طی سالها تجربه و همکاری با مدیران کسب و کارها و وب سایت های مختلف ، یکی از مهمترین ایراد این افراد عدم آشنایی با واژه نامه های تخصصی سئو بوده است . البته منظور متخصص بودن در سئو و یا فعالیت و کار کردن به عنوان سئو کار حرفه ای نیست . چون سئو به عنوان یک تخصص و مهارت سطح بالا نیاز به دانش زیاد دارد . اما همه مدیران سایت ها باید با برخی اصول اولیه و اصطلاحات سئو seo آشنا باشند .
توجه کنید یکی از نگرانی هایی که همیشه در ابتدای کار سراغ افراد علاقه مند به یادگیری این مهارت می آید ، عدم آشنایی با اصطلاحات سئو و مفاهیم رایج آن است. یعنی وقتی یک فرد تازه کار در مورد اصطلاحی مثل برد اسکرام Scrum board می شنود ، تصور می کند هرچه تا امروز در زمینه یادگیری SEO وقت گذاشته به هدر رفته و هیچ چیزی بلد نیست . در حالی که واقعا اینگونه نیست .
به دلیل اهمیت و جایگاه سئو در رشد کسب و کار و افزایش کسب درآمد اینترنتی در این مقاله سایت پول یابی قصد دارم تا فهرست واژه نامه های تخصصی سئو را به صورت مختصر و مفید شرح دهم . هدف اصلی آشنایی اجمالی علاقمندان به سئو و صاحبان کسب و کار اینترنتی با مهمترین اصطلاحات این مهارت می باشد .
قبل از هر چیز توجه کنید که در مقاله « مهمترین لغات و اصطلاحات رایج سئو seo ( قسمت اول ) » به ترتیب حروف الفبای فارسی به «آ» و «ا» پرداخته شد . در این مقاله ، به ادامه واژه های سئو از حرف «ب» به بعد ، پرداخته می شود .
ضرورت یادگیری سئو seo
تصور کنید که کاربری کلمه «کسب درآمد اینترنتی » یا «سایت پول یابی» را جستجو میکند . موتور جستجوی گوگل از میان میلیونها صفحه ، چند تا از آنها را در نتایج اول و برتر خود نمایش میدهد . سئو آموزش می دهد که چگونه با انتخاب کلمات کلیدی درست ، محتوای ارزشمند و بهینهسازی فنی ، سایتتان را در صدر و اول این نتایج گوگل قرار دهید .
به درستی می توان ادعا کرد ، کلمات کلیدی ، همان نتهای موسیقی هستند که باید بهجا نواخته شوند تا گوگل یا دیگر موتورهای جستجو آوای کلمات شما را بشنوند و وب سایت تان را به کاربران معرفی کنند . سئو یک علم و مهارت تخصصی است که زبان موتورهای جستجو را میفهمد و با آنها مکالمه و تعامل میکند .
در دنیای پر رقابت موتورهای جستجو ، گوگل پادشاه بیچون و چرا و قدرتمند اینترنت است . نکته جالب اینکه ، مهارت سئو ، کلید ورود به کاخ پر زرق و برق نتایج برتر گوگل محسوب می شود . پس اگر میخواهید با این دنیای جذاب و چالش برانگیز بیشتر آشنا شوید ، باید با مفاهیم و واژه نامه های تخصصی سئو آشنا شوید . این یادگیری مقدمه ای برای ورود به جهان پیچیده و کاملا تخصصی سئو محسوب می شود .
سئو seo چیست؟
واژه سئو SEO به معنای بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو با هدف ارتقای رتبه در صفحات نتایج جستجو یا SERP است . هدف اصلی و غایی از سئو افزایش ترافیک ارگانیک و مرتبط یک وبسایت از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل یا بینگ می باشد .
در واقع مدیران سایت ها با سئو وب سایت خود به دنبال این هستند که بازدیدکنندگان به جای تبلیغات پولی یا کانالهای دیگر ، با جستجوی عبارات مرتبط با کسب و کارشان و از طریق موتورهای جستجو به سایت شان برسند . این کار موجب رشد سایت و بالا رفتن رتبه آن می شود .
با بهبود رتبه وبسایت در نتایج جستجو ، یافتن سایت و محتوای آن برای کاربران آسانتر میشود . این موضوع ، میتواند منجر به افزایش آگاهی از برند ، بهبود تعامل با مشتری و در نهایت ، افزایش فروش و کسب درآمد اینترنتی شود .
سئو یا بهینهسازی موتورهای جستجو مثل یک مسابقه بزرگ و طولانی برای دیده شدن در دنیای آنلاین است . تصور کنید وبسایت شما یک مغازه است و موتورهای جستجو مثل گوگل ، راهنمای خرید مشتریان و خریداران هستند . سئو یعنی مغازه خود را طوری بچینیم و تزیین کنیم که مشتریان به راحتی آن را پیدا کنند و محصولات ما را بخرند .
به زبان سادهتر ، سئو یعنی کارها و اقداماتی انجام دهیم تا وبسایت مان در نتایج جستجوی گوگل بالاتر قرار بگیرد و بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشیم . این کار با استفاده از تکنیکهای مختلفی مثل بهبود محتوا ، ساختار سایت و افزایش اعتبار سایت انجام میشود .
تعریف سئو به زبان ساده
سئو (SEO) مخفف عبارت انگلیسی Search engine optimization به معنی بهینه سازی وبسایتهای اینترنتی برای موتورهای جستجو مانند گوگل است . به زبان سادهتر سئو به مجموعه فرایندهایی گفته میشود که به یک وبسایت کمک میکند در نتایج جستجوها رتبههای بالاترو بهتری کسب کند .
از بهترین تعاریف سئو توسط سایت moz ارائه شده است : « SEO به مجموعه اقداماتی گفته میشود که موجب افزایش کمیت و کیفیت ترافیک دریافتی سایت از نتایج ارگانیک موتورهای جستجو میشود .»
سایت ahrefs که از منابع معتبر است سئو را اینگونه تعریف کرده است : « سئو فرایند بهینهسازی محتوا با هدف نمایش آن در نتایج ارگانیک موتورهای جستجو می باشد .»
سایت backlinko تعریف نسبتا متفاوتی دارد : « سئو ، مجموعه اقداماتی است که برای دریافت ترافیک هدف به سمت سایت از رتبهبندی ارگانیک موتورهای جستجو انجام میشود . معمولترین روشهای این کار شامل خلق محتوای باکیفیت ، بهینهسازی محتوا حول کلمات کلیدی خاص و ایجاد بک لینک است . به طور کلی سئو به معنای بهبود رتبه سایت در بخش ارگانیک (غیرپولی) نتایج جستجوست . »
خلاصه و به طور کلی سئو یعنی مجموعه فرایندها و اقدامات تخصصی برای جلب نظر مخاطبان و موتورهای جستجو به منظور دریافت بهترین نتایج در جستجوهای ارگانیک می باشد . هدف نهایی سئو افزایش قابلیت استفاده سایت است تا بتوانید افراد مناسب را از موتورهای جستجو به سمت آن بکشانید .
دلایل اهمیت سئو
اهمیت سئو چیزی نیست که صاحبان کسب و کارها بتوانند در بازاریابی دیجیتال نادیده بگیرند . موتورهای جستجو از الگوریتم ها و KPI های خاصی برای هدایت ترافیک آنلاین به یک سایت یا سایت دیگر استفاده میکنند . داشتن یک استراتژی جستجوی ارگانیک قوی مزایای زیادی برای سایت و در نهایت کسبوکار دارد. برخی از مهمترین دلایل اهمیت سئو عبارتند از :
– بازاریابی از طریق محتوا و سئو کم هزینه و اندک است .
– نرخ بازگشت سرمایه از طریق تکنیکهای سئو بالا می باشد .
– بازاریابی از طریق سئو ، سرنخهای بیشتری برای کسب و کارها ایجاد میکند .
– سئو و بازاریابی محتوایی موجب افزایش اعتبار برند نزد مخاطبان میشود .
در بازار رقابتی امروز که بیشتر کسبوکارها در فضای آنلاین حضور دارند، نهتنها نمیتوان نیاز و اهمیت سئو را نادیده گرفت، بلکه رقابت در این حوزه را نیز نمیتوان کتمان کرد. در طول روز کاربران بسیار زیادی هزاران و میلیونها سرچ در گوگل و دیگر موتورهای جستجو انجام میدهند. هنگامی که سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینهسازی میکنید، بهترین اطلاعات ممکن را به موتورهای جستجو میدهید تا به آنها اجازه دهید سایتها و صفحات شما را در SERP نمایه و نمایش دهند.
اگر سایت، بلاگ یا فروشگاه اینترنتی دارید و میخواهید از موتورهای جستجو ترافیک هدفمند و رایگان بگیرید، تنها چاره ، سئوی سایت است. بیش از ۶۵ درصد کاربران موتورهای جستجو روی ۵ سایت اول در صفحه نتایج جستجوی گوگل یا سایر موتورهای جستجو کلیک میکنند. بنابراین اگر دنبال بازدیدکننده بیشتر یا افزایش مشتری برای فروشگاه اینترنتی خودتان هستید، باید یکی از این ۵ جایگاه را به دست بیاورید.
کاربرد و مزایای سئو seo
در دنیای دیجیتال و پر رقابت ، سئو بخش ضروری و حیاتی هر استراتژی بازاریابی آنلاین است . چون به کسبوکارها کمک میکند تا به مخاطبان هدف خود برسند . حضور آنلاین خود را تثبیت کرده و به طور موثر در بازار اینترنتی رقابت کنند .
مهمترین کاربرد سئو بهبود رتبه وبسایت در نتایج جستجو است . لذا موجب می شود تا سایت دارای نمایش ، دسترسی و اعتبار بیشتری شود . یعنی میتواند به هدایت ترافیک ارگانیک بیشتر به سایت ها کمک کند . همچنین سئو میتواند تاثیر زیادی بر حضور و موفقیت آنلاین یک کسبوکار داشته باشد .
برخی از مهمترین مزایای کلیدی سئو عبارتاند از :
– افزایش ترافیک سایت : با بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو ، تعداد بازدیدکنندگان افزایش یافته که منجر به افزایش آگاهی از برند ، جذب مشتری و فروش می شود .
– بهبود تجربه کاربری : سئو بر ایجاد یک وبسایت کاربرپسند و در دسترس تمرکز میکند که میتواند تجربه کلی کاربر را بهبود بخشد و بازدیدکنندگان را تشویق به بیشتر ماندن در سایت و تعامل با آن کند .
– افزایش اعتبار و اعتماد : وبسایتی که در نتایج جستجو رتبه خوبی دارد نسبت به وبسایتی که رتبه پایینی دارد یا در صفحه اول نیست ، قابل اعتمادتر و معتبرتر تلقی میشود . لذا میتواند به ایجاد و حفظ شهرت مثبت یک تجارت کمک کند .
– مزیت رقابتی : سئو میتواند به یک کسبوکار ، نسبت به سایرین مزیت رقابتی دهد . زیرا کاربران میتوانند سایت و محتوای آن را آسانتر پیدا کنند .
– نتایج بلندمدت : برخلاف تبلیغات پولی ، نتایج سئو ماندگار است . میتواند ترافیک ارگانیک را به ارمغان آورده و رتبه وبسایت را برای ماهها و حتی سالیان بهبود ببخشند .
لیست واژه نامه های تخصصی سئو
با توجه به مقدمه بالا حتما تایید می کنید که سئو یک تخصص و مهارت کلیدی سطح بالا می باشد . این دانش تخصصی به دلیل ماهیتش دارای اصطلاحات و واژه های مختلف می باشد . تنوع اصطلاحات و دایره و زمینه فعالیت آن موجب شده تا تعداد این واژه نامه ها خیلی زیاد باشند .
آموزش و یادگیری این اصطلاحات تخصصی به درک بهتر فرآیند سئو و اقدامات لازم برای بهبود رتبه سایت کمک شایانی میکنند . در این مقاله سایت پول یابی ، به ترتیب حروف الفبا و از حرف «ب» به بعد ، به برخی از مهمترین این اصطلاحات اشاره میشود :
۱- بک لینک Backlink
یکی از واژه نامه های تخصصی سئو که کاربرد زیادی هم دارد بک لینک است . بک لینک یا «Backlink»، یک لینک است که از یک وبسایت دیگر به وبسایت شما اشاره دارد . این لینکها معمولاً به صورت هایپرلینک در متن یا تصویرها وجود دارند . وظیفه آنها ارجاع دادن به منابع یا محتوای مفید و مرتبط دیگری است که میتواند برای کاربران مفید باشد .
Backlinkها یکی از عوامل مهم در رتبهبندی و بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) محسوب می شوند . اگر یک وبسایت دارای بیشترین تعداد و همچنین بک لینکهای کیفی و مرتبط باشد ، این میتواند به بهبود رتبه آن در نتایج جستجو کمک کند . اما هر بک لینکی دارای ارزش و اعتبار نیست . بلکه بک لینکهای کیفیتبخش و مرتبط ، از وبسایتهای با اعتبار و محتوای مرتبط با موضوع شما میآیند ، که میتوانند تأثیرگذارتر باشند .
توجه کنید که اهمیت بک لینکها در SEO به خاطر دو عامل اساسی است :
– ارتباط با اعتبار و اعتماد : گوگل و سایر موتورهای جستجو به بک لینکها به عنوان نشانهای از اعتبار و اعتماد به یک وبسایت نگاه میکنند . لینکهایی که از وبسایتهای با اعتبار و محتوای خوب به وبسایت شما ارجاع میدهند ، میتوانند ارزش بیشتری داشته باشند .
– تأثیر بر رتبهبندی : بک لینکها میتوانند به بهبود رتبه وبسایت در نتایج جستجو کمک کنند . اگر بک لینکها به منابع مرتبط و مرتبطی اشاره داشته باشند ، این میتواند به بهبود موقعیت شما در نتایج جستجو کمک کند .
خلاصه اینکه ، موفقیت در بهبود و تقویت استراتژی بک لینک نیازمند ایجاد و حفظ یک استراتژی مداوم و توجه به کیفیت و محتوای مرتبط برای جلب بک لینکهای با کیفیت است .
۲- بایدو Baidu
بایدو (Baidu) یک موتور جستجوی چینی است که یکی از بزرگترین و پرکاربردترین سرویسهای جستجو در چین محسوب میشود . این موتور جستجو در چین بسیار محبوب است و به عنوان «گوگل چین» شناخته میشود . به این دلیل که در این کشور سهم بسیار بالایی از بازار جستجو را به خود اختصاص داده است .
با توجه به محدودیتهای اینترنتی و فیلترهای دولتی در چین ، بایدو به عنوان یک موتور جستجوی داخلی عمل میکند . بسیاری از ویژگیهای گوگل در این کشور در دسترس نیستند . بنابراین ، برای کسب و کارهایی که در چین فعالیت دارند یا به دنبال هدفگذاری مخاطبان چینی هستند ، حضور و رتبهبندی در بایدو اهمیت زیادی دارد .
بایدو دارای معیارهای خاص خود برای رتبهبندی صفحات و وبسایتها در نتایج جستجو است . بهینهسازی محتوا و سایت برای این موتور جستجو نیازمند شناخت دقیق از الگوریتمها و فاکتورهای رتبهبندی بایدو است . توجه به مواردی مانند استفاده از کلمات کلیدی محلی ، ایجاد محتوای مورد تایید چینی و حضور در منابع معتبر چینی میتواند به بهبود رتبه در این موتور جستجو کمک کند .
در کل ، برای بهینهسازی برای بایدو ، شناخت کامل از نیازها و الگوریتمهای آن و تطابق با آنها مهم است تا بهبود رتبه وبسایت در این موتور جستجو حاصل شود .
۳- بینگ Bing
بینگ (Bing) یکی از موتورهای جستجو معروف است که توسط شرکت مایکروسافت اداره میشود . این موتور جستجو در کنار گوگل ، یکی از پرکاربردترین موتورهای جستجو در جهان می باشند .
بهینهسازی برای موتور جستجوی Bing یا SEO برای Bing شامل اقدامات و تکتیکهایی است که موجب بهبود رتبهبندی وبسایتها در نتایج جستجوی Bing میشود . اگرچه گوگل به عنوان موتور جستجوی اصلی و پرکاربرد بسیاری از کاربران اینترنت شناخته میشود ، اما Bing نیز با توجه به بازار خود ، مخاطبان و کاربران وفاداری دارد .
بهینهسازی برای Bing شامل موارد زیر میشود که باید رعایت شود :
– کلمات کلیدی متفاوت : برخی کلمات کلیدی در Bing ممکن است در رتبهبندی و نحوه تفسیر آنها نسبت به گوگل متفاوت باشد . بنابراین ، انتخاب کلمات کلیدی متفاوت و بهینه برای Bing مهم است .
– محتوا و کیفیت : مانند گوگل ، Bing نیز به محتوای با کیفیت و مرتبط اهمیت میدهد . ایجاد محتوای ارزشمند و مرتبط که نیازهای کاربران را برطرف کند ، به بهبود رتبه در Bing کمک میکند .
– ساختار و بهینهسازی صفحات : ساختار مناسب و بهینهسازی صفحات وب ، شامل استفاده ازmeta tags ، عناوین صفحه و ساختار URL مناسب ، برای Bing اهمیت دارد .
– Backlink و اعتبار : Backlinkها و اعتبار وبسایت از نظر Bing دارای اهمیت است . بک لینکهای با کیفیت و ارتباط با وبسایتهای معتبر میتوانند به بهبود رتبه در این موتور جستجو کمک کنند .
تاکید بر بینگ در بهینهسازی سایت معمولا به خاطر بازار مخاطبان خاص و همچنین تلاش برای دستیابی به مخاطبانی که از موتور جستجوی Bing استفاده میکنند ، انجام میشود .
۴- برگه های نشانه گذاری Breadcrumb
«برگههای نشانهگذاری» یا «Breadcrumb» در SEO معمولاً به ناوبری بالای صفحات وب سایت اشاره دارد . این برگه ها کمک میکند تا کاربران به راحتی مکان فعلی خود را در وبسایت شناسایی کنند و بتوانند به صورت سلسه مراتبی در سایت حرکت کنند .
این سیستم ناوبری عموما به صورت یک سری لینک یا مسیریابی سلسله مراتبی در بالای یک صفحه قرار میگیرد . نشان میدهد کاربر در کدام بخش از وبسایت و یا در چه دستهای از صفحات قرار دارد . این برگههای نشانهگذاری معمولاً از سطح بالا تا سطح پایینترین صفحات موجود در سایت را نشان میدهند .
با استفاده از برگههای نشانهگذاری ، کاربران میتوانند به راحتی بین صفحات مرتبط حرکت کرده و بفهمند که صفحه مورد نظرشان در چه قسمتی از سایت واقع شده است . این نوع ناوبری ، ساختاری بهتری را برای کاربران ایجاد میکند و میتواند به موتورهای جستجو نیز اطلاعات مفیدی درباره ساختار سایت ارائه دهد .
از دیدگاه SEO ، برگههای نشانهگذاری میتوانند به بهبود تجربه کاربری کمک کنند . این موضوع میتواند بهبود در نرخ ترکیب (بازگشت به صفحه اولیه) و زمان اقامت کاربران در وبسایت داشته باشد که این موارد میتوانند به بهتر رتبهبندی وبسایت در نتایج جستجو کمک کنند .
۵- باندل کردن Bundling
از واژه نامه های تخصصی سئو که پرکاربرد هم است باندل کردن است . در SEO ، مفهوم «Bundling» به استفاده از تکنیکهایی اشاره دارد که بهینهسازان وب برای بهبود کارایی و سرعت بارگذاری وبسایتها استفاده میکنند . این تکنیکها اغلب به عنوان «باندل کردن» شناخته میشوند . در اصل شامل ادغام و فشردهسازی فایلهای مختلف ، مانند CSS (شیوهنامههای قالب بندی) ، JavaScript و تصاویر است تا حجم کلی فایلهای وبسایت کاهش یابد .
با استفاده از تکنیک باندل کردن ، فایلهای مختلف مورد نیاز برای بارگذاری یک صفحه وب ، مثلا فایلهای CSS و JavaScript ، در یک فایل یا چند فایل بزرگتر ادغام میشوند . این کار موجب کاهش تعداد درخواستهای سرور (HTTP requests) و حجم دادهای که باید از سرور برای بارگذاری یک صفحه دریافت شود ، میشود .
توجه کنید که این نوع بهینهسازی کارایی میتواند منجر به افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب شود . برای همین یکی از عوامل مهم در تجربه کاربری و همچنین رتبهبندی وبسایت در موتورهای جستجو محسوب می شود .
همچنین باندل کردن میتواند در تجربه کاربری موبایل نیز تاثیرگذار باشد . زیرا میزان استفاده از باندل کردن در ارتباط با سرعت بارگذاری وبسایت در دستگاههای تلفن همراه و تبلت میتواند تجربه کاربری را بهبود بخشد و سرعت بارگذاری را افزایش دهد .
۶- بهینه سازی نرخ تبدیل Conversion Rate Optimization (CRO)
Conversion Rate Optimization یا CRO ، به بهبود و بهینهسازی نرخ تبدیل کاربران در یک وبسایت یا صفحه مشخص میپردازد . این اصطلاح به انجام آزمایشها ، تغییرات و بهبودهایی اشاره دارد که به منظور افزایش نرخ تبدیل کاربران به مشتریان یا انجام یک عمل مشخصی در وبسایت یا صفحه اعمال میشود .
CRO در SEO به طور معمول به انجام تحلیل دقیقی از کاربران ، طراحی وبسایت ، رفتار کاربری ، و فرآیند خرید برای بهبود نرخ تبدیل میپردازد . این فرآیند شامل انجام آزمایشهای A/B (دو نسخه از یک صفحه یا عنصر را با یکدیگر مقایسه میکند) ، تغییر طراحی و محتوا ، بهبود فرآیندهای خرید ، بهینهسازی فرمها ، اضافه کردن ارزش به محصولات یا خدمات ، و دیگر راهکارهایی است که موجب میشود کاربران بهترین تجربه را در وبسایت داشته باشند و بیشتر به اهداف مشخصی مثل خرید یا ثبتنام دست یابند .
هدف اصلی CRO در SEO ، بهبود بهرهوری و کارایی وبسایت از نظر تبدیل کاربران به مشتریان است . این بهبودها میتواند به طور مستقیم بر تجربه کاربری و در نتیجه بر رتبهبندی وبسایت در نتایج جستجو تاثیر گذار باشد .
۷- به روز رسانی هسته Core Update
Core Update از واژه نامه های تخصصی سئو است که به بروزرسانیهای اساسی و اساسیترین بروزرسانیهای الگوریتم جستجوی موتورهای جستجو مانند گوگل اشاره دارد . این بهروزرسانیها بر روی اصول و معیارهای اساسی الگوریتم موتورهای جستجو تأثیر میگذارند و ممکن است به طور گستردهای بر ترتیب و رتبهبندی صفحات در نتایج جستجو تاثیر بگذارند .
توجه کنید که بهروزرسانیهایی از این نوع ، معمولاً به شکل دورهای اعلام میشوند و گاها تأثیرات آنها بر وبسایتها به صورت یکجا و یا به طور پی در پی و به مرور زمان نهایی میشود . این بهروزرسانیها به صورت گستردهای میتوانند ترتیب و رتبهبندی صفحات را تغییر دهند . تاثیرات بزرگی بر روی ترافیک و رتبه وبسایتها در نتایج جستجو داشته باشند .
بهروزرسانیهای هسته اغلب به معیارهای کلی و بزرگتری از جمله محتوا ، اعتبار و ارزش محتوا ، تجربه کاربری و سایر عوامل اصلی SEO تأثیر میگذارند و ممکن است تغییرات چشمگیری در رتبهبندی صفحات داشته باشند . این بهروزرسانیها به دلیل اهمیت و تأثیر آن بر رتبهبندی وبسایتها ، مورد توجه وبسایتها و مدیران SEO قرار میگیرند .
۸- بمب گوگل Google Bomb
Google Bomb یا همان «گوگل بمب» ، از واژه نامه های تخصصی سئو و یک تکنیک مخصوص سئو است که در آن از ترکیبی از لینکهای به طور گسترده به یک صفحه یا وبسایت استفاده میشود تا آن صفحه یا وبسایت به عنوان نتیجه برتر در جستجوهای خاص گوگل ظاهر شود . این تکنیک اغلب با هدف تحقیر یا به اشتباه ساختن ارتباطات در جستجوی گوگل به کار میرود .
به طور معمول ، این تکنیک از جمله افراد یا گروههایی که برنامه ریزی میکنند تا با استفاده از متنهای لینکدهی (anchor text) خاص و متناظر با یک عبارت یا کلمه کلیدی خاص ، یک صفحه وب یا وبسایت را در گوگل به نتیجه برتری تبدیل کنند که با عبارههایی که در لینکها استفاده شده است مرتبط نیست .
این تکنیک به طور عمده در گذشته مورد استفاده قرار میگرفت . با تغییرات الگوریتم جستجوی گوگل و توسعه فناوری ، تاثیرش به شدت کاهش یافته است . گوگل اقداماتی برای جلوگیری از این نوع از سوءاستفادهها انجام داده و تلاش میکند تا نتایج جستجویش را بهبود بخشد تا از اینگونه مسائل جلوگیری شود .
۹- بهروزرسانی Google Pigeon
Google Pigeon Update یک بهروزرسانی مهم در الگوریتم جستجوی گوگل برای جستجوهای محلی و موقعیتیابی محلی بود که در تابستان سال ۲۰۱۴ معرفی شد . این بهروزرسانی اهمیت بیشتری به عوامل محلی در نتایج جستجوی گوگل داد .
Google Pigeon بهبود جستجوهای محلی را ترویج کرد و تأثیر بزرگی بر رتبهبندی کسبوکارهای محلی و نمایش نتایج مربوط به مکانهای محلی در نتایج جستجو داشت . این بهروزرسانی موجب اصلاح و بهبود الگوریتم جستجوی محلی شد که بهترین نتایج را برای کاربران محلی نمایش دهد .
Google Pigeon از عوامل متعددی مانند موقعیت جغرافیایی ، دستهبندی کسبوکار ، اعتبار سایت و وبسایتهای محلی ، و نحوه تعامل کاربران با کسبوکارهای محلی تأثیرگذاری میکرد . این بهروزرسانی توجه بیشتری به بهینهسازی محتوا و اطلاعات محلی ، اعتبار وب سایت در محل و تقویت مکانیابی محلی داشت .
برای بهرهمندی از این بهروزرسانی ، کسبوکارهای محلی باید اطلاعات خود را در سایت ، صفحات محلی و برنامههای محلی بهروز نگه دارند . از بهینهسازی محتوا ، بررسی نظرات مشتریان و اطلاعات دقیق مکانی و ارتباطات محلی برای بهبود موقعیت در نتایج جستجو استفاده کنند .
۱۰- بازیابی اطلاعات Information Retrieval
«Information Retrieval» از واژه نامه های تخصصی سئو است که به معنای بازیابی اطلاعات می باشد . در حوزه سئو به فرایند بازیابی محتوا یا اطلاعات مناسب در پاسخ به جستجوی کاربران در موتورهای جستجو اشاره دارد .
وقتی کاربران در یک موتور جستجو عبارات یا کلمات کلیدی را جستجو میکنند ، موتورهای جستجو از فرآیند بازیابی اطلاعات استفاده میکنند تا بهترین و مرتبط ترین صفحات و منابع را که ممکن است به درخواست کاربر مرتبط باشند ، نمایش دهند . این عملیات شامل تجزیه و تحلیل متون صفحات وب ، تفسیر معنای آنها و سپس ارائه نتایج مناسب به کاربران است .
برای بهبود فرآیند بازیابی اطلاعات و افزایش موثر بودن سئو ، میتوانید از روشهای متعددی از جمله بهینهسازی محتوا ، استفاده از کلمات کلیدی مناسب و تنظیم صحیح تگها و ساختار صفحات استفاده کنید . با این اقدامات موتورهای جستجو می توانند محتوای شما را بهتر شناسایی و نمایش دهند .
۱۱- بارگذاری تنبل Lazy loading
Lazy loading یک روش فنی در طراحی و توسعه وب است که برای بهبود سرعت بارگذاری صفحات استفاده میشود . این روش موجب میشود تا تصاویر ، فریمها ، ویدئوها و محتواهای دیگر فقط در زمانی که کاربر به آنها نیاز دارد ، بارگذاری شوند .
در حین اسکرول صفحه ، محتواهایی که در پایین صفحه قرار دارند به صورت تاخیری و زمانی که به نمایش آنها نیاز است ، بارگذاری میشوند . این کار موجب کاهش زمان لود صفحه میشود ، زیرا کاربران فقط محتوایی را که در آن لحظه به آنها نیاز دارند را مشاهده میکنند .
در مورد تاثیرات Lazy loading بر سئو ، این روش اگر به درستی پیادهسازی شود و توسط موتورهای جستجو بهطور صحیح خوانده شود ، میتواند به بهبود تجربه کاربری و سرعت بارگذاری کمک کند که میتواند موجب افزایش در رتبهبندی سایت شود . اما در برخی موارد ، اگر Lazy loading به نادرستی استفاده شود و محتواهای مهم برای موتورهای جستجو پنهان شوند ، ممکن است تاثیرات منفی بر سئو داشته باشد .
بنابراین ، استفاده از این تکنیک باید با دقت و بهینهسازی صورت گیرد تا هم تجربه کاربری بهتری ارائه شود و هم سئو به حداکثر خود برسد .
۱۲- بسته محلی Local pack
در زبان سئو «Local Pack» ، گروهی از نتایج جستجوی محلی است که توسط موتورهای جستجو ، به صورت گروهی و یکجا در نتایج جستجو نمایش داده میشود . این گروه اغلب شامل ۳ تا ۴ نتیجه محلی است و در بالای صفحه نتایج جستجوی گوگل با یک نقشه مکانی و اطلاعات تماس نمایش داده میشود .
Local Pack به کاربران کمک میکند تا به راحتی به اطلاعات محلی مرتبط با جستجوی خود دسترسی پیدا کنند . این نتایج معمولا شامل نام کسب و کار ، آدرس ، شماره تلفن ، امتیازات نظرات مشتریان و گاهی اوقات عکسها است .
مثالی از Local Pack میتواند در جستجوی «رستورانهای نزدیک من» باشد . نتایج آن از نظر نزدیکی به موقعیت فعلی کاربر و جزئیات کسب و کارهای محلی شامل رستورانها ، کافهها و فروشگاههای محلی نمایش داده میشود . این نوع نتایج برای کاربرانی که به دنبال خدمات و کسب و کارهای محلی هستند ، بسیار مفید و آگاهساز است .
۱۳- برچسب نوایندکس NoIndex tag
تگ NoIndex یک دستور زبان HTML است که به موتورهای جستجو میگوید صفحه مربوطه باید در نتایج جستجو نمایش داده نشود و از فهرست نتایج جستجو خارج شود . به عبارت دیگر ، وقتی از تگ NoIndex استفاده میشود ، موتورهای جستجو مثل گوگل ، بینگ و یا دیگر موتورهای جستجوی مشابه ، دستور میگیرند تا صفحه مربوطه را از فهرست نتایج جستجو خود حذف کنند .
استفاده اصلی از تگ NoIndex در سئو زمانی است که میخواهید از موتورهای جستجو جلوگیری کنید تا یک صفحه خاص را ایندکس نکنند . یعنی آن را در فهرست نتایج جستجو خود نمایش ندهند . این میتواند برای صفحاتی که دارای محتوای تکراری ، محتوای قدیمی و منسوخ یا محتوای خصوصی می باشند ، استفاده شود .
برخی از موارد استفاده از تگ NoIndex عبارتند از :
– صفحات موقتی : صفحاتی که ممکن است به صورت موقتی وجود داشته باشند . مثلاً صفحات فرمولار یا صفحاتی که در آنجا تغییراتی صورت میگیرد و بعدا حذف میشوند .
– محتوای تکراری : صفحاتی که محتوای تکراری یا مشابه با صفحات دیگر دارند و نیازی به ایندکس شدن شان نیست .
– صفحات محتوای خصوصی : صفحاتی که محتوای حاوی اطلاعات خصوصی یا دسترسی محدودیتهای خاصی دارند .
– صفحات بیشتر از نیاز : در برخی موارد ، صفحاتی که برای موتورهای جستجو ارزش کمی دارند و به صورت مستقیم برای ترافیک مورد نظر نیستند ، میتوانند از این تگ استفاده کنند .
مورد مهم در استفاده از تگ NoIndex این است که مطمئن شوید که صفحاتی که از این تگ استفاده میکنند، به درستی توسط کاربران مورد نظر شما دسترسی پیدا میکنند . همچنین ، این استراتژی معمولاً در موارد خاص و محدودی از سئو استفاده میشود و باید با دقت و در صورت لزوم با راهکارهای دیگر سئو ترکیب شود تا بهترین نتیجه را داشته باشد .
۱۴- بازگشت سرمایه Return on Investment (ROI)
یکی از لغات و واژه نامه های تخصصی سئو ، Return on Investment (ROI) می باشد که به معنای بازگشت سرمایهگذاری است . این مفهوم نشان دهنده نسبت بین هزینههای صرف شده برای بهبود و بهینهسازی سئو و درآمد یا بازدهی حاصل شده از این کار است .
در واقع ، هرگونه استراتژی سئو ، تغییراتی در وبسایت ، محتوا ، ساختار یا استراتژیهای بازاریابی مرتبط با سئو ، هزینههایی را به همراه دارد . ROI در سئو به میزان بازگشت مالی از این هزینهها و تلاشها اشاره دارد .
برای محاسبه ROI در سئو ، معمولاً درآمد یا فواید مورد نظر (مانند فروش اضافی ، ترافیک وبسایت ، کاهش هزینهها و غیره) از بهبودهای سئو، به مجموع هزینههایی که برای بهبود سئو صرف شده است ، تقسیم میشود و سپس این عدد با ۱۰۰ ضرب میشود تا به شکل درصدی نشان داده شود .
فرض کنید هزینههای سئو به اندازه ۱۰۰۰۰ دلار باشد و بهبودهای سئو موجب افزایش فروش به ارزش ۳۰۰۰۰ دلار شده باشد . در این صورت :
ROI = (سود یا بازدهی / هزینه) × ۱۰۰ ROI = ( ۳۰۰۰۰ / ۱۰۰۰۰) × ۱۰۰ = ۳۰۰٪
این درصد نشان میدهد که هر دلاری که در بهبود سئو سرمایهگذاری شده ، ۳ دلار بازگشت داده است . به عبارت دیگر ، سرمایهگذاری در سئو بازده مثبتی داشته است و ROI برابر با ۳۰۰٪ است . این تحلیل برای ارزیابی اثربخشی استراتژیهای سئو و تصمیمگیری بر روی سرمایهگذاریهای آینده بسیار حائز اهمیت است .
۱۵- برد اسکرام Scrum board
Scrum board ابزاری است که در فرآیند توسعه نرمافزار و مدیریت پروژههای Agile استفاده میشود . این بورد یک تخته یا صفحه فیزیکی یا مجازی است که بر روی آن مهام و وظایف مربوط به یک پروژه قرار میگیرند و وضعیت هر کدام از آنها در طول زمان ردیابی میشود .
برد اسکرام معمولاً شامل ستونها و بخشهایی است که مهام را از زمان شروع تا انجام کامل نشان میدهد . این بخشها معمولاً عبارتند از :
– Backlog (لیست وظایف) : مهامی که باید انجام شوند و هنوز در حال بررسی و تخصیص به اعضای تیم هستند .
– In Progress (در حال انجام) : مهامی که در حال حاضر توسط اعضای تیم در حال انجام هستند .
– Review (بررسی) : مهامی که به پایان رسیدهاند و نیاز به بررسی و ارزیابی دارند .
– Done (انجام شده) : مهامی که به طور کامل انجام شده و تایید شدهاند .
با استفاده از Scrum board ، تیمها میتوانند به راحتی وضعیت کارهایشان را دنبال کرده ، تعاملات و پیشرفت خود را رصد کرده و بهبودهای لازم را در فرآیند کاری خود اعمال کنند . این ابزار در مدیریت پروژهها و همچنین بهبود هماهنگی و همکاری بین اعضای تیم بسیار کارآمد است ، اما به طور مستقیم با مفهوم سئو (بهینهسازی موتورهای جستجو) ارتباطی ندارد .
۱۶- بازاریابی موتور جستجو Search Engine Marketing (SEM)
از نظر سئوکاران حرفه ای بازاریابی موتور جستجو از واژه نامه های تخصصی سئو و بسیار پرکاربرد در بهینه سازی می باشد . Search Engine Marketing (SEM) مفهومی است که از طریق استفاده از تبلیغات پرداختی در موتورهای جستجو ، بهبود دسترسی به یک وبسایت و افزایش نمایش آگهیها در نتایج جستجو را هدف قرار میدهد .
در واقع ، SEM شامل استفاده از تکنیکهای تبلیغات پرداختی مانند Google Ads و Bing Ads برای بهبود دسترسی وبسایت یا صفحات خاص در نتایج جستجو موتورها است .
مهمترین ابزار برای انجام SEM ، که به طور گستردهای استفاده میشود ، Google Ads (قبلاً AdWords) است . با استفاده از Google Ads ، میتوانید آگهیهای خود را در نتایج جستجوی گوگل نمایش دهید و بر اساس کلمات کلیدی ، موقعیت جغرافیایی ، ویژگیهای کاربر و سایر فاکتورها ، آنها را به کاربران نمایش دهید .
برخلاف سئو که بر روی بهبود رتبه طبیعی یک وبسایت در نتایج جستجو تمرکز دارد ، SEM از طریق پرداخت برای نمایش آگهیها در نتایج جستجو به سرعت ترافیک و بازدید را افزایش میدهد . این دو روش به دور از اینکه یکی دیگر را جایگزین کنند ، معمولاً به صورت ترکیبی استفاده میشوند تا یک استراتژی بازاریابی کامل تر فراهم شود که هم شامل ابزارهای سئو برای بهبود رتبه طبیعی ، و هم SEM برای تبلیغات پرداختی بر روی موتورهای جستجو باشد .
۱۷- بهینه سازی موتور جستجو Search Engine Optimization (SEO)
Search Engine Optimization (SEO) یا بهینهسازی موتورهای جستجو ، مجموعهای از روشها ، تکنیکها و استراتژیهایی است که به منظور بهبود رتبهبندی و موقعیت یک وبسایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجو مانند گوگل ، بینگ ، یاهو و … استفاده میشود .
هدف اصلی SEO این است که وبسایتها را به گونهای بهینه کند که موتورهای جستجو محتوا و صفحات آنها را به خوبی شناسایی کنند و در نتایج جستجوی خود نمایش دهند . این بهبودها معمولا شامل بهینهسازی محتوا ، ساختار وبسایت ، کلمات کلیدی ، بالا بردن سرعت بارگذاری صفحات وب ، بهبود تجربه کاربری و سایر عوامل مرتبط میشود .
روشهای SEO به دو دسته On-Page SEO و Off-Page SEO تقسیم میشوند :
– On-Page SEO : این شامل بهینهسازی محتوا و عوامل مرتبط با خود صفحه وب میشود . این شامل استفاده از کلمات کلیدی مناسب در عنوانها ، متا تگها ، محتوا ، URL ، بهینهسازی تصاویر ، ایجاد ساختار منطقی و روان برای صفحات وب و سایر عناصر مربوط به صفحه است .
– Off-Page SEO : این بیشتر به بهبود اعتبار و ارتباطات بیرونی وبسایت اشاره دارد . این شامل ایجاد لینکهای برگشتی (Backlinks) کیفی و معتبر ، حضور در شبکههای اجتماعی ، استفاده از محتوای قابل اشتراک و مفید برای دیگر وبسایتها و سایر استراتژیهایی مانند PR (روابط عمومی) و مشارکت در فعالیتهای آفلاین است .
سئو یک فرآیند پیچیده و مستمر است که نیازمند تلاش ، زمان و فهم دقیق از الگوریتمهای موتورهای جستجو و تغییرات در رفتار کاربران است . همچنین ، برای هر موضوع یا وبسایت خاص ، استراتژیهای مخصوص به خود را ممکن است نیاز داشته باشد .
۱۸- برچسب عنوان Title Tag
تگ عنوان یا «Title Tag» یکی از مؤلفههای مهم سئو یک صفحه وب است . این تگ در قسمت کد HTML صفحات وب قرار دارد و عنوان مربوط به آن صفحه را تعیین میکند . عنوانی که در این تگ قرار میگیرد ، به عنوان نمایان در نتایج موتورهای جستجو (SERP) نمایش داده میشود .
۱۹- پنهان کاری Cloaking
Cloaking درSEO به روشی اشاره دارد که محتوای نمایش داده شده به موتورهای جستجو متفاوت از آنچه که به کاربران نمایش داده میشود . این روش معمولا برای تقویت رتبه وبسایت در نتایج جستجو و یا جلب ترافیک بیشتر به کار میرود.
برای مثال ، یک سایت ممکن است به موتورهای جستجو محتوایی را نمایش دهد که شامل کلمات کلیدی بسیاری باشد ، در حالی که به کاربران محتوایی با ساختار و محتوای متفاوت ارائه کند که ممکن است مطابقت یا تطابق کافی با آنچه به موتورهای جستجو نشان داده شده ، نداشته باشد.
Cloaking به عنوان یک تکنیک مغایر با دستورات و مقررات موتورهای جستجو مانند Google در نظر گرفته میشود . گوگل و سایر موتورهای جستجو بر اصول نمایان کردن محتوای دقیقاً همان محتوا که به کاربران نمایش داده میشود ، تأکید میکنند. بنابراین ، استفاده از cloaking ممکن است موجب جریمه شدن وبسایت توسط موتورهای جستجو شود و به کاهش رتبه آن در نتایج جستجویی که معمولا از طریق آن ترافیک دریافت میکند ، منجر شود.
توصیه شده است که محتوای نمایش داده شده به کاربران و موتورهای جستجو همیشه یکسان باشد . برای اینکه از هرگونه مشکلاتی مانند جریمه شدن در نتایج جستجویی جلوگیری شود و اعتماد بیشتری به وبسایت خلق شود .
۲۰- پیوند عمیق Deep Link
«Deep Link» به لینکهایی اطلاق میشود که به طور مستقیم به صفحات و قسمتهای داخلی یک وبسایت لینک میشوند ، نه به صفحه اصلی یا صفحه اصلی وبسایت . این لینکها عموما به بخشهای خاص ، محصولات ، خدمات ، مقالات ، یا صفحات داخلی دیگر وبسایت ارجاع میدهند .
در SEO ، استفاده از deep link building (ساخت لینک عمیق) به کاربران کمک میکند تا به صورت مستقیم به محتوای مورد نیازشان در وبسایت دسترسی پیدا کنند . این کار میتواند مزایای زیر را داشته باشد :
– افزایش سئو : لینکدهی عمیق میتواند به بهبود رتبهبندی وبسایت کمک کند . زیرا موتورهای جستجو از ارتباطهای داخلی و بهبود دسترسی به محتواهای مرتبط خوشحال میشوند .
– تجربه کاربری بهتر : کاربران با ورود مستقیم به صفحات مورد نظر خود بدون نیاز به گشت و گذار در وبسایت ، تجربه بهتری دارند .
– ارتقاء محتوا : ارجاع به صفحات عمیق میتواند به پرهیز از تکرار محتوا و ارتقای ساختار وبسایت کمک کند .
بنابراین ، ساخت لینکهای عمیق معمولا به عنوان یک استراتژی سئو مورد استفاده قرار میگیرد تا بهبود در رتبهبندی وبسایت و بهبود تجربه کاربری منجر شود .
۲۱- پیوندهای دایرکتوری Directory links
کسانی که در کار سئو فعالیت دارند یقینا نام پیوندهای دایرکتوری را که از واژه نامه های تخصصی سئو است را زیاد شنیده اند . «Directory links» یا «لینکهای دایرکتوری» ، ارجاع به لینکهایی است که از دایرکتوریهای وب به وبسایت شما ارائه میشوند .
در گذشته ، دایرکتوریهای وب برای افزایش بکلینک و بهبود رتبهبندی وبسایت در موتورهای جستجو مورد استفاده قرار میگرفتند . اما با تغییرات الگوریتمهای موتورهای جستجوی اصلی مانند Google ، ارزش این نوع لینکها کاهش یافته است .
به عنوان مثال ، لینکهایی که از دایرکتوریهای عمومی ، دایرکتوریهای پر از لینک وبسایتهای نامرتبط یا دایرکتوریهایی که برای مقصود بهبود رتبهبندی ارائه میشوند ، ممکن است به جای کمک به رتبهبندی ، به ضرر آن عمل کنند . در حقیقت ، لینکهایی که از دایرکتوریهای نامرتبط یا بدون ارزش به وبسایت ارجاع میدهند ، ممکن است منجر به کاهش قابلیت اعتماد وبسایت شوند .
بهبود سئو و رتبهبندی وبسایت در حال حاضر نیازمند استفاده از روشهایی است که ارزش واقعی برای کاربران دارند . از جمله ایجاد محتوای با کیفیت ، بهینهسازی فنی و ساختاری ، جذب بکلینکهای از وبسایتهای مرتبط و ارائه تجربه کاربری بهتر .
۲۲- پرسش های اطلاعاتی Informational queries
در سئو ، «Informational Queries» به نوعی از جستجوهای کاربران در موتورهای جستجو اشاره دارد که هدف اصلی آنها یافتن اطلاعات یا دانستن چیزی خاص است . این نوع جستجوها عموما برای به دست آوردن اطلاعات ، دانش ، یادگیری در مورد یک موضوع خاص و یا حل یک مسئله انجام میشوند .
مثالهایی از جستجوهای اطلاعاتی عبارتند از :
– چطور میتوانم بهترین روش برای بهبود سئو سایت خود را پیدا کنم؟
– توضیحات دقیق درباره الگوریتم جدید گوگل .
– مراحل ساخت وبسایت .
این نوع جستجوها معمولا با ارائه صفحاتی متمرکز بر اطلاعات و محتوای مفید و ارزشمند که بهبود سئو شما را تقویت میکند ، همراه است . با ارائه محتوای مفید ، مرتبط و کاربردی که به سئو مناسبی پایبند باشد ، میتوانید بهترین پاسخ را به جستجوهای اطلاعاتی کاربران ارائه دهید و بهبود قابل توجهی در ترافیک و دیده شدن وبسایت خود داشته باشید .
۲۳- پیوند داخلی Internal Link
کسانی که در زمینه بهینه سازی فعالیت می کنند حتما با پیوند داخلی به عنوان یکی از واژه نامه های تخصصی سئو آشنایی دارند . «پیوند داخلی» یا «Internal Link» ، ارتباطات و لینکهایی هستند که از یک صفحه وب به صفحات دیگر درون همان وبسایت اشاره دارند .
این لینکها توسط منابع داخلی یک وبسایت ایجاد میشوند و به کاربران کمک میکنند تا بین صفحات مختلف یک وبسایت حرکت کنند . استفاده از پیوندهای داخلی میتواند به بهبود سئو و تجربه کاربری کمک کند . برخی از مزایای استفاده از پیوندهای داخلی عبارتند از :
– ارتقای ناوبری و تجربه کاربری : کمک به کاربران برای پیدا کردن اطلاعات بیشتر و مرتبط درون وبسایت .
– تقویت ارزش صفحات : با لینک دادن به صفحات دیگر ، میتوانید ارزش و اعتبار صفحات را افزایش دهید .
– کمک به موتورهای جستجو : از طریق لینک دادن به صفحات دیگر ، موتورهای جستجو میتوانند ساختار و ارتباطات مختلف در وبسایت شما را بهتر درک کنند .
مراقب باشید که استفاده مناسب از پیوندهای داخلی ، منطقی و مرتبط با محتوای هدف باشد و از کلمات کلیدی مناسب برای لینکهای خود استفاده کنید . این کار به بهبود نمایش صفحات وبسایت شما در نتایج جستجو و تجربه کاربری بهتر کمک میکند .
۲۴- پانل دانش Knowledge Panel
Knowledge Panel یک بخش نمایشی ویژه در صفحه نتایج جستجوی گوگل است که اطلاعات تحتاجری یک موجود ، شرکت ، مکان یا مفهوم خاص را به صورت خلاصه و منظم نمایش میدهد . این نمایش اطلاعات از منابع مختلفی مثل دانشنامههای آنلاین ، دیتابیسها ، وبسایتهای اعتباری و سایر منابع عمومی مشابه ایجاد میشود .
در سئو ، بهبود و بهینهسازی محتوا و اطلاعات در سایت خود میتواند به نمایش درKnowledge Panel کمک کند . برخی اقدامات از جمله استفاده از دادههای ساختاری و میکرودادهها ، اطمینان از دقت و کیفیت اطلاعات ، توسعه دادن محتوای مفید و اعتباری و افزایش حضور در منابع معتبر و مورد اعتماد میتواند منجر به نمایش بهتر در Knowledge Panel گوگل شود .
این نمایشگر اطلاعات به کاربران کمک میکند تا به سرعت اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورند و بهترین منابع برای آن اطلاعات را مشاهده کنند .
۲۵- پیوند Link
در زمینه بهینه سازی سایت ، پیوند یکی از واژه نامه های تخصصی سئو و بسیار پرکاربرد است . «لینک» به هر پیوند یا ارتباطی از یک صفحه وب به صفحه دیگر اشاره دارد . این لینکها به عنوان جادهها یا پلهایی عمل میکنند که کاربران و موتورهای جستجو از یک صفحه به صفحه دیگر هدایت میشوند . لینکها به دو صورت مهم در سئو مورد توجه قرار میگیرند :
– لینکهای خارجی یا بر روی سایتهای دیگر : این لینکها به وبسایت شما ارتباط میدهند و به عنوان «بک لینک» (Backlink) شناخته میشوند . بک لینکها توسط موتورهای جستجو به عنوان یک نشانه از اعتبار و اهمیت سایت شما مورد بررسی قرار میگیرند . اگر سایتهای معتبر و مرتبط به سایت شما لینک دهند ، این میتواند به بهبود رتبهبندی و محبوبیت سایت شما در نتایج جستجو کمک کند .
– لینکهای داخلی درون وبسایت : این لینکها از یک صفحه به صفحه دیگر داخل وبسایت شما اشاره میکنند . آنها به کاربران و موتورهای جستجو کمک میکنند تا ساختار و ارتباط بین محتواهای مختلف سایت را درک کنند و بهبود تجربه کاربری و نحوه فهمیدن محتوا را فراهم میکنند .
توجه به کیفیت و محتوای مرتبط لینکها و همچنین تعداد و اهمیت آنها در داخل و بیرون سایت میتواند به بهبود سئو و رتبهبندی وبسایت کمک کند .
۲۶- پیوند نمایه Link Profile
«پروفایل لینک» یا به انگلیسی «Link Profile» ، مجموعهای از تمام لینکهایی است که به یک وبسایت یا صفحه وابسته است . این پروفایل شامل همه لینکهای ورودی (بک لینکها) ، لینکهای خروجی و دیگر ارتباطات لینکی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با یک سایت یا صفحه در وبگونه است .
پروفایل لینک میتواند به عنوان یک تصویر کلی از سلامت و عملکرد سئو یک وبسایت در موتورهای جستجو در نظر گرفته شود . اهمیت پروفایل لینک از جهات مختلفی است که شامل موارد زیر میشود :
– کیفیت لینکها : ارزش و کیفیت لینکهای ورودی به یک سایت اهمیت دارد . لینکهایی که از سایتهای با اعتبار ، محتوای مرتبط و معتبر به سایت ارجاع میدهند ، میتوانند به بهبود رتبهبندی وبسایت کمک کنند .
– تنوع لینکها : یک پروفایل لینک متنوع ، شامل لینکهای متنوعی مانند بک لینکهای متنی ، تصویری ، نوشتاری و از منابع مختلف ، نشاندهنده یک ساختار لینکیابی سالم و متنوع است .
– تعداد و مقدار لینکها : تعداد بالای لینکها به تنهایی نشاندهنده کیفیت نیست . اما اینکه چگونه این لینکها با هم تعامل دارند و چه ارتباطی با محتوا و موضوعات سایت دارند ، مهم است .
بررسی و مدیریت پروفایل لینک به کمک ابزارهای سئو و تحلیل وبسایتها میتواند به بهبود عملکرد و رتبهبندی وبسایت در موتورهای جستجو کمک کند .
۲۷- پایداری پیوند Link Stability
در آموزش و یادگیری واژه نامه های تخصصی سئو به معنا و اهمیت پایداری لینک توجه می شود . مفهوم پایداری لینک یا به انگلیسی «Link Stability» ، به معنای ثبات و استحکام لینکها در طول زمان است . در حوزه سئو ، پایداری لینک به میزان ثبات و استمرار پیوندهایی که به یک وبسایت یا صفحه داده شده، اشاره دارد .
این مفهوم به تأکید بر این نکته میپردازد که یکی از عوامل مهم در سئو ، نه تنها تعداد لینکهای ورودی است بلکه ثبات و استحکام این لینکها در طول زمان نیز حائز اهمیت است . به عبارت دیگر ، اگر یک وبسایت بتواند پیوندهای ورودی خود را در طولانی مدت حفظ کند و از دست ندهد ، این میتواند به عنوان یک سیگنال مثبت برای موتورهای جستجو در مورد اعتبار و استحکام وبسایت تلقی شود .
در دنیای واقعی ، پایداری لینک ممکن است به دست آوردن لینکهای با ارزش و ارتباط دائمی با منابع معتبر و مرتبط ، جلوگیری از دست دادن لینکها و ایجاد محتوایی است که ارزش برای دیگران دارد و بنابراین به طور طبیعی و پایدار لینکها برای وبسایت شما جذب میشوند ، مرتبط است .
۲۸- پرس و جوهای محلی Local queries
«Local Queries» یا «جستجوهای محلی» یکی از واژه نامه های تخصصی سئو است که به هر نوع جستجویی اشاره دارد که کاربر به دنبال خدمات ، کسب و کارها ، مکانهای محلی و اطلاعات مربوط به منطقه خود میباشد . این جستجوها ممکن است شامل عباراتی مانند «رستورانهای نزدیک من» ، «کافههای در نزدیکی» ، «گوگل مپس برای یک آدرس» و موارد مشابه باشد .
این نوع جستجوها توسط موتورهای جستجو به منظور نمایش نتایج محلی و مرتبط با موقعیت فعلی یا منطقه مورد نظر کاربر در نتایج جستجوی محلی نمایش داده میشود . این نوع جستجو معمولاً مربوط به خدمات ، کسب و کارها ، رستورانها ، فروشگاهها و مکانهایی است که در نزدیکی فرد جستجوکننده واقع شدهاند .
جستجوهای محلی به کسبوکارها کمک میکند تا در نتایج جستجو برای کاربران محلی بیشتر دیده شوند . برای بهبود دیده شدن در نتایج جستجوی محلی ، بهینهسازی محتوا و اطلاعات محلی در وبسایت ، ثبت در دایرکتوریهای محلی ، درج اطلاعات در Google My Business و جلب نظرات و امتیازات مشتریان میتواند کمک کننده باشد .
۲۹- پیوند طبیعی Natural Link
از لغات و واژه نامه های تخصصی سئو که پرکاربرد است لینک یا پیوند طبیعی می باشد . لینکهای طبیعی یا نچرال لینک Natural Links به لینکهایی اشاره دارند که به صورت غیر مستقیم و بدون دخالت مستقیم صاحب وبسایت به آنجا ایجاد میشوند . این لینکها به صورت خودکار و به دلیل ارزش و کیفیت محتوا یا خدمات و محصولات ارائه شده توسط وبسایت ، توسط دیگر وبسایتها و وبلاگها ایجاد میشوند .
این نوع لینکها به دلیل اینکه به طور طبیعی و بدون هیچ گونه تبلیغ یا تحریک ایجاد میشوند ، ارزش بالایی برای سئو دارند . زیرا نشان دهنده این است که دیگران به طور خودجوش و به دلیل ارزش محتوا یا ارتباط آن با موضوعات خود ، به وبسایت مربوطه لینک میدهند . می توان ادعا کرد که ایجاد بک لینک های خوب با این شیوه ، بهترین نوع لینک سازی محسوب می شود .
گوگل و سایر موتورهای جستجو برای ارزیابی کیفیت یک وبسایت ، به لینکهای طبیعی و ارائه شده به صورت غیرمستقیم توجه ویژهای دارند . به طور کلی ، این نوع لینکها نشان دهنده اعتبار و ارزش محتوایی وبسایت در نظر سئوی موتورهای جستجو هستند .
۳۰- پرس و جوهای ناوبری Navigational queries
کوئریهای ناوبری (Navigational Queries) از واژه نامه های تخصصی سئو است که به دستهای از جستوجوهایی اشاره دارند که کاربران وقتی به دنبال وبسایت یا منبع خاصی هستند ، از طریق موتورهای جستجو اقدام به جستجو میکنند . این نوع کوئریها به طور معمول شامل نام یک برند ، وبسایت ، سرویس و یا منبع خاص هستند .
این نوع جستجوها نشان دهنده آگاهی کاربر از وجود یک وبسایت یا منبع خاص است . به عبارتی قصد دسترسی مستقیم به آن را دارند ، نه به دنبال اطلاعات عمومی یا پاسخ به یک سوال خاص هستند .
برای مثال ، وقتی یک کاربر به دنبال «فیسبوک»، «توییتر»، «آمازون» و یا حتی «OpenAI» جستجو میکند ، او در واقع یک کوئری ناوبری انجام داده است . لذا قصدش دسترسی مستقیم به سایت یا منبع مشخصی می باشد .
این نوع کوئریهای ناوبری برای سایتهایی که برند خود را برجسته کردهاند و یا در موضوعات خاصی معتبر هستند ، مهم است . این سایتها ممکن است از این کوئریها بهره برده و با بهبود سئو بر روی کلمات کلیدی مرتبط با برند خود ، دیده شدن و دسترسی آسانتری را برای کاربران فراهم کنند .
۳۱- پاندا Panda
Panda یکی از الگوریتمهای موتور جستجوی گوگل است که به بهبود کیفیت محتواهای وبسایتها و کاهش رتبهبندی سایتهایی که محتوای کم ارزش و کپی یا بازتولید شده دارند ، متمرکز است . این الگوریتم به نام پاندا (Panda) نامگذاری شد و ابتدا در سال ۲۰۱۱ معرفی شد .
اصلیترین هدف پاندا ، بهبود کیفیت نتایج جستجو و ارتقای محتواهای مفید و ارزشمند است . الگوریتم پاندا از معیارهای مختلفی برای ارزیابی کیفیت محتوا استفاده میکند ، از جمله :
– محتوای ارزشمند : ارزش و کیفیت محتوا ، ارائه اطلاعات مفید ، جذابیت برای کاربران و ارائه محتوایی اصیل و متنوع .
– کپی یا محتوای تکراری : شناسایی و کاهش محتوایی که به طور کلی تکراری است و ارزش افزودهای برای کاربران ندارد .
– تجربه کاربری : پاندا نیز به بهبود تجربه کاربری و عملکرد وبسایت اهمیت میدهد . عناصری مانند سرعت بارگذاری ، طراحی مناسب ، و بهینهسازی برای دستگاههای مختلف ، از جمله عوامل مورد بررسی قرار میگیرند .
۳۲- پنالتی Penalty
میان واژه نامه های تخصصی سئو ، اصطلاح پنالتی کاربرد زیادی دارد . Penalty به معنای تنبیه یا مجازات است که توسط موتورهای جستجو نظیر گوگل به وبسایتها یا صفحات وب اعمال میشود . این مجازاتها معمولا به دلیل تخلفات سئویی ، استفاده از تکنیکهای غیرقانونی یا نقض قوانین گوگل برای بهبود رتبهبندی یا جلب ترافیک ناعادلانه صورت میگیرد .
نوع اصلی تنبیههای سئویی شامل ۲ دسته میشود :
– Manual Penalty (تنبیه دستی) : در این حالت ، تیم ارزیابی گوگل ، پس از بررسیهای دستی ، تخلفاتی را در سایت شناسایی میکند و تصمیم به اعمال مجازات میگیرد . این مجازات میتواند به تعلیق یا حذف رتبهبندی صفحه در نتایج جستجو ، کاهش ترافیک و یا حتی حذف کامل از نتایج گوگل منجر شود .
– Algorithmic Penalty (تنبیه الگوریتمی) : موتورهای جستجو مانند گوگل الگوریتمهایی دارند که به طور خودکار و بر اساس معیارهای خاص تصمیم به تنبیه وبسایتها میگیرند . مثلا الگوریتمهایی مانند Panda و Penguin از این دسته اند که به ترتیب بر روی کیفیت محتوا و بکلینکها تأثیر میگذارند و میتوانند موجب کاهش رتبهبندی یا نمایش نشدن صفحات در نتایج جستجو شوند .
برای رفع تنبیههای سئویی ، معمولا نیاز به بررسی دقیق و شناسایی منابع تنبیه و بعد از برطرف کردن تخلفات و بهبود وبسایت یا صفحه وب است . این کار ممکن است نیاز به حذف بکلینکهای نامناسب ، بهبود محتوا ، بهینهسازی فنی و اجرای تغییرات دقیق در ساختار سایت داشته باشد .
با اجرای الگوریتم پاندا ، وبسایتهایی که محتوای کیفیت پایین ، تکراری یا کپی داشته باشند ممکن است از رتبهبندی در نتایج جستجو کاسته شوند . برای اینکه از تاثیرات منفی پاندا جلوگیری کنید ، محتوای ارزشمند ، منحصر به فرد و متنوع ارائه دهید و به تجربه کاربری بهتری توجه کنید .
۳۳- پروتکل Protocol
از اصطلاحات و واژه نامه های تخصصی سئو ، «پروتکل» است که به شیوه ارتباطی و انتقال اطلاعات در وب اشاره دارد . در اینجا ، معمولا به HTTPS و HTTP اشاره میشود که دو پروتکل اصلی برای ارتباط و انتقال دادهها در اینترنت هستند :
الف : HTTP (Hypertext Transfer Protocol) : این پروتکل برای انتقال اطلاعات و اطلاعات صفحات وب بین کامپیوترها و سرورها استفاده میشود . اطلاعات از طریق HTTP برای وبسایتها ارسال و دریافت میشوند . اما این پروتکل به خوبی امنیت ارائه نمیدهد .
ب : HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) : این پروتکل نسخه امنتر و رمزگذاریشده HTTP است که برای انتقال اطلاعات به صورت امن و رمزگذاری شده بین کاربر و سرور استفاده میشود . HTTPS با استفاده از یک پروتکل امنیتیSSL/TLS (Secure Socket Layer/Transport Layer Security) ارتباط را رمزگذاری میکند و اطمینان میدهد که اطلاعات بین کاربر و وبسایت ارسال شده به صورت امن باشند .
در ارتباط با سئو ، استفاده از HTTPS به معنای اهمیت بالای امنیت و حفاظت از اطلاعات کاربران است . گوگل و سایر موتورهای جستجو اغلب وبسایتهایی که از HTTPS استفاده میکنند را به عنوان وبسایتهای امن تر و با اعتماد تر در نظر میگیرند و ممکن است در رتبهبندی نتایج جستجو از آنها حمایت کنند . از این رو ، استفاده از پروتکل HTTPS بهبود امنیت ، اعتماد و سئو وبسایت را ترویج میکند .
۳۴- پرس و جو Query
در زبان سئو ، «query» به معنای درخواست یا کوئری است که توسط کاربران در موتورهای جستجو انجام میشود تا اطلاعات یا محتوایی را که نیاز دارند ، پیدا کنند . این درخواستها معمولاً به صورت کلمات کلیدی ، جملات ، یا عباراتی هستند که کاربران وارد میکنند تا به دنبال مطالب ، محصولات، خدمات، یا اطلاعات خاصی بگردند . این کوئریها برای موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارند زیرا موتورها باید بتوانند نتایجی که بهترین پاسخ به این درخواستها هستند ، به کاربران نشان دهند .
با بهینهسازی محتوا و سایت بر اساس کلمات کلیدی متداولی که کاربران استفاده میکنند ، وبسایت میتواند بهترین پاسخ را برای این کوئریها ارائه کند و در نتایج جستجو بهتر دیده شود . این به عنوان بخشی از بهینهسازی سئو و استراتژیهای کلیدی در جستجوی سئو مطرح میشود تا وبسایتها برای کوئریهای مختلف ، نتایج بهتری داشته باشند .
۳۵- پیوندهای متقابل Reciprocal Links
پیوندهای متقابل یا Reciprocal Links ، وابستگی دو طرفه بین دو وبسایت است که هر دو به یکدیگر لینک دادهاند . به عبارت دیگر ، وقتی که وبسایت A به وبسایت B لینک میدهد و در عوض وبسایت B هم به وبسایت A لینک میدهد . این ارتباط را Reciprocal Links یا پیوندهای متقابل مینامند .
قبلا ، این نوع از پیوند به عنوان یک روش برای افزایش رتبهبندی در موتورهای جستجو مورد استفاده قرار میگرفت . اما با گذشت زمان و تحولات الگوریتمهای موتورهای جستجو ، ارزش این نوع پیوندها کاهش یافته است .
موتورهای جستجو اکنون بیشتر به کیفیت و ارزش واقعی پیوندها و ارتباط آنها با محتوا و موضوعات وبسایتها توجه میکنند . اگر ارتباط متقابل بین دو وبسایت بر اساس محتوا و ارزش واقعی برقرار شود ، ممکن است به عنوان یک عامل کمکی در بهبود رتبهبندی محسوب شود .
اما اگر این ارتباطات به صورت مصنوعی و بدون ارتباط با محتوا وجود داشته باشند ، ممکن است توسط موتورهای جستجو شناسایی شده و تاثیر چشمگیری در بهبود رتبهبندی نداشته باشند . حتی ممکن است به آنها نگاهی منفی داشته باشند .
در کل ، استراتژی پیوندهای متقابل به تنهایی به عنوان یک روش موثر برای بهبود رتبهبندی در سئو دیگر به اندازهای موثر نیست . بهتر است به جای آن بر روی ایجاد محتوای با کیفیت و جذاب ، ایجاد روابط ارزشمند با دیگر وبسایتها تمرکز کرد .
۳۶- پیوندهای سایت Sitelinks
Sitelinks یا لینکهای سایت ، لینکهایی هستند که در نتایج جستجوی گوگل زیر یک صفحه وب اصلی نمایش داده میشوند . اینها به کاربران امکان میدهند به صورت مستقیم به بخشهای مختلف و مهم وبسایت دسترسی پیدا کنند . این لینکها تحت عنوان زیرنویسهای یک نتیجه جستجوی اصلی نمایش داده میشوند و کمک میکنند کاربران به سرعت به صفحات داخلی و مهم وبسایت بروند .
معمولا گوگل به صورت خودکار تصمیم میگیرد که کدامیک از بخشهای یک وبسایت باید به عنوان sitelinks نمایش داده شوند . اما با رعایت چند استراتژی و بهینهسازی ، میتوانید بر روی نمایش و انتخاب sitelinks موثر تأثیر بگذارید .
Sitelinks میتوانند به کاربران کمک کنند تا به راحتی به بخشهای مختلف و مفید وبسایت دسترسی پیدا کنند . این موجب افزایش کلیکها و بهبود تجربه کاربری میشود . این نیز میتواند بهبود رتبهبندی و ترافیک وبسایت شما را در نتایج جستجوی گوگل داشته باشد .
۳۷- پیوندهای سراسر سایت Sitewide Links
تنوع لغات و واژه نامه های تخصصی سئو نشانه وسعت این حوزه از دانش می باشد . از جمله این اصطلاحات پیوندهای سراسر سایت است . لینکهای sitewide به لینکهایی اطلاق میشود که در سراسر یک وبسایت ، بر روی هر صفحهای یا در تمام بخشهای وبسایت قرار میگیرند . این لینکها به طور معمول در بخشهایی از وبسایت مانند هدر ، فوتر ، یا منوهای سایدبار قرار میگیرند و برای همه صفحات وبسایت به صورت یکنواخت نمایش داده میشوند .
این نوع لینکها میتوانند شامل لینکهایی به صفحات مختلف وبسایت ، منابع داخلی یا حتی لینکهای به بخشهای دیگر سایت باشند . اغلب sitewide links به صورت المانهای تکراری در قالبهایی مانند منوی اصلی ، لینکهای اجتماعی ، لینکهای مهم در فوتر یا دیگر بخشهای استاندارد وبسایت قرار میگیرند .
استفاده از sitewide links ممکن است برای کاربران کمک کننده باشد تا به صورت سریع و آسان به بخشهای مهم وبسایت دسترسی پیدا کنند . اما در مواقعی ، اگر این لینکها به صورت بیش از حد استفاده شوند و به صفحات کمتر مهم یا صفحات داخلی کمک کننده نباشند ، ممکن است به عنوان لینکهای زائد شناخته شده و تأثیرات منفی در سئو وبسایت داشته باشند . به همین دلیل ، استفاده متعادل از sitewide links و تأثیر آنها بر جریان کاربری و ساختار وبسایت بسیار مهم است .
۳۸- پرس و جوهای معاملاتی Transactional queries
در سئو ، کوئریهای Transactional به نوعی از عبارات جستجویی اشاره دارد که نشان دهنده قصد کاربر برای انجام یک معامله یا فعالیت تجاری میباشد . این نوع کوئریها معمولاً شامل واژههایی مثل «خرید» ، «قیمت» ، «خرید آنلاین» ، «فروشگاه» ، «مقایسه» ، «ارزانترین» و غیره می باشند .
به طور کلی ، کوئریهای Transactional بیشتر در تلاشند تا به محصولات ، خدمات ، فروشگاهها ، یا صفحاتی که امکان خرید یا انجام معامله را فراهم میکنند ، دسترسی پیدا کنند . این کوئریها اغلب با مقایسه محصولات ، جستجوی بهترین قیمت ، یافتن فروشگاههای آنلاین ، یا پیدا کردن اطلاعات خرید مرتبط هستند .
برای بهبود سئو بر روی کوئریهای Transactional ، ارائه محتوایی که به درک نیازهای خریداران و فعالیتهای تجاری آنها کمک کند ، بسیار مفید است . این ممکن است شامل مقالات مرتبط با مقایسه محصولات ، نقدها ، راهنمای خرید ، صفحات محصولات با اطلاعات دقیق ، و یا صفحاتی که امکان خرید آنلاین را فراهم کرده باشند ، باشد .
به طور کلی ، ارائه محتوای مرتبط و قابل اعتماد برای کاربرانی که در حال جستجو برای خرید یا انجام معامله هستند ، میتواند به بهبود رتبهبندی صفحات شما در نتایج جستجو کمک کند .
۳۹- پوشه های یو آر ال URL folders
پوشه های یو آر ال از واژه نامه های تخصصی سئو و پرکاربرد می باشد . در سئو ، «فولدرهای URL» به بخشهای مختلف یک URL اشاره دارد که با استفاده از خطوط کج (/) از یکدیگر جدا شده و ساختار سلسله مراتبی یک آدرس وب را تشکیل میدهند .
بهعنوان مثال ، در آدرس زیر ، بخشهای مختلف آن از طریق فولدرهای URL تشکیل شدهاند :
https://poolyabi.ir/blog/seo/what-is-seo
در این مثال :
/blog/ و /seo/ به ترتیب فولدرهایی هستند که در URL وجود دارند و بخشی از ساختار URL را تشکیل میدهند .
what-is-seo به عنوان بخش آخر ، معمولاً به عنوان نام فایل یا محتوای خاص درون آخرین فولدر (بدون نیاز به ظاهر فیزیکی فولدر واقعی در سرور) شناخته میشود .
فولدرهای URL میتوانند به بهبود سازماندهی و ساختاردهی محتوای وب سایت کمک کنند . اما نباید بیش از حد پیچیده شوند یا از تعداد زیادی فولدر برای ساختاردهی استفاده شود . استفاده از ساختار سلسله مراتبی منطقی و مرتبط با محتواهای داخلی سایت میتواند به موتورهای جستجو و کاربران کمک کند تا به راحتی به محتوای مورد نظر دسترسی پیدا کنند .
۴۰- پارامتر یو آر ال URL Parameter
پارامترهای URL ، بخشی از یک URL هستند که اطلاعات اضافی را درباره صفحه یا منبع وب که کاربران را به آنجا هدایت میکند ، ارائه میدهند . این پارامترها معمولا با علامت سوال (?) آغاز شده و شامل اطلاعات مانند فیلترها ، ترتیببندی ، تنظیمات نمایش و دیگر مشخصههایی که به صفحه مرتبط مرتبط میشوند ، هستند .
به عنوان مثال :
https://poolyabi.ir/products?category=shoes&color=blue
در این URL T ?category=shoes&color=blue بخشی از URL است که اطلاعات اضافی راجع به محصولات (products) را مشخص میکند . category=shoes مشخص میکند که فقط کالاهای دسته بندی شده به عنوان کفش نمایش داده شوند و color=blue تعیین میکند که کفشهای رنگ آبی باید نمایش داده شوند .
در سئو ، پارامترهای URL ممکن است بر روی رتبهبندی و دسترسی به محتوا تأثیرگذار باشند . پارامترهای URL میتوانند موجب ایجاد مشکلاتی مانند تکرار محتوا یا صفحات ، ایجاد صفحات با محتوای مشابه اما با URL مختلف شوند . این موارد میتوانند موجب افزایش تعداد صفحات زیر ایندکس شده در موتورهای جستجو شوند و موجب تشتت رتبهبندی و کاهش ارزش صفحات شوند .
برای مدیریت بهینه پارامترهای URL ، استفاده از تکنیکهایی مانند canonical tags ، پارامترهای URL پسوند غیرضروری را از محتوای داپلیکیت جلوگیری میکند . همچنین ، استفاده از Google Search Console یا ابزارهای دیگر برای کنترل پارامترهای URL و تنظیمات پارامتر میتواند به بهبود سئو و بهبود عملکرد صفحات کمک کند .
سخن پایانی واژه نامه های تخصصی سئو
در این مقاله سایت پول یابی ۴۰ اصطلاح و لغت پرکاربرد سئو که با حروف «ب» و «پ» شروع می شوند به اختصار توضیح داده شد . آموزش و فراگیری اصطلاحات مرتبط با سئو برای افرادی که در زمینه بازاریابی دیجیتال و کسب و کار اینترنتی فعالیت می کنند و قصد پیشرفت دارند ، ضروری است .
یادگیری و درک صحیح این اصطلاحات کمک میکند تا مفاهیم و تکنیکهای سئو را بهتر و دقیق تر بفهمند . زمانی می توانند در پروژههای سئو به طور موثرتری مشارکت کنند و یا با متخصصان این حوزه ارتباط برقرار کنید که با مفاهیم آن به خوبی آشنا باشند .
واژه های سئو در واقع مفاهیم کلیدی و مهم این حوزه را به طور دقیق بیان میکنند . علاقمندان می توانند با یادگیری این اصطلاحات ، درک درست و عمیقتری از شیوه عملکرد موتورهای جستجو ، بهینهسازی محتوا و استراتژیهای سئو پیدا کنند .
نکته پایانی واژه نامه های تخصصی سئو اینکه با یادگیری اصطلاحات بهینه سازی وب سایت ، صاحبان کسب و کارهای آنلاین می توانند در پروژههای بهینهسازی سایت خود مشارکت فعالتری داشته باشند . در حقیقت این درک به آنها امکان میدهد تا درک بهتری از اهداف و مراحل کار و مسیر پیشرفت شان برای افزایش کسب درآمد اینترنتی داشته باشند .