اشتباهات وبلاگ ها در کسب درآمد

اشتباهات وبلاگ ها در کسب درآمد

یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین راههای کسب درآمد از اینترنت، وبلاگ ها و وبلاگ نویسی می باشد ولی برخی اقدامات و وجود اشتباهات وبلاگ ها در کسب درآمد بیشتر، نتیجه معکوس می دهد و نه تنها پولی به همراه ندارد که موجب اتلاف وقت و هزینه هم می شود عده زیادی سوال می کنند که چگونه می توان درآمد از راه وبلاگ را افزایش داد. (نگاه کنید به مقاله:نکات کلیدی در کسب و کار اینترنتی از وبلاگ)

در جواب این دوستان باید گفت که علاوه بر تولید محتوای تخصصی، جذاب و کاربرپسند، برخی تمهیدات لازم است تا وبلاگ رشد و بازدید بالایی داشته باشد. فرض ما این است که محتوا و بازدید بالاست ولی باز درآمد مناسبی نداریم مشکل از کجاست؟ این مشکلات به مجموعه اقدامات ما در وبلاگ بر می گرد که جلوی افزایش درآمد را می گیرد.

کسب درآمد از وبلاگ

شناخت اشتباهات وبلاگ ها در کسب درآمد

اگر بازدید بالا و ورودی گوگل مناسب دارید ولی درآمد کم دارید با توجه به تجربه شخصی، برخی اشتباهات کلیدی در وبلاگ کرده اید که در درازمدت تاثیر منفی می گذارد مهم ترین این اشتباهات عبارتند از:

۱-  تعداد زیاد کدهای تبلیغاتی و کدهای اختصاصی

به برخی از وبلاگ ها که وارد می شوید انگار وارد یک فروشگاه بزرگ با تعداد تابلوهای بسیار زیاد شده اید چپ و راست وبلاگ پر از بنرهای تبلیغاتی اعم از کلیکی، همکاری در فروش، پاپ آپ، لینک و… است. وبلاگ نویسان تصور می کنند هر چه بنر و کد بیشتر باشد کسب پول هم بیشتر است در حالی که نتیجه معکوس دارد.

احتمال نرخ کلیک فرضا با یک یا دو بنر هم بالا می رود و با افزایش بنرها، کاربران فراری می شوند. حتی کاربران با مشاهده تبلیغات شما، اصلا توجهی به آنها نمی کنند. لذاتوصیه می شود :

– تعداد بنرها را کم کنید مثلا دو و حداکثر سه بنر.

– هدر یا بالای وبلاگ را بنر قرار ندهید و اگر اصرار دارید از دو بنر تبلیغاتی بیشتر استفاده نکنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  لوازم شروع کسب و کار

– به هیچ وجه از تبلیغات پاپ آپ استفاده نکنید چون تاثیر منفی بر بازدید وبلاگ شما از طرف گوگل و نیز کاربران دارد و موجب فرار و کسب نمره منفی می شود. باز اگر اصرار دارید فقط یک پاپ آپ بگذارید.

– بیشتر فضای وبلاگ را خالی بگذارید تا کاربر با فراغ بال مطالب و محتوا را بخواند و تبلیغات داخل وبلاگ، مزاحمتی برایش ایجاد نکند.

– بنرها را به تعداد محدود در آخر پست ها و محتواها قرار دهید.

باز توصیه می شود از کدهای تیلیغاتی کمتر و محدود استفاده کنید زیر نمایش یا لود وبلاگ شما را طولانی می کند.

۲- وجود قالب های سنگین و نامناسب

شما برای رفتن به داخل استخر شنا نباید با کت و شلوار بروید چون کت و شلوار برای کارهای رسمی و اداری مناسب است. برای قالب وبلاگ هم باید نوع محتوا داخل را در نظر بگیرید. مثلا وبلاگی که دارای مطالب فان و سرگرمی است نیازی نیست از قالب سیاه و سنگین استفاده کنید و یا وبلاگ علمی و تخصصی نباید مثلا از قالب فرشته ای که تیری در قلبش فرو رفته، استفاده کند.

تناسب قالب و محتوا از سوی بازدیدکننده، بیانگر هوش بالای وبلاگ نویس محسوب می شود. شما در یک مجلس عروسی اگر خرمای نذری پخش کنند چه حسی خواهید داشت؟ عدم تناسب قالب و محتوا، این حس را به بازدیدکننده می دهد. وبلاگی که برای کسب درآمد می باشد باید مناسب این کار باشد. یکی از اشتباهات وبلاگ ها در کسب درآمد بیشتر همین موضوع کلیدی است.

لذا قالب وبلاگ باید دارای ویژگی های زیر باشد:

– سبک و ساده باشد (زیبایی در سادگی است). با توجه به وضعیت اینترنت ایران و حوصله کم کاربران ایرانی جهت باز شدن صفحات وبلاگ، قالب های سنگین اصلا توصیه نمی شود.

– بهتر است زمینه قالب سفید و شکیل باشد تا چشم کاربران اذیت نشده و محتوا به راحتی خوانده شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شروع کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه

– وبلاگ از نظر ستون های کناری، ترکیب نوشته ها دارای نظم بوده و از به هم ریختگی و شلوغی پرهیز شود.

– تا حد امکان کدهای جاوا که در قالب وجود دارد و همچنین لینک های اضافی که توسط طراح قالب جاسازی شده را بردارید. (جز قانون کپی رایت وبلاگ)

– از کدهای متعدد مربوط به ساعت، تقویم، هواشناسی و… کمتر استفاده کنید سرعت وبلاگ را پایین می آورد.

– قالب ها واکنشگرا و مناسب برای موبایل ها باشد.

۳- ارسال مطالب کهنه و بدون کاربرد

محتوای وبلاگ باید اختصاصی، جذاب و به روز باشد . اگر مطلبی قدیمی است حتما باید مفید و دارای کاربرد باشد وگرنه مطالب قدیمی بدون کاربرد هیچ ارزشی نداشته و کاربران به آن علاقه ای نشان نخواهند داد و به مرور بازدیدتان کم می شود. دوران کپی برداری از ویکی پدیا و سایت های قدیمی گذشته است عصر انفجار اطلاعات نوین و جدید است.

کپی برداری از سایر سایت ها و وبلاگها، اشتباهات وبلاگ ها در کسب درآمد بیشتر را تکمیل می کند. اگر به فکر رشد و کسب درآمد بیشتر از اینترنت هستید خاص و ویژه محتوا تولید کنید و مطالب و مقالات قدیمی و از رده خارج را فراموش کنید و تا می توانید مطالب جذاب و تخصصی ارسال کنید.

سخن پایانی افزایش کسب درآمد از وبلاگ

در بالا سه اشتباه عمده وبلاگ نویسان را در کسب درآمد از اینترنت بیان کردیم اما باید متذکر شوم که اینها مهم ترین انهاست که در درازمدت تاثیر گذار است. سعی کنید در انتخاب محتوا، قرار دادن کدها داخل وبلاگ و انتخاب قالب دقت لازم را داشته باشید و خودتان را به جای بازدیدکننده وبلاگ بگذارید و اینکه از چه نوع وبلاگی خوشتان می اید.

مهم جلب رضایت بازدید کننده و اینکه سریع از وبلاگ ما خارج نشود اگر بارها و بارها به وبلاگمان سر زد یعنی کارمان اصولی و روی روال خوب در جریان دارد.اگر کاربری نیامده ، برود باید دنبال مشکل بگردیم چون نقصی بزرگ در کار وبلاگ داری ما وجود دارد. سادگی وبلاگ و تخصصی بودن محتوا کلید اصلی رشد وبلاگ می باشد.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.