دیگران:
این راهکار، عموماً نیاز به بودجه مناسب، برنامهریزی بسیار صحیح و دقیق و شناخت بسیار خوب فضای کسبوکار دارد. اگر شما اطلاعات کافی درزمینهٔ کسبوکار و دنیای اینترنت ندارید، توصیه نمیکنم در چنین زمینهای وارد شوید.
ولی اگر بودجه کافی دارید و امکان استفاده از نیروهای متخصص برای شما ممکن است، با تمرکز روی نیازهای جامعه، میتوانید از راهکار ۱۹ استفاده کنید. مثلاً وبسایتی مانند نینی سایت، با تمرکز بر روی نیازهای مادران جامعه، فضایی فراهم کرده است که مادرانی که فرزندان خردسال دارند باهم تبادل اطلاعات و محتوای وبسایت را غنی میکنند.
به نظرم تولید محتوا از سخت ترین کارها در اینترنت است چون همیشه باید به روز باشی و اطلاعاتت هم خوب باشه ولی بهترین شیوه و راه حل برای ماندگاری یک کسب و کار اینترنتی همین تولید محتوا هست. با تولید محتوا می توان به کسب درآمد دائمی از اینترنت امیدوار بود مقاله خوبی نوشتید