کسب درآمد با تبلیغات اینترنتی

کسب درآمد با تبلیغات اینترنتی از این نظر اهمیت دارد که فضای مجازی امروزه تمام شئون زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده و به نظر می رسد که انجام کارها بدون اینترنت دیگر میسر نباشد. انگار جهان به سمتی می رود که همه باید کار و زندگیشان را از طریق اینترنت انجام دهند اگرچه همین الان هم بسیاری از این امور فقط با اینترنت انجام می شود.

این فضای گسترده ، پرطرفدار و دائم در حال رشد از نقطه نظر تجارت و کسب درآمد آنلاین هم خاص و ویژه می باشد و اصولا نگاه به آن به سمت تجاری سازی محض می رود. تجارت الکترونیک فراگیر شده و رشته های مختلف مرتبط با آن هم در دانشگاههای معتبر جهان تدریس می شود یکی از اجزا این تجارت ، کسب درآمد با تبلیغات اینترنتی است که در اینجا قصد داریم تا آن را بررسی کنیم

کسب درآمد با تبلیغات اینترنتی

قبل از پرداختن به مزایای تبلیغات آنلاین لازم است تا یک تعریفی علمی از تبلیغات آنلاین یا تبلیغات اینترنتی داشته باشیم . تعریف دانشگاه پنسیلوانیا از تبلیغات آنلاین شاید کامل ترین و ساده ترین آن باشد . طبق این تعریف، هر کار و فعالیتی که از اینترنت برای ایجاد آگاهی ، علاقه یا انجام فعالیتی درباره محصولات و خدمات مشخصی  استفاده شود ، تبلیغات اینترنتی می باشد.

طبق این تعریف هر فعالیتی که از طریق اینترنت منجر به کسب مال و یا ثروت اعم از مادی و معنوی شود کسب درآمد اینترنتی محسوب می شود . از طرف دیگر در تبلیغات آنلاین یا اینترنتی، تلاش این است که پیام را به مخاطب و کاربر مورد نظر خود برسانید و آگاهی و اطلاع او را از محصول و یا خدمات مدنظرتان افزایش دهید و یا او را تشویق به کاری کنید (مثلا عضو شدن ، خرید کردن و…) که تمام اینها هم تبلیغات اینترنتی و نتایج حاصل از آن می باشد.

کسب درآمد با تبلیغات اینترنتی ، کسب پول با تبلیغات ، کسب درآمد از تبلیغ آنلاین
کسب درآمد از اینترنت به وسیله تبلیغات ، یکی از قدیمی ترین ، ساده ترین و در عین حال پردرآمدترین شیوه های کسب پول آنلاین می باشد.

مزایای تبلیغات اینترنتی

حال که با تعریف تبلیغات اینترنتی آشنا شده اید این سوال پیش می آید که تبلیغات آنلاین چه مزیت و یا فوایدی برای کسب درآمد دارد ؟ و یا بهتر است بپرسیم که تبلیغات آنلاین چه مزایایی دارد ؟چون نگاه ما به تبلیغات اینترنتی بیشتر از جنبه مالی و کسب درآمد است با این دیدگاه می توان سه مزیت و یا فایده برای تبلیغات اینترنتی برشمرد که عبارتند از :

۱- تبلیغات اینترنتی ارزان و پر مخاطب است

مهم ترین مزیت تبلیغات اینترنتی نسبت به سایر تبلیغات، هزینه پایین تر و مخاطبان بیشتر است. گستره اینترنت تمام جهان است و هر کس که امکان دسترسی به اینترنت را دارد ممکن است تبلیغات و کسب و کار شما را در صورت فراهم شدن شرایط ، ببیند ضمن اینکه با این وسعت ،تعرفه آن هم نسبت به تبلیغات سنتی خیلی کمتر است . فرضا یک بیلبورد تبلیغاتی در تهران ، ساری و یا اصفهان تا ده میلیون هزینه هر متر مربع آن ، فقط در یک محدوده جغرافیایی خاص قابل مشاهده است.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  Ad اد یا تبلیغ

حال همین تبلیغات را در تلویزیون محاسبه کنید که ثانیه ای چند میلیون تومان می شود این قیمت بالا ، امکان سفارش تبلیغات برای کسب و کارهای کوچک را نمی دهد لذا سفارش تبلیغات در انحصار شرکتهای بزرگ قرار می گیرد. هزینه تبلیغات اینترنتی نسبت با سایر موارد خیلی کم بوده و می توان با هر بودجه آن را اجرایی کرد.

از طرفی تبلیغات سنتی را در یک محدوده جغرافیایی محدود می توان تعریف کرد و اگر کسی یا کسانی از آن محدوده عبور نکنند امکان مشاهده تبلیغات را ندارند. فرضا یک تبلیغ سنتی با عنوان کسب درآمد از اینترنت در بزرگراه را چه بسا که حداکثر دو سه میلیون نفر آن هم در حال گذر با سرعت بالا ببینند ولی همین تبلیغ در یک کمپین تبلیغات اینترنتی مناسب با هزینه بسیار پایین تر را چه بسا بیش از ده تا پانزده میلیون نفر در ماه ببینند.

۲- تبلیغات اینترنتی قابل اندازه گیری است

با یک سری معیارهای خاص می توان تبلیغات اینترنتی ومیزان باخورد آن را اندازه گیری کرد در حالی که برای تبلیغات سنتی این امکان کم ، مشکل و یا اصلا وجود ندارد. اهمیت معیارهای اندازه گیری به خاطر آگاهی از شاخص های موفق در تاثیرگذاری و یا شکست آنهاست و اینکه سفارش دهنده تبلیغات بفهمد هزینه ای که انجام داده چه منفعتی برایش داشته است.

فرضا یک تبلیغات تلویزیونی با آن هزینه بالا ،میزان و معیار درستی برای تشخیص اثرگذاریش وجود ندارد جز اینکه تخمین زده شود در فلان ساعت ممکن است فلان تعداد نفر آن تبلیغات را دیده باشند و اینها همه حدس و گمان است در حالی که تبلیغات آنلاین میزان مشاهده ، تعداد کلیک ، بازخورد خرید ، میزان ورودی و خروجی و… را کامل ارائه می دهد.

در تبلیغات اینترنتی حتی با برخی تمهیدات می توان افرادی که در میان راه از مشاهده و یا خرید منصرف شدند را از مسیر دیگر برای مشاهده و یا خرید تشویق کرد. تنوع تبلیغات مثل ، تبلیغات کلیکی ، تبلیغات لینکی ، تبلیغات ایمیلی ، تبلیغات همسان ، هدف گیری مجدد یا ریتارگتینگ ، تبلیغات گوگل ادز ، تبلیغات صوتی و ویدیویی ، همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ  و… دست افراد را برای توسعه کسب و کار اینترنتی و بررسی بازخورد باز می گذارد.

مجموعه اعداد و ارقامی که تبلیغات اینترنتی به صورت درست و دقیق می دهد می تواند علاوه بر محاسبه موفقیت آمیز بودن یک تبلیغ سفارشی ، میزان بازخورد آن در افزایش کسب درآمد اینترنتی را هم به دست آورد.

۳- مدیریت و شخصی سازی تبلیغات اینترنتی

یکی از مزایای شاخص تبلیغات اینترنتی ، امکان شخصی سازی و مدیریت آن در هر لحظه می باشد که برای تبلیغات سنتی به ندرت وجود دارد و یا بسیار محدود است. برای نمونه در تبلیغات سنتی ممکن است افرادی به تبلیغات شما علاقمند شوند و عده ای بی تفاوت شوند و مشتری شما نشوند و حتی عده ای از آن کاملا ناراضی باشند و واکنش منفی نشان دهند. برایتان حتما اتفاق افتاد فرضا زمان پخش یک تبلیغات تلویزیونی نسبت به محتوا و یا نوع ارائه آن، اعتراض کنید یا شبکه را عوض کنید؟

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کاریابی با برنامه نویسی

در تبلیغات اینترنتی شما می توانید همه چیز را با توجه به کاربران و مخاطبان، شخصی سازی کنید و انواع مختلف تبلیغات را نمایش دهید. برای نمونه مخاطبی که وارد سایت شما می شود خریدی انجام داد با این اتفاق ، امتیازاتی را به او پیشنهاد می دهید مثلا هدیه و یا تخفیفات خاصی می دهید تا کاربر وفادار شما شود. و یا کاربری اصلا خرید نمی کند در اینجا شما برای کشاندن مجدد او به سایت، می توانید تمهیداتی اتخاذ کنید.

برای بازگشت دوباره مشتری و یا حفظ حلقه ارتباطی ، می توانید صفحات فرود بسازید و با دادن برخی امتیازات ایمیل و یا شماره موبایلش را برای ارسال محتوا و تبلیغ بگیرید.در واقع شما امکان تقسیم بندی مشتریان از غیر مشتریان و شیوه رفتار با هر کدام را دارید و می توانید انواع مشتریان خود را با بخش بندی Segmentation مناسب ، تبلیغ و یا پیشنهاد مناسب برایشان ارسال کنید.

سخن پایانی کسب درآمد با تبلیغات اینترنتی

البته قرار بود بحث حول محور کسب درآمد با تبلیغات اینترنتی باشد ولی در ادامه مسیر مقاله به سمت مزایای تبلیغات اینترنتی و مقایسه آن با تبلیغات سنتی و تلویزیونی پیش رفت . در هر حال مزایای تبلیغات اینترنتی اینقدر زیاد و قابل توجه است که موجب ترقی و رشد کسب و کارهای آنلاین شود و اینکه خود این مزایا ، اهمیت کسب درآمد از آن را بیشتر می کند. برای اطلاع بیشتر درباره کسب درآمد از تبلیغات به مقاله ( کسب درآمد با انواع تبلیغات اینترنتی ) نگاه کنید.

تبلیغات اینترنتی به دلیل مزایا و فواید فراوانش که در بالا به برخی از آنها اشاره شد می تواند منبع پرسودی برای کسب پول و ثروت در اینترنت باشد و افراد با استفاده از شیوه های مختلف آن، که اتفاقا بسیار زیاد است ، پول در بیاورند.  در کسب درآمد از اینترنت به وسیله تبلیغات باید از شیوه های نوین و کاربرپسند استفاده کنید و از تبلیغات آزار دهنده که روی اعصاب کاربران می رود، پرهیز کنید.

کسب درآمدی ازطریق تبلیغات آنلاین ارزشمند است که موجب رونق کسب و کار ، افزایش فروش یا ترافیک سایت، جلب رضایت کاربران اینترنتی و دائمی و پایدار باشد.

مطلب پیشنهادی

کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ شخصی , درآمد از وبلاگ نویسی , راه کسب پول از وبلاگ

کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ

از زمانی که رسانه متولد شد با خودش پولسازی و کسب ثروت را به همراه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.