اصول کسب درآمد اینترنتی با سایت

 سه کلید مهم موفقیت یا اصول کسب درآمد اینترنتی با سایت که می توان از آن به کسب درآمد پایدار اینترنتی هم یاد کرد در ادامه خواهد آمد. کسب درآمد از اینترنت امروزه به دلیل اهمیت و رشد روزافزون در ایران مورد توجه است و یکی از ابزارهای مهم و کلیدی برای موفقیت در این زمینه، راه اندازی و داشتن وب سایت می باشد. سایت به عنوان یک رسانه مجازی ، پیام کسب و کارتان را به همگان معرفی می کند.

برای اینکه موفقیت در کسب درآمد اینترنتی را به دست بیاورید باید اصول تبلیغات اینترنتی ، بازاریابی اینترنتی و فروش اینترنتی در سایت را یاد بگیرید بحث در این زمینه زیاد است در سایت پول یابی در ادامه آموزش کسب درآمد اینترنتی ، قصد داریم تا سه نکته کلیدی و مهم برای موفقیت در افزایش فروش و کسب درآمد اینترنتی از طریق سایت را بیان کنیم .

برای اطلاعات بیشتر درباره افزایش فروش و کسب درآمد اینترنتی نگاه کنید به مقاله ( چهار تکنیک ساده افزایش فروش اینترنتی )

اصول کسب درآمد اینترنتی با سایت

هدف و انگیزه از راه اندازی سایت می تواند به دلایل زیادی از جمله ،خبر و اطلاع رسانی ، آموزش ، سرگرمی ، کسب درآمد و… باشد. اگر هدف کسب درآمد از اینترنت و یا افزایش فروش و توسعه کسب و کار می باشد برای موفقیت باید اصولی را رعایت کند تا نتایج مدنظر حاصل شود.

اصول کسب درآمد اینترنتی با سایت ،افزایش فروش اینترنتی ، نقش سایت در فروش اینترنتی
سایت به عنوان ابزاری قدرتمند ضمن معرفی کسب و کار اینترنتی ، در فروش محصولات و خدمات نقش کلیدی دارد.

برای رسیدن به این هدف ، مدیران و صاحبان سایت ها باید بر طبق برنامه طراحی شده قدم بردارند اصول موفقیت برای افزایش فروش اینترنتی زیاد است ولی در اینجا سه کار مهم و کلیدی که می تواند موجب افزایش درآمد و پایداری آن در درازمدت شود را بیان می کنیم این سه اصل عبارتند از:

۱- ثبت نام و گرفتن اطلاعات کاربران

اولین و مهم ترین اقدام گرفتن مشخصات و اطلاعات ارتباطی با بازدیدکنندگان سایت می باشد باید به شیوه ای و با استفاده از ترفندهایی راه ارتباطی با بازدیدکنندگان وبسایت را به دست آورید. این کار در استمرار کسب درآمد ، افزایش فروش اینترنتی و ایجاد حس وفاداری در مشتریان ، تاثیر زیادی دارد .برای تحقق این کار می توانید چند کار انجام دهید :

– متقاعد کردن مشتری

طی صفحه ای هدف کسب و کارتان را کامل معرفی کنید و اینکه می خواهید چه چیز خاص و ویژه ای را به مشتریان ارائه دهید و پیشنهاد کنید تا برای حفظ ارتباط و اطلاع از آخرین آموزش ها ،ثبت نام کرده و یا ایمیل و وسیله ارتباطی را در اختیارتان قرار دهند البته تاکید کنید که از این ایمیل جز برای اطلاع رسانی از فعالیت سایت برای موارد دیگر و یا فروش به دیگران استفاده نخواهید کرد.

– ایجاد لندینگ پیچ

در سایت خود یک کتاب، فایل و یا فیلم و یا هر چیز ارزشمند و پرطرفدار به رایگان قرار دهید و یک صفحه لندینگ پیچ برای آن فایل رایگان ایجاد کنید و از کاربران و بازدیدکنندگان سایت بخواهید که برای دریافت رایگان فایل، مشخصات و یا ایمیل خود را در آن صفحه وارد کنند. زمانی که ایمیل را می دهند آن فایل به صورت خودکار و رایگان به ایمیلشان ارسال شود.

با این کار شما یک بانک ایمیل ارزشمند و فعال از مشتریان و مخاطبان خود خواهید داشت و هر موقع لازم باشد از این ابزار استفاده لازم را خواهید برد.

– ایجاد صفحه خبرنامه

حتما وارد سایتهایی شده اید که قسمت ارسال خبرنامه و یا اطلاع از آخرین اخبار را دارد این کار هم می تواند در دستور کار قرار گیرد و کاربران را تشویق کنید تا ایمیل خود را در قسمت مربوطه قرار دهند. معمولا هاست ها امکان ارسال ایمیل اتوماتیک یا Autoresponder را به مدیران سایت ها می دهند با استفاده از این شیوه  می توانید به کاربران ایمیل ارسال کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  منشور کسب درآمد و معامله گری

می توانید هر دو سه روز یک بار لینک هایی از اطلاعات مفید ، جذاب و به روز شده سایت را ارسال کنید و در برخی از این ارسال ها، محصول خود را معرفی کنید. حتی با کلیک بر روی لینک ها و  بازدید کاربران از سایت ، این موضوع موجب افزایش کلیک خوری سایت شده و در نهایت افزایش کسب درآمد می شود.

۲- راه اندازی صفحه فروش یا فروشگاه قدرتمند

اصل دوم برای افزایش کسب درآمد از اینترنت از طریق سایت ، راه اندازی یک صفحه فروش خاص یا فروشگاه قدرتمند می باشد باید فروشگاه تمام امکانات لازم برای خرید را داشته باشد و محصول نیز خاص ، ویژه و متمایز از نمونه های مشابه باشد. کاربران به دنبال محصول و خدمات ، با کیفیت ، کامل و ارزان قیمت هستند و طبیعی است که یک فروشگاه باید این موارد را داشته باشد.

برای داشتن یک فروشگاه یا صفحه فروش خوب در سایت موارد زیر توصیه می شود:

– بیان مشخصات کامل محصول و خدمات

در تبلیغ محصول و کالا ، تمام دلایل خاص بودن آن را صادقانه با کاربران توضیح دهید تا کاربر برای خرید ترغیب شود. از مبالغه و زیاده روی پرهیز کنید. همان طور که خودتان علاقه دارید تا مشخصات یک محصول را بدانید همان گونه برای مخاطبان شرح دهید.

– بیان میزان تاثیر گذاری محصول در کار

به کاربران توضیح دهید که محصول و خدمات شما چه تاثیری در کیفیت کسب و کار و یا زندگی آنها خواهد گذاشت و چگونه متحول خواهد کرد. اطلاعات کامل و توضیحات لازم در میزان تاثیرگذاری آن، در میزان فروش تاثیر دارد. باز تاکید می شود در شرح محصول و خدمات اغراق نکرده و صادقانه بیان کنید.

– مشورت درباره افزایش میزان فروش

می توانید از کارشناسان و افرادی که در ساخت تبلیغات اینترنتی و بازاریابی فضای مجازی فعال هستند و واقعا هم در افزایش فروش دارای نظر و ایده می باشند ، کمک بگیرید. چگونگی ساخت تبلیغات پرفروش و رعایت اصول تبلیغات اینترنتی و به روز رسانی اطلاعات خود در زمینه بازاریابی اینترنتی هم تاثیرگذار است. با افزایش اطلاعات ، خودتان را هم با تبلیغات روز اینترنتی همراه و هماهنگ کنید.

– تولید محصول بر اساس نیاز مشتری

هدف اصلی از تولید محصول و خدمات ، فروش آن به مشتریان است پس باید حتما محصول و کالا بر اساس خواسته و نیاز مشتری تولید شود. محصول بی کیفیت و قرار دادن آن در سایت و فروشگاه به اعتبار شما در درازمدت ضربه می زند. سعی کنید در تولید محصول و خدمات جزو بهترین ها باشید . شاخص بودن در تولید محصول با کیفیت ، شاخص فروش شما را بالا می برد.

– انعکاس نظر مشتریان در سایت

می توانید در سایت و یا صفحه محصول ، توصیه و نیز نظرات مشتریان راضی خود را قرار دهید و یا اگر سوال و یا مشکلی در استفاده از محصول داشتند همراه با پاسخ در سایت قرار دهید. رعایت خدمات پس از فروش و رفع ایرادات احتمالی موجب جلب اعتماد مشتریان می شود.

– آسان کردن شیوه خرید و پرداخت

سیستم های پرداخت اینترنتی تقریبا از طرف همه بانکها ارائه می شود و فروشگاه و سایت باید سیستم پرداخت آسان و راحت داشته باشد طوری که کاربر با کمترین کلیک و در سریع ترین زمان ممکن بتواند خریدش را انجام دهد. به طور کلی فرایند خرید تا اتمامش باید ساده ، قابل اجرا برای همگان با هر سطح اطلاعات و در دسترس باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  تاثیر منفی تبلیغات در ترافیک سایت

پیچیدگی فرایند خرید موجب انصراف کاربران از ادامه خرید می شود و این موضوع بر میزان فروش تاثیر منفی می گذارد. در صورت نیاز می توانید تمام فرایند خرید از سایت و فروشگاه اعم از انتخاب کالا تا پرداخت و شیوه دریافت را طی صفحه یا فایل آموزشی در سایت قرار دهید تا با مطالعه آن ، خرید برای مشتریان راحت تر باشد.

۳- معرفی کسب و کار به رسانه ها توسط سایت

از طریق سایت و با اتخاذ تمهیداتی ساده می توانید کسب و کار اینترنتی خود را به دیگران معرفی کنید. البته ترفندهای زیادی برای تحقق این موضوع وجود دارد که برخی از شیوه های زیر را می توانید استفاده کنید:

– ایجاد صفحه اختصاصی معرفی کسب و کار در سایت

می توانید یک صفحه مخصوص برای معرفی کسب و کارتان به صورت خاص و متمایز ایجاد کنید و در آن صفحه اطلاعات مختصری از خود ، کسب و کارتان ، عکس محصولات و خدمات با کیفیت و چاپ خوب  و… را قرار دهید . معرفی خود به صورت درست، موجب جلب اعتماد کاربران و مخاطبان هم می شود.

در این صفحه راههای ارتباط با خود اعم از شماره تلفن ثابت ، موبایل ، ایمیل ، آی دی شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها و… را قرار دهید.

– ایجاد صفحات و پیچ در شبکه های اجتماعی

می توانید از پتانسیل بالای شبکه های اجتماعی مثل : توئیتر ، اینستاگرام ، فیسبوک ، تلگرام ، لینکدین و… برای معرفی خود  و کسب و کارتان استفاده کنید. توجه کنید فعالیت شما در شبکه های اجتماعی و بازتاب فعالیت خودتان در سایت ، ضمن افزایش بازدید سایت ، موجب افزایش فروشتان هم خواهد شد.

اقبال زیاد کاربران ایرانی به شبکه های اجتماعی متعدد ، محل مناسبی برای بهربرداری اقتصادی خوب از این فضاها را فراهم کرده است و باید هوشمندانه از آنها استفاده کنید.

– امکان ارتباط با روزنامه و نشریات

اگر بتوانید به طریقی با نشریات و روزنامه ها ارتباط برقرار کنید و یا توجه آنها را به سایتتان جلب کنید این کار ضمن معرفی سایت شما به عنوان یک برند ، افزایش فروش شما را موجب خواهد شد و برای کسب و کارتان اعتبار به همراه دارد

می توانید فرمی را برای بازدیدکنندگان سایت خود تهیه کنید تا اگر فردی از نهاد و رسانه ای تمایل به انجام مصاحبه داشت به راحتی بتواند با شما مصاحبه کند. مصاحبه های انجام شده خودتان در مطبوعات و نشریات را در داخل سایت بازنشر دهید. همیشه راههایی برای انجام مصاحبه و گفتگو با نشریات برای خودتان در سایت ایجاد کنید تا آنها به راحتی بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.

سخن پایانی اصول کسب درآمد اینترنتی با سایت

البته راههای زیادی برای افزایش بازدید سایت وجود دارد که مهمترین آن تولید محتوای تخصصی و جذاب در سایت بوده تا به این وسیله موتورهای جستجو کاربران را به طرف سایت بکشانند و با افزایش بازدید ، افزایش فروش هم به همراه دارد . در اینجا هدف ما آموزش افزایش فروش محصول و خدمات بود که راههای زیادی وجود دارد و ما سه اصل مهم از اصول کسب درآمد اینترنتی با سایت را بیان کردیم .

اگر خدمات و محصولات خوب و باکیفیت باشند و سه اصل ساده و کم هزینه بالا به درستی رعایت شود افزایش فروش اینترنتی و به دنبالش افزایش کسب درآمد از اینترنت محقق خواهد شد. همواره باید از سایت به عنوان وسیله و حلقه ارتباطی بین کسب و کارتان و مشتریان استفاده کنید و این حلقه ارتباطی را روز به روز با استفاده از ترفندهایی مستحکم تر کنید.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.