گام های موفقیت

گام های موفقیت

 

گام های موفقیت و رسیدن به آرزوها و خواسته چیست .؟ شاید برایمان سوال باشد گام های موفقیت در کسب و کار خانگی و یا کسب درآمد از اینترنت چکار کنیم ؟ راز موفقیت ما در استخدام و یافتن کار مناسب چیست؟ گام های موفقیت برای کنکور و قبولی در آموزن دانشگاه سراسری نیست . یکی از مهمترین گام های موفقیت ، علاقه و اشتیاق است.

بهترین رشته کنکور و کار جهان

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات جوانان، والدین و معلمان ما این باور است:  «فلان شغل یا رشته خوب است، چون درآمدش عالیه!»

این نوع تفکر داشتن واقعا جای تاسف دارد . این‌که دیگران بر مبنای رتبه‌ای که از یک آزمون تستی حاصل‌شده، برای ما انتخاب رشته کنند و بگویند چه بخوانیم و چه نخوانیم و بدین شکل، سال‌های طلایی عمر ما صرف یادگیری چیزهایی بشود که علاقه‌ای به آنها نداریم!باور صحیح که تمام مربیان موفقیت دنیا به آن اعتقاد دارند این است:

«بهترین رشته و شغل، همان است که به آن علاقه داریم. این علاقه با خودش درآمد و شادی و سلامتی و انگیزه هم خواهد آورد.»

اصول موفقیت در کنکور دانشگاه

واقعا باید عاشق رشته و کار خود بود . بین موفق‌ترین و شادترین افراد دنیا یا کشور خودمان، حتی یک نفر را پیدا نخواهید کرد که با علاقه‌هایش زندگی نکند. حتی افرادی که به‌ظاهر کارمند جایی هستند و می‌گویند شغل خود را دوست دارند، منتظرند ساعت کاری تمام شود تا به دنبال علاقه‌های خودشان بروند. آیا جز این است؟

گام های موفقیت

با مطالعه تمام کتابهای موفقیت و روانشناسی و نیز پژوهش در رشته های مختلف و همچنین نگاه به مشاغل و کارها تمها چیزی که بیش از همه جلوه می کند گام های موفقیت در سه چیز مهم خلاصه می شود که عبارتند از:

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه نوشتن ایمیل بازاریابی و مارکتینگ

خودشناسی گام اول موفقیت:

شرط اول موفقیت این است که خودمان را هرچه بیشتر بشناسیم و بدانیم علاقه‌ها و استعدادهای ما چیست. از چه‌کاری لذت می‌بریم و برای چه‌کاری خلق شده‌ایم. این مسئله، پاسخ به «چراها» را برای ما روشن خواهد کرد. این خودشناسی به ما انگیزه، جرئت و انرژی خواهد داد. هرچقدر که می‌توانید کتاب‌هایی بخوانید یا در دوره‌هایی شرکت کنید که به شما در شناخت خودتان کمک کند. این بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری است که برای تمام عمر خود می‌کنیم.

هدف‌گذاری گام دوم موفقیت:

گام دوم موفقیت هدف گذاری هست .با هدف‌گذاری مشخص، در مسیر رؤیاها و علاقه‌های خود پیش برویم. خواندن و اجرای دستورهای کتاب‌های بسیار ارزشمندی مانند «پیش به سوی هدف» از برایان تریسی باعث خواهد شد تا با سرعت بسیار بیشتری نسبت به دیگران، به موفقیت دست پیدا کنیم. (آرزو می‌کنم در زمانی که دانشجو بودم، به ارزش هدف‌گذاری پی می‌بردم و این‌چنین کتاب‌هایی را می‌خواندم و به آن‌ها عمل می‌کردم.) هدف‌گذاری، باعث خواهد شد از سال‌ها پرسه‌زدن بیهوده نجات پیدا کنید و به شکل متمرکز و مشخص، به سمتی که باید، حرکت کنید.

ارتقا شخصی مستمر گام سوم موفقیت:

با مطالعه‌ی منظم و حضور در دوره‌های گوناگون، به فکر بهبود مستمر اعتمادبه‌نفس، توانایی‌ها، تجربه‌ها و مهارت‌های خود باشیم. به جای این‌که هدف شما این باشد که فلان دوره را بروم که مقداری به فیش حقوقی من اضافه شود، به‌طور واقعی به دنبال یادگیری مهارت‌های جدید و رشد شخصی خود باشید.
اگر چنین کنید، منتظر نخواهید شد که کنکور یا فلان اداره یا فلان آزمون استخدامی یا فلان رئیس شرکت برای زندگی شما تعیین تکلیف کند. دیگر نخواهید گفت «خدا کنه یک جای خوب استخدام بشم.» بلکه خواهید گفت: «کسب و کاری را که دوست دارم ایجاد خواهم کرد و رئیس خودم خواهم بود.» باور خواهید کرد که اختیار زندگی شما در دستان شماست.
خواهید دانست که روزی شما را خداوند بخشنده‌ای می‌دهد که اگر خودتان را باور داشته باشید آماده است صدها راه به سوی موفقیت به روی شما بگشاید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  دلایل موفقیت کسب و کارهای اینترنتی

مهارت های موفقیت در کنکور

مطلب پیشنهادی

کار تولیدی با پول کم ، کسب و کار زودبازده ، کار تولیدی پولساز

شروع کار تولیدی با پول کم

کسب پول و سرمایه کار راحتی نیست لذا راه اندازی کسب و کار با پول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.