برندسازی کسب و کار اینترنتی

شیوه برندسازی کسب و کار اینترنتی به دلیل تاثیر گذاری برند بر روی میزان و نیز استمرار کسب درآمد اینترنتی دارای اهمیت بالا می باشد . متاسفانه برندسازی آنگونه که باید در ایران مورد توجه مدیران کسب و کارها نیست و این موضوع درمورد کسب و کارهای آنلاین عملا وجود ندارد و هیچ کدام از سایتها و فروشگاههای اینترنتی سعی در برندسازی اصولی ندارند.

واقعیتی انکار ناپذیر وجود دارد که اگر مدیران به برندسازی کسب و کار اینترنتی به عنوان یک استراتژی و برنامه راهبردی نگاه کنند، تحول عظیمی را شاهد خواهند بود. به دلیل اهمیت برند در کسب درآمد اینترنتی در سایت پول یابی تصمیم گرفتم تا گام های مهم آن را بررسی کنم.

برندسازی کسب و کار اینترنتی

سوال این است که مدیران کسب و کارهای اینترنتی برای برند شدن کسب و کارشان چه گام ها و مراحلی را باید طی کنند ؟ مهم ترین اقدامات صاحبان کسب و کارها در معرفی کسب و کارشان چگونه باید باشد؟ واقعیت این است که کسب و کارهای اینترنتی موفق هستند که از تمام پتانسیل و ظرفیت های فضای مجازی برای رشد و توسعه خود به صورت بهینه استفاده کنند.

شاید اولین و مهم ترین اقدام مدیران کسب و کارهای اینترنتی این باشد که به دنبال کسب اعتبار زیاد و یا منحصر به فرد کردن و متمایز کردن کسب و کارهای خود از دیگران باشند و این شروع برندسازی کسب و کار اینترنتی محسوب می شود. امروزه شرکت های تجاری با توجه به تاکتیک ها و شیوه های قدیمی به فکر برندسازی نیستند چون آن شیوه های قدیمی جوابگو نخواهد بود.

برندسازی ، برندینگ ، برندسازی در کسب و کار ، اهمیت برندسازی
مدیران کسب و کارهای آنلاین باید به برندسازی به عنوان یک استراتژی و برنامه راهبردی نگاه کنند.

امروز با ورود اینترنت و فضای مجازی همه چیز عوض شده و نوع بازاریابی و تبلیغات هم دچار تحول بنیادی شده است. همگان به مزایای برندسازی برای کسب درآمد اینترنتی واقف و بر تحقق آن تاکید می کنند.

گام های برندسازی کسب و کارهای آنلاین

همان طور که در بالا اشاره شد تاکتیک های قدیمی علیرغم جالب بودن امروزه دیگر جوابگو نیستند و کسانی موفق هستند که بتوانند با استفاده از شیوه های نوین و یا کشف و شناسایی تاکتیک های جدید ، بهتر از رقبا شرکت تجاری خود را معرفی کنند. برندسازی برای حضور آنلاین به دلیل گستردگی گستره و نیز وجود رقبای متعدد یک امر حیاتی و ضرورتی محسوب می شود.

مدیران کسب و کارها باید ضمن در هم شکستن چارچوب های ذهنی خسته کننده قدیمی به دنبال راهکارهای نوین و جدید باشند . سه استراتژی برای بازاریابی برند آنلاین یا برندسازی کسب و کار اینترنتی عبارتند از :

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  روش های کسب درآمد از اینترنت

۱- آگاهی رسانی درباره خدمات و محصولات

هنوز هم خیلی از شرکت های تجاری برای کنار گذاشتن شیوه های بازاریابی سنتی و به کارگیری بازاریابی دیجیتال تمایلی نشان نمی دهند. کسی موفق است که مشتریان احتمالی و سرسخت را به مشتریان بلند مدت خود تبدیل کند. راز موفقیت در بازاریابی آنلاین این است که، به جای آنکه به تبلیغ خدمات خود بپردازید، روی آشکار کردن ارزش این خدمات متمرکز شوید. طرح بازاریابی محتوایی کسب و کار مورد نظرتان را آماده کنید و به پیاده سازی استراتژی ها روی تمام پلتفرم های دیجیتال بیندیشید.

می توانید برای کسب و کار خودتان از شناساندن فلسفه وجودی محصول یا خدمات خود شروع کنید. اگر نتوانید ارزش محصول خود را به مشتریان نشان دهید، راه پیدا کردن به بازار آنها کار دشواری خواهد بود. برای آنکه به یک برند تجاری تبدیل شوید، روی ارزش منحصر به فرد محصول و خدماتتان تمرکز کنید که برای مشتریان خود فراهم می کنید، ارزشی که شرکت های دیگر از ارائه آن عاجزند.

اگر دقت کنید گفته شد روی ارزشی از کار خود تمرکز کنید که دیگران ندارند و یا نمی توانند ارائه دهند. از اینجا ، شرحی از شرکت خود به وجود بیاورید که بتوانید آن را با مشتریان در میان بگذارید، حکایتی که بیانگر گزاره ارزش منحصر به فرد شما باشد و شما را کاملا خاص و متمایز از دیگران نشان دهد.

۲- ثبات قدم داشتن در رویکرد

مهم نیست دیر یا زود شروع کرده باشید مهم این است که از روز اول کارتان درحوزه بازاریابی دیجیتال یک برنامه مدون همراه با ثبات قدم داشته باشید. تمام توجه ، تلاش و تمرکزتان باید برای کمک به رشد برند ها و افزایش حضور آنلاین کسب و کارتان معطوف باشد. همه مدیران کسب و کارهای اینترنتی خوب می دانند که برند هر شرکتی ارزشی دارد، اما بهبود و رساندن وجهه برند به مشتریان و یا واگذار کردن این کار به هر کس دیگری، به تصمیم خود شرکت بر می گردد.

یک شبه نمی توان در کسب و کار و تجارت شاخص و برجسته شد چون برندسازی نیازمند زمان است. این فرایند به استراتژی مناسب و انسجام در اجرا نیاز خواهد داشت. پیش از آنکه کسب و کار خود را تبدیل به یک برند کنید، همان شروع کار ، یک سؤال از خودتان بپرسید: «کسب و کار من قرار است چه کار کند؟»

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه راه اندازی کسب و کار اینترنتی

جواب به این سوال در حقیقت استراتژی کاری شما را در آینده مشخص کرده و بعد از آنکه جواب این سؤال را پیدا کرده اید، از مسیر خود نباید منحرف شوید. منحرف شدن از این مسیر، روی برند شما تأثیر منفی خواهد گذاشت. پس گام دوم ، ثبات قدم داشتن در رویکرد می باشد.

۳- استفاده از قدرت بررسی های موردی

این سوال را بپرسید که ، اولین چیزی که هنگام خرید محصول یا خدمات مد نظر قرار می دهید چیست؟ می توانید اول از همه، از دوستان و آشنایان خود در این باره پرس و جو کنید و دیدگاه و نظر آنان را بدانید. سپس به نقدهای آنلاین و یا مدرکی قابل اعتماد در مورد محصول یا خدمات مورد نظر مراجعه کنید. امروزه، لازم نیست بازاریابان اینترنتی تمام وقت و انرژی خود را به صحبت کردن در مورد ویژگی ها و مزایای محصول یا خدماتی که ارائه می کنند اختصاص دهند.

در دنیای امروز، مشتریان و مخاطبان اینترنتی می خواهند فرایند خریدی پیدا کنند که با بررسی های موردی قابل اعتماد ، پشتیبانی می شوند. شما با نشان دادن نمونه های زنده در قالب بررسی موردی، خودتان را از هزاران فروشنده چرب زبانی که برای فروش خود دست به ترفند های مختلفی می زنند متمایز خواهید کرد.

سخن پایانی برندسازی کسب و کار اینترنتی

کسب و کاری موفق است که قبل از هر چیز به بررسی نیاز و خواسته مشتری توجه کرده و بازاریابی هوشمند خود را هم بر اساس همان نیاز و خواسته مشتری و با هدف جلب رضایت کاملش بنا کند. برند سازی در اینترنت به عنوان رکن و شالوده استمرار کسب درآمد آنلاین اهمیت بسیار زیادی دارد و کسانی که در این حوزه تلاش نکنند خیلی زود بازار را به حریفان خود واگذار خواهند کرد.

باید با استفاده از شیوه های نوین ولی کارآمد بازاریابی اینترنتی ، ضمن برندینگ ، فروش اینترنتی خود را چندین برابر کرد. گام های سه گانه بالا در عین سادگی ، به عنوان یک استراتژی بلندمدت می تواند هر کسب و کار آنلاینی را شاخص کنند به شرطی که مدیرانشان اجرای آن را وجهه همت خود قرار دهند و تلاش کنند تا این معیارها را کاملا عملی سازند.

کلام آخر اینکه برای برند شدن در کسب و کار اینترنتی باید محصولات و خدمات خود را متمایز از رقبا و در بهترین حالت آگاهی بخشی معرفی کنید تا مشتریان به سمت کسب و کارتان جذب شوند.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.