تبلیغ و معرفی کسب و کار شخصی
یکی از مسائل جالب در کسب درآمد، تبلیغ و معرفی کسب و کار شخصی می باشد که بسیاری از این کار اجتناب می کنند. به طور کلی افراد در معرفی کسب و کار خود به دو گروه تقسیم می شوند یک عده که برای نشان دادن کسب و کارشان غلو می کنند و یک نوع اغراق و زیاده روی بیش از حد دارند و گروهی که کاملا مخفیانه عمل می کنند و از تبلیغ تنفر دارند.
گروه اول اگر از حد متعارف و معمول عبور کنند، بیشتر دچار افراط در کار تبلیغ شده و به نظر می رسد که قصدشان خودنمایی بوده و دچار غرور می شوند ما در اینجا با این گروه، کاری نداریم. گروه دوم مد نظر ما کسانی هستند که از تبلیغ درباره کسب و کارشان به شدت تنفر دارند و هیچ علاقه ای به این کار ندارند. در سایت پول یابی به بررسی این گروه می پردازیم.
ضرورت تبلیغ و معرفی کسب و کار شخصی
برخی افراد به دلایلی به معرفی نوع کسب درآمد و شیوه کسب و کارشان علاقه ای ندارند و حتی برخی از این کار تنفر دارند. به نظر می رسد انگار برای خودشان و کارشان ارزش قائل نیستند و آن را ناچیز می دانند. باید توجه کرد که معرفی و تبلیغ اصولی یکی از ابزارهای مهم برای رشد و توسعه کسب و کارها محسوب می شود و در واقع تبلیغ یعنی شناخت بیشتر کسب و کارتان و در نهایت کسب درآمد بیشتر.
کسب و کاری که مخفی و در پستوی خانه و مغازه بماند محکوم به شکست است و هرگز رشد و موفقیت بزرگ را تجربه نخواهد کرد. تنفر از تبلیغ، سد محکمی در مقابل موفقیت محسوب می شود. اگر کسب و کار اینترنتی یا واقعی دارید و یا بازاریابی و نمایندگی شرکتی را قبول کردید و مایل به معرفی کالا و خدمات خود نباشید پس چگونه، و از چه راهی باید کسب درآمد کنید؟
دلایل پرهیز از تبلیغ و معرفی کسب درآمد
تبلیغ یک ابزار برای دیده شدن است اگر فضیلت ها و خوبی کسب و کارتان معرفی نشود شما دیده نمی شوید و رقبا در این زمینه از شما جلو خواهند کرد. دلایل زیادی وجود دارد که افراد از تبلیغ کسب و کارشان خودداری می کنند و یا تمایل به این کار ندارند که برخی از آنها عبارتند از:
۱- روحیه افراد: افرادی هستند که دارای روحیه شخصی خاص هستند و تمایل دارند تا گوشه گیر بوده و کمتر در دید دیگران باشند. درون گرایی این افراد و یا پایین بودن اعتماد به نفس، یکی از دلایل داشتن این روحیه می باشد.
۲- تجربیات گذشته : ممکن از کسانی که از کار و خودشان قبلا تعریف ناشایست می کردند ذهنیت بدی داشته باشند. فرضا آن فرد سرش کلاه گذاشته باشد و یا کاری کرده باشد که موجب دردسر و زحمت فراوانی برایش شده است. باید گفت گذشته مربوط به گذشته است نگاه باید به حال و آینده باشد.نگاه کردن به گذشته هیچ نفعی ندارد.
۳- برخورد نامناسب در زمان تبلیغ: ممکن است در گذشته و یا حین تبلیغ کسب و کار، افرادی برخورد زننده و ناشایستی کنند و یا کارتان را زیرسوال ببرند و برایتان ایجاد چالش کنند و این برخوردها سبب دلسردی و ترس شود. نباید از تبلیغ و برخوردهای دیگران ترسی به خودتان را دهید بلکه خودتان را برای هر چالش و مخالفتی آماده کنید.
۴- فرهنگ حاکم تربیتی در اجتماع: یک مشکل از قدیم بوده که تعریف از خود را بد و ناشایست و نوعی بی ادبی قلمداد می کردند البته خود بزرگ بینی و اظهار فخر بسیار بد و ناپسند است اما این با تبلیغ در کسب و کار کاملا فرق دارد. در دنیای تجارت و پول، اگر خودتان را تبلیغ و معرفی نکنید و از کارتان تعریف مناسب نکنید کسی به شما رجوع نمی کند چون شما را نمی شناسد.
سخن پایانی تبلیغ و ضرورت معرفی کسب و کار
تبلیغ و معرفی کسب و کار و تعریف از توانمندی خود، همیشه بد نیست و اتفاقا گاهی لازم است چون این موجب آگاهی مردم از تخصصتان و رجوع کار بیشتر به شما می شود. افراد موفق و دارای ایده، به صورت خوب، معقول و با برنامه، از کارشان تعریف می کنند چون به توانایی و تخصص خود ایمان دارند و یکی از لوازم پیشرفت را تبلیغ و تعریف می دانند.
کسانی که با داشتن تخصص بالا، مشتاق هستند خدمات و ایده های خودشان را تبلیغ کنند، موفق تر از سایرین هستند. البته در تعریف از خود نباید دچار خود بزرگ بینی و غرور شد و به قول معروف از آن طرف بام افتاد. تعریف بیهوده و اغراق آمیز هم به کسب و کار ضربه می زند و هم موجب کندی رشد می شود. حد اعتدال توصیه می شود. (نگاه کنید به مقاله:مزایای تبلیغات اینترنتی)