اهمیت بک لینک به صفحات داخلی

با وجود اینکه سالهاست درباره لینک و لینک سازی و اهمیت بک لینک به صفحات داخلی وب سایت بحث و تبادل نظر می شود و همواره تاکید می شود که اگر به دنبال افزایش ترافیک سایت و در نهایت کسب درآمد اینترنتی هستید بک لینک به صفحات و محتواهای داخلی وب سایت خود دهید ولی ظاهرا بسیاری از وبمستران این موضوع مهم را جدی نمی گیرند و انگار برایشان رشد اصولی کسب و کار اینترنتی مهم نیست.

بک لینک یکی از ابزارهای مهم جهت افزایش کسب درآمد از اینترنت می باشد چون موجب بهبود سئوی وب سایت ، کشاندن موتورهای جستجو و کسب رتبه بالاتر می شود. خود بک لینک قواعد و اصولی دارد که باید رعایت شود به همین دلیل در این مقاله به اهمیت بک لینک به صفحات داخلی وب سایت که یکی از قواعد آن است، پرداخته می شود.

اهمیت بک لینک به صفحات داخلی

اگر بخواهیم بک لینک را خیلی ساده تعریف کنیم، هر لینک ورودی یا ارجاع دهنده از سایت‌های دیگر به صفحات وبسایت شما را بک لینکBacklink  می گویند. به طور کلی لینک سازی (اعم از لینک سازی داخل سایت و لینک سازی خارجی یا بک لینک) موجب سئوی سایت، افزایش رتبه و کسب اعتبار سایت ، جلب توجه موتورهای جستجو ، افزایش کلیک خوری و… می شود. اما ممکن است هر لینک سازی ارزش زیادی نداشته باشد.

بحث اینجا درباره اهمیت بک لینک به صفحات داخلی سایت می باشد . یعنی چرا باید به جای لینک دادن به صفحه اصلی سایت ، به صفحات داخلی و محتواهای داخل سایت لینک دهیم؟ البته شاید چندین سال پیش که گوگل درباره بک لینک ها سخت گیری نمی کرد ، لینک دادن به صفحات اصلی زیاد ایراد نداشت و یا حداقل از اثرگذاریش کم نمی شد، اما امروزه شرایط کاملا عوض شده است.

اینکه چرا باید به صفحات داخلی سایت بک لینک دهیم تا حدودی مشخص است . فرض کنید که تعمیرکار لباسشویی به خانه شما می آید ، تعمیرکار را دم در ورودی نگه می دارید ؟ یا به اتاق خواب می برید؟ کاملا مشخص است که تعمیرکار لباسشویی را مستقیم به محل نصب لباسشویی در آشپزخانه می برید و محل لباسشویی را به وی نشان می دهید.

در مورد اهمیت و شیوه بک لینک گذاری هم اینگونه گفته می شود، وقتی کاربر و یا مخاطب اینترنتی با کلیک بر روی بک لینک وب سایتتان ، وارد سایت شمامی شود انتظار دارد تا سریع وارد مقصد اصلی خود و دیدن همان محتوای مرتبط که بابتش کلیک کرده است، شود. این موضوع اهمیت بک لینک به صفحات داخلی یک وب سایت را مشخص می کند.

اهمیت بک لینک دادن به صفحات داخلی ، اهمیت لینک سازی داخلی ، طریقه لینک سازی ، لینک داخلی

دلیل بک لینک دادن به صفحات داخلی

در بالا اشاره شد که کاربران برای دیدن محتوای مورد نظر وارد سایت می شوند و دوست دارند با کلیک بر روی بک لینک وارد همان صفحه مدنظر خودشان شوند اما برخی از وبسمتران و صاحبان وبلاگ ها ، بک لینک به صفحات اصلی سایت می دهند که این کار ارزش و اعتبار بک لینکها را کم و کارایی آن را پایین می آورد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  لیست سایت های اشتراک ویدیو برای لینک سازی

خودم به شخصه وقتی بر روی لینکی کلیک می کنم دوست دارم وارد صفحه ای که محتوایش مدنظرم است شوم. موضوع اهمیت بک لینک به صفحات داخلی وب سایت در سالهای اخیر به طور خاص مورد توجه قرار گرفته است. سئوکاران حرفه ای می گویند اگر به صفحات داخلی وب سایت خود ، بک لینک نداشته باشید شانس کمتری در شناسایی آن ها از طرف موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان خواهید داشت.

بر اساس توصیه سئوکاران حرفه ای و متخصصان ، بهتر است که تنها یک چهارم یا یک پنجم بک لینک شما به صفحه اصلی سایت باشد و سه چهارم و یا چهار پنجم بک لینک ها به صفحات داخلی سایت و یا همان محتواها باشد. به عبارتی ، برای سئوی بهتر سایت ، باید بک لینک به صفحات داخلی سه یا چهار برابر صفحات اصلی باشد.

با این مقدمه ، مهمترین اهمیت بک لینک به صفحات داخلی عبارتند از:

۱- افزایش پیچ آتوریتی

اگرچه پیچ آتوریتی Page Authority صفحه خانه وب سایت ( یا همان صفحه اصلی وب سایت ) با بک لینک های مناسب بالا می رود و این موضوع، موجب بهبود رتبه وب سایت در نتایج موتورهای جستجو به ویژه گوگل می شود، ولی این کار به تنهایی کامل کننده نیست و آن نتیجه دلخواه و مدنظر حاصل نمی شود.

با وجود بالا رفتن اعتبار صفحه اصلی، به تنهایی اعتبار دامنه وب سایت آنچنان بالا نمی رود و نیاز ضروری می باشد تا صفحات داخلی سایت که پر از محتوا و مطالب تخصصی و کاربردی می باشند، نیز اعتبار بالایی داشته باشند. با اجرای بک لینک مناسب به صفحات داخلی ، اعتبار دامنه سایت رشد چشمگیری خواهد داشت و این روند را سریع تر خواهد کرد.

۲- ارتباط موضوعی

فرض کنید که یک بازدیدکننده و یا کاربر اینترنتی با کلیک بر روی بک لینک شما با عنوان « آموزش کسب درآمد اینترنتی » به سایت تان وارد شود و لینک به صفحه ای منتهی شود که در آن فرضا با اطلاعاتی از مواد شیمیایی و دارویی مواجه شود، به احتمال زیاد آن کاربر بلافاصله از سایت شما خارج شده و به این ترتیب ضریب خروج از سایت شما افزایش می یابد و این اتفاق، اعتبار وب سایت شما را در نظر موتورهای جستجو کاهش خواهد داد. چون بانس ریت bounce rate یا نرخ پرش را زیاد می کند.

اما با هدایت بک لینک به صفحات داخلی و خاص (مثلا صفحه مقالات آموزشی کسب درآمد از اینترنت) می توانید بیش از پیش توجه بازدیدکنندگان و مخاطبان را جلب کنید. همچنین می توانید بک لینک هر صفحه را در محیطی مرتبط با موضوع آن قرار دهید. فرضا اگر بک لینک درباره کسب درآمد کلیکی است آن را به محتوای آموزش کسب درآمد کلیکی مرتبط کنید.

۳- سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو

توجه کنید که اهمیت بک لینک به صفحات داخلی در سئوی سایت و بهینه سازی برای موتورهای جستجو بسیار تاثیرگذار است. اگر تمام بک لینک های خود را فقط به صفحه اصلی وارد و یا ارجاع دهید، حداکثر در دو یا سه کلمه کلیدی پیشرفت خواهید کرد و نمی توانید کلمات متنوع و مترادف زیادی را انتخاب کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ایجاد بک لینک رایگان

با استفاده از بک لینک دادن به صفحات داخلی می توانید گستردگی و تنوع کلمات کلیدی خود را افزایش دهید. اهمیتش در این است که برای هر کلمه کلیدی صفحه مجزایی در نتایج موتورهای جستجو خواهید داشتف در نتیجه ضریب خروج سایت شما به شدت کاهش می یابد.

۴- تنوع

اگر فرضا ۲۰۰ بک لینک از سایت های مختلف و متنوع فقط به صفحه اصلی خود داشته باشید ممکن است موتورهای جستجو به شما مشکوک شده و بک لینک های شما را غیرطبیعی تشخیص دهند. این موضوع کاملا هم درست است که گوگل به روند بک لینک سازی شک کند چطور یک سایت تعداد زیادی بک لینک به صفحه اصلی دارد ولی به صفحات داخلی بک لینک کم و معدودی دارد؟ لذا باید باورهای اشتباه درباره بک لینک دادن به صفحه داخلی وب سایت را کنار بگذارند و به آن توجه بیشتری کنند.

در واقع فقط بک لینک دادن به صفحه اصلی سایت ، موجب اسپم شناخته شدن سایت خواهد شد بخصوص اگر بک لینک ها در زمان کوتاهی به سایت شما وارد شوند. به همین دلیل بهتر است که لینک های ورودی به سایت شما بین صفحات تقسیم شوند تا تنوع مورد نیاز موتور جستجو را دارا باشد. در واقع با تقسیم بک لینکها در صفحات متعددد داخلی ، این موضوع را به موتورهای جستجو می رسانید که فرایند بک لینک گرفتن سایت بر اساس رشد طبیعی سایت گرفته شده است.

سخن پایانی اهمیت بک لینک به صفحات داخلی

در زمان گرفتن بک لینک بهتر است که کمتر به صفحه اصلی یا خانه سایت ارجاع دهید و بهتر است که برای افزایش تاثیرگذاری به صفحات داخلی بک لینک دهید تا ضمن جلب رضایت کاربران ورودی ، شیوه بک لینک سازی را در نظر موتورهای جستجو از جمله گوگل طبیعی نشان دهید.

نکته مهم دیگر این است که در هنگام لینک سازی حتما انکر تکستanchor text  متنوع را برای لینک های خود رعایت کنید تا گوگل لینک سازی را غیر طبیعی در نظر نگیرد مثلا اگر کارتان آموزش کسب درآمد از اینترنت است تمام لینکها را فقط به کلید واژه کسب درامد از اینترنت لینک ندهید تنوع ایجاد کنید مثلا : آموزش رایگان کسب و کار اینترنتی ، کسب درآمد از همکاری در فروش ، درآمد اینترنتی با رپورتاژ اگهی ، کسب پول در منزل ، آموزش پول یابی از اینترنت و….

نکته آخر اینکه اگر به دنبال کسب رتبه بالا و افزایش بازدید وب سایت هستید باید به حساسیت های موتورهای جستجو و نیز علاقه و نظر کاربران توجه داشته باشید و بر اساس آن معیارها حرکت کنید تا رشد طبیعی سایت بر اساس بک لینک را تجربه کنید. در واقع با بک لینک مناسب به صفحات داخلی و افزایش اعتبار آنها، اعتبار دامنه شما و در نهایت کسب و کارتان رشد چشمگیری خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی

سایت های کوتاه کننده لینک برای لینک سازی , سرویس کوتاه کننده لینک , برترین سایت های کوتاه کننده لینک

فهرست سایت های کوتاه کننده لینک برای لینک سازی

اگر به دنبال رشد کسب و کار اینترنتی خودتان هستید از گرفتن بک لینک رایگان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.