آموزش کسب درآمد از متاورس Metaverse

راههای کسب پول و ثروت در همه زمینه های زندگی مورد توجه بوده است .  به دلیل همین توجه است که امروزه شیوه و راهکار کسب درآمد از متاورس هم با اقبال مواجه شده است . کلمه متا Meta به معنی «برتر ، فراتر» و ورس verse که از کلمه یونیورس «Universe» گرفته شده به معنی «جهانی» است . به این ترتیب عبارت متاورس را می‌توان «جهان برتر» یا «برتر از جهان» تلقی کرد .

متاورس به عنوان یک شبکه‌ مجازی عمل کرده که در آن کاربران قادر خواهند بود با یکدیگر و با دیگر اجزای محیط اطراف خود تعامل کنند . به دلیل اهمیت و جایگاه متاورس در این مقاله سایت پول یابی ضمن معرفی و فلسفه متاورس به راههای کسب درآمد از متاورس پرداخته می شود .

شناخت متاورس

درواقع همواره یکی از دغدغه‌های اصلی انسان این بوده که روزبه‌روز راه‌های گوناگون و متفاوتی را برای دستیابی به کسب درآمد کشف ‌کند . امروزه با رشد تکنولوژی و دنیای دیجیتال، سازوکارهای درآمدزایی و سودآوری تغییر نموده و توسعه یافته است . یکی از فناوری‌های نوین و پیشرفته صنعت دیجیتال، دنیای مجازی متاورس است .

فراجهان یک فضای مجازی و سه بعدی در دنیای تکنولوژی و دیجیتال عصر حاضر همان متاورس (Metaverse) است . این دنیا دری تازه به سوی فناوری‌های نوین و پیشرفت‌های جهان باز کرده است . همان طور که اشاره شد، متاورس از دو واژه « متا»و «ورس» به معنای « برتر ، ماورا» و «جهان » تشکیل شده است .

اولین بار این واژه  در سال ۱۹۹۲ توسط نویسنده‌ای به نام نیل استفنسون در یکی از کتاب‌هایش با عنوان «تصادف در برف» به کار گرفته شد . وی به صورت رمان و در ژانری علمی – تخیلی کتابش را نوشته بود . از آن پس واژه متاورس بر هر دستاورد و فناوری که در جهت خلق یک فضای مجازی تأثیر گذار بر زندگی فیزیکی و حقیقی بشر باشد، اطلاق شد .

سیر تکاملی متاورس

متاورس دنیای مجازی است که بر زندگی فیزیکی بشر نفوذ کرده و تاثیر گذاشته است . قبلا به فراجهان اشاره شد، این اسم اطلاق شده به متاورس در معنای لغت آن است . در آینده ای نه چندان دور، متاورس یک نسخه مجازی از دنیای فیزیکی و واقعی ما خواهد بود که هر عمل و فعالیتی در آن امکان پذیر است .

در متاورس می‌توانید به مراکز فروش رفته و خرید کنید، به کتابخانه و رستوران بروید و یا در سینما فیلمی را تماشا کنید . حتی فعالیتی چون کسب درآمد از متاورس هم امکان پذیراست . در واقع هر عملی که در دنیای واقعی انجام می‌شود را، می‌توان در آینده ای نزدیک در اکوسیستم متاورس انجام داد .

روش کسب درآمد از فیسبوک تغییرات اساسی کرد و به دنبال تغییرات بنیادی بود . در سال ۲۰۲۱ فیسبوک با تغییر نام شرکت مادر خود به متا Meta توجه جهانیان را به متاورس جلب کرد . پس از آن بزرگ ترین شرکت های جهان شروع به توسعه در متاورس کردند . شرکت هایی مانند سامسونگ ، وال مارت و… به صورت آزمایشی شروع به ایجاد فروشگاههای خرده فروشی محصولات خود در متاورس کردند .

در واقع متاورس یک قلمرو و فضای کاملا جدید برای بازاریابی و تعامل با مشتری است . یقینا به زودی بیشتر شرکت ها در این فضا حضور خواهند یافت . همه این شرکت ها برای انجام معاملات به دنیای متاورس و توکن های دیجیتالی متکی خواهند بود .

نکته جالب اینکه حتی شرکت های املاک و مستغلات مجازی در حال آماده شدن جهت کسب درآمد و سود در متاورس با فروش ویلاهای مجازی و لوکس می باشند . به اندازه ای این شرکت ها از آینده محصولات خود مطئن هستند که روزانه در حال رشد و توسعه فضای کاری خود هستند .

کسب درآمد از متاورس Metaverse , پولسازی نجومی در متاورس , آموزش صفر تا صد متاورس

آینده دنیای متاورس

دنیای مجازی متاورس در آینده‌ای نه چندان دور، قطعاً جایگاه ویژه‌ای را در بین اقشار مختلف جامعه به خود اختصاص خواهد داد . این سیستم نوین می‌تواند در بسیاری از پلتفرم‌ها، انواع رایانه‌ها، تلفن‌های همراه و غیره در دسترس افراد قرار گرفته و به آن‌ها اجازه زیستن و کسب درآمد از متاورس در دنیایی ماورایی را بدهد .

به عبارتی در متاورس می‌توان با دیگران تعامل و ارتباط داشت و همچنین به همکاری و مشارکت، معامله و سرمایه گذاری، انجام امور گوناگون و بازی و سرگرمی پرداخت . ازاین‌حیث فضای مجازی متاورس می‌تواند کاربرد و امکانات گوناگون و متنوعی را برای بشریت به همراه داشته باشد . با استفاده از این دستاورد، انسان‌ها علاوه بر تجربه دنیایی تازه و مجازی، به رفع نیاز خود و سودآوری و کسب درآمد از متاورس می‌پردازند .

واقعیت مجازی در شبکه متاورس

سازمان ها و شرکت های فعال در متاورس برای آنکه هر چه بیشتر تجربه کسب شده در دنیای متاورس را به دنیای واقعی نزدیک کنند از فناوری های پیشرفته هر حوزه بهره می برند . برخی از مهم ترین فناوری های استفاده در متاورس ، بلاک چین ، واقعیت مجازی VR و واقعیت افزوده AR ، بازسازی سه بعدی، اینترنت اشیا IOT ، و هوش مصنوعی AI برای هر چه ملموس شدن فضای سه بعدی دنیای متاورس استفاده می کنند .

نظریه واقعیت مجازی Virtual Reality از معانی دو واژه Virtual به معنای مجازی و Reality به معنای واقعیت است . کلمه Virtual معنای نزدیک هم داده و Reality واقعیت چیزی است که ما در زندگی روزمره خود شاهد آن هستیم . بنابراین کلمه « واقعیت مجازی » از نگاه دیگری « واقعیت نزدیک » را معنی می دهد . یعنی به نوع خاصی از شبیه سازی واقعی اشاره می کند .

به طور خلاصه واقعیت مجازی Virtual Reality که به اختصار به آن VR می گویند یک دنیای دیجیتال است که افراد با استفاده از عینک های خاصی به آن وارد می شوند و به تعامل می پردازند . این دنیای کامپیوتری و سه بعدی انسان را به تجربه و برقراری ارتباط سوق می دهد . افراد وارد این مکان یا قلمروی مجازی شده و می توانند در آنجا امور را کنترل کرده یا کار خاصی انجام دهند . لذا بدون استفاده از یکسری از گجت های خاص مثل عینک های VR نمی توانید وارد دنیای واقعیت مجازی شوید .

واثعیت مجازی در آینده نزدیک به یک بعد جایگزین در زندگی انسان ها تبدیل می شود . متاورس مرحله بعدی تکامل واقعیت مجازی خواهد بود . یعنی شامل فراتر رفتن از مرزهای فیزیکی برای ایجاد دنیای دیجیتال جدید است .

ویژگی های دنیای متاورس

دنیای مجازی متاورس دارای برخی ویژگی ها و خصوصیات است که موجب توجه و اقبال به آن می شود . عمده ترین این ویژگی ها عبارتند از :

۱- امکان برقراری و تعامل کاربران با یکدیگر

یکی از اولین و مهم‌ترین عوامل شکل گیری دنیای متاورس، گردهمایی و حضور کاربران در این سیستم و برقراری تعامل و ارتباط با یکدیگر است . در متاورس نمایشگرها، هدست و عینک‌های سه بعدی وجود دارند که روزانه بر توسعه و رشد آن‌ها افزوده می‌شود . این تجهیزات در اختیار فرد قرار گرفته و موجب می‌شود تا احساس حضور و نزدیکی بیشتری را با سایر کاربران داشته باشند .

هر چه این احساس صمیمیت و نزدیکی بیشتر باشد، دنیای متاورس کاربران بیشتری را به خود جذب خواهد کرد . لذا اولین و اصلی‌ترین عامل شکل گیری و ویژگی متاورس احساس حضور و تعامل کاربران در این شبکه است .

۲- مشارکت و معاملات در سطح گسترده

دومین ویژگی منحصر به فرد متاورس‌ها، قابلیت مشارکت و همکاری کاربران در سطحی گسترده است . همان طور که اشاره شد متاورس دارای اکوسیستمی فرامرزی و فراجهانی است . در این فراجهان مجازی افراد می‌توانند دارایی‌های خود را بدون هیچ محدودیت زمانی و مکانی، در کسری از ثانیه به دورترین نقاط جهان برده و با افراد متعددی به تعامل، مبادله و مشارکت بپردازند . این امر یکی دیگر از جوانب مهم و جذاب درآمدزایی از متاورس است که در شکل گیری و ثبات آن تاثیر بسزایی دارد .

۳- کیفیت و استانداردهای بالا در شبکه‌های متاورس

سومین ویژگی مطلوب متاورس، داشتن استانداردهای بالا و کیفیت ارائه خدمات آن است . در متاورس به دلیل استفاده از رمزارزهای مبتنی بر بلاک چین، معاملات و سرمایه گذاری‌ها، با کیفیت و استاندارهای امنیتی بالا در خصوص احراز مالکیت و احراز هویت کاربران صورت می‌گیرد .

علاوه بر این، یک سازمان بین المللی با نام Metaverse Open Interactivity Group به منظور تایید و ضمانت پروتکل‌های موجود در متاورس تشکیل شده است . بنابراین توجه به استاندارد سازی در متاورس نیز از عوامل مهم و اساسی شکل گیری و بقای این سیستم مجازی دیجیتال خواهد بود.

چگونه از متاورس پول در بیاریم ؟ , راهکار کسب درآمد دلاری , درآمد به دلار از متاورس

راههای کسب درآمد از متاورس

اگر جز اولین افرادی باشید که به جهان متاورس ورود می‌کنند، می‌توانید انتظار امکانات و فرصت‌های بی شماری را برای موفقیت و کسب درآمد از متاورس داشته باشید . با فراگیر شدن متاورس و نفوذ آن به زندگی انسان‌ها شاهد برقراری انواع ارتباطات، تعاملات و مشارکت‌ها  در بین افراد از طریق این فضای مجازی خواهیم بود .

حضور در چنین محیط گسترده ای سبب می‌شود تا موقعیت‌ها و شرایط جدیدی را در تمامی زمینه‌ها تجربه کرده و با فعالیت در آن به مقاصد مورد نظر خود دست یابید . با خرید و فروش کردن دارایی‌های خود در دنیای متاورس، می‌توانید اموال و دارایی‌های جدیدی را تهیه و خریداری کنید .

برای کسب درآمد از متاورس که دنیایی گسترده و بازاری فرامرزی است، برای مثال می‌توان ملک یا زمینی را معامله کرد، انواع جلسات و کنفرانس‌ها را برگزار کرد، مراکز فروش مجازی ساخت و راه اندازی نمود و همچنین می‌توان به تولید محتوا، بازاریابی و تبلیغات پرداخت که همة این موارد فرصت‌هایی شغلی هستند که برای کسب درآمد از متاورس در دسترس کاربران قرار می‌گیرد .

۱- بلاک چین راهی برای کسب درآمد

بلاک چین در واقع سیستمی برای ثبت اطلاعات و گزارش کاربران است ، اما تفاوتی اساسی با سایر سیستم‌ها دارد . بلاک چین یک سیستم ثبت اطلاعات به صورت اشتراکی است . به این معنا که تمامی گزارشات ثبت شده بر این سیستم در دسترس همه کاربران و اعضای این شبکه قرار می‌گیرد . توجه کنید که تاثیر بلاک چین بر دیجیتال مارکتینگ امروزه غیر قابل انکار و کاملا مشهود است .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اهمیت کارت ویزیت در کسب درآمد

علیرغم این در دسترس بودن، احتمال هک نمودن یا ایجاد اختلال و دستکاری اطلاعات ذخیره شده کاربران، به دلیل توزیع داده‌ها و رمرگذاری ها ممکن نیست . بلاک چین هم زمان با پیدایش ارزهای دیجیتال و بیت کوین مورد استفاده قرار گرفت . زیرا در حوزه ارزهای دیجیتال از این طریق می‌توان اطلاعات مهم مربوط به کاربران را ذخیره و ثبت کرد .

توضیح ارتباط بلاک چین و دنیای متاورس

آنچه که در دنیای کسب درآمد از متاورس مهم و قابل توجه خواهد بود حق مالکیت افراد و کاربران در این جهان مجازی است . فرض کنید که وارد متاورس شده و فروشگاهی را ساخته و راه اندازی نموده اید . حال چگونه باید حق مالکیت خود را بر این دارایی، ثبت نموده و از آن حفاظت کنید؟

برای دستیابی کاربران به حق مالکیت، از بلاک چین استفاده می‌شود . اگر مطالعه ای در خصوص بازار ارزهای دیجیتال داشته باشید قطعاً با مفهوم توکن‌هایNFT آشنا هستید . توکن‌های NFT یا توکن‌های غیرقابل تعویض، در اثبات حق مالکیت افراد، بسیار کارآمد بوده و مورد استفاده قرار می‌گیرند .

فرضا در حوزه بازی، دو پلتفرم به نام و معروف سندباکس Sandbox و دیسنترالند Decentraland وجود دارند . در حین استفاده از اینها، افراد حق مالکیت خود را بر روی نتایج و دستاوردهای مختلف بازی از طریق توکن‌های NFT حفظ و ثبت می‌کنند . حال در رابطه با استفاده و آموزش کسب درآمد از متاورس نیز همین امر صورت می‌پذیرد . افراد از طریق این توکن‌ها می‌توانند مالکیت خود را بر روی دارایی‌های خود اثبات کنند .

مسئله بعدی در رابطه با متاورس، مربوط به احراز هویت و امنیت کاربران است . بدین منظور نیز از بلاک چین برای حفظ و ذخیره کردن اطلاعات افراد استفاده می‌شود . در واقع توکن‌های NFT  اساس اعمال و فعالیت‌ها در متاورس محسوب شده که به نظر می‌رسد با رشد جهان متاورس بازار این توکن‌ها و رمزارزهای دیجیتال داغ‌تر از همیشه شود .

معرفی پروژه‌های برتر ارزی برای کسب درآمد از متاورس

تا اینجا به ارتباط تنگاتنگ رمزارزها با کسب درآمد از متاورس پرداخته شد . در ادامه چند پروژه مهم در این فراجهان جذاب مجازی بررسی و معرفی می شود :

الف : رمزارزهای مانا mana

همان طور که قبلاً در رابطه با دیسنترالند گفته شد، این پلتفرم یک شبکه مجازی بوده و بسیار مشابه متاورس است که سیستم فوق پیشرفته ای برای تشکیل یک اقتصاد مجازی را فراهم آورده است . در این شبکه جهانی کاربران به تراکنش‌های بی شمار اقتصادی می‌پردازند .

به واحد پولی که در دیسنترالند ها استفاده می‌شود « مانا » گفته می شود . این رمزارز در متاورس نیز کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می‌گیرد . چون دسنترالند بر اساس توکن‌های NFT غیر قابل تعویض ساخته شده و اصطلاحاً به این توکن‌ها زمین می‌گویند، سازندگان دسنترالند بخشی از این زمین را در اختیار کاربران قرار داده و آنان را ترغیب به گسترش و رشد آن می‌کنند .

شیوه کسب درآمد از ارز متاورس

حال کاربران باید با استفاده از مانا به توسعه دارایی خود بپردازند . بنابراین تعداد خریداران رمزارز مانا افزایش یافته و از این طریق بازار آن پر رونق است . در واقع به وسیله رمزارز مانا کاربران می‌توانند به فعالیت‌هایی در زمینه کسب و کار خود پرداخته و درآمدزایی در متاورس کنند . آنها حتی با فروش کالاها یا زمین‌های مجازی خویش امکان تبدیل مجدد دارایی‌های خود به رمزارز مانا را دارند .

بنابراین در متاورس نیز که مانا از رمزارزهای برتر آن محسوب می‌شود، می‌توان با خریداری و استفاده از این رمزارز به ساخت و ایجاد پروژه‌های گوناگون پرداخت . در ادامه، با بازاریابی و فروش آن ها به سودآوری و کسب درآمد از متاورس رسید . در متاورس حتی از طریق تولید محتوا و  برنامه سازی نیز می‌توان منافع مادی بسیاری را به دست آورد .

ب : کسب درآمد از ارز بلاکتوپیا Bloktopia

بلاکتوپیا یکی دیگر از رمزارزهای کاربردی و ارزنده متاورس است . از طریق این توکن می‌توان با خرید زمین و املاک متنوع، بازاریابی و تبلیغات، ساخت فروشگاه‌های متعدد و بسیاری از فعالیت‌های دیگر به کسب درآمد از متاورس پرداخت .

افرادی که رمزارزهای بلاکتوپیا را داشته باشند، می‌توانند به وسیلة صرافی‌های متمرکز یا غیرمتمرکز به معامله و خرید و فروش بلاک اقدام کنند . همچنین با استفاده از این بلاک‌ها  موظف به خریداری کالاها و اقلام درون بلاکتوپیا می‌باشند . این امر در آینده موجب توسعه و گسترش شبکه مجازی بلاکتوپیا خواهد شد .

ج : کسب درآمد با Enjin coin یا ENJ

ENJ یکی دیگر از رمز ارزهای مهم متاورس است که به عنوان توکن‌هایی برای خرید المان‌های درون بازی و گیم ساخته شده است . این رمزارز را شرکت Enjin  با هدف تشکیل یک شبکه جهانی بازی و سرگرمی با داشتن ارز دیجیتال مخصوص تولید کرده است . به وسیله این رمزارز می‌توان به خرید و فروش در بازی پرداخت و همچنین ارزش و قیمت دارایی‌های درون بازی را ارتقا داد .

علاوه بر این قابلیت در متاورس وجود دارد که بتوان تمام قسمت‌های بازی را دوباره به رمزارز ENJ  تبدیل نمود و با استفاده از آن در یک فضای بدون واسطه به معامله و خرید و فروش پرداخت . با گسترش و فراگیری دانش دیجیتالی فراجهان این رمزارزها یکی دیگر از ابزارهای کسب درآمد از متاورس خواهند بود .

د : رمزارزهای AXS برای درآمد از متاورس

بازی‌های اکسی اینفینیتی با توکن‌های مخصوص AXE  ، یکی دیگر از راههای پولسازی و کسب درآمد از متاورس می‌باشند . به این صورت که این رمزارزها و بازی‌های محبوب با تکیه بر توکن‌های بلاک چین، در گسترش تراکنش‌های اقتصادی مجازی مبتنی بر اموال رمزنگاری شده تاثیر بسزایی دارند .

در متاورس می‌توان با این رمزارزها به خرید و فروش پرداخت . بنابراین اگر بازی با سرمایه گذاری و معاملات بالایی همراه باشد، ارزش و بهای این توکن‌ها نیز افزایش یافته و رونق می‌یابند .

ه : درآمد با رمز ارزهای SAND

SAND یک نوع دیگر از رمزارزها است که در فضای مجازی (سندباکس) مورد استفاده قرار می‌گیرد . در سندباکس نیز که یک محیط دیجیتالی مخصوص گیم و بازی است، می‌توان به ساخت و ایجاد بازی پرداخت . در ادامه با فروش آیتم‌ها و برنامه‌های بازی به کسب درآمد از متاورس دست یافت .

نکتة قابل توجه و مهم در سندباکس که آن را از سایر پلتفرم‌های بازی متمایز می‌کند این ویژگی است که در سندباکس، تولید کنندگان و سازندگان بازی، مالکیت تام و مطلقی نسبت به برنامه، بازی‌ها و تولیدات خود دارند . در صورتی که در سایر پلتفرم‌ها ، تولیدات سازندگان و فروش آن‌ها کنترل و محدود می‌شود .

بنابراین سندباکس یک اکوسیستم مناسب و کارآمد برای تولید و فروش بازی با هدف کسب درآمد از متاورس است . حال در چنین سیستم دیجیتالی از رمزارزهای SAND برای معامله و خرید و فروش استفاده می‌گردد . رمزارزهای SAND در واقع واحد پول شبکه‌های سندباکس هستند و از طریق آن‌ها می‌توان به سرمایه گذاری و کسب درآمد از متاورس پرداخت .

و : رمز ارزهای WAX

ارزهای دیجیتال WAX که توکن‌های مختص به شرکت Worlding Assets Exchange می‌باشند در زمینه گیمینگ دیجیتال و بازی‌های آنلاین کاربرد دارند . ارز دیجیتال wax به کاربران این امکان را می‌دهد  با معامله اقلام مجازی به خرید و فروش و درآمدزایی از متاورس بپردازند .

این رمزارزها مبتنی بر بلاک چین هستند و فضایی امن و قابل اعتمادی را در خصوص حق مالکیت و احراز هویت برای کاربران فراهم آورده تا به آسانی به معاملات خود بپردازند . از ویژگی‌ها و مزایای ارزهای دیجیتال WAX می‌توان به امنیت شبکه، نقدینگی زیاد در این سیستم و هزینه پایین مبادلات اشاره کرد .

ز : رمز ارز ULTRA

برخی بهترین ارز کسب درآمد از متاورس را رمز ارز ULTRA می دانند . شبکه دیجیتالی و مجازی ULTRA یکی از اکوسیستم‌های مربوط به بازی‌های آنلاین و ویدئویی است که مبتنی بر توکن‌های بلاک چین بوده و فرصت کسب درآمد از متاورس را در اختیار کاربران قرار می‌دهد .

این شبکه جهانی به تولید کنندگان و سازندگان برنامه‌های مرتبط به گیمینگ اجازه می‌دهد تا خدمات و تولیدات خود را عرضه کرده و به فروش برسانند . به علاوه این سیستم در جهت یافتن بازی‌های ویدئویی نیز به گیمرها و مخاطبان یاری رسانده تا بدون نیاز به ایجاد حساب کاربری دیگر، به فضاهای جدید و بازی‌های دلخواه خود دست یابند .

کسب درآمد بالا از معامله رمزارزهای متاورس

با خرید ارزهایی مانند مانا، بلاک، سند و غیره که در بالا شرحشان آمد ، می‌توانید با هزینه کم در متاورس معامله و خرید و فروش کنید . در واقع اگر مبلغ زیادی برای خرید ملک و یا زمین در متاورس ندارید، این امکان از طریق رمز ارزها وجود دارد .

به عبارتی با هزینه کمتری ارزهای دیجیتالی مخصوص متاورس مورد نظر خود را خریده و سپس با قیمت بیشتری به فروش میرسانید . تا زمانی که متاورس شما پر مخاطب بوده و از رونق خوبی برخوردار باشد، ارزش و بهای رمزارزهای شما نیز افزایش می‌یابد . لذا میزان کسب درآمد به پرمخاطب بودن متاورس شما دارد .

۲- کسب درآمد با بازی های متاورس

بازی های متاورس راهی دیگر برای کسب درآمد ادر این فضا است که می توانید با بازی در آن پولسازی کنید . بازی های متاورس می تواند در پلتفرم های مختلف و در سطوح سنی مختلف قرار بگیرند .

فهرست ۱۰ تا از بازی های متاورس که موجب کسب درآمد از متاورس می شود عبارتند از :

Axie Infinity

Decentraland

Sandbox

Illuvium

Chain of Alliance

My Neighbor Alice

Krystopia

Alien Worlds

Farmers World

Prospectors

دنیای بازی های متاورس برای پولسازی

در سال های اخیر استفاده از توکن‌های بلاک چین بسیار پر رونق بوده است . با استفاده از این توکن‌ها یا NFT می‌توان به تولید بازی یا آیتم‌های مختلف گیمینگ پرداخت و با فروش آن‌ها کسب درآمد داشت .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  دو اصل مهم موفقیت در کسب و کار اینترنتی

تولید کنندگان و سازندگان بازی‌های ویدئویی و آنلاین، حق مالکیت مطلقی را نسبت به تولیدات خود دارند . بر این اساس تولیدکنندگان، تنها کسانی هستند که بر خدمات خود کنترل داشته و از فروش اقلام خود سود می‌برند . این امر مانع از کاهش درآمد آن‌ها شده و تولید برنامه و بازی‌های آنلاین از طریق توکن‌های مبتنی بر بلاک چین بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد .

۳- اجاره ملک و کسب درآمد با متاورس (خرید زمین)

ابتدا باید با مفهوم دسنترالند یا مشهور ترین فضای خرید زمین در بستر متاورس آشنا شوید . این فضا به عنوان زمین های متاورس مشابه نقشه جهان و به صورت مربعی در حال ساخت و ساز و فروش می باشد . برای خرید زمین نیازمند سرمایه ارزی هستید . پس از ثبت نام و پرداخت حق اشتراک ها می توانید در آن زمین خریداری کرده و سرمایه خود را برای مدتی بر روی زمین هایتان در دسنترالند سرمایه گذاری کنید .

با توسعه و گسترش صنعت متاورس یکی از راه‌های کسب درآمد از این طریق، اجاره ملک به صورت مجازی و آنلاین خواهد بود . سرمایه گذاران متاورس اغلب املاک و زمین‌های مجازی و خالی خود را به صورت اجاره در اختیار کاربران قرار می‌دهند . هدف این است تا خریداران به صورت خلاقانه و متناسب با کسب و کار خود از این موقعیت استفاده کرده و بتوانند کسب درآمدی از متاورس داشته باشند .

در این زمین‌های مجازی خالی، هر فعالیتی اعم از ساخت فروشگاه، مرکز خرید، ایجاد کتابخانه، موزه، نمایشگاه و غیره می‌توان انجام داد . هدف توسعه دهندگان و تولید کنندگان متاورس، بازاریابی، جذب مشتری بیشتر و فروش و درآمد بهتر از راه متاورس است . با قدرت گرفتن دنیای متاورس، اجاره و معامله املاک مجازی یکی از پرطرفدارترین و بهترین راه‌های کسب درآمد از متاورس خواهدبود .

۴- کسب درآمد از متاورس با تبلیغات

امروزه در دنیای حقیقی، بازاریابی و جذب مشتری اهمیت بسیاری یافته و روز به روز در حال گسترش و پیشرفت است . حال در متاورس نیز تبلیغات و بازاریابی از شغل‌های مهم و پرطرفدار خواهد بود . این نوع کسب درآمد مانند شیوه مرسوم کسب درآمد با تبلیغات اینترنتی می باشد .

توجه کنید که با پیشرفت فناوری، فضای مجازی از مهم‌ترین و پر مخاطب ترین فضاهای اجتماعی محسوب می‌شود . با این اوصاف می‌توانید در فضایی که از متاورس در اختیار دارید مانند گالری، مغازه یا خانه و زمین، با استفاده از آن برای یک شرکت یا برند معتبر، تبلیغ و بازاریابی کرده و بدین وسیله با جذب کاربران در جهت کسب درآمد از متاورس بکوشید .

چنانچه بخشی از متاورس را در اختیار داشته باشید که از بازدید و رفت و آمد بیشتری توسط کاربران برخوردار باشد، می‌توانید جذب بهتری داشته و هزینه بیشتری را بابت تبلیغات خود دریافت کنید .

۵- سرمایه گذاری بر NFT art

NFT art یا قطعه اثر هنری دیجیتال نیز یکی دیگر از راه‌های کسب سود و درآمد از متاورس است . در این روش باید آثار هنری را که به صورت NFT بوده خریداری کرده و در مکان‌های مختلف از متاورسی که در دسترس شماست، قرار دهید تا به فروش برسد .

امروزه خرید و فروش قطعات NFT هنری، از رونق قابل توجه ای برخوردار است . همچنین می‌توانید هر اثر هنری که در دسترس دارید را مانند یک اثر نقاشی، یک کتاب هنری یا یک مجسمه را به صورت NFT تبدیل کرده و با فروش آن ها از متاورس کسب درآمد کنید .

متاورس , رمز ارز متاورس , درآمد از بازی متاورس , بازاریابی متاورس

سوالات متداول درباره کسب درآمد از متاورس

متاورس دقیقا به چه معناست؟

یک دنیای جدید دیجیتالی و کاملا بر مبنای حقیقت را تصور کنید که در آن برای پول کار خواهید کرد و در ازای پرداخت پول غذا و پوشاک می خرید .

راههای سودآوری و کسب درآمد از متاورس کدامند؟

اگر در دنیای متاورس صاحب هنر باشید، قطعا می‌توانید درآمد خوبی برای این دنیای خود نیز کسب کنید . توجه کنید که سرمایه گذاری در دنیای متاورس می تواند سود های بیشتری از دنیای حقیقی برایتان به همراه  داشته باشد . خرید و فروش و ایجاد NFT های مختلف می‌تواند موجب کسب درآمد از متاورس شود .

چه شرکت‌هایی تاکنون از متاورس استفاده کرده اند؟

شرکت‌هایی مانند فیسبوک، والت دیزنی، مایکروسافت، آمازون، ان ویدیا در بسیاری از خدمات خود از متاورس استفاده کرده و از مزایای آن بهره مند شده اند .

بهترین پروژه‌های متاورس کدامند؟

رمز ارزهایی مانند WAX، SAND، ULTRA، MANA و BLOK از بهترین پروژه های دنیای مجازی متاورس هستند . با سرمایه گذاری بر آنها می‌توان به بهترین شکل ممکن به کسب درآمد از متاورس پرداخت .

چه ارتباطی میان کسب درآمد با متاورس و رمزارزها وجود دارد؟

می‌توان ادعا کرد اگر در دنیای حقیقی برای خرید و فروش از پول استفاده می‌کنیم، در این فراجهان مجازی از رمزارزهای دیجیتال برای انواع معاملات و مشارکات و کسب درآمد از متاورس استفاده می‌شود . لذا رمزارزها پایه‌های اساسی ساز و کار متاورس هستند . با خرید و فروش این رمز ارزها می‌توان به سود و منافع مادی مطلوبی دست یافت .

میزان درآمد از متاورس چه قدر است؟

هیچ محدودیتی در رابطه با میزان درآمد کاربران متاورس وجود ندارد . این امر بستگی به درایت، خلاقیت و هوشمندی افراد دارد . اینکه چگونه و بر اساس چه اصولی به فعالیت در متاورس می‌پردازند و تا چه اندازه می‌توانند کاربران بیشتری را جذب کرده تا با فروش بیشتر، درآمد بهتری را نیز به دست آورند .

متاورس در دنیای فیزیکی ما چه کاربردی دارد؟

متاورس در زمینه‌های گوناگونی از دنیای واقعی بشر به کار گرفته می‌شود . در مواردی مانند حوزه ورزش و سرگرمی، بهداشت و درمان، آموزش و بسیاری از موارد دیگر که همگی در جهت ارائه خدمات و کسب درآمد، از متاورس استفاده می کنند .

دنیای دیجیتالی متاورس مبتنی بر چه عواملی است؟

فراجهان مجازی و دیجیتال متاورس بر سه عامل اساسی حضور انسان‌ها، تعامل با یکدیگر و استاندارد بودن پروتکل‌های اکوسیستم متاورس استوار است . به عبارتی ادامه حیات و بقای متاورس بستگی به میزان حضور کاربران در این فضا، مبادلات و مشارکت آن‌ها با یکدیگر دارد . همچنین در گرو وجود کیفیت و استاندارهای بالا در این فناوری نوین است .

امنیت و حق مالکیت کاربران نسبت به دارایی آن‌ها در متاورس به چه صورت تعیین می‌شود؟

با توجه به استفاده از رمزارزهایی که مبتنی بر بلاک چین هستند، تمامی اطلاعات کاربران ثبت و ذخیره شده و همچنین در شبکه متاورس به اشتراک گذاشته می‌شود . اما به دلیل رمزنگاری، امکان دستکاری، هک یا هر گونه جعل و اختلال در این شبکه امکان پذیر نیست . بنابراین برای کاربران در رابطه با مباحث احراز هویت و احراز مالکیت مشکلی وجود نخواهد داشت .

آیا متاورس مشکلات و خطراتی را نیز برای جوامع بشری در پی دارد؟

طبیعی است که فراجهان دیجیتالی متاورس مانند هر فناوری دیگری در کنار مزایای بی شمار، معایبی را نیز در پی دارد . به گفته برخی از اندیشمندان، این فناوری در بلندمدت سبب افسردگی، خشونت و انزوا در میان افراد جامعه می‌شود و پیامدهای روانشناختی را نیز به همراه دارد . همچنین برخی معتقدند که متاورس ممکن است در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی جوامع مختلف خطراتی را به دنبال داشته باشد .

خلاصه‌ راههای کسب پول از متاورس

راه‌های بی شماری برای کسب درآمد از متاورس وجود دارد . می‌توانید املاک و مستغلات و یا زمینی در فضای متاورس خریداری یا اجاره کرده و از این طریق به ارائه هنر، توانمندی‌ها و یا معرفی کسب و کار خود بپردازید . با فروش محصولات در این فضا، می توانید کسب درآمد کنید .

با خرید رمزارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری بر آن‌ها، می‌توانید در موقعیتی مناسب این ارزها را به فروش رسانده و سودآوری کنید . ارزهای دیجیتال عامل اصلی خرید و فروش هر کالا و اقلامی در فضای متاورس هستند که با دستیابی به آن‌ها و معامله درست و اصولی، می‌توانید فعالیت خوبی در زمینه کسب درآمد از متاورس داشته باشید .

همچنین با خرید یا تولید قطعه اثر هنری دیجیتال یا NFT art و ارائه آن در متاورس، می‌توانید سود هنگفتی را از متاورس به دست آورید . تبلیغات و بازاریابی برندها و کمپانی‌های متعدد در محیط متاورس نیز یکی از راه‌های مطلوب و مناسب کسب درآمد از متاورس است .

سخن پایانی کسب درآمد از متاورس

همان طور که در این مقاله سایت پول یابی اشاره شد، فراجهان متاورس در سالیان اخیر به هر فضای دیجیتالی و مجازی اطلاق شده که توانایی تاثیر نهادن و نفوذ بر زندگی فیزیکی انسان را داشته باشد . با توسعه و پیشرفت‌ حوزه های علم و فناوری، متاورس‌ها در آینده ای نزدیک، می تو انند به یک نسخه کامل مجازی از زندگی فیزیکی و واقعی بشر تبدیل شوند که هر فعالیت و عملی در آنها ممکن خواهد بود .

توجه کنید که در متاورس مکان و زمان معنایی نداشته و کاربران برای انواع تعاملات خود هیچ گونه محدودیتی ندارند . در دنیای متاورس، رمز ارزها حرف اول و آخر را می‌زنند . به همین دلیل امروزه، خرید و فروش ارزهای دیجیتال، در سرتاسر چهان پرطرفدار شده است . با توسعة این سیستم فوق پیشرفته مجازی، راه‌های بی شماری برای کسب درآمد از متاورس ایجاد می‌شود که به برخی از آنها در این مقاله اشاره شد .

نکته آخر کسب درآمد از متاورس اینکه، پولسازی در متاورس مراحلی دارد که هر کدام ، نیازمند داشتن آگاهی به روز است . لذا باید توجه کرد که استفاده و کسب درآمد از متاورس بدون داشتن آگاهی و دانش کافی مشکل خواهد بود . بدون کسب اطلاعات و دانش نمی‌توان در این مسیر راه به جایی برد . قبل از هر گونه اقدام برای سرمایه گذاری یا خرید و فروش از افراد مجرب و کاردان مشورت بگیرید تا بتوانید راحت تر و سریع تر به هدفتان برسید .

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.