۴٫۳
(۶)

از ابتدای شروع کسب درآمد اینترنتی و حتی راه اندازی اینترنت در ایران ، بحث درباره شیوه درآمدزایی از اینترنت داغ بود . در آن زمان راههای کسب درآمد از اینترنت محدود بوده و بیشتر حول نمایش بنر ، پاپ اپ ، تبلیغات لینکی و سایت های کلیکی مطرح بود . از همان دوران انتخاب بهترین سایت های تبلیغات کلیکی ایرانی یک چالش بزرگ بین کاربران بود .

البته این چالش انتخاب سایت های کلیکی پولساز هنوز هم وجود دارد . اگرچه شیوه های کسب درآمد اینترنتی امروزه بسیار متنوع و گسترده شده ولی باز هم تبلیغات کلیکی در طرح های به روز شده اش طرفداران خاص خود را دارد . می توان ادعا کرد که کسب درآمد اینترنتی کلیکی ، ساده ترین و در دسترس ترین منبع پولسازی برای کاربران محسوب می شود .

به دلیل درخواست مخاطبان و کاربران سایت پول یابی ، در این مقاله قصد دارم تا ۱۲ تا از بهترین سایت های تبلیغات کلیکی ایرانی را معرفی کنم . امیدوارم این مقاله بتواند به علاقمندان به کسب درآمد اینترنتی از طریق کلیک کمک کند .

تبلیغات کلیکی چیست؟

می توان گفت که معجزه تبلیغات کلیکی یا PPC این است که با هر کلیک می‌توانید درآمد اینترنتی خود را افزایش داد و به پول رسید . برای همین در اینترنت ، کلیک ساده‌ترین کاری است که هر کاربر انجام می‌دهد . اما موضوع مهم این است که به دلیل سادگی کسب درآمد ، رقابت واقعی بین کسب‌وکارها بر سر همین کلیک‌ها شکل می‌گیرد .

توجه کنید که هر کلیک می‌تواند مخاطب جدیدی را با برند و کسب و کاری آشنا کند . صاحبان کسب و کارهای اینترنتی از این طریق می توانند محصولات و خدمات خودشان را به علاقه‌مندان و افراد جدیدی بفروشند . قسمت جالبش این است که فقط به اندازه همان یک کلیک هزینه پرداخت می کنند .

خلاصه اینکه ، تبلیغات کلیکی PPC یکی از انواع استراتژی‌ های بازاریابی دیجیتال است که نرخ بازگشت سرمایه جذابی دارد .

تعریف تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی (Pay-per-click) که به آن تبلیغات PPC هم گفته می شود ، شکلی از بازاریابی دیجیتال است که در آن تبلیغ‌دهنده به‌ازای انجام هر کلیک بر روی عبارت یا بنر تبلیغاتی ، مبلغی را پرداخت می‌کند .

رایج ترین نوع تبلیغ کلیکی ، تبلیغات گوگل یا گوگل ادز (Google Ads) است . در این روش تبلیغ‌دهنده برخی از کلمات کلیدی را انتخاب می‌کند و هر وقت که کاربر این کلمات را در گوگل سرچ کند ، تبلیغ تعیین‌شده در بالای صفحه نتایج (SERP) نمایش داده می‌شود . با کلیک کاربر بر روی تبلیغ و وارد شدنش به لندینگ پیج موردنظر ، هزینه کلیک از بودجه کمپین کسر می شود .

تبلیغات کلیکی فقط به صفحه نتایج گوگل محدود نمی‌شود . انواع تبلیغات کلیکی توسط پلتفرم‌های مختلف داخلی و خارجی ارائه می شود .

بررسی تفاوت تبلیغات کلیکی PPC با CPC

PPC و CPC دو اصطلاح در دیجیتال مارکتینگ هستند که معمولا کاربران این دو را با هم اشتباه می گیرند .

تبلیغات کلیکی یا PPC یکی از انواع تبلیغات دیجیتال است که هزینه‌ آن را به‌ازای هر کلیک پرداخت می‌شود . یعنی هزینه و پرداخت به ازای کلیک است . ولی CPC هزینه‌ای است که به ازای هر کلیک از بودجه کمپین فرد سفارش دهنده کسر می‌گردد . به‌عبارتی ساده تر ، PPC روش پرداخت و CPC هزینه تبلیغ است .

تفاوت تبلیغات PPC با CPM

تبلیغات نمایشی یا CPM به شیوه تبلیغات دیجیتالی اشاره دارد که هزینه آن در ازای هر ۱۰۰۰ نمایش محاسبه می‌شود . این شیوه پرداخت بیشتر برای تبلیغات بنری و تبلیغات شبکه‌های اجتماعی کاربرد دارد . مفهوم تبلیغات PPC در بالا به آن اشاره شد .

بهترین سایت های تبلیغات کلیکی ایرانی , بهترین پلتفرم تبلیغات در ایران چیست

انواع تبلیغات کلیکی

قبل از پرداختن به معرفی بهترین سایت های تبلیغات کلیکی ایرانی ، بهتر ایست که با انواع تبلیغات کلیکی رایج آشنا شوید .

یک قانون کلی وجود دارد که هر مدل از تبلیغات دیجیتال که در آن هزینه تبلیغات با توجه به کلیک کاربر محاسبه شود ، زیرمجموعه تبلیغات کلیکی است . با توجه به این موضوع ، سرویس‌دهندگان مختلفی این تبلیغات را براساس زیرساخت‌هایشان به کسب‌وکارها ارائه می‌دهند . با این مقدمه و توضیح ، طبیعی به نظر می رسد که  این تبلیغات انواع مختلفی خواهد داشت .

بنابراین حتی سایت‌های مقایسه قیمت مثل «ترب» و «ایمالز» ، سایت‌های مارکت پِلیس مثل «دیجی کالا» و سایت‌های خرید و فروش کالا مثل «دیوار» نیز هزینه خدمات تبلیغاتی خود را برحسب هر کلیک محاسبه می‌کنند .

با این وجود رایج‌ترین انواع تبلیغات کلیکی به‌صورت متنی و تصویری عبارتند از :

۱- تبلیغات کلیکی موتورهای جستجو

تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو یا تبلیغات جستجو محور ، محبوب‌ترین شکل تبلیغات PPC است . گوگل ادز (Google Ads) نیز به‌عنوان بزرگترین سرویس‌دهنده این تبلیغات در جهان شناخته می‌شود .

زمانی که کاربران ، عبارت خاصی را در گوگل جستجو کنند ، این تبلیغات در نتایج جستجو نمایش داده می‌شوند . تبلیغات موتور جستجو مبتنی‌بر متن است و به‌شکلی طراحی می‌شود که با جستجوی کاربر و نیاز او هماهنگ باشد .

تبلیغات کلیکی موتور جستجو بهترین پیشنهاد برای گرفتن ورودی بر روی کلمات کلیدی پولساز است . به‌عبارتی ، در این روش می‌توانید راه صدساله را یک‌شبه طی کنید و بدون سئو سایت به رتبه بالا و اول برسید .

البته با توجه به محاسبه هزینه به‌صورت دلاری ، باید دانش کافی درباره شیوه استفاده از گوگل ادز را بدانید تا به نتیجه مطلوب برسید . تبلیغات گوگل ادز در صفحه نتایج جستجو با کلمه AD یا Sponsored از نتایج ارگانیک متمایز می‌شود .

۲- تبلیغات کلیکی بنری

یکی از شیوه های قدیمی کسب درآمد اینترنتی استفاده از تبلیغات کلیکی بنری بوده که خیلی رایج است . تبلیغات کلیکی بنری با استفاده از بنر‌های تبلیغاتی که در سایت‌ها ، اپلیکیشن‌ها و سایر پلتفرم‌ها نمایش پیدا می‌کنند ، انجام می‌شود .

این بنرهای کلیکی می‌توانند در فرمت عکس یا گیف باشند . با هر کلیک کاربر روی بنر ، هزینه آن تبلیغ از بودجه کمپین کسر و به نمایش دهنده تبلیغات کلیکی تعلق می گیرد .

تبلیغات بنری باید به‌نحوی باشد که جذابیت بصری و پیام آن توجه کاربر را برای کلیک جلب کند . این تبلیغات اغلب برای افزایش آگاهی از برند ، جذب Lead ، فروش محصولات و خدمات انجام می‌شود .

۳- تبلیغات کلیکی همسان

تبلیغات همسان در سالهای اخیر بیشتر فراگیر شده و بهترین سایت های تبلیغات کلیکی از این نوع تبلیغات بیشتر استفاده می کنند . تبلیغات همسان در وبسایت‌هایی انجام می‌شود که از لحاظ محتوایی ، شباهت زیادی به محتوای تبلیغ‌دهنده دارند .

توجه کنید که این مسئله موجب افزایش یکپارچگی تبلیغ و محتوای سایت ناشر شده و مشارکت بهتر مخاطب را به همراه دارد . تبلیغات کلیکی نیتیو یا همسان با تگ‌هایی مثل «از سراسر وب» ، «پیشنهاد» ، «مطالب پیشنهادی» و «وب‌گردی» مشخص می‌شوند .

۴- تبلیغات کلیکی ریتارگتینگ

معمولا هر کاربری که وارد سایت می‌شود ، خرید خود را تکمیل یا فرم موردنظر را پر نمی‌کند . ولی تبلیغات کلیکی ریتارگتینگ این امکان را می‌دهد که او را دوباره به انجام این کار تشویق کنید .

برای همین ، تبلیغات ریتارگتینگ فقط به کاربرانی نمایش داده می‌شود که قبلا صفحه خاصی از سایت را دیده‌اند ولی اَکشن مورد نظر را انجام نداده‌اند . در این نوع از تبلیغات کلیکی سایت ، می‌توانید یک بنر استاندارد یا همسان را به‌صورت شخصی‌سازی‌شده در سایت‌های دیگر به کاربر نمایش دهید و با پیشنهادی جدید او را تشویق به انجام کار مورد نظر کنید .

این کار با نصب شدن کوکی سایت بر روی مرورگر کاربر انجام می‌شود . به این ترتیب ، کاربر از سایت مبدا به هر سایت دیگری که برود ، قابل‌ردیابی خواهد بود .

تبلیغات کلیکی ریتارگتینگ می‌تواند به‌عنوان مکمل تبلیغات کلیکی گوگل عمل کرده و از هدر رفتن هزینه‌های آن جلوگیری کند . گوگل ادز و پلتفرم‌های تبلیغاتی داخلی این سرویس را به کسب‌وکارها ارائه می‌دهند .

مزایای تبلیغات کلیکی چیست؟

این سوال مطرح می شود که مزیت تبلیغات کلیکی PPC سایت نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی چیست ؟ تحقیقات و بررسی‌ها نشان می‌دهند که کسب‌وکارهای آنلاین در سال ۲۰۲۴ با تبلیغات کلیکی به‌ازای هر ۱ دلار هزینه ، ۲ دلار درآمد داشته‌اند . یعنی علاوه بر تامین اصل هزینه ، به همان اندازه سود خالص داشته اند .

همچنین با وجود محبوبیت روزافزون تبلیغات شبکه‌های اجتماعی ، بیش از ۴۰ درصد از تبلیغات دیجیتال به تبلیغات کلیکی موتورهای جستجو تعلق داشته است . خود همین ارقام بیانگر محبوبیت و نیز مزایای تبلیغات کلیکی به دلیل بازدهی بالایشان است .

از مهمترین مزایای تبلیغات کلیکی برای سفارش دهنده تبلیغات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

۱- نتایج سریع از تبلیغات کلیکی

گرفتن رتبه بالا در گوگل و جذب ترافیک ارگانیک اتفاق بسیار خوبی است . ولی همیشه نمی‌توان برای رسیدن به این هدف ، زمان زیادی صبر کرد .

در عوض تبلیغات کلیکی PPC به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا ظرف چند ساعت ، محصول و خدمات خود را تبلیغ کنند و فروش اینترنتی خود را افزایش دهند . این کار کسب درآمد اینترنتی سریع را تضمین می کند .

۲-  مقرون‌به‌صرفه بودن تبلیغات کلیکی

واقعیت این است که برای سفارش دهنده ، تبلیغات کلیکی نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی بسیار مقرون‌به‌صرفه است . زیرا تنها برای کاربری که نسبت به تبلیغ علاقه‌مند شده باشد ، پول پرداخت می‌کند . لذا اصلا نیازی نیست که برای کسی که کلیکی نمی‌کند ، ریالی خرج کند .

به این ترتیب کنترل کاملی روی هزینه‌های تبلیغاتی خود داشته و می‌تواند در آن صرفه‌جویی کند . در مجموع این تبلیغات با امکان اندازه‌گیری شاخص‌ های کلیدی عملکرد می‌تواند نرخ بازگشت سرمایه افزایش دهد .

۳- قابلیت اندازه‌گیری ، کنترل و آنالیز تبلیغات کلیکی

ترکیب اطلاعات پنل‌های تبلیغات کلیکی و ابزارهای تحلیلی مثل گوگل آنالیتیکس ، این امکان را می‌دهد که همیشه بیشترین بهره‌وری را داشته باشید . با تست تبلیغات و کمپین‌های مختلف می‌توانید نتیجه بگیرید که کدام یک باید متوقف شود . کدام یک به اصلاح نیاز دارد و کدام تبلیغ را باید با قدرت ادامه دهید . توجه کنید که بررسی پرفورمنس مارکتینگ در این زمینه بسیار کمک‌کننده است .

۴- دسترسی راحت به مخاطب هدف

اگر شرکت ها و بهترین سایت های تبلیغات کلیکی این مزیت را ذکر می کنند زیاد اغراق نمی کنند . تبلیغات کلیکی ، فروش به فردی که مخاطب هدف می باشد را آسان‌تر می‌کند . سرویس‌دهنده‌های تبلیغات کلیکی این امکان را می‌دهند تا کاربران را با توجه به معیارهای مختلف فیلتر کنند .

به این ترتیب تبلیغ به فردی نمایش داده می‌شود که ویژگی‌های مدنظر را دارد . این کار را می‌توان با انتخاب کلمات کلیدی شروع کرد یا حتی آنها را با توجه به موقعیت مکانی و علاقه‌مندی‌ها دسته‌بندی کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود .

۵- برندینگ رایگان

همان طور که در بالا اشاره شد ، در تبلیغات کلیکی سایت ، فقط زمانی باید هزینه پرداخت کنید که کسی روی بنر یا لینک منتهی به صفحه فروش کلیک کرده باشد . با این وجود ، هنوز افراد زیادی تبلیغ را دیده‌اند ، بدون آنکه برای آن هزینه‌ای پرداخت کرده‌ باشید .

به این ترتیب تبلیغات کلیکی PPC به برند اورنس کمک می‌کند و تأثیر مثبتی بر روی برند سازی کسب و کارهای اینترنتی دارد .

۶- جمع‌آوری داده برای فرایند سئو

باید روی این نکته تایید شود که توجه به سئو در فرایندهای دیجیتال مارکتینگ بسیار ضروری و واجب است . لذا نباید آن را به خاطر مزیت‌های تبلیغات کلیکی نادیده گرفت . فراموش نکنید که تبلیغات کلیکی یک استراتژی مقطعی و سئو یک فرایند دائمی و ضروری است .

پیشنهاد ویژه سایت :  کسب درآمد از سایت خارجیadcash

با این حال ، تبلیغات کلیکی کمک می‌کند تا اطلاعات لازم برای استراتژی سئو خود را جمع‌آوری کنید . البته در این میان ، گوگل ادز مهمترین شیوه تبلیغات کلیکی است .

با توجه به اینکه این تبلیغات با استفاده از کلمات کلیدی انجام می‌شود برای صاحبان کسب و کار میتواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد . آنها می‌تواند به یک لیست و بانک غنی از کلمات کلیدی دست پیدا کنند . لیستی که شبیه به آن در هیچ ابزار دیگری وجود ندارد .

۷- عدم تاثیر الگوریتم‌ها

گوگل برای رتبه‌بندی صفحات همواره الگوریتم‌های جدیدی ارائه می‌دهد . دائم فرایند سئوی سایت را پیچیده و پیچیده‌تر می‌کند . به همین دلیل تلاش برای جذب ترافیک ارگانیک هیچ‌وقت نتیجه پایداری ندارد .

در مقابل تبلیغات کلیکی تحت‌تأثیر این الگوریتم‌ها نیست . لذا به‌جای نگرانی برای آنها می‌توانید روی عملکرد کمپین‌ها تمرکز کنید و نتیجه‌ای بهینه‌تر و مناسب تری بگیرید .

مزایای سایت های کلیکی برای نمایش دهنده

در بالا مزایای تبلیغات کلیکی از نظر سفارش دهنده یا مشتریان بیان شد . در ادامه مهمترین مزیت های تبلیغات کلیکی برای نمایش دهندگان یا کسانی که از این طریق قصد کسب درآمد اینترنتی دارند ، فهرست می شود . مهمترین این مزایا عبارتند از :

– راحتی و در دسترس بودن تبلیغات کلیکی .

– وجود تنوع در روش های کسب درآمد اینترنتی از طریق سایت های کلیکی .

– عدم نیاز به سرمایه اولیه برای شروع کسب درآمد اینترنتی . به این معنی که می‌توان بدون پرداخت هیچ هزینه ای شروع کرد .

– امکان اجرای همزمان کسب درآمد اینترنتی با سایر روش‌های درآمدزایی . این نشانه انعطاف‌پذیری زیاد تبلیغات کلیکی می باشد .

– با افزایش ترافیک وب‌سایت و وبلاگ شخصی نمایش دهنده ، درآمد اینترنتی نیز به‌طور طبیعی رشد می کند .

معایب تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی در کنار مزایای زیادی که بیان شد ، قطعا معایبی هم دارد . برخی از مهمترین معایب آن عبارتند از :

۱- وابستگی لحظه‌ای تبلیغات کلیکی به بودجه

هرچند هزینه تبلیغات کلیکی به ازای کلیک کاربران روی آنها پرداخت می‌شود ، اما این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که حساب در سامانه تبلیغات شارژ شده باشد . در واقع اگر در میان اجرای کمپین اعتبار حساب تمام شود ، نمایش تبلیغات متوقف می شود .

۲- زودگذر بودن تأثیر تبلیغات کلیکی

درحالی‌که تبلیغات کلیکی از لحظه اجرا می‌توانند مشتریان را به‌سوی سایت روانه کنند ، از لحظه پایان تبلیغات هم تاثیر آن از بین می‌رود . این در حالی است که با دریافت خدمات سئو در صورت رسیدن به رتبه‌های اول گوگل ، حتی اگر فعالیت خود را متوقف کنید تا مدتی جایگاه خود را حفظ خواهید کرد .

۳- امکان سوءاستفاده رقبا از تبلیغات کلیکی

پرداخت هزینه تبلیغات کلیکی به ازای کلیک کاربران بزرگترین مزیت این روش است . اما درعین‌حال می‌تواند به‌عنوان یکی از معایب آن‌هم نقش بازی کند . زیرا رقبا می‌توانند برای ضربه به کمپین ، کلیک‌های زیادی روی تبلیغات انجام داده و موجب اتلاف هزینه‌ها شوند .

ویژگی وب سایت های کلیکی معتبر

قبل از آنکه به فهرست بهترین سایت های تبلیغات کلیکی ایرانی و خارجی پرداخته شود ، اگر قصد کسب درآمد اینترنتی از این طریق دارید باید به برخی نکات کلیدی توجه کنید .

شناسایی برای همکاری با یک سایت کلیکی معتبر بسیار مهم است . برای اینکه از احتمال کلاهبرداری و از دست دادن زمان و انرژی‌ در کسب درآمد جلوگیری شود . فاکتورهایی هستند که برای بررسی سایت‌های معتبر به کار برده می‌شوند .

البته این فاکتورها تضمین کننده اعتبار سایت‌ها نیستند و نمی توان به طور قطع ملاک قرار داد . اما اگر با سایتی مواجه شده اید که وعده‌ کسب درآمد اینترنتی بسیار بالا و قابل توجهی ‌داد ، اما این فاکتورها در آن رعایت نشده بود ، تجربه ثابت کرده که این سایت‌ها کلاهبردار یا اسکم (scam) هستند .

مهمترین ویژگی‌های یک سایت کلیکی معتبر عبارتند از :

۱- حسن سابقه و اعتبار سایت کلیکی

یک سایت کلیکی معتبر باید دارای سابقه مثبت و اعتبار قابل تایید باشد . نظرات و تجربیات کاربران قبلی در این زمینه مورد بررسی قرار دهید .

۲- پرداخت منظم به کاربران

بهترین سایت های تبلیغات کلیکی آنهایی هستند که به صورت منظم و به موقع به کاربران پرداخت می کنند . اطلاعات مرتبط با میزان کمیسیون و روش پرداخت باید شفاف و قابل دسترس باشد .

۳- وجود روش‌های ارتباطی آسان

باید بتوان با سایت کلیکی از طرق مختلف ارتباط برقرار کرد . وجود اطلاعات تماس معتبر مانند : آدرس ایمیل و شماره تماس ممکن است نشانه معتبر بودن سایت باشد .

۴- پشتیبانی موثر و پاسخگو

سایت کلیکی باید دارای سیستم پشتیبانی مؤثر باشد که به سرعت به سوالات و مشکلات کاربران پاسخ دهد .

۵- محتوای شفاف سایت کلیکی

سایت باید اطلاعات شفافی در مورد نحوه کسب درآمد اینترنتی ، تبلیغات موجود و سیاست‌ها داشته باشد .

۶- عدم درخواست هزینه ابتدایی

کاربران برای کسب درآمد اینترنتی به سایت های کلیکی مراجعه می کنند ، دلیلی ندارد هزینه ای پرداخت کنند . کاملا طبیعی است که سایت‌های کلیکی معتبر هزینه اولیه نمی‌خواهند . هزینه‌ها باید بر اساس کارایی و درآمد واقعی کاربران محاسبه ‌شوند .

شناخت ویژگی سایت های کلیکی نامعتبر

مواردی که در بالا اشاره شد را می توان به عنوان معیاری برای شناخت بهترین سایت های تبلیغات کلیکی معتبر لحاظ کرد . حال این سوال مطرح می شود که سایت های کلیکی نامعتبر چه مشخصات و ویژگی هایی دارند . مهمترین این موارد عبارتند از :

۱- سایت های کلیکی با درآمد بالا و غیر متعارف

به طور میانگین سایت‌هایی که نزدیک یا بالای یک سوم دلار (۳۳ سنت) یا بیش از سه یا چهار هزار تومان به ازای هر کلیک دستمزد بدهند ، پرداخت انجام نخواهند داد . این سایت‌ها بسیار فریبنده بوده و دائما به کاربر عدد درآمد بالا و چشمگیر را نشان می‌دهند .

اگر تبلیغاتی که روی آنها کلیک می‌کنید ، مربوط به شرکت ها و کسب و کارها نیست بلکه از طرف ادمین وبسایت تعبیه شده است . چون امکان ندارد که یک تبلیغ کننده این میزان پول را برای تبلیغات کلیکی پرداخت کند .

۲- سایت‌های کلیکی که راههای ارتباطی ندارند

سایت‌هایی که جایی نداشته باشند تا کاربران بتوانند نظرات و تجربیات خود را با یکدیگر و ادمین به اشتراک گذارند ، واقعی نیستند . این فاکتور بعد از مورد قبلی با اهمیت‌ترین فاکتور است . اگر راه ارتباطی در کار نیست پس به این سایت ها ملحق نشوید .

۳- مدیریت ناشناس وب سایت کلیکی

اگر کسی که سایت را مدیریت می‌کند ناشناس باشد ، پس احتمالاً چیزی برای قایم کردن دارد . البته وب سایت whois.com یک سرویس خارجی است که در آن می‌توان اطلاعاتی مثل راه‌های تماس با ادمین‌های وبسایت‌ها یا مشخصات آنها را در اختیار کاربران قرار داد .

۴- مدیران سایت های کلیکی با سو سابقه

وقتی یک ادمین یا صاحب سایت تبلیغات کلیکی قبلا تلاش کرده کاربران را فریب دهد ، حتما در آینده نیز این کار را خواهد کرد . سایت‌هایی هستند که در آنها می‌توانید سابقه ادمین سایت کلیکی را بررسی کنید . این سایت‌ها عبارتند از :ptccentral.com  ، ptc-investigation.com و talkptc.com .

۵- سایت‌های کلیکی که ظاهر منحصر به فرد ندارند

وقتی مدیریت سایت می‌داند که طی چند ماه یا چند سال قرار است وب سایتش بسته شود ، قطعا زحمت زیادی برای طراحی سایت نخواهد کشید . البته قطعا تمام سایت‌هایی که از قالب‌های آماده استفاده کرده‌اند کلاهبردار نیستند . اما سایت‌هایی که برای طراحی آنها وقت صرف شده باشد قابل اعتمادتر خواهد بود .

فهرست بهترین سایت های تبلیغات کلیکی ایرانی

توجه کنید که پیوستن و همکاری با وب‌سایت‌های تبلیغات کلیکی خارجی برای کاربران ایرانی اغلب دشوار است . چون از آغاز و حتی در مرحله‌ ثبت‌نام ، چالش‌هایی را به دنبال دارد . از سویی دیگر ، هنگام دریافت پرداخت‌ها ، به دلیل نداشتن شماره حساب ارزی ، بسیاری از کاربران با مشکلات انتقال درآمد اینترنتی روبرو می‌شوند .

برای همین وجود وب‌سایت‌های تبلیغات کلیکی معتبر ایرانی برای این افراد و صنعت تبلیغات آنلاین ، بسیار سودمند و دارای اهمیت بالا می باشد . چون کسب درآمد از سایت های کلیکی ایرانی بسیار راحت‌تر از سایت‌های خارجی است . انتخاب بهترین سایت های تبلیغات کلیکی ایرانی کاری سخت می باشد .

با این حال تلاش شد با توجه به مستندات ، نظرات کاربران ، سابقه فعالیت و خوشنامی ، خوش حسابی ، شمارش درست کلیک ها ، تعامل با کاربران و شفاف بودن درآمد ، این سایت ها معرفی شوند .

نکته کلیدی اینکه تقدم سایت در این فهرست دلیل بر بهتر بودن آنها نسبت به بقیه نیست . بلکه سایت ها بدون هیچ ملاکی و و به صورت اتفاقی پشت سر هم فهرست شده اند .

لیست بهترین پلترفم های تبلیغات کلیکی ایرانی , کسب درامد از تبلیغات کلیکی

با این مقدمه بهترین سایت های تبلیغات کلیکی و مناسب کسب درآمد اینترنتی ایرانی عبارتند از :

۱- کسب درآمد از سایت کلیکی مدیااد

مدیااد یا شرکت پگاه داده‌کاوان شریف ، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۶ آغاز کرده است . کارمندان این شرکت ، جزو بهترین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در حوزه تبلیغات اینترنتی هستند . این تیم با دنبال کردن آخرین تغییرات و تحولات در عرصه تبلیغات آنلاین ، تلاش می‌کند تا بهترین خدمات را به کاربران خود ارائه دهد .

این وب سایت دارای بیش از ۵۸ میلیون کاربر ، ۲۰۰۰ ناشر و ۱۲ میلیارد بازدید ماهانه است . ناشرانی همچون همشهری ، واژه یاب ، جام جم و … در این وب سایت مشغول فعالیت هستند . مدیااد یکی از معروف ترین سایت های تبلیغات کلیکی ایرانی محسوب می شود .

مزایای مدیا اد

این پلتفرم ، تبلیغات بنری و همسان کسب‌وکارها را در معتبرترین و پربازدیدترین وبسایت‌های ایرانی به نمایش می‌گذارد . در توصیف دیگر قابلیت‌های مدیااد می‌توان گفت صاحبان رسانه قادرند با کمک آن از راه فروش جایگاه‌های تبلیغاتی وبسایت‌های خود ، درآمد اینترنتی کسب کنند . از این رو می‌توان مزیت این پلتفرم تبلیغاتی را دوطرفه شمرد .

معایب مدیااد

معایب مدیااد به‌عنوان یکی از شرکت های تبلیغات آنلاین در ایران دارای معایبی است:

– شفاف نبودن هزینه تبلیغات به دلیل امکان مزایده .

– عدم ارائه خدمات پشتیبانی آنلاین و درست .

– اشکال تراشی در پرداخت درآمدهای کاربران

۲- کسب درآمد از سایت کلیکی صباویژن

در میان بهترین سایت های تبلیغات کلیکی ، صباویژن یکی از قدیمی‌ترین‌ه آنهاست که از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده است . این شرکت در ابتدا تنها برای سایت‌های پر ترافیک فعال بود . اما در ادامه پلتفرمی را فراهم آورد تا کسب‌وکارهای متفاوت نیز بتوانند از خدمات آن بهره‌مند شوند .

خدمات ارائه‌شده توسط صباویژن شامل تبلیغات کلیکی ، بنری ، ویدیویی ، همسان ، موبایلی و اجتماعی می‌شود .

مزایای سایت صباویژن : تنوع بالای رسانه‌ای و سرعت بالای اجرا کمپین‌ها است . معایبش هم پشتیبانی ضعیف و به هم ریختگی تبلیغات که موجب سردرگمی کاربران می شود .

۳- درآمد اینترنتی از سایت کلیکی نوین

وب‌سایت نوین یکی از پلتفرم‌های تبلیغات کلیکی داخلی به شمار می‌رود . این ‌سایت این امکان را فراهم کرده است که تبلیغات کاربران را در صفحه اول مرورگرها به نمایش بگذارد یا از طریق اپلیکیشن‌ها و صفحات متفاوت ، آنها را عمومی‌سازی کند .

علاوه‌بر این ، سایت نوین به کاربران تازه‌واردی که برای نخستین بار سفارش می‌دهند ، تخفیفی تا ۲۰ درصد به صورت شارژ هدیه ارائه می‌دهد . بسیاری از کسب‌وکارها با قرار دادن تبلیغاتشان در نوین ، خود را به صفحه اول نتایج جستجوی گوگل رسانده‌اند .

پیشنهاد ویژه سایت :  مسائل تبلیغات گوگل ادسنس

بیشترین بازدید کنندگان سایت نوین افراد ساکن در ایران ، ایالات متحده آمریکا و کانادا هستند . خدمات آن شامل تبلیغات کلیکی تحت وب ، تبلیغات کلیکی ویدیویی ، تبلیغات کلیکی تحت موبایل و تبلیغات کلیکی محتوایی است .

مزیت سایت کلیکی نوین ، تنوع درآمدها و ارائه تخفیف و حمایت ها است . عیب این سایت در هم ریختگی سایت و پشتیبانی نامنظم است .

۴- کسب درآمد از سایت کلیکی میترارنک

یکی دیگر از بهترین سایت های تبلیغات کلیکی ایرانی ، میترارنک است . ضمن اینکه سابقه ۵ ساله در زمینه سئو و بهبود جایگاه سایت در گوگل و افزایش بازدید دارد . در ادامه با گسترش فعالیت ، به شیوه های مختلف کسب درآمد اینترنتی روی آورد .

در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار کاربر در آن عضویت دارند که با دیدن تبلیغات و بدون سرمایه اولیه کسب درآمد می‌کنند . از جمله مزایای میترا رنک ، امکان کلیک روی همه آگهی‌ها ، به صورت همزمان و بدون تاخیر است . این کار موجب می‌شود در یک بازه زمانی درآمد بیشتری را کسب کنید . در نهایت هزینه حاصل از مشاهده آگهی‌ها به حسابتان واریز خواهد شد .

از روش های درآمد این مجموعه می توان به صورت غیر خودکار ، زیر مجموعه گیری و گرفتن پورسانت و همچنین ثبت نام در سایت های مختلف و ارسال نظر و … است . در سایت میترارنک به ازای هر زیر مجموعه ای که کاربر جمع میکند ، ۵۰ درصد پورسانت خواهد گرفت .

این سایت سختگیری های خاص خود را دارد . در میترا رنک جهت بسته نشدن حساب بایستی اکانت خود را فعال نگه دارید و مدت زمان زیادی بدون استفاده نگذارید . در صورت اثبات قطعی تقلب و یا سو استفاده از خدمات سایت ها ، حساب کاربری غیرفعال می شود . ارائه دلایلی مانند عدم آشنایی با مفاهیم مرتبط با فعالیت در سایت ، قابل قبول نیست . تمامی حساب های کاربری که بیش از یک سال از آخرین ورود آنها به سایت گذشته باشد ، حذف می شوند .

۵- سایت کلیکی پارت کلیک

پارت کلیک ، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و بهترین سایت های تبلیغات کلیکی ایرانی شناخته شده است . این سایت با پنج سال سابقه در SEO و بهبود وضعیت وب‌سایت‌ها در مرورگرها ، به افزایش بازدید کمک می‌کند . پارت کلیک ویژگی منحصربه‌فرد خود را در امکان مشاهده همزمان و بدون معطلی تمام آگهی‌ها دارد که پس از کسب درآمد از آنها ، امکان بستن صفحات فراهم می‌شود.

کاربران با ورود به پارت کلیک و کلیک روی بنرها به راحتی می‌توانند درآمد اینترنتی برای خود داشته باشید . همچنین، در صورت تمایل می‌توانند برخی از ویدئوهای مشخص شده توسط این سایت را در آپارات ببینید و در ازای تماشایشان دستمزدی را دریافت نمایند .

از دیگر ویژگی های این سایت می توان به تماشای همزمان و بی معطلی تمام آگهی ها اشاره کرد . این سایت در حال حاضر، ۲۰ هزار کاربر فعال دارد .

در آمد پایین ، از اصلی‌ترین عیب پارت کلیک و یا هر سایت کلیکی درآمد بسیار پایین آن می باشد . برای مثال در پارت کلیک اگر سود بازاریابی کاربر را حساب نکنیم (اگر حساب شود باز هم تفاوت چندانی ندارد) میان درآمد ماهیانه فرد به ۲۰ هزار تومان خواهد رسید که بسیار کم است .

۶- سایت کلیکی سنجاق

یکی دیگر از بهترین سایت های تبلیغات کلیکی ایرانی سنجاق است .سایت سنجاق به عنوان یک پلتفرم پرطرفدار جهت نمایش تبلیغات آنلاین در ایران شناخته شده که تبلیغات کلیکی را در میان خدمات خود قرار داده است .

این سایت با داشتن فیلترهای هوشمند ، امکان تنظیم موقعیت مکانی ، اپراتور موبایل ، بودجه روزانه و زمان نمایش تبلیغ را به کاربران می‌دهد و همه چیز را کاملا هدفمند می‌سازد . رابط کاربری زیبا و تجربه کاربری خوب ، سیستم هوش مصنوعی قوی ، تشخیص تقلب در کلیک‌ها ، سیستم A/B تست و مشاوره رایگان تبلیغاتی از جمله خدمات و مزایایی است که سنجاق به مشتریان خود ارائه می‌دهد .

سادگی بیش از سایت سنجاق ، پایین بودن رابط کاربری و شمارش کلیک می باشد .

۷- پلتفرم کلیکی و تبلیغاتی ادوایس

ادوایس یک آژانس بازاریابی دیجیتال است که خدمات متنوعی از جمله تبلیغات کلیکی PPC ارائه می‌دهد . این آژانس مشاوره در زمینه استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال ارائه می‌دهد و بر تبلیغات و بازاریابی هدفمند تمرکز دارد .

ادوایس خدماتی مانند تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی ، بازاریابی اینفلوئنسر ، تبلیغات وب و اپلیکیشن ، سئو و مدیریت محتوا نیز ارائه می‌دهد . توصیف ادوایس به عنوان یک آژانس بازاریابی دیجیتال ، در کنار فهرست بهترین سایت های تبلیغات کلیکی ، قویا نشان می‌دهد که این شرکت به عنوان یک واسطه عمل می‌کند .

احتمالا به کسب‌وکارها در برنامه‌ریزی ، اجرا و مدیریت کمپین‌ها PPC خود در پلتفرم‌هایی مانند گوگل ادز یا شبکه‌های تبلیغاتی ایرانی کمک می‌کند ، نه اینکه پلتفرم تبلیغاتی خود را داشته باشد .

مهمترین مزایای ادوایس ، تخصص در بازاریابی دیجیتال ، مدیریت جامع کمپین و دسترسی به پلتفرم‌های مختلف است . معایب آن این است که ، پلتفرم تبلیغاتی مستقیم نیست . هزینه‌ها ممکن است به دلیل کارمزد آژانس بالاتر باشد . برای کسب‌وکارهایی که فاقد تخصص داخلی یا زمان کافی برای مدیریت مؤثر کمپین‌های PPC خود هستند ، استفاده از یک آژانس مانند ادوایس می‌تواند بسیار سودمند باشد .

۸- سایت کاپریلا

کاپریلا، پلتفرم دیگری در میان بهترین سایت های تبلیغات کلیکی بوده که با استفاده از هوش مصنوعی ، در تلاش است تا بهترین کمپین‌های نمایشی را برای کاربران خود در نظر بگیرد . تمرکز اصلی این سایت تنها روی تبلیغات کلیکی بوده و با قیمت مناسبی این خدمات را ارائه می‌دهد .

از جمله مزایای کاپریلا ، بازدهی بالا با هزینه کم ، پشتیبانی خوب و مشاوره رایگان و امکان کسب درآمد برای انواع سایت‌ها مانند سایت‌های دانلود موزیک و فیلم و… است .

۹- کسب درآمد از سایت کلیکی کلیک یاب

کلیک یاب ، با تیمی جوان و خلاق ، از هوش مصنوعی جهت محاسبه کلیک‌ها و تشخیص تقلب در آن‌ها استفاده می‌کند . این سایت همچنین با قیمت‌گذاری رقابتی و سیستم A/B تست برای بهبود صفحات فرود ، توانسته کاربران زیادی را جذب کند .

۱۰- کانفوتیک

سایت Kanfotik از سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را در زمینه تبلیغات اینترنتی آغاز کرد . هر کاربری که وارد این سایت می‌شود می‌تواند تبلیغات را ببیند و با جذب زیرمجموعه درآمد اینترنتی خود را افزایش دهد . در نهایت نیز مبلغ به دست آمده به حساب آنها واریز خواهد شد . این سایت یکی از روش‌های کسب درآمد کلیکی از اینترنت است .

۱۱- تپسل

پلتفرم تپسل از بهترین سایت های تبلیغات کلیکی نوپا ولی بلند پرواز ایرانی است . تپسل از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را در زمینه تبلیغات کلیکی آغاز کرد . این سیستم کسب درآمد اینترنتی ، انواع تبلیغات کلیکی درون اپلیکیشن ، تبلیغات بنری استاندارد و بینایی ، تبلیغات ویدیویی همسان ، جایزه‌ای و پیش‌نمایشی را در اختیار کاربران خود قرار داد .

پلتفرم تپسل از رابط کاربری زیبا و تجربه کاربری منحصر به فردی برخوردار بوده و از سیستم هوش مصنوعی قدرتمندی برای طراحی کمپین‌های تبلیغاتی دیجیتال و بازاریابی محتوایی خود استفاده می‌کند .

مزایای تپسل : تخصص در تبلیغات ویدیویی ، امکان تبلیغات درون اپلیکیشن ، نرخ کلیک و تبدیل بالا است . معایب تپسل : نوپا بودن نسبت به سایر رقبا ، هزینه های بالا برای کسب و کارها و عدم تمرکز روی خدمات سئو SEO می باشد .

نکته مهم اینکه ، بعد از کش و قوس فراوان ، سرویس‌های تپسل ، مدیااد و سنجاق در هم ادغام شده اند . این سایت ها علیرغم جدا بودن دامنه ها، تحت مدیریت واحد اداره و تبلیغات اینترنتی را انجام می دهند . به خاطر همین ادغام ، تپسل در شمار یکی از بزرگترین شرکت های تبلیغات اینترنتی در ایران درآمده است .

۱۲- رایکا یا رایکااد

آخرین سایت در لیست بهترین سایت های تبلیغات کلیکی پلتفرم رایکا می باشد . رایکا نخیلی نوپا بوده ولی در ارائه انواع خدمات تبلیغاتی به روز و پیشرو می باشد . این مجموعه در همین مدت کوتاه از طریق همکاری با رسانه‌های داخلی و خارجی ، توانسته مشتریان زیادی را جذب کند .

در این پلتفرم ، امکاناتی پیشرفته ای از جمله تنظیم دقیق زمان نمایش ، انتخاب مکان تبلیغ در اپلیکیشن‌ها و نمایش آگهی بر اساس برندهای مورد علاقه مشتری را در اختیار می گذارد . علاوه بر این رایکا ، بازگشت بالای سرمایه‌گذاری و کاهش ریسک هدر رفتن بودجه تبلیغاتی را هم به عنوان یک امتیاز تضمینی برای مشتریان خود در نظر گرفته است .

مزایای رایکا ، داشتن تنوع بالای انواع خدمات مثل : ارائه انواع تبلیغات کلیکی درون اپلیکیشنی ، داشتن تبلیغات CPI یا پرداخت هزینه به ازای نصب اپلیکیشن ، ارائه خدمات تبلیغات CPA و تبلیغات CPM یا پرداخت هزینه به ازای هر بازدید یا میزان فعالیت و… می باشد .

مهمترین معایب رایکا : مشخص نبودن هزینه تبلیغات و نداشتن تبلیغات کلیکی وب‌سایتی است .

سخن پایانی بهترین سایت های تبلیغات کلیکی

در این مقاله سایت پول یابی تلاش شد ، بهترین سایت های کلیکی کسب درآمد اینترنتی در ایران معرفی شوند . بهترین استراتژی برای شروع به کار در این ‌سایت‌های تبلیغات کلیکی ایرانی ، فهم عمیق و کامل از عوامل موفقیت در این حوزه است . با آگاهی از روش‌های کارآمد ، می‌توانید به‌طور موثری درآمد قابل‌توجهی از این پلتفرم‌ها کسب کنید .

البته درباره فعالیت در سایت های کلیکی حرف و حدیث زیاد است . منتهی نباید فعالیت در این سایت های کلیکی را به عنوان یک شغل دائمی در نظر بگیرید . بهتر است برای کسب درآمد اینترنتی از این سایت ها به صورت پاره وقت فعالیت کنید . این مدل از سایت ها مهارتی به شما آموزش نمی دهند و برای دریافت پول بیشتر از آنها باید زمان زیادی بگذارید . اگر وبلاگ و سایت پربازدیدی دارید به فکر سایر روش های کسب درآمد اینترنتی باشید .

سایت های تبلیغات کلیکی در ایران و جهان فراوانند ولی تعدادی از بهترین سایت های کلیکی با درآمد بالا در ایران معرفی شد . احتمالا نام بسیاری از این سایت های تبلیغات کلیکی را شنیده‌اید . در این فرایند که یک روش تبلیغات آنلاین است ، این سایت ها به ازای هر کلیکی که کاربران روی تبلیغات انجام می‌دهند ، هزینه‌ای را پرداخت می‌کنند و اینگونه کسب درآمد اینترنتی اتفاق می افتد .

نکته آخر بهترین سایت های تبلیغات کلیکی ایرانی اینکه ، نمایش تبلیغات اینترنتی به تنهایی هزینه‌ای برای شرکت ها و افراد ندارد . سایت‌های تبلیغات کلیکی به افرادی که روی بنر تبلیغاتی کلیک می‌کنند امتیاز داده و در بازه‌های زمانی مختلف مبالغی را به آنها پرداخت می‌کنند . لذا می توان این روش را یک مسیر (اما نه چندان پولساز و آینده دار) برای کسب درآمد اینترنتی درنظر داشت .

این پست سایت پول یابی چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی ستاره کلیک کنید

میانگین امتیاز ۴٫۳ / ۵٫ تعداد آرا: ۶

تاکنون هیچ رأیی ثبت نشده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.