۵
(۲۴)

علیرغم سابقه و اعتبار تبلیغات کلیکی ، هنوز متداول ترین سوال کاربران این است که تبلیغات کلیکی چیست؟ و شیوه های درآمدزایی با تبلیغات کلیکی چگونه است؟ دلیل این سوال و وجود ابهام ، نوع عملکرد سایت های کسب درآمد کلیکی از یک طرف و میزان کسب درآمد اینترنتی این شیوه پولسازی آنلاین از طرف دیگر ، می باشد .

می توان ادعا کرد تبلیغات کلیکی یکی از قدیمی ترین ، ساده ترین و پرطرفدارترین شیوه های کسب درآمد از اینترنت است که هنوز جذابیت پولسازی خود را حفظ کرده است . شاید یکی از دلایل این حفظ جذابیت ، تنوع آن و به روز شدن در طی سالیان متمادی باشد . امروزه تبلیغات کلیک به انواع مدل ها و شیوه های مختلف اجرا می شود که هر کدام تاثیر خودش را بر روی کسب و کارهای اینترنتی می گذارند .

در این مقاله سایت پول یابی ضمن بیان شیوه ها و راههای درآمدزایی با تبلیغات کلیکی به انواع مدل های تبلیغات کلیکی هم اشاره می شود . تا پایان مقاله با ما همراه باشید .

تعریف تبلیغات کلیکی

تبلیغ کلیکی یا pay per click چیست؟ مدل ها و روش اجرای تبلیغات کلیکی چگونه است؟ حتما در میان اصطلاحات و واژه های تبلیغات آنلاین ، واژه تبلیغات کلیکی را بارها شنیده اید . معادل این کلمه در سطح بین الملل Pay-per-Click Advertising می باشد که به اختصار PPC گفته می شود .

از سالیان گذشته تا حالا ، انواع تبلیغات کلیکی از روش های موثر بازاریابی اینترنتی و دیجیتال بوده است . در این روش تبلیغاتی کسب و کارها ، به صورت پیش فرض بابت هر کلیک کاربر روی تبلیغات مبلغ ثابتی را به پلتفرم هایی که آن را انتشار داده اند ، پرداخت می کنند .

در دیجیتال مارکتینگ هدف از این استراتژی ، تشویق مخاطبین به انجام کارهایی چون : ثبت نام در سایت ، بازدید از صفحات مختلف وب ، کسب رتبه در گوگل و یا استفاده از خدمات و خرید محصولات است .

نکته جالب اینکه ، در روش درآمدزایی با تبلیغات کلیکی ، نرخ بازگشت سرمایه تقریبا ۲۰۰ درصد است . یعنی با هر یک هزار تومان سرمایه گذاری در این کمپین ، دو هزار تومان سود می برید . برای همین ، این روش تبلیغاتی یکی از مهمترین و کاربردی ترین روش های تبلیغاتی در دنیا است . اصولا تبلیغات کلیکی تاثیر زیادی روی گسترش کسب و کارهای اینترنتی و به سود رساندن آنها دارد .

خلاصه تبلیغات کلیکی PPC نوعی تبلیغات اینترنتی است که در آن تبلیغ‌دهنده فقط زمانی هزینه پرداخت می‌کند که کاربر روی تبلیغ کلیک کند و وارد سایت یا صفحه هدف او شود . در تبلیغات کلیکی ، هدف این است که با کمترین هزینه ، بیشترین بازدید و مشتری واقعی جذب شود . لذا به‌جای پرداخت مبلغ ثابت برای نمایش تبلیغ ، فقط برای نتیجه (کلیک واقعی) پول پرداخت می‌شود .

درآمدزایی با تبلیغات کلیکی , انواع تبلیغات کلیکی چیست؟ انواع مدل تبلیغات کلیکی

اهمیت تبلیغات کلیکی برای صاحبان کسب و کارها چیست؟

اولین نکته اینکه تبلیغات کلیکی بسیار سریع مخاطبان هدف را به کسب و کارها می رساند . اغلب کاربران تنها به لینک های صفحه اول گوگل توجه می کنند . اگر بخواهید به کمک سئو سایت خود را به صفحه اول برسانید زمان زیادی نیاز دارید . در حالی که تبلیغات کلیکی در زمان کمتری این کار را انجام می دهد .

این حضور در صفحه اول گوگل مزایایی دارد . موجب افزایش فروش اینترنتی کسب و کارها می شود . اگر کسب و کار نوپا باشد ، افزایش آگاهی از برند سریعتر اتفاق می افتد . افزایش ترافیک سایت ، افزایش تماس و هر هدفی که کسب و کارها داشته باشند از این طریق سریع تر صورت می گیرد .

همچنین انواع تبلیغات کلیکی از لحاظ هزینه نیز صرفه اقتصادی بیشتری دارند . اینکه بتوانید در کمترین زمان ممکن به هدفتان برسید ارزشمند است . هزینه اضافی پرداخت نمی کنید و می توانید مطمئن شوید تنها در ازای کلیک کاربران روی تبلیغات ، پول می دهید . اما پس از کلیک ، کاربران به مشتری تبدیل شوند یا نه؟ بستگی به لندینگ در نظر گرفته شده برای تبلیغات دارد .

با تبلیغات کلیکی می توانید تست محصولات را به آسانی انجام دهید و نتیجه آن را سریع تر به دست آورید . می توانید با بودجه محدود ، تبلیغات کلیکی را برای یک محصول مشخص اجرا کنید . میزان استقبال کاربران از آن را ارزیابی کرده تا متوجه شوید آیا این محصول سودی برایتان دارد یا خیر . در صورت مطلوب بودن نتایج کمپین تبلیغات کلیکی ، می توانید تبلیغات خود را ادامه داده و محصول خود را نیز ارتقا دهید . در غیر این صورت متوجه می شوید که باید سرمایه خود را صرف سرویس دیگری نمایید .

جایگاه و تاثیر تبلیغات کلیکی در بازاریابی اینترنتی و جذب مخاطبان هدف

توجه کنید که تبلیغات کلیکی در کسب درآمد اینترنتی جایگاه مهم و دوگانه‌ای دارد . یعنی هم می‌تواند منبع درآمد و پولسازی باشد و هم ابزاری برای افزایش فروش محصولات و خدمات کسب و کارها . این شیوه و راهکار درآمدزایی با تبلیغات کلیکی برای ناشران و سفارش دهندگان تبلیغ ، دو سر سود به همراه دارد .

در تبلیغات کلیکی ، هدف اصلی برای صاحبان کسب و کار این است که با کمترین هزینه و پرداخت ، بیشترین بازدید و مشتری واقعی جذب شود . به‌جای پرداخت مبلغ ثابت برای نمایش تبلیغ، فقط برای نتیجه (کلیک واقعی) پول پرداخت می‌شود . در مقابل ناشر تبلیغات کلیکی هم بابت هر کلیک موثر کاربران ، پول خود را از صاحب کسب و کار دریافت می کند .

همانطور که در بالا اشاره شد ، تبلیغات کلیکی یا PPC ، یکی از قدرتمندترین و قدیمی ترین ابزارهایی است که در اختیار متخصصان بازاریابی دیجیتال قرار دارد . این نوع تبلیغات به کسب و کارها کمک می‌کند تا با هدفمندی بالا ، به مخاطبان هدف خود دست یابند و آنها را به سمت وب‌سایت یا صفحه فرودLanding Page  خود هدایت کنند .

با این مقدمه مهمترین نقش کلیدی انواع تبلیغات کلیکی در بازاریابی دیجیتال و جذب مخاطبان هدف اینترنتی عبارتند از :

۱- هدف گیری دقیق مخاطبان و مشتریان

فارغ از جنبه درآمدزایی با تبلیغات کلیکی می توان ادعا کرد که ، یکی از مهمترین مزایای انواع تبلیغات کلیکی ، قابلیت هدف گیری دقیق مخاطبان است . می‌توانید با استفاده از کلمات کلیدی ، علایق ، موقعیت جغرافیایی و سایر معیارهای دقیق ، تبلیغات خود را فقط به افرادی نشان دهید که به احتمال زیاد به محصول یا خدمات شما علاقه‌مند هستند .

این امر کمک می‌کند تا بازده تبلیغات خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید و از هدر رفتن بودجه خود جلوگیری کنید . تبلیغات کلیکی شما را کسانی می بینند که می دانید مشتری و خریدار محصولات و خدمات تان هستند .

۲- افزایش سریع ترافیک و رتبه سایت

فارغ از جنبه درآمدزایی با تبلیغات کلیکی توجه کنید که ، تبلیغات کلیکی می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن ، ترافیک قابل توجهی را به سمت وب‌سایت هدایت کنند . این امر به خصوص برای کسب و کارهایی که به دنبال افزایش سریع فروش محصولات و خدمات و یا معرفی برند خود هستند ، بسیار مفید است . نتیجه کلیک خوری بالا ، ارتقای کسب و کار اینترنتی در گوگل و قرار گرفتن در نتایج صفحات اول موتور جستجو می باشد .

۳- قابل اندازه‌گیری و بهینه‌سازی تبلیغات کلیک

یکی از مزایای مهم و تاثیرگذار تبلیغات کلیکی ، قابلیت اندازه‌گیری و بهینه‌سازی آنها است . صاحبان کسب و کار می‌توانند به طور دقیق تعداد کلیک‌ها ، بازدیدها ، نرخ تبدیل و سایر معیارهای مهم را رصد کنید . این اطلاعات بسیار ارزشمند و کلیدی هستند چون  بر اساس این داده‌ها ، می توان کمپین‌های تبلیغاتی را به طور مداوم بهینه‌سازی کرد .

۴- مکملی برای سایر روش‌های بازاریابی بلندمدت

صاحبان کسب و کارها می توانند از انواع تبلیغات کلیکی به عنوان مکمل روش‌های بازاریابی بلندمدت مانند سئو SEO استفاده کنند . توجه کنید که SEO  می‌تواند در طول زمان به افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت کمک کند ، لذا یک کار زمان بر بوده و برای اهداف بلندمدت مناسب است . اما تبلیغات کلیکی می‌توانند ترافیک فوری را به سمت وب‌سایت هدایت کرده و کمک نمایند تا به اهداف کوتاه‌مدت دست یابند .

۵- وجود تنوع پلتفرم‌ها

همین تنوع شیوه های درآمدزایی با تبلیغات کلیکی و هدف گذاری یک مزیت ویژه محسوب می شود . تبلیغات کلیکی در پلتفرم‌های مختلفی مانند موتورهای جستجو ، شبکه‌های اجتماعی ، وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها قابل اجرا هستند . این تنوع بالا امکان می‌دهد تا به مخاطبان در مکان‌های مختلف دسترسی داشته باشید .

علاوه بر اینها ، استفاده از ابزارهای تحلیل داده در کنار تبلیغات کلیکی ، کمک می‌کند تا کارایی کمپین‌های خود را به طور دقیق بررسی کنید و بهترین نتایج را از آنها کسب کنید .

خلاصه اینکه ، تبلیغات کلیکی ابزاری قدرتمند و کارآمد در بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارها محسوب می شود . این ابزار ارزشمند و تاثیرگذار می تواند به کسب و کارها در جذب مخاطبان هدف ، افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت و دستیابی به اهداف ترسیم شده ، کمک کند .

نکات کلیدی برای درآمدزایی با تبلیغات کلیکی

همان طور که در بالا اشاره شد درآمدزایی با تبلیغات کلیکی برای ناشران و سفارش دهندگان تبلیغات ، دو جانبه می باشد . یعنی هر دو طرف از این شیوه کسب درآمد اینترنتی با اهداف خاص خودشان ، سود می برند . منتهی برای اثربخشی بهتر تبلیغات کلیکی ، توصیه می شود نکات زیر را لحاظ کنند :

– در انتخاب نوع مناسب تبلیغات کلیکی ، باید به اهداف بازاریابی، بودجه و مخاطبان هدف توجه کنید .

– هدفگیری دقیق مخاطبان ، یکی از کلیدهای موفقیت در تبلیغات کلیکی است .

– به طور مداوم کمپین‌های خود را رصد و بهینه‌سازی کنید .

– از ابزارهای تحلیل داده برای بررسی کارایی کمپین‌های خود استفاده کنید .

– تبلیغات کلیکی را می‌توان به عنوان مکمل روش‌های بازاریابی بلندمدت استفاده کرد .

– انتخاب هوشمندانه کلمات کلیدی .

– طراحی عنوان و متن جذاب تبلیغ .

– بهینه‌سازی صفحه فرود Landing Page .

– مدیریت بودجه و پیشنهاد قیمت Bid .

با استفاده درست از تبلیغات کلیکی ، می‌توانید بازاریابی دیجیتال خود را به سطح بالاتری ارتقا داده و به اهداف خود در کسب و کارتان دست پیدا کنید . خلاصه اگر درست انجام شود ، تبلیغات کلیکی می‌تواند موجب : ۱- جذب سریع مشتری ۲- افزایش فروش اینترنتی و ۳- رشد برند و ترافیک سایت شود . البته به شرطی که هدف‌گذاری و بهینه‌سازی مداوم داشته باشد .

در کنار اینها افراد خواهان کسب درآمد از طریق کلیک باید به اعتبار و سابقه سایت ، دامنه و نماد اعتماد (برای سایت‌های ایرانی) ، نظرات کاربران در انجمن‌ها و شبکه‌های اجتماعی ، روش پرداخت و برداشت ، نوع تبلیغات ( واقعی و از سایت‌های معتبر ) و شفافیت توجه کنند .

معرفی انواع تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی یک راهکار هوشمندانه برای کسب وکارهای کوچک و بزرگ است که می خواهند در دنیای دیجیتال دیده شوند . همچنین یک شیوه کسب درآمدزایی برای سایت ها و افراد فعال برای درآمدزایی با تبلیغات کلیکی می باشد .

انتخاب نوع مناسب تبلیغات کلیکی ، با توجه به نیازهای کسب و کار و مخاطبان هدف ، می تواند نتایج مطلوبی را برای آنها به همراه داشته باشد

با توجه به موارد بالا ، برخی از محبوب ترین انواع تبلیغات کلیکی عبارتند از :

۱- تبلیغات پولی موجود در موتورهای جستجو

چنانچه بخواهم بگویم که رایج ترین نوع تبلیغات کلیکی چیست باید به تبلیغات موجود در موتورهای جستجو اشاره کنم . مطمئنا همه ما با این نوع از تبلیغات اینترنتی در گوگل مواجه شده ایم . اگر دقت کنید این مدل تبلیغات را در قسمت های بالایی یا پایینی نتایج گوگل حتما مشاهده خواهید کرد .

معمولا این تبلیغات را با دکمه Ad از دیگر نتایج نشان داده توسط گوگل متمایز می کنند . این نوع تبلیغات کلیک خوری بالا و هدفمند داشته و از بهترین شیوه های تبیلغات کلیک محسوب می شود .

۲- تبلیغات نمایشی Display Ads

مدل تبلیغات نمایشیCPM  نمونه رایج دیگری از تبلیغات کلیکی هستند که توسط برخی از پلتفرم ها مانند Google Display Network انتشار می یابند . این تبلیغات معمولا از یک تصویر به همراه متنی کوتاه تشکیل شده اند و می توان آنها را برای اهداف مختلفی استفاده کرد .

۳- تبلیغات بنری کلیکی

می توان ادعا کرد که کسب درآمد از تبلیغات بنری Banner Advertising  از جذاب ترین و مشهورترین نوع تبلیغات کلیکی است . این نوع درآمدزایی با تبلیغات کلیکی در قالب گرافیکی مانند تصویر یا ویدیو در وب سایت ها و اپلیکیشن ها نمایش داده می شود . تبلیغ بنری مزایا و معایب خاص خودش را دارد .

مزایای تبلیغات بنری

– هزینه نسبتاً پایین : تبلیغات بنری نسبت به سایر انواع تبلیغات کلیکی معمولا هزینه کمتری دارند .

– قابلیت هدف گیری : تبلیغات بنری را می توان بر اساس عوامل مختلفی مانند سن ، جنسیت ، موقعیت مکانی و علایق کاربران ، هدف گیری کرد .

مهمترین چالش ها یا معایب تبلیغات بنری

– نرخ کلیک پایین : نرخ کلیک تبلیغات در نوع بنری معمولا نسبتا پایین است . این امر به این دلیل است که کاربران معمولا توجه زیادی به تبلیغات بنری ندارند . ضمن اینکه میزان درآمدزایی با تبلیغات کلیکی بنری برای ناشران و صاحبان سایت ها صرفه کمتری دارد و میزان کسب درآمد اینترنتی کمتری به همراه دارد .

– عدم امکان اندازه گیری نتایج دقیق : اندازه گیری نتایج تبلیغات بنری معمولا دشوار است . این امر به این دلیل است که کاربران ممکن است روی تبلیغات بنری کلیک کنند ، اما به وب سایت یا اپلیکیشن تبلیغ کننده مراجعه نکنند .

۴- تبلیغات کلیکی از طریق شبکه های اجتماعی

Social Media Marketing یا بازاریابی شبکه های اجتماعی که به اختصار SMM نامیده می شود یکی از موثر ترین روش های تبلیغات کلیکی در دیجیتال مارکتینگ است . این روش تبلیغاتی در میان کاربران از محبوبیت بسیاری برخوردار بوده و رو به افزایش است . به جرات می توان گفت اثرات تبلیغ در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی در گسترش کسب و کارها فوق العاده است .

پیشنهاد ویژه :  چهار مزیت تبلیغات کلیکی

معمولا در صفحات اصلی شبکه های اجتماعی این نمونه از تبلیغات کلیکی انتشار می یابد . لذا می توان آن را بهترین روش به منظور افزایش تعاملات با کاربران مختلف در شبکه های اجتماعی دانست .

در حال حاضر شبکه های اجتماعی محبوب و پرطرفدار مانند : اینستاگرام ، فیسبوک ، لینکدین ، ایکس و پینترست خدمات مرتبط با تبلیغات کلیکی را به کاربرانشان ارائه می کنند . این شبکه های اجتماعی بزرگ این امکان را برای آنان فراهم کرده تا بتوانند به راحتی در این بستر کسب و کار اینترنتی خود را رونق دهند .

۵- تبلیغات کلیکی درون اپلیکیشنی

تبلیغات درون اپلیکیشنی In-App Advertising این قابلیت را دارند که به صورت کلیکی و در اپلیکیشن های موبایل اجرا شوند . این تبلیغات می توانند در فرمت های مختلف مانند بنر ، پاپ آپ ، in-game ، ویدیویی و … ارائه شوند .

مزایای تبلیغات درون اپلیکیشنی

– نمایش به مخاطبان هدفمند : تبلیغات درون اپلیکیشنی به طور مستقیم به مخاطبانی نمایش داده می شوند که از اپلیکیشن های مرتبط استفاده می کنند . این امر موجب می شود که تبلیغات با احتمال بیشتری توسط مخاطبان هدف دیده شوند .

– قابلیت تعامل : تبلیغات درون اپلیکیشنی می توانند تعامل پذیر باشند . به این معنی که کاربران می توانند با آن ها تعامل داشته باشند ، مانند : کلیک کردن ، اسکرول کردن یا مشاهده ویدیوی تبلیغاتی . این امر موجب می شود که تبلیغات جذاب تر و مؤثرتر باشند .

– امکان اندازه گیری نتایج : تبلیغات درون اپلیکیشنی را می توان به راحتی از نظر میزان کلیک ها ، نرخ تبدیل و… اندازه گیری کرد . این امر به تبلیغ کنندگان کمک می کند تا عملکرد تبلیغات خود را ارزیابی و در صورت لزوم ، تغییراتی در آنها اعمال کنند .

– معایب تبلیغات درون اپلیکیشنی

– عدم رضایت کاربران : تبلیغات درون اپلیکیشنی می توانند موجب مزاحمت کاربران شوند ، به ویژه اگر تعداد آنها زیاد باشد . خلاصه ممکن است که تجربه کاربری ناخوشایندی ایجاد کنند .

– هزینه بالا : تبلیغات درون اپلیکیشنی معمولا گران تر از سایر انواع تبلیغات کلیکی هستند . پس اگر به دنبال تبلیغات کلیکی ارزان هستید باید از این مورد صرف نظر کنید .

۶- تبلیغات بازاریابی مجدد

تنوع و شیوه درآمدزایی با تبلیغات کلیکی زیاد است و این موضوع دست ناشران و صاحبان کسب و کار را در انتخاب مدل تبلیغاتی باز می گذارد . Remarketing که با عنوان بازاریابی مجدد معروف است ، نوع دیگری از بازاریابی دیجیتالی است .

در این نوع بازاریابی و تبلیغات معمولا با توجه به فعالیت هایی که مخاطب در گذشته انجام داده ، اهداف نشان داده می شوند . این استراتژی روشی بسیار موثر در تبلیغات کلیکی محسوب شده و تاثیر گذاری آن فوق العاده است .

این نوع بازاریابی معمولا در پلتفرم هایی مختلفی از جمله گوگل ادز قرار داده می شود . برای قرار دادن این تبلیغات معمولا از Tracking Pixels کمک می گیرند . این روش تبلیغاتی به کاربران اجازه میدهد با استفاده از اطلاعات مربوط به فعالیت های گذشته مخاطبین آنها را در دسته بندی های مختلف قرار داده و بدین ترتیب تبلیغاتی متناسب با نیاز و علایق مشتریان به آنان نمایش دهند . این مسئله احتمال تبدیل مخاطب راغب به مشتری را افزایش می دهد .

۷- تبلیغات فروشگاه گوگل

انجام تبلیغات در Google Shopping یکی از روش های متداول انواع تبلیغات کلیکی است که معمولا توسط کسب و کارهایی که دارای فروش فیزیکی هستند ، به کار گرفته می شود . اگر دقت کنید در قسمت بالایی نتایج جستجو شده در گوگل تبلیغاتی به شکل Carousel نشان داده می شود . این تبلیغات ، همان تبلیغات فروشگاه گوگل بوده و پیش از آنکه کاربر روی آنها کلیک کند ، محصولات موجود در آن فروشگاه و قیمت های مربوط به آنها را به مخاطبین نشان می دهد .

۸- تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

سرویس ارسال پوش نوتیفیکیشنPush Notification Advertising  نوعی از تبلیغات است که به صورت کلیکی و در قالب اعلان های فوری به کاربران ارسال می شود . این تبلیغات معمولاً حاوی پیام کوتاه ، تصویر یا ویدیو هستند .

مزایای تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

– داشتن بالاترین نرخ تعامل : تبلیغات پوش نوتیفیکیشن دارای بالاترین نرخ تعامل در میان سایر انواع تبلیغات کلیکی هستند . این امر به این دلیل است که این تبلیغات مستقیما به دستگاه های کاربران ارسال می شوند و توجه آنها را جلب می کنند .

– قابلیت هدف گیری : تبلیغات پوش نوتیفیکیشن را می توان بر اساس عوامل مختلفی مانند سن ، جنسیت ، موقعیت مکانی و علایق کاربران هدف گیری کرد .

– اندازه گیری نتایج : تبلیغات پوش نوتیفیکیشن را می توان به راحتی از نظر میزان کلیک ها ، نرخ تبدیل و… اندازه گیری کرد .

معایب تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

– عدم رضایت کاربران : تبلیغات پوش نوتیفیکیشن می توانند موجب مزاحمت کاربران شوند ، به ویژه اگر تعداد آنها زیاد بوده و یا محتوایشان نامناسب باشد .

– هزینه بالا : تبلیغات پوش نوتیفیکیشن معمولا گران تر از سایر انواع تبلیغات کلیکی هستند .

۹- تبلیغات کلیکی خدمات محلی

Local Service Ads یا همان تبلیغات خدمات محلی نوعی خاص از انواع تبلیغات کلیکی هستند و به تعداد کمی بازار کار محدود می شود . این بازار کارها مشاغل قفل سازی ، شرکت های ارائه کننده خدمات مربوط به تعمیر و نصب دربهای پارکینگ ، لوله کشی ، شرکت های تهویه و گرمایش ، خدمات الکتریکی و… را در بر می گیرد .

هدف از انجام این نوع از تبلیغات کلیکی جذب مشتری در منطقه جغرافیایی خاص است . معمولا اجرای آن با انواع تبلیغات کلیکی دیگر که در گوگل ادز انجام می شود ، تفاوت زیادی دارد .

تبلیغات خدمات محلی اطلاعاتی مانند نام محله ، نام شهر ، نام کسب و کار ، شماره تماس های مربوط به فروشگاه فیزیکی ، ساعات کاری و… را نشان می دهد . به طور کلی این نوع از خدمات موجب جذب مشتریان و هدایت آنها به محل فیزیکی ارائه دهنده خدمات شده و معمولا برای جذب مشتریان محلی به کار می رود .

تبلیغات کلیکی (PPC) چیست؟ , کمپین تبلیغات کلیکی چیست؟ , هزینه تبلیغات کلیکی

۱۰- تبلیغات حمایت شده در جیمیل Gmail

یکی از روش های جذب مخاطب استفاده از تبلیغات مختلف در صندوق ایمیل کاربران است . مطمئنا با این نوع تبلیغات در صندوق ورودی اکانت جیمیل روبرو شده اید . معمولا این تبلیغات همواره در قسمت بالایی صندوق ورودی قرار گرفته و ظاهری مشابه با ظاهر ایمیل های دریافتی دارند .

تنها تفاوت این نوع از تبلیغات با پیام های ورودی ایمیل در دکمه Ad است که کنار آنها قرار دارد . معمولا این نوع از تبلیغات را هم پلتفرم ادز گوگل منتشر می کند . پس برای استفاده از آن تنها باید به ادز گوگل وارد شده و سپس کمپین تبلیغاتی فروشگاه جیمیل را انتخاب کنید .

۱۱- تبلیغات ویدئویی یوتیوب

از بزرگترین شیوه های درآمدزایی با تبلیغات کلیکی و همچنین سفارش تبلیغات در یوتیوب می باشد . اگر از طرفداران یوتیوب باشید حتما شاهد تبلیغاتی که قبل از مشاهده ویدیوهای این شبکه اجتماعی نشان داده می شود ، شده اید . معمولا هنگام پخش ویدیوهای یوتیوب تبلیغات Instream پخش می شوند .

تبلیغات یوتیوب به صورت تمام صفحه به کاربران نشان داده می شود . این تبلیغات می توانند به صورت غیر قابل رد شدن یا قابل رد شدن انتشار پیدا کنند . این روش تبلیغاتی و در عین حال یکی از شیوه های درآمدزایی با تبلیغات کلیکی یکی از محبوب ترین انواع مدل تبلیغات کلیکی بوده و بسیار شناخته شده است .

با توجه به آمارگیری های اخیر تقریبا ۶۵ درصد از کاربران سوشال مدیا دنبال کننده یوتیوب هستند . پس به جرات می توان گفت این پلتفرم یکی از بهترین بسترهای انجام کارهای تبلیغاتی است و استفاده از آن جذب مخاطبین راغب را در پی دارد . اجرای کمپین های تبلیغاتی در شبکه اجتماعی یوتیوب هم به کمک گوگل ادز امکان پذیر است .

۱۲- تبلیغات کلیکی شرکت آمازون

کمپانی آمازون یک پلتفرم اختصاصی به منظور منتشر کردن تبلیغات کلیکی روی وب سایت خود ایجاد کرده است . به صورت روزانه وب سایت آمازون حدود ۲۰۷ میلیون بازدیده کننده داشته و هر روز به صورت میانگین ۱۲ میلیون نوع محصول در این وب سایت فروخته می شود .

در واقع وب سایت این کمپانی را می توان یکی از پر بازدید ترین وب سایت های دنیا دانست . از همین رو این پلتفرم یکی از بهترین روش های تبلیغات کلیکی به شمار می رود . انجام تبلیغات در این پلتفرم تاثیر فوق العاده ای روی فروش اینترنتی و رشد کسب و کارهای مختلف دارد .

توجه کنید که محل نمایش تبلیغات کلیکی در وب سایت آمازون متفاوت است . به طور کلی محل تبلیغات کلیکی در وب سایت آمازون شامل سه مورد زیر می شود :

– تبلیغات مربوط به حمایت محصولات : هنگامی که کاربران کلمات مربوط به کسب و کار را جست و جو کنند ، این مدل از تبلیغات کلیکی آمازون به آنها نشان داده می شود .

– تبلیغ مربوط به صفحات جستجو : در صورت جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر کاربران این نوع از تبلیغات در قسمت بالای صفحه سرچ های آنها نمایش داده می شود .

– تبلیغات نمایشی مربوط به محصولات : تبلیغات نمایشی در آمازون شباهت زیادی به تبلیغات فروشگاه گوگل دارند .

نگاهی به مزایا و معایب تبلیغات کلیکی

سفارش تبلیغات اینترنتی برای کسب و کارها و یا درآمدزایی با تبلیغات کلیکی مزایا و معایب خاص خودش را دارد . صاحبان کسب و کارهای اینترنتی می توانند با توجه به مزایای تبلیغات کلیکی ، از این طریق میزان درآمد اینترنتی و فروش خودشان را گسترش دهند . اما علیرغم تمام مزایای کمپین های کلیکی بدیهی است که این روش ، مانند سایر روش های بازاریابی اینترنتی ، معایبی هم دارد .

با توجه به اینکه تبلیغات کلیکی یکی از بهترین استراتژی های بازاریابی در دیجیتال مارکتینگ است ، در صورت استفاده نادرست از آنها امکان وارد کردن آسیب به کسب و کارها وجود دارد . پس با درنظر گرفتن این موارد اقدام به کار کنید .

مزایای تبلیغات کلیکی

مهمترین فواید و تاثیر تبلیغات کلیکی برای صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و سفارش دهندگان تبلیغ کلیکی عبارتند از :

– پایین بودن هزینه های مربوط به انجام این تبلیغات و مقرون به صرفه بودن آنها .

– بازدهی بالا و سریع . بهتر است بدانید که انجام بازاریابی از طریق سئو کاری زمان بر است . اما استفاده از روش های بازاریابی کلیکی بازدهی بسیار سریعی داشته و به اندازه استفاده از قواعد مربوط به سئو بازدهی دارد .

– بهینه سازی راحت کمپین های تبلیغات کلیکی . از جمله مهمترین مزایای استفاده از تبلیغات کلیکی تغییر ساده تبلیغات و ساده بودن فرایندهای بهینه سازی برای به دست آوردن نتیجه بهتر است . در واقع باید گفت با استفاده از اجرای کمپین های تبلیغاتی کلیکی اطلاعات بسیار زیادی در مورد عملکرد کمپین های مختلف در اختیارتان قرار می گیرد . با استفاده از این داده ها می توانید ایده های جدید برای بازاریابی را مورد استفاده قرار داده و در صورت لزوم از سایر کمپین های تبلیغات آنلاین استفاده کنید .

– هدف گذاری مخاطبین . یکی از مهمترین موارد در تبلیغات ، نشان دادن تبلیغات مناسب به کاربران و مخاطبین علاقه مند است . همانطور که در بالا این مقاله سایت پول یابی اشاره شد تبلیغات کلیکی این مسئله را برایتان امکان پذیر ساخته و مخاطبین راغب را به مشتری تبدیل خواهد کرد .

معایب تبلیغات کلیکی

– رقابت های زیاد در زمینه انجام تبلیغات کلیکی .

– کاربران و مخاطبین نسبت به تبلیغات کلیکی بسیار بدبین هستند .

– دستیابی به هدف از طریق تلاش مداوم امکان پذیر است .

– رسیدن به فرمول موفقیت، زمان زیادی نیاز دارد .

– ارزیابی میزان موفقیت کمپین های مختلف راحت نیست .

– وجود و امکان کلیک های تقلبی و فریبکارانه . یقینا یکی از مهمترین ایرادات تبلیغات کلیکی همین مسائل متقلبانه و کلیک های غیر واقعی است که  موجب ضرر و زیان عمده سفارش دهندگان می شود .

بررسی کلیک های تقلبی در تبلیغات

همان طور که در بالا اشاره شد ، کلیک های تقلبی موجب ضرر به صاحبان کسب و کارهای اینترنتی می شود . کلیک های تقلبی به نوعی از کلیک ها گفته می شود که توسط یک شخص یا ربات صرفا برای افزایش کلیک های تبلیغات اینترنتی و فریب پلتفرم انجام می شود .

در شیوه درآمدزایی با تبلیغات کلیکی این ترفند غیر اخلاقی از طرف ناشران زیاد رایج است . با این کار آمار کلیک افزایش می یابد اما بازدهی مطابق با انتظار نخواهد بود . در واقع کلیک واقعی نیست و هیچ سود و منفعتی برای سفارش دهنده ندارد . اما دلیل این اتفاق متقلبانه چیست و چگونه این اتفاق رخ می دهد؟

گاهی ممکن است ناشر تبلیغ ، تعداد کلیک های تبلیغی که منتشر کرده است را افزایش دهد تا از این طریق بتواند بیشتر به کسب درآمد اینترنتی از سایت یا اپلیکیشن بپردازد . همچنین رقبای هر کسب و کار می توانند با کلیک های تقلبی موجب افزایش هزینه تبلیغات و کاهش بازدهی برای آنها شوند .

در کسب و کارهای اینترنتی افزایش کلیک های تقلبی می تواند به کسب و کارها آسیب جدی بزند . میزان خسارت می تواند از لحاظ اقتصادی و حتی زمانی بالا باشد . البته برای کلیک های تقلبی راه حل های مناسبی وجود دارد که میزان خسارت را به حداقل می رساند .

راهکار جلوگیری از کلیک های تقلبی

همه می دانند که کلیک‌های تقلبی یکی از مشکلات رایج تبلیغات کلیکی است . این کار می‌تواند هزینه‌های تبلیغاتی را افزایش داده و نرخ بازگشت سرمایهROI  را کاهش دهد . البته شناخت شیوه های تقلب در تبلیغات کلیکی این امر را کمی ساده تر می کند . برای مقابله با این چالش و اشکال بزرگ ، می‌توان از روش‌های کاربردی زیر استفاده کرد :

پیشنهاد ویژه :  معایب تبلیغات پاپ آپ popup

۱- استفاده از سیستم‌های فراد دیتکشن

یکی از مؤثرترین راهها برای جلوگیری از کلیک‌های تقلبی ، افزایش راندمان و موجه کردن درآمدزایی با تبلیغات کلیکی ، بهره‌گیری از سیستم‌های کشف تقلب است . این سیستم‌ها با تجزیه‌وتحلیل داده‌ها ، کلیک‌های مشکوک را شناسایی کرده و آنها را حذف می‌کنند .

فناوری‌های پیشرفته در این سیستم‌ها از الگوریتم‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی برای شناسایی فعالیت‌های غیرعادی استفاده می‌کنند . به عنوان مثال ، اگر کلیک‌های زیادی از یک آدرس IP خاص در بازه زمانی کوتاه مشاهده شود ، سیستم این رفتار را به‌عنوان تقلب تشخیص می‌دهد .

۲- همکاری با سیستم های معتبر و قابل اعتماد

یقینا همکاری با شرکت‌های تبلیغاتی معتبر و پلتفرم‌های شناخته‌شده اهمیت زیادی دارد . مجموعه‌های معتبری وجود دارد که با توجه به خدماتی بی‌نظیری که ارائه می‌دهند توانسته اعتماد مشتریان را جلب کند . آنها از ابزارهای پیشرفته‌ای برای شناسایی و حذف کلیک‌های تقلبی استفاده می‌کنند و گزارش‌های شفاف ارائه می‌دهند .

۳- بررسی و مانیتورینگ مداوم کمپین‌ها

نظارت مداوم بر عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی ، امکان می‌دهد که رفتارهای مشکوک را شناسایی و به سرعت اقدامات اصلاحی انجام دهید . برای این منظور ، می‌توانید از ابزارهای تحلیل داده مانند گوگل آنالیتیکس استفاده کنید .

بررسی شاخص‌هایی مانند نرخ کلیک CTR ، نرخ پرشBounce Rate  و نرخ تبدیلConversion Rate  به شناسایی کلیک‌های غیرطبیعی کمک می‌کند .

۴- استفاده از سایر روش‌های تبلیغات اینترنتی

می توانید برای کاهش تاثیر کلیک‌های تقلبی ،  از روش‌های تبلیغاتی جایگزین استفاده کنید . این روش‌ها به شما امکان می‌دهند که بازدهی بالاتری از کمپین‌های خود به دست آورید و مخاطبان هدفمندتری جذب کنید .

از جمله این نوع موارد می توان به : تبلیغات نمایشی ، تبلیغات نصبی ( مثلا نصب اپلیکیشن ) ، تبلیغات ویدیویی و تبلیغات همسان شاره کرد .

بررسی هزینه و قیمت تبلیغات کلیکی

اگرچه درآمدزایی با تبلیغات کلیکی برای ناشران است ولی برای سفارش دهندگان هزینه بر می باشد . هزینه تبلیغات کلیکی ، یکی از مهمترین عواملی است که باید در هنگام انتخاب نوع تبلیغات خود به آن توجه کنید . این هزینه می‌تواند بسته به نوع تبلیغات ، پلتفرم ، رقابت و سایر عوامل ، به طور قابل توجهی متغیر باشد .

مهمترین موارد مربوط به موضوع قیمت تبلیغات کلیکی عبارتند از :

– مدل پرداخت : در تبلیغات کلیکی ، به ازای هر کلیکی که بر روی آگهی انجام می‌شود ، به پلتفرم تبلیغاتی مربوطه هزینه پرداخت می‌کنید . به همین دلیل این نوع تبلیغات به مدل پرداخت به ازای هر کلیکPPC  یا Pay-Per-Click  معروف است .

– نرخ کلیکCTR  : به درصدی از کاربرانی که آگهی را مشاهده می‌کنند و بر روی آن کلیک می‌کنند ، گفته می‌شود . نرخ کلیک بالا ، به معنای جذابیت بیشتر آگهی و احتمال بیشتر تبدیل است . به طور کلی هر چه نرخ کلیک بالاتر باشد ، قیمت تبلیغات کلیکی برای هر کلیک کاهش می یابد .

– رقابت : رقابت در کلمات کلیدی و پلتفرم‌های تبلیغاتی ، یکی از مهمترین عوامل موثر بر هزینه تبلیغات کلیکی است . اگر در یک حوزه رقابتی فعالیت می‌کنید ، باید انتظار داشته باشید که هزینه هر کلیک بالاتر باشد .

– کیفیت تبلیغات : کیفیت آگهی شامل : عنوان ، متن ، تصاویر و فراخوان به اقدام CTA ، نیز بر هزینه تبلیغات کلیکی تاثیر می‌گذارد . آگهی‌های با کیفیت بالا ، نرخ کلیک و نرخ تبدیل بهتری دارند و در نهایت ، هزینه کمتری برایتان خواهند داشت .

توجه کنید که هزینه تبلیغات کلیکی فقط یک عامل در انتخاب نوع تبلیغات است . باید اهداف بازاریابی ، بودجه و مخاطبان هدف خود را نیز در نظر بگیرید .

عوامل دخیل و موثر بر هزینه تبلیغات کلیکی

قیمت تبلیغات کلیکی عمدتا بر اساس مدل پرداخت به ازای هر کلیکPPC  تعیین می‌شود . توجه کنید که در این مدل ، به ازای هر کلیکی که بر روی آگهی انجام می‌شود ، سفارش دهنده تبلیغات ، به پلتفرم تبلیغاتی مربوطه هزینه پرداخت می‌کند .  در مقابل پلتفرم مربوطه با گرفتن پورسانت خود ، مبلغی را با هدف درآمدزایی با تبلیغات کلیکی به ناشر می دهد . در اینجا سفارش دهنده پولی را بابت قیمت کلیک پرداخته است . قیمت تبلیغات کلیکی توسط دو عامل اصلی تعیین می‌شود :

الف : قیمت پیشنهادیBid  : مبلغی که صاحب کسب و کار حاضر است به ازای هر کلیک پرداخت کند .

ب : امتیاز کیفیQuality Score  : نشان‌دهنده کیفیت آگهی سفارش دهنده و تجربه کاربری مرتبط با آن است .

در حالی که قیمت پیشنهادی نقش مهمی در تعیین رتبه آگهی دارد ، امتیاز کیفی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است . عوامل متعددی بر امتیاز کیفی تاثیر‌گذارند از جمله :

– مرتبط بودن کلمات کلیدی : کلمات کلیدی در آگهی باید به طور منطقی با محصول یا خدمات مرتبط باشند .

– کیفیت آگهی : آگهی باید جذاب ، متقاعد کننده و مرتبط با کلمات کلیدی باشد .

– نرخ کلیکCTR  : تعداد دفعاتی که کاربران بر روی آگهی کلیک می‌کنند ، به نرخ کلیک معروف است . نرخ کلیک بالا نشان‌دهنده جذابیت بیشتر آگهی است و امتیاز کیفی آن را افزایش می‌دهد .

– تجربه کاربری صفحه فرود : صفحه فرود باید مرتبط با آگهی باشد و به طور کارآمد کاربران را به انجام اقدام مورد نظر (مانند خرید یا ثبت نام) راهنمایی کند .

خلاصه ، قیمت پیشنهادی فقط نیمی از داستان هزینه تبلیغات کلیکی است . امتیاز کیفی نیز نقش مهمی در تعیین رتبه آگهی و هزینه هر کلیک  دارد .

قیمت تبلیغات کلیکی یا Pay Per Click , انواع تبلیغات کلیکی در ایران

راهکار کاهش هزینه تبلیغات کلیکی

همانطور که در بالا اشاره شد ، امتیاز کیفیQuality Score  یکی از مهمترین عوامل و فاکتورها در تعیین هزینه تبلیغات کلیکی است . هر چه امتیاز کیفی بالاتر باشد ، هزینه هر کلیک کاهش یافته و رتبه آگهی در نتایج جستجو نیز افزایش می‌یابد . در این مقاله درآمدزایی با تبلیغات کلیکی سایت پول یابی  به راهکارهای عملی برای کاهش هزینه تبلیغات کلیکی با بهبود امتیاز کیفی اشاره می شود :

۱- توجه به کیفیت و جذابیت لینک

از عناوین و توضیحات واضح ، مختصر و جذاب استفاده کنید . کلمات کلیدی مرتبط را در عناوین و توضیحات ، هنرمندانه جانمایی کنید . از یک فراخوان به اقدامCTA  قوی و واضح استفاده نمایید . توصیه می شود که از تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا بهره ببرید .

۲- بهینه‌سازی صفحه فرود

صفحه فرود را مرتبط با آگهی نگه دارید و از یک عنوان و توضیحات متا واضح و مختصر استفاده کنید . از تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا غافل نشوید و از یک فراخوان به اقدامCTA  قوی و واضح بهره ببرید . سرعت بارگذاری صفحه فرود را بهینه کرده و همچنین تجربه کاربریUX  صفحه فرود خود را بهبود ببخشید .

۳- استفاده از تست A/B

از تست A/B برای آزمایش عناوین ، توضیحات ، تصاویر ، CTA و سایر عناصر مختلف آگهی و صفحه فرود استفاده کنید . با تست A/B می‌توانید بهترین نسخه آگهی و صفحه فرود خود را برای افزایش نرخ کلیکCTR  و نرخ تبدیلCR  خود پیدا کنید .

تستA/B  که به آن آزمایش A/B یا A/B Testing هم میگویند ، روشی برای مقایسه دو نسخه از یک چیز است تا مشخص شود کدام نسخه عملکرد بهتری دارد . در واقع یکی از روش‌های علمی برای تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌هاست .

شیوه کار به این صورت است که دو نسخه از یک عنصر (مثلاً یک صفحه وب ، تبلیغ ، عنوان ایمیل یا دکمه خرید) را به دو گروه از کاربران نشان می‌دهید :

– نسخه A = نسخه فعلی (اصلی) .

– نسخهB  = نسخه جدید یا تغییر یافته .

سپس عملکرد هر نسخه را می‌سنجید . مثلا تعداد کلیک‌ها ، ثبت‌نام‌ها ، خریدها و … را مقایسه می‌کنید تا بفهمید کدام نسخه مؤثرتر است .

۴- استفاده از کلمات کلیدی مرتبط

از کلمات کلیدی مرتبط در عناوین ، توضیحات ، متن آگهی و صفحه فرود استفاده کنید . همچنین باید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با محصول یا خدمات استفاده کنید . هرگز از کلمات کلیدی با دامنه جستجو مناسب غافل نشوید .

۵- بهبود نرخ کلیک CTR

از عناوین و توضیحات جذاب و متقاعد کننده استفاده کنید . تصاویر و ویدیوهای با کیفیت باشند . از یک فراخوان به اقدامCTA  قوی و واضح استفاده کنید و آگهی‌ها را در مکان‌های مناسب نمایش دهید .

۶- استفاده از افزونه‌های تبلیغاتی

توصیه می شود که از افزونه‌های تبلیغاتی مانند شماره تلفن ، آدرس ، نظرات مشتریان و غیره استفاده کنید . افزونه‌های تبلیغاتی می‌توانند اطلاعات بیشتری را به کاربران ارائه داده و نرخ کلیک را افزایش دهند .

۷- بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی

به طور مداوم عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی خود را رصد و تجزیه و تحلیل کنید . در صورت نیاز ، تنظیمات کمپین‌های خود را تغییر دهید و از ابزارهای تحلیل ارائه شده توسط پلتفرم‌های تبلیغاتی استفاده کنید .

با توجه به نکات و توصیه های ذکر شده ، می‌توانید امتیاز کیفی را به طور قابل توجهی افزایش داده و هزینه تبلیغات کلیکی را به طور چشمگیری کاهش دهید . به یاد داشته باشید که بهبود امتیاز کیفی یک فرآیند مستمر است و نیاز به تلاش و صبر دارد .

میزان هزینه تبلیغات کلیکی

در بحث درآمدزایی با تبلیغات کلیکی یکی از موضوعات مهم و کلیدی میزان هزینه ها می باشد . همانطور که اشاره شد تبلیغات کلیکی یکی از محبوب ترین روش های تبلیغات آنلاین است که به تبلیغ دهندگان این امکان را می دهد تا تنها در ازای کلیک کاربر روی تبلیغشان ، هزینه پرداخت کنند .

البته میزان هزینه تبلیغات کلیکی در هر حوزه و بر اساس عوامل مختلف ، متفاوت است . در نگاه کلی ، مهمترین عوامل موثر بر محاسبه هزینه تبلیغات از نوع کلیکی عبارتند از :

– رقابت : هرچه رقابت برای یک کلمه کلیدی بیشتر باشد ، هزینه تبلیغات کلیکی برای آن کلمه کلیدی نیز بیشتر خواهد بود .

– میزان تقاضا : کاملا طبیعی است که هر تعداد تقاضا برای یک محصول یا خدمات بیشتر باشد ، هزینه تبلیغات کلیکی برای آن محصول یا خدمات نیز بیشتر خواهد بود .

– هدفمندی : تبلیغات کلیکی هدفمندتر ، هزینه کمتری خواهند داشت .

– کیفیت تبلیغ : تبلیغات با کیفیت و موثر ، هزینه کمتری دارند .

شیوه پرداخت هزینه تبلیغات کلیکی

بالاخره عده ای از ناشران به وسیله درآمدزایی با تبلیغات کلیکی اقدام به کسب درآمد اینترنتی می کنند . از سوی دیگر پلتفرم های تبلیغات کلیکی باید به طریقی این هزینه ها را تامین و به ناشران بدهند . لذا روش پرداخت هزینه در اینجا از طرف صاحبان کسب و کار و سفارش دهندگان تبلیغات مطرح می شود .

هزینه تبلیغات کلیکی را می توان بر اساس معیارهای مختلفی اندازه گیری کرد . رایج ترین انواع هزینه تبلیغات کلیکی عبارتند از :

۱- CPC

Cost Per Click یا هزینه به ازای هر کلیک ، رایج ترین نوع هزینه تبلیغات کلیکی است . در این روش تبلیغات کلیکی، تبلیغ دهنده تنها در صورتی هزینه پرداخت می کند که کاربر روی تبلیغ او کلیک کند .

۲- CPI

Cost Per Impression یا هزینه به ازای هر نمایش ، هزینه ای است که تبلیغ دهنده برای هر بار نمایش تبلیغ خود پرداخت می کند . این نوع هزینه تبلیغات کلیکی کمتر رایج است و معمولا برای تبلیغاتی استفاده می شود که هدف از آنها ایجاد آگاهی از برند است .

۳- CPA

Cost Per Action یا هزینه به ازای هر اقدام ، هزینه ای است که تبلیغ دهنده برای هر بار انجام یک اقدام از سوی کاربر پرداخت می کند . این اقدام می تواند خرید محصول یا خدمات ، ثبت نام در خبرنامه یا هر اقدام دیگری باشد .

۴- CPV

Cost Per View یا هزینه به ازای هر بازدید ، هزینه ای است که تبلیغ دهنده برای هر بار بازدید کامل از تبلیغش پرداخت می کند . این نوع هزینه تبلیغات کلیکی معمولا برای تبلیغات ویدیویی استفاده می شود .

۵- CPL

Cost Per Lead یا هزینه به ازای هر سرنخ ، هزینه ای است که تبلیغ دهنده برای هر بار دریافت یک سرنخ از سوی کاربر پرداخت می کند . سرنخ می تواند اطلاعات تماس کاربر ، مانند ایمیل یا شماره تلفن باشد .

سخن پایانی درآمدزایی با تبلیغات کلیکی

در این مقاله سایت پول یابی تلاش شد شیوه های درآمدزایی و کسب درآمد از طریق تبلیغات کلیکی همراه با انواع مدل های اجرایی آن شرح داده شود . مهمترین انواع تبلیغات کلیکی : تبلیغات پولی موجود در موتورهای جستجو ، تبلیغ نمایشی ، تبلیغات در بستر شبکه های اجتماعی ، بازاریابی مجدد ، نمایش تبلیغات در فروشگاه گوگل ، تبلیغ خدمات محلی ، تبلیغات حمایت شده ، تبلیغ ویدیویی در یوتیوب و کلیکی شرکت آمازون می باشد .

تمام این شیوه های تبلیغاتی طرفداران خاص خود را دارد  . به عبارتی هر کدام از انواع تبلیغات کلیکی در شرایط مختلف قابل اجرا می باشند . اما رایج ترین آنها تبلیغات کلیکی موتورهای جستجو ، تبلیغات نمایشی و تبلیغ در فروشگاه گوگل است .

مورد مهم دیگر هزینه انواع تبلیغات کلیکی است که با یکدیگر متفاوت می باشد . بسته به حوزه فعالیت ، هدف از تبلیغات ، میزان سختی کلمات ، روش تبلیغ و … مبالغ مختلفی برای تبلیغات کلیکی تعیین می شود .

نکته آخر درآمدزایی با تبلیغات کلیکی اینکه سعی شده تا تمام جوانب تبلیغات کلیکی و انواع مختلف آن در این مقاله سایت پول یابی بررسی شود . تبلیغات کلیکی یکی از بهترین روش های بازاریابی دیجیتال مارکتینگ بوده و به کار گرفتن آن موجب گسترش کسب و کارهای اینترنتی و تبدیل مخاطبان راغب به مشتری و خریدار می شود . ضمن اینکه می تواند برای ناشران این نوع تبلیغات آنلاین ، منبع کسب درآمد اینترنتی مستمر و پایداری ایجاد کند .

این پست سایت پول یابی چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی ستاره کلیک کنید

میانگین امتیاز ۵ / ۵٫ تعداد آرا: ۲۴

تاکنون هیچ رأیی ثبت نشده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.