برنامه مطالعه کنکور برای عید نوروز

برنامه مطالعه کنکور برای عید نوروز

به نظرم داشتن برنامه مطالعه کنکور برای عید نوروز از سایر ایام سال مهمتر است دلیلش این است که در عید نوروز بیشتر کنکوریها به خرید لباس و تنظیم برنامه دید و بازدید مشغول هستند و این فرصت طلایی برای سایر داوطلبان است که چهارده پانزده روز تعطیلات عید نهایت بهره را ببرند.

در واقع عید نوروز فرصت طلایی برای کنکوریها هست تا سه کار را همزمان انجام دهند اول جبران عقب ماندگی های نیم سال اول، دوم: جلو زدن از سایر رقبا و سوم هم مرور دروس خوانده شده نیمسال اول . البته برنامه ممکن است یک ذره فشرده و سخت باشد ولی با برنامه ریزی می توان نهایت بهره را برد. و مورد آخر اینکه اگر از این فرصت عالی برای مطالعه کنکور نهایت استفاده را ببرید برای آینده خود سرمایه و توشه ای خوبی گرفتید. ( شیوه مطالعه دروس کنکور در عید نوروز)

لزوم برنامه مطالعه کنکور برای عید نوروز

شاید این سوال پیش بیاید که چه صرورتی دارد برای عید نوروز برنامه ریزی مجزا داشته باشیم؟ مگر چه فرقی با سایر روزهای سال دارد؟ برای جواب به این پرسش باید بگویم که معمولا کنکوریها قبل از عید درگیر مدرسه و کلاس های پیش دانشگاهی هستند و درس و مطالب این کتابها فرصت کمی به آنها برای توجه کامل به سایر دروس کنکور در سالهای قبل می دهد لذا این فرصت طلایی محسوب می شود.

علاوه بر اینها تعطیلات عید فارغ از دید و بازدیدها، یک فرصت دو هفته به داوطلب کنکور می دهد تا جهشی را نسبت به رقبا داشته باشد . اگر تا این زمان فرصت نداشت و یا وقت گذرانی کرد و یا مشکلاتی داشت این ایام جبران مافات کند و با طرح ریزی برنامه مطالعه کنکور برای عید نوروز خود را به جلو پرتاب کند. و نکته آخر اینکه اگر کسی تعطیلات نوروز را غنیمت نداند و نهایت بهره را نگیرد در ادامه راه حسرت زیادی خواهد بود لذا با برنامه دقیق به راحتی از این فرصت خوب نهایت بهره را ببرید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  آموزش جمع بندی ،مطالعه و موفقیت در آزمون کنکور

نیاز به طراحی برنامه خاص برای کنکور در عید نوروز

برنامه ریزی اساس رشد و پیشرفت است و موفقیت در کنکور هم به برنامه ریزی نیاز دارد. اگر تو این روزها که وقت زیادی دارید طبق برنامه خاصی ساعت مطالعه خوبی رو برای خودتون ثبت نکنید دچار سردگمی میشید و ممکنه خیلی شلخته و بی نظم مطالعه کنید. ممکنه کل زمانتون رو از این شاخه به اون شاخه بپرید از اهمیت خیلی دروس غافل شید و در آخر کار هم اونطور که باید و شاید نتونید پیشرفتی تو روند مطالعتون ببینید.

لذا توصیه می شود همه ساعات مطالعه برای کنکور را با اسولب معقول و بر اساس توان خود برنامه ریزی کنید و تلاش کنید تا طبق آن رفتار کنید . برای برنامه مطالعه کنکور برای عید نوروز  هم باید طبق ضوابط خاص و با برنامه عمل کنید.

اجرای کامل برنامه مطالعه کنکور برای عید نوروز

اگر یه نظر سنجی برگزار بشه که چند درصد از همه کنکوری ها برنامه‌ای که خودشون برای خودشون میریزن رو اجرا می کنن مطمئنم که اکثرا هم نظر خواهند بود که اعتماد کافی به برنامه ای که خودشون میریزن ندارند و از طرفی شرایط برنامه ریزی اصولی رو نمیدونن. به این موضوع هم فکر کنید که در بهترین شرایط چیزی در حدود ۲۰ تا ۲۵ روز فرصت مطالعه دارید و نمی‌تونید چند تا برنامه رو تا نیمه اجرا کنید و بعد ازش دل سرد بشید.

بهترین کار اینه که ریسک نکنید و از اول تعطیلات با یک برنامه پیش برید و کاملا به اون برنامه تعهد داشته باشید و تمامی نکاتش رو اجرا کنید . باید به برنامه ای که برای عید نوروز و قبل و بعد از آن طرح ریزی کردید متعهد بمانید و برای موفقیت در کنکور بر روال آن حرکت کنید . در اجرا سخت است ولی سختی آن باز گذارا بوده و در آخر شیرینی قبولی در کنکور و کسب رتبه برتر را به دنبال دارد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه مطالعه مطالب مهم فیزیک تجربی برای کنکور

سخن پایانی برنامه مطالعه کنکور برای عید نوروز

توصیه می شودکه  اصول برنامه ریزی  رابه طور کامل در نظر گرفته شود تا مطالعه اصولی داشته باشید و از این فرصت به دست اومده بتوانید نهایت استفاده رو ببرید. برنامه باید منطقی و قابل اجرا باشد. در این برنامه زمان های خاصی برای مرور دروس و نیز جبران عقب ماندگی در نظر بگیرید. در ایام عید نوروز روزهایی را برای تست زنی به صورت اختصاصی قرار دهید.

چنانکه بالا گفتم زمانی رو خالی نگه دارید تا در صورتی که موفق به اجرا کردن قسمتی از برنامه خود به هر دلیلی نشدید بتوانید آن قسمت را جبران کنید.برنامه شما در عین سادگی و قابل اجرا بودن، باید تمامی ویژگی‌های یک برنامه مطالعاتی خوب از جمله قرار دادن زمان های خالی برای جبران عقب ماندگی های درسی و همچنین در نظر گرفتن روزهایی برای مرور و تست‌زنی لحاظ شده و مطالعه و مرور کلیه دروس به طور کامل انجام گیرد. ( اردوی مطالعاتی عید نوروز برای کنکور)

البته با تنظیم یک برنامه معقول هم میتوانید برای کنکور مطالعه داشته باشید و هم به دید و بازدید عید در حد محدود هم برید و در عین حال تمامی دروس رو مطالعه کنید می توانید تعطیلات فوق العاده‌ای را با یک برنامه خوب سپری کنید.

موفقیت شما در کنکور سراسری و کسب رتبه برتر آرزوی قلبی ماست . شاد و سلامت باشید.

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.