اهمیت استراتژی تولید محتوا برای کسب و کارها

داشتن و اتخاذ برنامه ریزی بلندمدت در انتشار محتوا یا استراتژی تولید محتوا موجب جهش و رشد خیره کننده هر کسب‌وکاری می شود . بدون طراحی و ترسیم استراتژی نگارش و تهیه محتوا نمی توان انتظار موفقیت دائمی و مستمر را داشت . محتوایی دارای ارزش و اعتبار است که کاربردی و مورد نیاز کاربران باشد . علاوه بر این انتشار محتوای هدفمند برای کسب رتبه در گوگل و افزایش ترافیک وبسایت ارزشمند و قابل استناد است .

در تولید و انتشار محتوا باید به‌خوبی به اهمیت سئو و کاربرد آن آشنا بود و تلاش کرد که کسب و کار و سایت در مدت‌زمان کوتاهی، بهترین بازدهی را دریافت کند . در این مقاله سایت پول یابی ضمن اشاره به چگونگی اتخاذ استراتژی تولید محتوا ، به شیوه درست نویسی و انتشار محتوای ارزشمند و کاربردی هم اشاره می شود .

تعریف استراتژی تولید محتوا

در گام نخست لازم است که بدانید معنای استراتژی یا برنامه ریزی برای محتوا چیست . هدف اصلی از نوشتن و برنامه ریزی برای محتوا این است که کسب و کارها در مسیر موفقیت قرار بگیرند و یا رشد و توسعه یابند . داشتن برنامه منظم در محتوا نویسی یعنی اینکه با برنامه‌ریزی دقیق جهت رشد، پیشرفت و همچنین عملکرد مناسب کسب و کارتان اقدام کنید .

با ترسیم یک استراتژی و سیاست کاری درست و مناسب در ابتدای کار، می توانید یک نگاه کلی بر روی کارهای آینده و اقداماتی که قرار است انجام دهید، داشته باشید . معمولاً برنامه مدون محتوایی را یک‌بار در مراحل آغازین کسب و کار تدوین می کنند و در مراحل دیگر از آن استفاده کرده و نیازی به نوشتن مداوم نیست .

برای موفقیت مستمر، مهم این است که وقتی استراتژی کار مشخص شد، دیگر نباید از مسیر حرکت در آن خارج شد . کارشناسان و برنامه ریزان، برنامه‌ها و اهداف بزرگ را مانند درخت بامبو می دانند . درخت بامبو حدود ۵ سال نیاز به مراقبت و آب دادن دارد . در طی این مدت ممکن است حتی ۱ سانتی‌متر هم رشد نکند اما پس از ۵ سال مراقبت مداوم و نگهداری، ناگهان رشدی چشم‌گیر خواهد داشت .

مدت ۵ سال مراقبت و رسیدگی یقینا موجب رشد و پیشرفت درخت بامبو در آینده می شود . درواقع برنامه ریزی برای تولید و انتشار محتوا نیز این گونه است . نیاز به زمان و صبر دارید و باید به کسب‌وکارتان زمان و وقت کافی بدهید تا بالاخره به شکوفایی برسد . افزون بر این کسب و کار تولید محتوا امروزه شغلی پولساز و پرطرفدار است .

استراتژی تولید محتوا , استراتژی محتوا , تعریف استراتژی تولید محتوا

نکات مهم در تولید انواع محتوا

برای موفقیت در انتشار محتوای تاثیرگذار باید برخی موارد مهم و نکات کلیدی در تولید محتوا را رعایت کنید تا به هدف مدنظرتان برسید . مهم ترین موارد عبارتند از :

– توضیح درست و منطقی محصولات و خدمات کسب‌وکار . در زمان شرح محصول و خدمات باید واقع نگر بوده و با برنامه ریزی جهت اقناع مشتری، محتوا تولید کنید .

– شناخت مشتریان و مخاطب . زمانی که مشتریان هدف و نیازشان را نشناسید نمی توانید برایشان محتوای مناسب تولید کنید .

– متوجه شدن نیاز‌های مشتری و پرسونا . مشتری برای رفع نیاز به کسب و کارتان مراجعه می کند پس باید بدانید چه چیزی را می خواهد و نیاز دارد .

– تحلیل کردن رقیب‌های دیگر کسب و کار .

– تحقیق کردن درباره‌ کلید‌واژه‌های مناسب و استفاده بهینه این کلمات کلیدی در محتوا .

– نقشه سفر مشتری .

– راهنمای نوشتن محتوای مناسب ازنظر معیار‌های متفاوت .

– داشتن تقویم محتوایی و برنامه‌ریزی برای انتشار .

– شناسایی کانال‌های توزیع محتوا و مطالب .

– بررسی شاخص‌های عملکرد سایت و فروشگاه .

– داشتن هدف‌گذاری‌های کوتاه‌مدت تا بلندمدت .

– ایده پردازی و بررسی مسائل روز دنیا با هدف عقب نماندن از رقبا و شیوه های فنی و بازاریابی .

– بیان درست و توصیف برند و ارزش‌های کسب و کار .

تمام این موارد را می‌توانید در صفحه‌ ای مانند فایل اکسل ، ورد و یا پاورپوینت تدوین کنید و از متن‌ها، جدول و فهرست‌هایی برای آمارگیری کار استفاده نمایید . برای عملکرد بهتر کسب‌وکارتان باید این آیتم ها را لحاظ کنید چون تاثیر مستقیمی بر میزان رشد کسب و کارتان خواهد داشت .

اهمیت محتوا برای کسب‌وکارها

داشتن برنامه خوب برای محتوانویسی مثل داشتن فانوس در یک مکان تاریک و سرد می باشد . زمانی که از فانوس استفاده می‌کنید می‌توانید جلوی پا و مسیر رفت و آمدتان را روشن کنید . در واقع وجود یک فانوس دید شما را باز می کند طوری که می‌توانید با آگاهی کامل و بهتر از قبل به سمت جلو حرکت کنید .

حال تصور کنید اگر فانوس یا چراغی وجود نداشته باشد همه جا تاریک و وهم انگیز می شود . لذا هیچ‌ ایده و خط سیر مشخص و واضحی ندارید که در پیش روی خودتان به چه چیز‌هایی برخورد می کنید و با چه مشکلاتی مواجه می شوید .

بهتر است استراتژی یا برنامه ریزی تولید محتوا را مانند یک فانوس بدانید که وجود و داشتنش برای موفقیت ضروریست . اصلا به این موضوع توجه نکنید که کسب‌وکارتان نوپا یا قدیمی است . تنها فکر و هدف خود را متمرکز به این کنید که حتماً با استراتژی مناسب می‌توانید خیلی سریع‌تر به هدف تان برسید .

زمانی که بدون استراتژی به جلو حرکت می‌کنید نمی‌دانید مجموعه کارهایی که انجام داده اید واقعاً در راستای هدف تان بوده یا نه . آیا موجب پیشرفت تان می شود یا درجا زده و عقب گرد خواهید داشت . کاملا طبیعی است که بدون داشتن استراتژی و برنامه بلندمدت دچار سردرگمی خواهید شد . به این مسئله بسیار مهم توجه کنید که بدون استفاده از عملکرد استراتژی، دارید در جهتی نامشخص حرکت می کنید . وقتی مسیر حرکت مشخص نباشد یقینا کسب درآمد هم محقق نخواهد شد .

فعالان کسب و کار بین انتشار محتوای ارزشمند و افزایش کسب درآمد از اینترنت رابطه ای دو جانبه قائل هستند . به عبارتی محتوا موجب افزایش ترافیک شده و افزایش بازدید هم افزایش کسب درآمد اینترنتی را به همراه دارد .

مزایای برنامه ریزی برای تولید محتوا

به طور قطع و یقین مزایای استراتژی محتوا و تاثیرگذاری آن در رشد کسب و کار بسیار زیاد است . امروزه در بستر اینترنت نمی توان انتظار افزایش درآمد اینترنتی بدون محتوای ارزشمند را داشت . محتوا در تمام قالب ها و فرمت هایش همیشه خواهان داشته و دارد . در ادامه تعدادی از مهم ترین مزایا فهرست می شود تا با استفاده از این نکات و استراتژی بتوانید نتیجه‌ تضمین‌شده و عملکرد بهتری را از نظر بازاریابی بگیرید . برخی از شاخص ترین مزایای استراتژی تولید محتوا عبارتند از :

– کاهش در هزینه‌ها و آموزش کارکنان و نیروها .

– بهبود یافتن  سئو و بهینه‌ساز شدن وب‌سایت و فروشگاه برای موتورهای جستجو .

– یکپارچگی محتوا و جلوگیری از پراکندگی مطالب .

– نظم و برنامه‌ریزی در آپلود تولید محتوای نوین به‌صورت روزانه و دائمی .

– کاهش زمان صرف شده برای انجام امور محتوایی .

– تولید محتوای هدفمند ، مخاطب پسند و مورد نیاز کاربران .

– افزایش ترافیک سایت و جذب بازدید کننده هدفمند .

– برتری و کسب رتبه‌ بالا و یا اول در گوگل و افزایش میزان کلیک خوری سایت و فروشگاه .

– امکان بررسی و آنالیز سایت و رفع نواقص احتمالی .

به‌طور کلی مزایای تولید محتوا بسیار زیاد است اما اگر از همان اول از آنها استفاده نکنید، در آینده بابت هدر دادن وقت و هزینه خودتان پشیمان خواهید شد . برای افزایش کسب درآمد اینترنتی و ارتقای کسب و کار از همین امروز اقدام کنید تا به نتیجه مطلوب برسید .

مراحل تدوین استراتژی تولید محتوا , استراتژی تولید محتوا چیست , آموزش تولید محتوا

مراحل آسان تدوین استراتژی محتوا

فرقی ندارد چه نوع وب سایت و یا فروشگاهی دارید و چه نوع مطالبی را در آن منتشر می کنید . تنها چیز مهم این است که باید هدف مشترکی را با سایر شرکت‌ها و مجموعه‌ های دیگر تدوین کنید تا به موفقیت و رشد کاری دست یابید . لذا لازم است که از مراحل تضمینی و قطعی پیروی کنید تا در مدت‌زمان کوتاه نتایج شگفت انگیز را مشاهده نمایید . این مراحل عبارتند از :

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  انواع کسب درآمد اینترنتی

۱- مشخص کردن اهداف در شروع محتوا نویسی

در هر کاری مهم‌ترین قدم و گام کلیدی این است که یک تعریف کلی از کارها و برنامه‌های آینده داشته باشید . به عبارت دیگر آگاه باشید که در شروع کار خودتان چه می‌خواهید . چه اهدافی دارید؟ برای چه چیزی به استراتژی محتوایی نیازمندید؟ هدف اصلی از بازاریابی محتوا چه چیزی است .

بعد از این‌که توانسته اید این اهداف و برنامه‌ها را برای خودتان مشخص کنید، آنگاه می توانید بدانید که در حال انجام چه کاری هستید . داشتن هدف مشخص در تنظیم و انتشار محتوا، از تشتت آرا و اختلاف نظر احتمالی در انجام کارها در آینده جلوگیری می کند .

زمانی که هدف مشخص و معین باشد، در میان انبوهی از داده‌های خام و تفکرات گیج نخواهید شد . هدف، دقیقا شما را به سوی موفقیت‌ها و کانال‌هایی که لازم است بررسی نمایید، سوق می دهد . همانطور که پیش تر اشاره شد مانند یک فانوس در میان تاریکی‌ها عمل می‌نماید و مسیر حرکت درست را نشان می دهد .

در واقع با یک هدف مشخص و معین همه چیز برایتان شفاف و واضح باشد . برای مثال هدفی این چنینی تعیین ‌کنید :« افزایش رضایت مشتریان در ۴ ماه آینده به بالاترین سطح ممکن خود برسد» . این گونه برای خود یک تعریف کامل کرده‌اید و هدفی واضح را جهت شروع کسب و کار اینترنتی دارید .

اهمیت و جایگاه هدف در رشد کسب و کار اینترنتی و غیر اینترنتی غیر قابل انکار بوده و به اصل راه اندازی کسب و کار برمی گردد . امکان ندارد کسب و کاری بدون برنامه و هدف مشخص بتواند در بازار رقابت دوام بیاورد و یا به موفقیت برسد .

اهمیت هدف در رشد کسب و کار

برای درک بهتر موضوع چند مثال از اهدافی که می‌توانید برای کسب و کار خودتان یا مشتریانتان مد‌نظر داشته باشید ذکر می شود . برخی از اهداف کسب و کارهای اینترنتی ممکن است موارد زیر باشد :

– هدف موفقیت در افزایش ترافیک بیشتر سایت یا فروشگاه .

– افزایش نرخ تبدیل .

– افزایش فروش و کسب درآمد اینترنتی بیشتر .

– هدف دستیابی به پشتیبانی سریع‌تر با مشتریان و کاربران .

مسلما اهداف یک کسب و کار خیلی بیشتر و فراتر از اینها می تواند . در اینجا تنها به چند مورد جهت آشنایی اشاره شد . تلاش شد تا با ارائه چند مثال رایج از اهداف بدیهی، موضوع را بهتر درک نمایید . ممکن است که مدیران کسب و کارها همزمان دارای چندین هدف و تارگت باشند که این چیز بدی نیست .

با این حال بهتر است و پیشنهاد می شود سعی کنید از اهداف کوچک شروع کنید . وقتی یک هدف بزرگ را برای خود طرح می‌کنید درواقع رسیدن به آن نیز در آغاز، برایتان ممکن است سخت و زمان بر باشد .  از طرفی هم ممکن است که در رسیدن به آن هدف بزرگ، خسته و دلزده شوید و از ادامه دادن و حرکت در مسیر دستیابی به هدف خود امتناع کنید .

نکته‌ای مهم دیگر درباره رسیدن به اهداف تان این است که یک هدف مشخص و معین شاخص داشته باشید . برای رسیدن به خواسته‌هایتان حتی اگر بسیار غیرممکن و دست‌نیافتنی نیز باشد، باز باید واضح و روشن هدف خودتان را تعیین کنید . چون با این کار بر روی ذهن نیم‌هوشیار خودتان تاثیر گذاشته و موجب می‌شوید که کائنات و جهان نیز به شما برای رسیدن به هدفتان کمک نمایند .

۲-  بررسی کامل وضعیت کسب و کارتان

پس از انجام مرحله‌ یا گام اول، یعنی تعیین اهداف واضح برای کسب و کار خود، لازم است که به مرحله‌ بعدی توجه کنید . گام دوم، بررسی و آنالیز کسب‌وکار فعلی خودتان است . شاید برایتان دشوار باشد که چگونه می‌توان شرکت خود را از جنبه‌های متفاوت بررسی کرد و به فرایند فعالیت آن پی برد.

باید بدانید که بدون بررسی وضعیت کلی شرکت یا کسب و کار نمی توان با آگاهی برنامه ریزی کرد . برای درک و بررسی این قسمت لازم است سوالات ساده ولی کلیدی که در ادامه برایتان مطرح می شود را به‌خوبی پاسخ دهید . با جواب دادن به این سوالات متوجه خواهید شد وضعیت شرکت یا کسب و کارتان ‌تان به چه صورت است .

برخی از این سوالات عبارتند از :

– درآمد اینترنتی یا غیر اینترنتی بیشتر مجموعه از کجا تامین می‌گردد ؟

– مقدار درآمد مجموعه چقدر است ؟

– دخل و خرج های شرکت یا کسب و کار به چه صورت است ؟

– سود و ضررها در ماههای اخیر به چه شکل بود ؟

– بیشترین درآمد یا سود شرکت مربوط به کدام محصول یا خدمات می باشد ؟

– چرا آن محصول یا خدمات برای شرکت درآمدزا بوده و چه چیزی سبب شده مشتریان به سوی آن جذب شوند ؟

– پروسه‌ تولید محتوای فعلی شرکت در چه وضعیتی قرار دارد؟

قطعاً تولید محتوا برای کسب‌وکارتان بسیار مهم و حیاتی است . صاحب کسب و کار اینترنتی باید بداند که مقاله‌ها و وبلاگ شرکت در چه وضعیتی قرار دارند . یعنی بررسی نماید چه مقدار بازدید و ترافیک دارند و چه افرادی بیشتر جذب این محتواها می شوند . مثلا بررسی و آنالیز کند که کدام محتواهای منتشر شده جایگاه پربازدید‌ترین مقالات را از آن خود کرده است .

سوالات رایج درباره نتایج محتواهای تولیدی

مدیران کسب و کارهای اینترنتی باید مجموعه پرسش‌هایی که در بالا مطرح شد و از مهم‌ترین سوالات هم  می باشند را به طور دقیق جواب دهد . در واقع هر جواب مشخص و واضحی که ارائه دهند یک بخش مهم از استراتژی کاری خودش را پیش برده و مشخص کرده است .

علاوه بر آن سوالات بالا، بهتر است که به سؤالات زیر هم پاسخ دهد تا بتواند یک بررسی کلی بر روی محتواهای شرکت خود داشته باشید . به عبارتی این سوالات روند و نتایج انتشار محتواها و میزان اثرگذاری آنها را در روند رشد کسب و کار معین می کند .

برخی از این سوالات عبارتند از :

– چه فرد یا افرادی بر موضوعات و مقاله‌های منتشر شده نظارت دارد ؟

–  تامین کنندگان محتواها چه افرادی با چه نوع تخصصی و دانشی هستند ؟

– کاربران و مخاطبان چه کامنت ها و نظراتی برای محتواها می‌دهند ؟ این سوال میزان بازخوردها مقالات منتشر شده از طرف کاربران را مشخص می کند .

– تیم محتوا نویس کنونی چه نوع دسته‌بندی از محتواها را تولید می‌کنند ؟

– فاکتو‌رهای اصولی و برندینگ برای کسب و کار چه مسائلی هستند؟

توجه کنید که تولید محتوای اختصاصی برای سایت با بررسی وضعیت کسب و کار بسیار مهم و تاثیرگ ذار است . چون کمک بسیاری می‌کند تا بتوانید متوجه شوید که کلمات کلیدی سایت‌تان چه کمکی به شما کرده اند . برای رسیدن به نتایج بهتر، آمار و ترافیک وب سایت خود را آنالیز نمایید و از جنبه‌های متفاوت به آن نگاه کنید .

۳- یافتن کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار

علیرغم کاهش تاثیر کلمات کلیدی در سالیان اخیر، باز هم تقریبا همه چیز به کلمات کلیدی بر می‌گردد و مرتبط می‌شود . به این دلیل که کلمات کلیدی موجب می شوند تا یک مقاله و عنوان رشد و پیشرفت خیره کننده ای داشته باشند . در واقع یکی از مراحل مهم در استراتژی تولید محتوا این است که توانایی انتخاب تولید محتوا را داشته باشید .

پیدا کردن کلمات کلیدی به چند دلیل اهمیت اساسی و مهم دارد که عبارتند از :

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اهمیت ایجاد فروشگاه اینترنتی برای کسب و کارها

– تحقیق درباره کلمات کلیدی کمک می کند تا بفهمید کاربران در دامنه شما به دنبال چه هستند، چه سوالاتی دارند و به چه چیزهایی نیاز دارند .

– کلمات کلیدی یکی از مهم ترین دروازه ها برای جذب کاربران و هدایت ترافیک به سایت از طریق گوگل هستند .

– گوگل نیز یک تجارت است . با کلمات کلیدی مناسب می‌توانید شرایط راحتی‌ را برای گوگل فراهم کنید تا بتواند کسب و کارتان را در حوزه‌های متفاوت شناسایی کند .

اگرچه کلمات کلیدی نقش برجسته ای دارند ولی نباید تمام حواس و تمرکز خودتان را روی کلمات کلیدی و نوشتن بر اساس اصول سئو بگذارید . چون باید محتوایی تولید کنید که نیاز مخاطب باشد و در کنار آن، از کلمات کلیدی و بهینه‌سازی در آن به کار رفته باشد . در واقع باید به کلمات کلیدی و سئو به عنوان یک عامل مهم برای استراتژی تولید محتوا نگاه کنید .

اگر می‌خواهید بدانید چگونه محتواهای یونیک و مناسب را داشته باشید بهتر است که از جرقه‌هایی که از کلمات کلیدی می‌گیرید استفاده کنید . همان طور که پیش تر تاکید شد، تنها استفاده از کلمات کلیدی به تنهایی کافی نیست . نیاز است که کلمات کلیدی محتوای خود را با کسب‌وکارتان ترکیب نمایید تا بتوانید بهترین مطلب ممکن را بنویسید .

 ۴- شیوه شناخت رقبای‌های حوزۀ کسب و کار

شاید برخی از افراد به این مرحله یعنی شناخت رقبا توجه زیادی نکنند و آن را زیاد مهم ندانند . اما این یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مراحل و گام ها در اتخاذ یک استراتژی مناسب در تولید محتوا است . برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی باید بتوانید وبسایت رقیب و کسب و کارشان را بررسی و تحلیل کنید .

بررسی رقبا امکان برنامه ریزی درست به شما برای رقابت موثرتر را می دهد . اگر کسب و کار رقبا بسیار بهتر از شما است و پیشرفت آن‌ها چشم‌گیر می باشد باید به دنبال دلایل و عوامل رشدشان باشید . حتما باید به دنبال این باشید و بدانید که چه چیزی در کسب و کار آن‌ها وجود دارد که موجب این رشد و پیشرفت بالا شده است . برای این‌که بتوانید رقبای کاری خود را با سریع‌ترین روش ممکن، تحلیل نمایید ، از موتور جستجوی گوگل کمک بگیرید .

موتور جستجوی گوگل در بیشتر مواقع و به رایگان می تواند اطلاعات ارزشمندی در اختیارتان قرار دهد . گوگل برای چینش استراتژی تولید محتوا بهترین ابزار کمک رسانی است . به این شکل که کلمات کلیدی مورد نظر خودتان را در گوگل جست و جو کنید . مجموعه لینک‌هایی که در صدر جدول قرار می‌گیرند را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید تا به هدفتان برسید .

تمام لینک‌هایی که در جایگاه رتبه‌ اول گوگل قرار دارند و مرتبط با کسب و کارتان هستند، در واقع یکی از مهم‌ترین رقبای شما محسوب می‌شوند . پس از شناخت این لینک ها، باید به بررسی و تحلیل این کسب و کارها بپردازید . ممکن است این کار کمی زمان‌بر باشد ولی نتایج حاصله بسیار ارزشمند است . بررسی و تحلیل رقبا در کسب درآمد اینترنتی یکی از وظایف کارشناس سئو در برنامه استراتژی تولید محتوا است .

شیوه بررسی همه رقبا

ممکن است بخواهید بدانید که چگونه باید همه رقبای دیگر را بررسی و تحلیل کنید . در ظاهر کار سخت و طاقت فرسایی به نظر می رسد در حالی که بسیار راحت بوده و نیاز به مهارت خاصی ندارد . کافی است هر کدام از کسب و کارهای رقیب را به نوبت زیر ذره‌بین قرار دهید و از تمام جوانب بررسی نمایید . برای درک بهتر این سوالات را از خودتان بپرسید :

–  آیا لیست وبلاگ‌هایشان کامل است ؟

– شیوه دسته‌بندی محتواهایشان چگونه است ؟

– آیا پشتیبانی آنلاین دارند .

– منابع تولید محتوایشان چگونه است ؟

– تعداد مطالب منتشر شده در روز و هفته چقدر است ؟

– و سوالات دیگر… .

در واقع با طرح این سوالات و در بررسی رقبا، می‌خواهید به جواب سوالات زیر برسید :

– نقاط ضعف و قوت آنها کجا است ؟

– چه برتری نسبت به شما و سایر کسب و کارها دارند ؟

– کدام محتواهایشان بازخورد بهتری داشته است ؟

– تمرکز اصلی محتواهایشان روی چه چیزی است ؟

– در چه کلمات کلیدی رتبه دارند و در کدام ندارند ؟

خلاصه اینکه می خواهید با بررسی و تحلیل رقبا به این موضوع دست یابید که رمز و راز موفقیت آنها چیست . درواقع به دنبال این هستید که بدانید استراتژی شان چیست که موجب شده تا این حد به پیشرفت برسند .

البته این تمام ماجرا نیست و لازم است که پس از بررسی رقبای داخلی به سراغ کسب‌وکارهای مشابه و رقبای خارجی بروید . برای پیشرفت لازم است از کسب و کارهای خارجی نیز اطلاعات مفید کسب نمایید . چون ممکن است بتوانید نکات جالبی را در کسب‌وکارهای دیگر بیابید که به شما کمک بسیاری در طراحی استراتژی محتوا کند و سبب شود از تمامی رقبا حتی جلوتر بیفتید.

۵- یافتن سریع پرسونای مشتریان خود

منظور از پرسوناهای مشتری به یک سری از کاراکتر‌های خیالی و الگوهای رفتاری که اهداف و نیاز‌های شما را در بر می‌گیرند، پرسونای مشتری می‌گویند . پرسوناها کمک می‌کنند تا بدانید که درواقع مشتری‌های شما چه چیزی می‌خواهند و به دنبال چه مواردی هستند . به عبارتی آگاه می شوید که واکنش مشتریانتان به مسائل مختلف و محصولات شما چگونه است .

مدیران کسب و کارهای اینترنتی با بررسی هوشمندانه پرسونای مشتریان می‌توانند آگاهی کاملی نسبت به عقاید و فکر مشتریان خودشان داشته باشند . به‌طور کلی موجب می شود که درباره‌ مشتریان خودتان شناخت کامل و همه جانبه کسب کنید . با این اطلاعات ارزشمند می دانید که باید چه کارهایی را انجام دهید تا مشتریان بیشتری به سوی کسب و کارتان جذب شوند .

در حالت کلی می‌توانید با استفاده ازنظرسنجی‌ها و طرح برخی پرسش های هدفمند به پرسونای مشتری دست یابید . اما اگر کسب و کار نوین و تازه ای را شروع کرده‌اید و امکان نظرسنجی را برایتان فراهم نیست باید به‌صورت مستقیم خودتان جواب مشتری‌ان را حدس بزنید . حتی می توانید در برخی مواقع برای آن‌ها پرسش‌نامه‌هایی بفرستید و از آن‌ها بخواهید که نظرشان را برایتان بنویسند .

سخن پایانی استراتژی تولید محتوا

داشتن استراتژی و برنامه تولید محتوا، اگرچه مهم و کلیدی است ولی ممکن است گاهی دچار اشتباه شده و به بیراهه برویم . لذا باید هوشمندانه و با برنامه درست و منطقی حرکت کرده و همه جوانب را در نظر بگیرید . برای دستیابی به کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با کسب و کارتان، خیلی راحت با کمی وقت گذاشتن و جستجوی گوگل می‌تونید به کلمات کلیدی مناسب دست یابید .

مدیران کسب و کارها می توانند در چگونگی نگارش و تهیه محتوا ، ارسال و انتشار در سایت از افراد خبره و کاردان استفاده کنند . اما اگر خودشان وقت و زمان کافی را دارند می توانند تمام مراحل تولید محتوا را انجام دهند . با کمی تحقیق و مطالعه به راحتی این کار قابل انجام است و نیازی به کمک دیگران نیست .

نکته آخر و پایانی استراتژی تولید محتوا اینکه ، هدف اصلی و غایی تولید محتوا، ارتقای کسب و کار و افزایش کسب درآمد اینترنتی است . این هدف با طراحی برنامه منظم در محتوا نویسی و انتشار مطالب بر اساس نیاز مخاطبان امکان پذیر است . اگرچه در انتشار محتوا باید اصول سئو و قوانین موتورهای جستجو و مخصوصا گوگل را رعایت کرد ولی باید هدف اصلی جلب رضایت مخاطبان باشد . زمانی که کاربران از محتوا خوششان بیاید و استقبال کنند موتورهای جستجو از جمله گوگل به آن اعتبار بیشتری می دهند .

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.