کسب درآمد آسان یا سخت

کسب درآمد آسان یا سخت

شاید برایتان این سوال مطرح شود که کسب درآمد آسان یا سخت است؟ قبل از پرداختن به جواب این سوال، باید بگویم که هر کسی به دنبال پول و کسب ثروت برای آسایش و رفع نیازمندیهایش است. به نظرم پول اگر خوشبختی نیاورد یقینا بی پول بدبختی می آورد. میلیاردها انسان به این می اندیشند که چگونه ثروتمند شوند و شاید میلیون ها انسان پول و ثروت را تصور و تجسم می کنند.

کسب درآمد آسان و راحت

تصور و تجسم پول زیاد به عنوان یک ابزار و وسیله برای آرامش و بیرون رفت از اضطراب و ناراحتی شاید برای لحظاتی خوب باشد ولی هیچ کس با مدیتیشن ها و مراقبه ها به ثروت و مال نرسیده است. هیچ پولی بدون تلاش و کار به دست نمی آید حتی دزدان اگر چه کارشان خلاف قانون و شرع است ولی برای کارشان تلاش و نقشه می کشند و با برنامه پیش می روند. (نگاه کنید به مقاله: روش های کسب درآمد آسان)

تفاوت دیدگاه درباره کسب درآمد

 دو دیدگاه درباره کسب درآمد اعم از آنلاین و آفلاین وجود دارد عده ای معتقدند به راحتی و با کمترین تلاش می توان ثروتمند شد این افراد در جستجوی راههای راحت و بدون کار هستند و معمولا دنبال گنج ها و ثروت های بادآورده هستند و در رویای آن عمر و زندگی خود را تباه می کنند. افراد زیادی را می شناسم که دنبال گنج یابی و حفاری برای دفینه هستند و جوانی و سلامت خود را  بر باد دادند.

گروه دوم کسانی هستند که اعتقاد دارند هیچ مال و ثروتی بدون کار، تلاش و برنامه محقق نمی شود هرچه بیشتر تلاش کنی و دارای برنامه باشی در کسب و کار موفق تر خواهی بود. اینها سختی کار را لذتبخش دانسته و با تحمل و رفع مشکلات، برنامه های خود را به پیش می برند. اینها مرد عمل هستند و بر اساس خواسته و نیروی درونی خود اقدام به کار و تلاش می کنند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مثبت اندیشی در کسب درآمد

اهمیت اقدام به کسب درآمد

با قبول اینکه کسب درآمد و ثروتمند شدن آسان وجود ندارد و هر کاری سختی خاص خودش را دارد این سوال مطرح می شود که چرا اقدام به عمل برای ثروتمند شدن مهم است؟ برای رسیدن به جواب باید به فرایند تجلی خواسته ها نگاه کنیم. افکار و احساسات هر کسی بخشی از دنیای درونی و باطنی اوست. دنیای بیرون هم شامل اقدام برای کسب پول و ثروت است پس باید بین دنیای درون و بیرون پلی زد تا به هدف رسید.

دنیای بیرونی یعنی اقدام و عمل، که یک پلی ارتباطی مهم و سرنوشت ساز بین دنیای درون و بیرون انسان ها محسوب می شود و بدون آن، نتیجه ای عاید نمی شود. اگر اقدام و عمل این همه مهم است پس چرا انسان ها در کسب درآمد آن را به کار نمی برنند؟ عامل اصلی عدم تحقق آن چیست؟ جواب یک کلمه است: ترس

ترس مانع بزرگ در پیشرفت و کسب درآمد

ترس مهم ترین ترین عامل و مانع در اقدام ما برای رفع نیازها و ثروتمند شدن است. ترس به دنبال خودش شک، تردید و اضطراب می آورد و موجب شود تا در راه موفقیت دچار تزلزل شویم. ترس ، شک و اضطراب مانع شادی و کامیانی بسیاری از انسان ها در طول تاریخ بوده است. ترس بازدارنده رشد و ترقی و مانع بزرگی برای پیشرفت بشر در طول تاریخ بوده است.

یکی از مهم ترین ویژگی ها و وجه تمایز ثروتمندان از فقیران، همین مقوله ترس است. انسان های موفق با وجود داشتن ترس، اجازه نمی دهند در وجودشان نهادینه شود و مانع کارشان شود. افراد بزرگ و موفق به دلیل تمایل و علاقه به موفقیت و کامیابی، بر ترس غلبه می کنند، دست به اقدام می زنند. ولی فقیران و افراد ناموفق اجازه می دهند ترس بر آنها مستولی شود و موجب توقف آنان در زندگی می شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد اینترنتی رایگان

شیوه مواجه با ترس در کسب و کار

لازم نیست برای رسیدن به موفقیت از دست ترس خلاص شوید بلکه ترس هم جزیی از رفتار و خصوصیات درونی و عادات ماست و باید با آن کنار بیاییم. برای موفقیت باید با وجود ترس، اضطراب، شک، نگرانی و عدم اطمینان، با گام های استوار دست به اقدام بزنیم. برای موفقیت باید عادت کنیم و به خودمان القا کنیم که باید تلاش کرد و هر چه تلاش بیشتر باشد کامیابی بیشتر خواهد بود.

 موفقیت و کسب ثروت راحت و آسان نیست، اگر به دنبال چیزی های آسان در زندگی باشید یقین بدانید زندگی برایتان سخت خواهد بود. ایمان داشته باشید که اگر کاری که سخت است و بخواهید انجام دهید، زندگی برایتان آسان خواهد بود.

قرآن مجید هم بر این نکته کلیدی تاکید می کند. قرآن می‌فرماید: «فان مع العسر یسراً . مسلماً با سختی آسانی است» این آیه به همة انسان‌های تلاشگر نوید می‌دهد همیشه در کنار سختی‌ها آسانی‌ها است و از درون سختی‌ها آسانی به دست می‌آید. این نوید و وعدة الهی، دل را نور و صفا می‌بخشد و به پیروزی‌ها امیدوار می‌کند، و گرد و غبار یأس و نومیدی را از صفحة روح انسان می‌زداید.

سخن پایانی کسب درآمد آسان یا سخت

نگاه به نظریه کسب درآمد آسان یا سخت بستگی به نوع تفکر و اندیشه ما دارد. افراد ثروتمند و موفق، اندیشه و اعمال خود را بر اساس آنچه که ساده، راحت و سهل الوصول هست قرار نمی دهند این نوع زندگی و شیوه کار، مختص افراد فقیر، بی اراده و ناموفق است. لذا اگر مانند افراد ناموفق فکر کنیم که کسب درآمد ساده و راحت است، یقین بدانید پول و ثروت زیادی کسب نخواهیم کرد.

اما اگر دیدگاه ما کسب ثروت و مال فراوان است و اینکه هر روز پیشرفت کنیم باید اقدام به انجام کارهای بزرگ، سخت با تلاش زیاد کنیم و ریسک پذیری خود را افزایش دهیم . ریسک یا خطر پذیری معقول یکی از فاکتورهای مهم در کسب ثروت هست. از انجام کارهای بزرگ ترس نداشته باشیم و قبول کنیم کارهای بزرگ، موفقیت های بزرگ به همراه خواهند داشت.

مطلب پیشنهادی

باور اشتباه درباره درآمد اینترنتی ، باورهای غلط مالی ، ساخت باورهای جدید ، باورهای منفی و محدود کننده

باورهای محدودکننده کسب و کار اینترنتی

در هر فعالیت و کسب و کاری اعم از اینترنتی و یا سنتی همیشه باورها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.