آموزش کسب درآمد با وبسایت آموزشی

یکی از شیوه های پولساز اینترنتی برگزاری دوره ها ، کلاس ها و وبینارهای آموزش کسب درآمد با وبسایت آموزشی می باشد که در سالهای اخیر بسیار پرطرفدار بوده و خواهان زیادی هم دارد. به طور کلی کسب و کار اینترنتی به اندازه ای وسیع و پردرآمد شده که هر فردی با توجه به مهارت و تخصص خود می تواند اقدام به کسب درآمد و پول سازی در بستر اینترنت کند.

زمانی که صحبت از آموزش کسب درآمد با وبسایت آموزشی می شود هرگز به معنای برنامه نویس بودن و یا استاد اینترنت و کدنویسی و موارد مشابه آن نیست، بلکه منظور هر نوع شغل ، کار و تخصصی در هر زمینه ای اعم از هنر ، صنایع دستی ، داستان نویسی ، تئاتر، کامپیوتر و… می باشد. در این مقاله سایت پول یابی در ادامه مجموعه آموزش های کسب درآمد از اینترنت ، به موضوع آموزش کسب درآمد با وبسایت آموزشی و مراحل تحقق آن پرداخته می شود.

آموزش کسب درآمد با وبسایت آموزشی

همان طور که در بالا اشاره شد هر کسی که دارای مهارت بالا ، علم و دانش تخصصی است، می تواند این تخصص خود را از طریق آموزش به دیگران و در بستر اینترنت و یا شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، لینکدین ، توییتر و یا پیام رسان های موبایلی مثل : تلگرام ، وایبر ، لاین و.. به اشتراک بگذارد.

در واقع منظور از آموزش کسب درآمد با وبسایت آموزشی یعنی اینکه ، دانش خود را به دیگران از طریق اینترنت آموزش و یا ارائه دهید. اگر در زمینه هایی مانند: آشپزی، تدریس دروس مدرسه و دانشگاه، کنکور ، خیاطی ، گل‌آرایی، حسابداری، کامپیوتر، تعمیر وسایل منزل، مکانیکی اتومبیل، پرستاری، روانشناسی، زبان خارجی ، پرورش گیاهان آپارتمانی و دارویی ، آموزش کسب درآمد اینترنتی و… مهارت جهت آموزش دارید آن را به دیگران یاد دهید.

چه در حال حاضر شاغل باشید و چه نباشید، توصیه می‌ شود یک وب‌سایت آموزشی و یا حتی وبلاگ شخصی داشته باشید و به طور منظم در آن مطالب آموزشی منتشر کنید. زودتر از آنچه تصور کنید بعد از چند ماه ، وبسایت / وبلاگ شما پر از مطالب آموزشی مفید خواهد شد. با جستجو در اینترنت افراد شما را پیدا خواهند کرد و از کالاها و یا خدمات شما استفاده خواهند کرد و کسب درآمد از طریق آموزش از همین جا شروع می شود.

تاثیر آموزش در کسب درآمد اینترنتی

افراد به طور معمول به کسانی که اهل آموزش هستند اعتماد بیشتری دارند. آموزش مطالب مفید، یک روش غیرمستقیم بازاریابی و افزایش مشتری است. افرادی که با جستجو در اینترنت به دنبال یک رستوران ، تعمیرکار اتومبیل، پزشک، مشاور، روانشناس ، وکیل، حسابدار و… می‌گردند اگر متوجه شوند که شخص مورد نظر آنها با سخاوت مطالب آموزشی بسیاری در اختیار دیگران قرار می‌دهد چنین شخصی را به دیگر رقبا ترجیح می‌دهند.

اگر دارای مهارت و تخصص بالا هستید و اهل آموزش و تدریس می باشید و به قول معروف حرف هایی برای گفتن در زمینه تخصصتان دارید ، با تمرکز روی همین استعداد به‌تدریج برای خود شهرت و اعتبار و درآمد کسب می کنید.

اگر در جایی شاغل هستید و می‌خواهید کم‌کم به شکل شخصی کار اینترنتی خود را شروع کنید و مشاوره بدهید، این راهکار یعنی آموزش کسب درآمد با وبسایت آموزشی را جدی بگیرید و از این راه شروع به کار کنید.

اجرای کسب درآمد از طریق آموزش

می توانید از چندین روش مختلف برای کسب درآمد اینترنتی از طریق آموزش اقدام کنید . برای نمونه می توانید یک وبلاگ رایگان در یکی از سرویس های بلاگ ایرانی ایجاد کنید و با تولید محتوای آموزشی ، از طریق گوگل ، مخاطبان و مشتریان هدف را جذب کنید. همچنین می توانید از طریق شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی پرطرفدار مثل : اینستاگرام ، توییتر ، فیسبوک ، تلگرام و… یک صفحه و کانال ایجاد کنید و شروع به تولید محتوا کنید.

بهترین راه برای آموزش کسب درآمد با وبسایت آموزشی این است که یک وبسایت آموزشی اختصاصی در زمینه مهارت مورد علاقه خود ایجاد کنید. راه اندازی وبسایت با سیستم مدیریت محتوا رایگان مثل وردپرس هیچ هزینه ای ندارد و تنها باید کمی هزینه بابت ثبت دامنه و اجاره هاست پرداخت کنید. آموزش راه اندازی سایت با وردپرس در اینترنت وجود دارد و با جستجو در گوگل می توانید ، شیوه راه اندازی گام به گام را به صورت فیلم دریافت و اجرا کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شروع کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه

بعد از راه اندازی سایت ، ابتدا باید با تولید محتوای تخصصی رایگان ، به جذب ترافیک و بازدید کننده بپردازید و زمانی که سایت رشد مناسب داشت ، از طریق تبلیغات اینترنتی ، فروش فایل های آموزشی ، فروش اشتراک ویژه به کاربران اینترنتی ، حق مشاوره ، فروش فیلم های آموزشی و… اقدام به کسب درآمد از طریق آموزش کنید.

آموزش کسب درآمد با وبسایت آموزشی ، کسب درآمد از طریق آموزش ، ایده کسب درآمد ساده ، کسب درآمد از فیلم آموزشی ، کسب پول از آموزش

راهکار شروع کسب درآمد با آموزش اینترنتی

بسیاری از ما برای یادگیری مسایل کوچک و پیش و پا افتاده مانند آموزش استفاده از یک برنامه جدید یا حتی ایده گرفتن برای درست کردن شام با مواد غذایی موجود در یخچال در فضای اینترنت شروع به جستجو می کنیم. اینجا درست همان نطقه ای است که می توان شروع به کسب درآمد اینترنتی با آموزش نمود.

این نیاز به دانستن مسایل کوچک می تواند فرصت خوبی برای کسب درآمد از طریق آموزش آنلاین باشد. در حالی که اغلب افراد فکر می کنند از دانش کافی برای آموزش در بستر اینترنت برخوردار نیستند، افراد دیگری وجود دارند که با کسب درآمد از طریق تدریس و آموزش دادن اینترنتی توانسته اند به درآمد اینترنتی بالایی دست یابند.

برخی افراد آموزش را با ایجاد یک وبلاگ یا نوشتن کتاب شروع می کنند، آموزش آنلاین روش های متنوعی برای درآمدزایی از طریق آموزش الکترونیکی است. بهرحال ، راه های بسیار زیادی برای کسب درآمد از طریق آموزش آنلاین وجود دارد و باید با توجه به برنامه و هدف ، مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

مراحل گام به گام کسب درآمد از آموزش

راه اندازی وب سایت یکی از مراحل کسب درآمد اینترنتی محسوب می شود. این سوال مطرح می شود که مراحل و شیوه آموزش کسب درآمد با وبسایت آموزشی چگونه انجام شود؟ به صورت گام به گام، مراحل ایجاد یک دوره آموزشی با استفاده از وب سایت و یا هر مکان دیگری بر بستر اینترنت ، جهت موفقیت باید مراحل زیر را طی کند:

۱- انتخاب موضوع مناسب

ابتدا لیستی از مواردی که دانش کافی برای آموزش درباره آن را دارید، تهیه کنید. برای یافتن آن باید به این بیاندیشید که دوستان و خانواده معمولا در چه موردی از شما کمک می خواهند. معمولا اطرافیان شما در مواردی از شما کمک می خواهند که شما در آن زمینه توانایی و مهارت بالایی دارید.

البته این مهارت می تواند ارتباط مستقیمی با شغل و یا حرفه  کنونی شما داشته باشد اما هیچ الزامی در این باره وجود ندارد. گاهی آموزش هایی که جنبه سرگرمی دارند مانند آموزش نقاشی به کودکان، آموزش خطاطی و یا آموزش مربوط به نرم افزارهایی که عموم از آن استفاده می کنند مانند آفیس و… می تواند افراد زیادی را برای استفاده از بسته آموزشی شما ترغیب نماید.

۲- شناخت بازار هدف

در مرحله بعدی باید به خوبی بازار هدف خود را بررسی کنید. به طور قطع نمی خواهید زمان زیادی را صرف ایجاد دوره ای کنید که کسی مایل به خرید آن نیست. ممکن است افراد زیادی بخواهند در مورد موضوع یا مهارتی که قرار است به آن ها آموزش دهید اطلاعاتی کسب کنند ، اما سوال این است، آیا آنها حاضرند برای یادگیری آن هزینه ای پرداخت کنند؟

قبل از اینکه برای تهیه دوره خود وقت بگذارید ، تحقیق کنید که بهترین خریدار و مشتریان این دوره ها چه کسانی خواهند بود و آیا آنها آماده، مایل و یا قادر به خرید دوره ها هستند. اگر پاسخ مثبت برای این سوال یافتید می توانید قدم بعدی را با خیال آسوده و انرژی بیشتری بردارید.

۳- مشخص کردن مباحث دوره آموزشی

اگر تشخیص داده اید که بازاری مناسب برای خرید دوره وجود دارد ، مرحله سوم، تعیین سر فصل هایی است که باید در این دوره آموزش دهید. با توجه به ماهیت موضوع ، محتوایی که ارائه می دهید باید به قدر کافی به عمق موضوع بپردازد و تمام جنبه های مهم  آن را پوشش دهد.

در درباره دوره های آنلاین باید بدانید که افراد به دلیل پرداخت هزینه برای آن نیاز دارند تا شما موضوع خود را به صورت کاملا مفهومی و عمیق پوشش دهید. تهیه دوره آموزشی نباید مانند یک پست وبلاگی سطحی و یا بدون در نظر گرفتن نیاز مخاطب باشد.

۴- انتخاب بهترین روش برای آموزش موضوع

معمولا در دوره های آنلاین از روش های مختلف آموزشی ، مانند متن ، فیلم ، کاربرگ ، چک لیست ، اینفوگرافی ، صوتی و هر چیز دیگری برای انتقال اطلاعات استفاده می شود. اما اینکه بهترین روش برای انتقال با کیفیت تر اطلاعات چیست به تشخیص شما و نیاز مخاطبان بستگی دارد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای کسب درآمد از اینترنت

۵- تدوین دروس و دوره آموزشی

شاید وقت گیرترین و پر هزینه ترین قسمت این فرایند، بخش عملی ایجاد دوره آموزشی است. در این بخش باید یک تم رنگی یا یک آرم را در نظر بگیرید و در تمام مراحل دوره از آن استفاده کنید. این کار می تواند بر روی برند سازی شما موثر باشد. حتما چندین بار دروس متن خود را تصحیح کنید و یا فیلم های ضبط شده را تماشا کنید تا مطمئن شوید خطایی یا نقصی در آن وجود ندارد.

۶- تعیین شیوه فروش دوره

در ابتدا باید شیوه فروش محصولات به صورت آنلاین و بستر اصلی فروش را تعیین کنید. برای کنترل بیشتر بر روی مبحث فروش، همان طور که پیش تر توصیه شد، باید وب سایت اختصاصی برای میزبانی و فروش دوره خود طراحی کنید.

حتما وب سایت خود را راه اندازی کنید اما در صورتی که از دانش فنی طراحی سایت برخوردار نیستید و یا وقت کافی برای آن ندارید می توانید از وبسایت های فروش دوره های آنلاین استفاده کنید. البته استفاده از این وبسایت ها مزایا و معایب خاص خود را دارد.

از مزایای آن می تواند به وجود بازار مشخص و مشتری اشاره کرد اما از معایب آن باید گفت که این پلتفرم ها به شما اختصاص ندارد و معمولا رقبا نیز در آن ها به فعالیت مشغولند که این خود در نهایت موجب می شود دوره خود را با قیمت کمتری بر روی این وبسایت ها برای فروش قرار دهید. بهرحال برای کسب درآمد اینترنتی پایدار ، راه اندازی وب سایت توصیه می شود.

۷- انجام تبلیغات اینترنتی

پس از بارگذاری دوره خود در بستر مناسب جهت فروش ، باید همیشه تنور تبلیغ از طرف شما داغ باشد و افراد را برای خرید این دوره ها ترغیب کنید. البته بهترین راه تبلیغ ، تولید برخی محتواهای آموزشی رایگان و انتشار آن در سایت است تا از این راه ، ترافیک هدفمند از گوگل دریافت کنید.

۸- به روز رسانی اطلاعات آموزشی

برای تحقق آموزش کسب درآمد با وبسایت آموزشی ، باید به صورت مستمر اطلاعات گنجانده شده در دوره ها و همچنین علم و دانش تان به روز باشد. هیچ کس مایل نیست اطلاعات منقضی شده را از شما خریداری کند.

بنابراین هر چند وقت، بررسی کنید که اطلاعات و مهارتتان به روز و مرتبط باشد. اطلاعات منسوخ و قدیمی به مخاطبان هیچ کمکی نمی کند و می تواند منجر به بررسی های بد و نظرات ناخوشایند نسبت به کسب و کارتان شود. همیشه باید در تولید و ارائه محتوای آموزشی یک سر و گردن از رقبا بالاتر باشید.

توصیه‌های کسب درآمد با وبسایت آموزشی

۱- درباره روش‌های فروش و بازاریابی اینترنتی حتما مطالعه داشته باشید.

۲- سعی کنید به شیوه‌های گوناگون مطالب آموزشی تولید کنید. صوت، ویدئو، متن، کتاب کاغذی، کتاب الکترونیکی …

۳- از رسانه‌های گوناگون مثل : تلگرام، اینستاگرام، وبسایت و… به فراخور کسب و کارتان استفاده کنید.

۴- به هیچوجه دانش و تجربه خود را دست کم نگیرید. افراد عموما گمان می‌کنند تخصص آنها را همه بلد هستند. مثلا یک تعمیرکار فکر می‌کند همه با موتور خودرو آشنایی دارند. یک خانم خانه‌دار فکر می‌کند همه می‌دانند چگونه یک خورشت خوشمزه درجه یک درست کنند و … ولی این یک باور نادرست است.

سخن پایانی آموزش کسب درآمد با وبسایت آموزشی

با گسترش و نفوذ اینترنت در همه عرصه های زندگی امروزی ، این روزها دسترسی به دوره های آنلاین ساده تر و راحت شده است، ضمن اینکه در کنار آن افراد برای دریافت دوره آموزشی آنلاین هزینه کمتری می پردازد. بنابراین اگر بتوانید یک دوره استاندارد و منحصر به فرد، به بازار هدف خود ارائه کنید، فروش دوره های آموزش آنلاین می تواند بسیار سودآور باشد.

نکته آخر اینکه ، در بین تمام کسب درآمدهای اینترنتی ، بخش آموزش پردرآمدترین و پولساز ترین آنها می باشد. دلیل این ادعا رقابت بسیار زیاد و تنگاتنگ در بخش آموزش بین موسسات ،شرکت ها و برندهای بزرگ و کوچک برای تصاحب بازار می باشد. جایی که رقابت بسیار زیاد و نزدیک باشد مشخص است که پول زیادی وجود دارد و برندهای تلاش می کنند تا سهم بیشتری را از این بازار به دست آورند.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.