بازار کار آنلاین شیوه نوین کسب درآمد

با گسترش و نفوذ اینترنت در همه عرصه ها دیگر عبارت بازار کار آنلاین شیوه نوین کسب درآمد اینترنتی باعث تعجب کسی نمی شود . تقریبا اکثر کسب و کارهای سنتی به دلیل اقبال همگانی و برای افزایش کسب درآمد وارد فضای مجازی شدند و در این بستر پولساز و پرطرفدار اقدام به کسب درآمد اینترنتی می کنند.

در این نوع کسب و کار، بر خلاف بازار کار سنتی، نوعی دورکاری و حتی کار در منزل مدنظر است و در این میان، معمولا یک وب سایت به عنوان واسطه عمل می کند. بازار کار آنلاین شیوه نوین کسب درآمد در سالهای اخیر در داخل کشور رشد فزاینده ای داشته و کاربران زیادی به آن روی آوردند. به دلیل اهمیت ، توجه زیاد و برای آشنایی مخاطبان سایت پول یابی نگاهی به مقوله بازار کار آنلاین شیوه نوین کسب درآمد اینترنتی خواهیم داشت.

بازار کار آنلاین شیوه نوین کسب درآمد

شیوه های فعالیت در اینترنت بسیار متنوع شده و به قول دوستان به تعداد تمام کسب و کارهای سنتی و حتی فراتر از آن در اینترنت کار و شغل ایجاد شده است. مزایای کسب درآمد اینترنتی اینقدر زیاد است که در سالیان اخیر شاهد راه اندازی کسب و کارهای زیادی هستیم. برای نمونه فعالیت و عضویت در وب‌سایت‌های ایرانی مانند پونیشا و پارسکدرز نمونه ای از بازار کار آنلاین شیوه نوین کسب درآمد اینترنتی است.

فرض کنید شخصی به دنبال یک مترجم خوب، یک طراح وب، یک گرافیست ، تولید کننده محتوا و … می گردد. این شخص در یک وب‌سایت بازار کار آنلاین، موضوع پروژه خود را مطرح می‌کند و شما به عنوان کسی که این مهارت را دارید، کار را برای آن شخص انجام می‌دهید و دستمزد خود را دریافت می‌کنید.

وب‌سایت‌هایی مانند پونیشا یا پارسکدرز این امکان را به شما می‌دهند تا بتوانید برای دیگران به شکل راه دور کار بکنید.  شما یک آزادکار (فریلنسر) خواهید بود که طی یک قرارداد، کاری را برای کارفرمای خود انجام ‌می‌دهید.

تعریف فریلنسر یا آزادکار

قبل از ورود به بحث اصلی بازار کار آنلاین شیوه نوین کسب درآمد اینترنتی ، ضروریست تا شناختی نسبت به فریلنسری داشته باشیم. ساده ترین تعریف فریلنسر Freelancer این است که، یک نفر کاربر ، بدون اینکه به یک سازمان و یا شرکت مشخصی ، متعهد شود، فعالیت حرفه‌ای و تخصصی خود را برای مجموعه های مختلف انجام می دهد . این کاربر بسته به نیاز و پروژه های در دسترس، کارفرمای خود را تغییر می دهد.

توجه کنید که این شیوه و روش با دورکاری تفاوت‌ بنیادین دارد و بر اساس آن، فرد بدون تعهد درازمدت قول انجام کاری مشخص را در قبال کارمزدی تعیین شده به یک متقاضی خدمات ارائه می دهد.

کسب درآمد از فری لنسینگ یا آزادکاری نه فقط مسیر شغلی، بلکه زندگی افراد را هم می تواند تغییر دهد و به دست آوردن پول بیشتر، رئیس خود بودن، برنامه زمانی عالی و کار‌کردن در مکانی که دوست دارد ، منجر شود، که از مزایای آن محسوب می شود.

بسیاری آزادکاری را جاده‌ای برای موفقیت در کسب و کار معرفی می کنند. جالب این که درصد بسیار بالایی از فریلنسرها از سبک زندگی و کاری خود ابراز رضایت کرده اند و بر اساس آمار و تحقیقات منتشر شده، بیش از نصف فریلنسرها تاثیر مشکلات اقتصادی بر کسب و کارشان را رد می کنند.

دلیل رضایت فریلنسرها

افراد فریلنسر رئیس خودشان هستند. هرچند که همه شان با مشتریان حوزه تخصصی خود سروکار دارند اما چون تعهدی به سازمان و نهاد خاصی ندارند ، در فعالیت های خود احساس آزادی عمل بیشتری می کنند. ضمن اینکه پیش از آنکه مشتری تعیین کند چه می خواهد، فریلسنر ها هرکدام به طور شخصی اصول و ضوابطی تعیین می کنند تا با مشکلات و سختی های کمتری مواجه شوند.

منبع کسب درآمد بالا و متنوعی برای آنان وجود دارد، ضمن اینکه برای همه افراد دارای مهارت و تخصص ، مناسب است. برخی با وجود توانایی بسیار در کار، مشکلاتی دارند که کار شرکت و تمام وقت بیرون برایشان سخت و یا ممکن نیست. بعضی دچار ناراحتی های روانی هستند یا معلولیتی دارند که کار به صورت معمول را برایشان ناممکن می کند

اصلا بعضی‌ها دوست ندارند شش روز هفته را هفت یا هشت ساعت برای یک شرکت کار کنند. ضمن اینکه برخی نیز با وجود اینکه به کار تمام وقت مشغولند ، دوست دارند تا درآمدهای جانبی داشته باشند. برای همه این افراد، فریلنسینگ یک مسیر خوب و حتی ایده آل محسوب می شود.

بازار کار آنلاین شیوه نوین کسب درآمد ، فریلنسری ، آزادکاری ، دورکاری ، ساده ترین راه کسب پول ، فریلنسری چیست ؟

زمینه های فریلنسری یا آزادکاری

اسم این کار را دورکاری ، فریلنسری ، آزادکاری و یا هر چیزی دیگری بگذاریم یک کسب و کار اینترنتی پول ساز و پر طرفدار است که مشابه ایرانی و خارجی زیادی دارد و هر فردی می تواند با توجه به تخصص و مهارت خود اقدام به راه اندازی و شروع کسب درآمد از اینترنت کند. زمینه‌هایی که سایت های فریلنسری انجام می دهند بسیار زیاد و متنوع می باشد. از جمله زمینه های زیر که نیاز به مدرک دانشگاهی هم ندارند:

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  دو اصل مهم موفقیت در کسب و کار اینترنتی

۱- مترجم آنلاین

مترجمی یکی از محبوب ترین ها در زمینه بازار کار آنلاین شیوه نوین کسب درآمد است که آزادکارها انتخاب می کنند. در عین حال، در صورتی که به دو زبان یا بیشتر تسلط داشته باشید، یکی از راحت ترین کارها و ساده ترین راه کسب درآمد نیز خواهد بود. البته ممکن است در مواردی خاص به مدرک معتبر در مورد این زبان ها نیاز باشد.

۲- مشاور املاک

بسیاری از مشاوران املاک، پس از داشتن مجوز خود، کسب و کار خود را برای فروش خانه، ملک و فروشگاه های تجاری، آغاز می کنند. در این شغل که بر اساس کمیسیون درآمد دارد، هر چه بیشتر بفروشید درآمد بالاتری خواهید داشت. درآمد شما، مقدار کارتان در فروش را نشان می دهد. با وجود سایت های مختلف ثبت آگهی مثل شیپور، دیوار و… می توانید به صورت آنلاین ملک ها و زمین ها را منتشر کنید تا مشتریان بیشتری پیدا کنید.

۳- معلم خصوصی

برای اینکه به دیگران برای یادگرفتن کمک کنید، نیازی به مجوز آموزگاری ندارید. فرقی ندارد که ریاضی، موسیقی و یا زبان خارجی آموزش می دهید، اگر در موضوعی که دانش آموزان در آن به کمک احتیاج دارند توانمند هستید، می توانید خدمات معلم خصوصی ارائه دهید و یا به صورت آنلاین دوره آموزشی برگزار کنید.

۴- زیبایی

بیشتر افراد در صنعت زیبایی (طراح مو، زیبایی شناسان و متخصصین ناخن) خوداشتغال هستند و به طور قراردادی و مستقل کار می کنند. یک متخصص می تواند غرفه ای در یک سالن اجاره کند، ساعات کاری خود را انتخاب کرده و قیمت های مربوط به خود را تنظیم کند و همچنین مشتریان خود را مدیریت کند. همچنین موقعیت های فریلنسینگ برای این افراد در فیلم، تئاتر، تبلیغات وجود دارد.

۵- کپی رایترها

کپی رایترها Copy Writer از بازاریاب ها و نویسندگان محتوا جدا هستند. این افراد در زمینه نوشتن محتوا و توضیحات برای محصولات و خدمات شرکت ها در سایت های اینترنتی، تخصص دارند. میزان درآمد هر کپی رایتر بستگی به تجربه و مهارت هر فرد دارد.

۶- مربی اینترنتی

از راهنمایی گرفته تا مشاوره تغذیه، مردم برای گرفتن اطلاعات و مشاوره همیشه مشتاق هستند. مربی آنلاین شدن به شما اجازه می دهد که به دیگران کمک کنید و آنها را راهنمایی کنید و از این راه کسب درآمد اینترنتی هم داشته باشید.

۷- مشاور آنلاین

آیا مهارت های IT دارید؟ تجربه راه اندازی استارتاپ و کسب و کارهای نوپا دارید؟ تجربه مدیریت شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی دارید؟ دانش حسابداری و مدیریت مالی دارید؟ با ارائه خدمات مشاوره در زمینه های متعدد، می توانید هر نوع مهارت و یا تجربه قابل اعتماد شغلی که دارید را به کسب و کار خودتان تبدیل کنید.

در کسب درآمد اینترنتی با مشاوره دادن هرچه که سطح تخصص ارائه شده توسط شما عمیق تر باشد، موفق تر خواهید بود. مشاوران مدیریت، کسب و کار و فناوری می توانند سالیانه درآمد خوبی داشته باشند.

۸- نویسنده مقاله علمی و بلاگ های اینترنتی

اگر نویسنده ای خلاق و بامهارتی هستید و از اینکه رئیس خودتان باشید، لذت می برید، می‌توانید برای سایت های دیگر بنویسید و یا حتی بلاگ مخصوص خود را راه اندازی کنید. در اکثر سایت هایی که برای آزادکاری طراحی شده اند همیشه فرصت های شغلی برای نویسندگان وجود دارد.

۹- مربی شخصی اینترنتی

ممکن است برای تبدیل شدن به یک معلم یا مربی بدنسازی، به مجوز و گواهینامه احتیاج داشته باشید اما برای کسانی که عاشق ورزش هستند، این مسیر شغلی بسیار عالی است. با ظهور شبکه های اجتماعی، اکنون برای متخصصان بدنسازی، توانایی و سلامت بهترین زمان است که با مشتریان ارتباط برقرار کنند و کسب و کار مربیگری شخصی آنلاین بسازند.

۱۰- مدیریت شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی

بسیاری از کسب و کارها نیاز به شخصی دارند که کنترل شبکه های اجتماعی آن ها را به دست بگیرد. اگر شما از جمله کسانی هستید که مدت زیادی در شبکه های اجتماعی سپری می کند، می توانید از این راه کسب درآمد کنید. از دانش خود در مورد شبکه های اجتماعی استفاده کنید تا رئیس خود باشید.

۱۱- طراح گرافیک

طراحی گرافیکی رتبه دوم مهارت های مورد تقاضای سایت «آپ‌ورک»  UpWork را به خود اختصاص داده است. در این کار پروژه های طراحی ظاهر سایت های اینترنتی، اینفوگرافیک ها یا طراحی های مناسب پرینت کردن را اجرا خواهید کرد. داشتن نمونه کار‌ از طرح های گرافیکی انجام شده ،در این مورد بسیار کلیدی است.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ضرورت کسب درآمد اینترنتی

۱۲- متخصص بهینه‌سازی موتورهای جستجو

سئو SEO یا متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجو در دنیای آزادکاری از جمله شغل های محبوب و با تقاضای بالا هستند. زیرا همه می خواهند در گوگل  به طور خاص و در سایر  موتورهای جستجو به طور عام ، در رتبه های بالاتر قرار بگیرند. اگر می خواهید وارد حوزه کسب درآمد با سئو شوید باید حتما نمونه کار اثبات شده داشته باشید تا مشتریان به شما اعتماد کنند.

۱۳- توسعه‌دهنده وب

یکی دیگر از مشاغل بازار کار آنلاین شیوه نوین کسب درآمد اینترنتی ، توسعه دهنده وب است. اگر طراحی و کدنویسی وب سایت‌های اینترنتی را می دانید کار پولساز و خوبی محسوب می شود. امروزه همه به دنبال داشتن یک وب سایت شخصی، شرکتی و یا خدماتی برای خود هستند اما مهارت و زمان کافی برای طراحی آن را ندارند. اینجا جایی است که وارد می شوید و از مهارت خود برای کسب درآمد خوب استفاده می کنید.

۱۴- مشاور بازاریابی

ممکن است در چندین پروژه از کمپین های گوگل گرفته تا شبکه های اجتماعی و تولید محتوا، شرکت کرده باشید. وقتی بتوانید در این زمینه برای خود شهرتی فراهم کنید، مشاهده خواهید کرد که سیلی از پروژه ها به سمت تان سرازیرخواهند شد. همانند مشاوران روابط عمومی، بهتر است برای خود نمونه کارهای قوی جهت نشان دادن کارهای خود آماده کنید.

۱۵- اپلیکیشن موبایلی

یافتن کار به عنوان برنامه نویس اندروید و کسب درآمد اینترنتی با اپلیکیشن شاید کمی سخت به نظر برسد ، اما استفاده رو به رشد از تکنولوژی های نو و گسترش نیاز های جامعه خبر خوبی برای برنامه نویسان اندروید است چون امروزه جایگاه اپلیکیشن های موبایلی در بین مردم به عنوان یک ابزار مورد علاقه و محبوب برای دریافت و عرضه خدمات است . حتی شاید اپلیکیشن های موبایلی بیشتر از وب سایت ها جایگاه خود را در بین کاربران باز کرده است.

یک راه برای کسب درآمد از برنامه نویسی اندروید این است که اپلیکیشن خود را بسازید و در گوگل پلی و یا مارکت های غیر رسمی و محلی اندروید منتشر کنید و با فروش آیتم های مجازی در قالب پرداخت درون برنامه ای و یا اضافه کردن تبلیغات ( بنر و.. ) درون اپلیکیشن به فکر درآمد زایی اینترنتی باشید . البته یک راه تقریبا منسوخ شده هم وجود دارد آنهم فروش مستقیم اپلیکیشن است که کاربر در ازای پرداخت مبلغی اپلیکیشن را نصب می کند.

همیشه باید نمونه کارهای قابل قبول و باکیفیت داشته باشید تا در صورت درخواست کارفرما بتوانید به آنها نمونه کار های خود را ارائه دهید این نکته مهمی است تا کارفرما بداند شما لایق آن شغل هستید.

معرفی وب سایت های فریلسنر

سایت های اجرای بازار کار آنلاین شیوه نوین کسب درآمد اینترنتی بسیار زیاد است که از بین مجموع آنها ، چند سایت خارجی و ایرانی که می توانید در آنها شروع به کسب درآمد درآمد اینترنتی کنید ، فهرست شده است:

سایت های ایرانی :

سایت پونیشا

سایت دورکار

سایت پارسکدرز

سایت های خارجی:

سایت Upwork.com (برای کاربران ایرانی قابل دسترس نیست)

سایت freelancer.com

سخن نهایی بازار کار آنلاین شیوه نوین کسب درآمد

امروزه به دلیل شرایط و اوضاع اقتصادی ، کسب درآمد شبیه یک جنگ برای بقا شده است و هر کسی با سلاحی و ابزاری متفاوت در این کشمکش حضور پیدا می کند. یکی با کارمندی ، دیگری با راه اندازی فروشگاه اینترنتی یا سنتی ، برخی به دنبال کار آفرینی و ایجاد استارت آپ هستند و در نهایت عده ای هم فریلنسری و سایر شیوه های کسب درآمد از اینترنت را برای گذران زندگی انتخاب می کنند.

در بین تمام شیوه ها و روش هایی که برای کسب درآمد اینترنتی وجود دارد، روش فریلنسر ی ، آزادکاری و یا حق الزحمه ای‌ ، بیشتر از سایر موارد شناخته شده اینترنتی، مورد توجه قرار گرفته است و روزبه روز بر تعداد کسانی که این شیوه کسب و کار اینترنتی را انتخاب می کنند، افزوده می شود.

اهمیت بازار کار اینترنتی نیاز به تاکید و گفتن ندارد . تجربه چندین‌ساله این وب‌سایت‌ها محیط مطمئنی برای مجریان و کارفرماها فراهم می‌کند تا نگرانی درباره شرایط پرداخت و دریافت دستمزد نداشته باشند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به این وب‌سایت‌ها سر بزنید یا عبارت «بازار کار آنلاین» را در گوگل جستجو کنید .

نکته آخر درباره بازار کار آنلاین شیوه نوین کسب درآمد اینترنتی اینکه این نوع مشاغل با توجه به وضعیت آشفته بازار کار و استخدام در کشور ، گزینه مناسبی برای رفع بیکاری ، ایجاد اشتغال آنلاین و حداقل کم کردن فشارهای اقتصادی می باشد. هر فرد دارای مهارت و تخصص می تواند با کمی تلاش و جدیت از راه آزادکاری ، درآمد میلیونی و حلال به دست آورد.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.