اهمیت تولید محتوا برای سایت

اغراق نیست اگر گفته شود که اهمیت تولید محتوا برای سایت های اینترنتی مانند غذا یا نفس کشیدن برای زنده ماندن،مهم و حیاتی می باشد. تصور اینکه سایتی هر چند مشهور و معروف ، بدون تولید محتوا بتواند به بقای خود در درازمدت ادامه دهد ، محال به نظر می رسد. تولید محتوا پادشاه بوده و برای حیات یک سایت جزو واجبات محسوب می شود.

اگر کسی ادعا کرد که لازمه بقای کسب و کار در بستر آنلاین تولید محتوا می باشد سخن کاملا به جا و کارشناسی زده است. هر تولید محتوای تخصصی و جذاب ، بر اساس کلید واژه های متناسب با کسب و کار آنلاین و به صورت منظم و مستمر و در بازه های زمانی ، کلید موفقیت یک کسب و کار اینترنتی می باشد. به دلیل اهمیت تولید محتوا برای سایت در این مقاله سایت پول یابی ، به صورت ویژه و خاص به آن می پردازم . همراه ما باشید

اهمیت تولید محتوا برای سایت

این تصور کاملا اشتباه است که با طراحی وب سایتی جذاب با فناوری روز و کاملا فنی ، دیگر کار تمام شده و نیازی به کار انجام خاص دیگری نیست و باید در گوشه ای نشست و پول پارو کرد . تازه این شروع یک کار بزرگ است. فضای مجازی محل رقابت محتوایی بوده و سایتها برای جذب بازدیدکننده و افزایش ترافیک در رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر هستند .

سایتهایی در موتورهای جستجو به ویژه گوگل در صفحات اولیه و بالا هستند که محتوای جذاب تولید کنند نکته مهم اینکه همه در حال تولید محتوا هستند منتهی کسانی موفق ترند که محتوای جذاب تر ، تخصصی تر و مفید تر تولید کنند. هر وبسایتی باید دائم در حال تغییر باشد و مهمترین تغییر هم تولید محتوای جدید و انتشار در سایت می باشد.

تولید محتوا ، اهمیت تولید محتوا برای سایت ، تاثیر تولید محتوا در ترافیک سایت
تولید محتوای تخصصی ، تازه و مفید برای وبسایت ، مانند تغذیه کامل برای بدن انسان عمل می کند.

تولید محتوای جدید ،مداوم ، جذاب ، تخصصی و مفید رتبه سایت را در موتورهای جستجو افزایش داده و موجب جذب ترافیک بیشتر و کسب درآمد بالا خواهد شد. سایت مانند موجود زنده ای است که نیاز به غذا دارد ، غذای یک سایت ، محتوای جدید دارد تا موتورهای جستجو آن را زنده و پویا ببینند.

دیدگاه کاربران درباره تولید محتوا در سایت

یک نکته مهم و کلیدی که برخی به آن کمتر توجه می کنند نوع نگاه و نظر کاربران درباره یک سایت از نظر محتوا می باشد. زمانی که سایتی مرتب با مطالب جدید، به روز می شود و مدیرش مطالب جدید و تخصصی در آن قرار می دهد ، به تعامل بیشتر کاربران با سایت کمک می شود.

در نقطه مقابل اگر سایتی با محتوا و مطالب جدید به روز نشود ، زمانی که کاربران چند بار وارد سایت شوند و به مشاهده تاریخ آخرین به روز رسانی نگاه کنند این تصور در آنها ایجاد می شود که شما کسب و کارتان را تعطیل کرده اید و یا دیگر قصد ادامه کار در اینترنت را ندارید لذا دیگر به سایتتان مراجعه نکرده و کم کم موتورهای جستجو هم رتبه شما را کاهش می دهند.

برای جلب رضایت کاربران اینترنتی و اینکه همیشه تعامل سازنده و دائمی با کسب و کارتان داشته باشند و هم برای کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجولازم است که سایت را همیشه با محتوای باکیفیت به روز کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  سوالات درباره درآمد اینترنتی

با توجه به اهمیت تولید محتوا برای سایت و کسب و کارهای اینترنتی ف در اینجا چند تا از مهمترین مزایای تولید محتوا را فهرست کردم که مهم ترین آنها عبارتند از :

تاثیر تولید محتوا در بهینه سازی سایت

اولین و مهم ترین تاثیر تولید محتوا ، سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به ویژه گوگل است . شما عاشق هر کس و هر چیزی باشید گوگل عاشق محتوای تخصصی و مفید سایت هاست. تولید محتوا تنها برای راضی نگهداشتن کاربران و استفاده انها نیست بلکه موتورهای جستجو را هدف قرار داده و آنها را به سمت سایتتان می کشاند.

موتورهای جستجو به ویژه گوگل هوشمنده بوده و اگر محتواهای تولید شده قوانین سئو را رعایت نکرده باشند، رتبه سایت افزایش نخواهد یافت. چند فاکتور مهم برای گوگل : زمان انتشار محتوا ، کلید واژه های مورد استفاده ، تراکم کلید واژه ها در متن ، شیوه چیدمان کلیدواژه ها و شکل و اندازه متن ، دارای اهمیت است.

مواردی که در تولید محتوا از نظر موتورهای جستجو به ویژه گوگل باید رعایت شود:

– رعایت استانداردها مطلوب در تولید محتوا .

– بهبود رتبه سایت با رعایت تولید محتوا و انتشار مرتب آن در سایت.

– ارسال مطالب بر اساس زمان بندی .

به طور کلی تولید محتوا موجب رشد کسب و کار و تجارت آنلاین شده و حیات سایت به آن وابسته است. نکته کلیدی دیگر اینکه الگوریتم موتورهای جستجو همیشه در حال تغییر است و کسی نمی تواند اطلاعات لازم و قواعد را دائم بداند ، لذا این ضعف و عدم آگاهی را ، با تولید محتوا می توانید جبران کنید. در تولید محتوای تجاری ، یا خودتان به عنوان حرفه ای اقدام کنید و یا از تولید نندگان حرفه ای استفاده کنید.

تاثیر تولید محتوا در جذب کاربران و مخاطبان هدف

تولید محتوا در سایت علاوه بر اعلان زنده و پویا بودن سایت ، به این مفهوم است که همیشه حرف وسخن جدیدی برای گفتن دارید. محتواها باید کلید واژه های مختص به خود داشته تا موجب بهینه سازی موتورهای جستجو و یا سئوی سایت شود . البته توجه کنید شما محتوا برای کاربر اینترنتی تولید می کنید و نه موتورهای جستجو ،لذا هدف اصلی رضایت کاربر باید باشد و در کنار آن توجه به موتورهای جستجو داشته باشید.

موتورهای جستجو ابزاری برای رسیدن به کاربران اینترنت می باشند پس باید هدف اصلی ، جذب مخاطبان انسانی باشند و نه موتورهای جستجو. محتوا باید چنان گیرا ، یونیک و تخصصی باشد که نظر مثبت کاربران را جذب کند این موضوع یعنی کاربر به مشتری محصولات و خدماتتان تبدیل می شود.

تاثیر محتوا در افزایش وفاداری مشتریان و ارتقای کسب و کار

همه ما می دانیم که وفادار بودن افراد و مشتریان با پول و توصیه به دست نمی آید و پروسه ای زمانبر است . برای جلب اعتماد مشتریان که اساس استمرار یک کسب و کار می باشد باید در زمان طولانی اقدامات مثبت و اعتمادبخش انجام دهید. یکی از راههای جلب این اعتماد تولید محتوای مستمر است چون با این کار به مشتریان خود اطمینان می دهید زنده و در حال فعالیت هستید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  تولید محتوای اختصاصی برای سایت

نکته مهم اینکه اگر محتواهای شما تازه و خاص باشد و هر بار سطح تخصصی آن را بالاتر ببرید کاربران بیشتر به شما اعتماد می کنند و دلیلش هم کسب اطلاعات بیشتر از کسب و کارتان است . لذا تولید محتوای مرتب و منظم ضمن جلب اعتماد کاربران ، پتانسیل کسب و کارتان را در اینترنت افزایش می دهد که این موضوع افزایش سود برایتان به همراه خواهد داشت. به نظر عده ای کسب درآمد اینترنتی با تولید محتوا امکان پذیر است

بقا در عرضه رقابت اینترنتی

یکی از مهم ترین اثرات تولید محتوا ، بقای کسب و کارتان در رقابت با دیگران است . کسب و کار اینترنتی در عین درآمد بالا ، بسیار پررقابت و طاقت فرسا بوده و هزاران رقیب قوی در فضایی گسترده با هم رقابت می کنند . در این رقابت کسانی موفق هستند که بتوانند بهتر و خاص تر از دیگران عمل کنند. سایتی هر چند محتوای خوب و جذاب داشته باشد اگر خود را به روز نکنند رقابت را به دیگران واگذار می کند.

مطمئن باشید محتوای شما هر چند خوب و تخصصی باشد اگر به روز نباشد چون رقبای دیگرتان دائم خودشان را به روز می کنند گوی سبقت را از شما می ربایند. برای اینکه در این رقابت عقب نمانید مرتب محتواهای تخصصی و تازه تولید کنید. به روزرسانی علاوه بر جذب کاربران و حفظ آنان، به موتورهای جستجو ثابت می کند شما برای کسب و کارتان ارزش و اعتبار قائل بوده و توجه انها را بیشتر جلب می کنید.

سعی کنید تولید محتوا در راستای سلایق مشتریان و جلب رضایت آنان باشد و اگر این رضایت را جلب کنید موتورهای جستجو هم برای محتوای ارزشمند شما اعتبار قائل شده و وب سایت شما را بیشتر از سایرین به دیگر کاربران معرفی می کنند.

سخن آخر اهمیت تولید محتوا برای سایت

تولید محتوا سایت باید چهار خصوصیت :۱- تخصصی بودن ۲- تازه و جدید بودن ۳- ارسال منظم و دائمی و ۴- بر طرف کردن نیاز (تولید ارزش و رفع خواسته ) را داشته باشد تا بتواند کسب و کار اینترنتی را به درستی به دیگران معرفی کرده و ضمن جذب موتورهای جستجو و افزایش ترافیک سایت ، اعتبار کسب و کارتان را افزایش دهد تا قادر باشید از این طریق اعتماد و وفاداری مشتریان را به دست بیاورید.

تولید محتوا ، صدای کسب و کارتان را به گوش مشتریان می رساند. هر کاری انجام دهید به اندازه تولید محتوای با کیفیت نمی تواند رتبه سایت شما را در بین موتورهای جستجو افزایش دهد. همان طور که بارها در این مقاله به آن اشاره شد زنده بودن و پویا بودن کسب و کارتان به تولید محتوا بستگی دارد و تنها راهی که کاربران با مراجعه به سایتتان متوجه می شوند کسب و کارتان زنده و پا برجاست ، دیدن محتوای جدید در سایت است. تولید محتوای با کیفیت و منظم ، یعنی جلب اعتماد مشتریان و افزایش کسب درآمد اینترنتی ، جذب موتورهای جستجو و کسب رتبه بهتر وبالاتر ، و اینکه هنوز حرفی برای زدن و کاری برای انجام در عرصه اینترنت دارید.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.