دروغ های مانع موفقیت

در جامعه امروزی به دلایلی دروغ های مانع موفقیت در کسب و کار بسیار زیاد شده است که اکثر آنها ریشه در عدم صداقت و اعتماد به نفس آدم ها دارد. برخی تصور می کنند که دروغ گفتن مربوط به دیگران می باشد و ما نسبت به دیگران این رفتار ناشایست را انجام می دهیم در حالی که خودمان هم به خودمان دروغ می گویم و با خودمان صادقانه رفتار نمی کنیم و یا حداقل اینگونه جلوه می دهیم.

متاسفانه در زندگی امروزی و به ویژه در زمینه کسب و کار و کسب درآمد رواج دروغ گویی امری رایج و همگانی شده و این موضوع چنان در رفتار و اعمال ما نفوذ کرده که خودمان آگاهانه یا ناآگاهانه به خودمان هم دروغ می گویم و متوجه این رفتارمان هم نیستیم. در این مقاله سایت پول یابی قصد دارم تا به ۴ نوع از دروغ های مانع موفقیت که افراد به خودشان می گویند و در واقع کسب درآمد خود را به خطر می اندازند، می پردازم.

دروغ های مانع موفقیت

اهمیت دانستن دروغ های مانع موفقیت از این نظر است که خودمان، جلوی خودمان سد و مانع ایجاد کرده و تلاشی هم برای رفع این موانع نمی کنیم. شاید بارها این جمله تکراری و کلیشه ای را شنیده اید که می گویند، «تنها کسی که از موفقیت تان جلوگیری می کند، خودتان هستید».

در ظاهر جمله ای، کلیشه ای می باشد ولی برای درک عمیق آن و میزان تاثیرگذاریش می توان ساعتها بحث و تبادل نظر کرد. به نظر می رسد عده ای از همان ابتدای تولد و به واسطه جایگاه و منزلت خانوادگی و یا میزان کسب درآمد خانواده ، می توانید عنوان «فرد موفق» را برایشان رزرو کنید. البته این تفکر درستی نیست ولی واقعیتی است که در جامعه وجود دارد و برخی افراد با استفاده از این مزایا خود را موفق می دانند.

در گروه دوم ، افرادی خاص و خودساخته قرار دارند. معمولاً کسی که واقعاً بخواهد، می تواند خودش راه موفقیت و کامیابی را پیدا کند. چنین افرادی به عنوان انسان های موفق ، مبدع و کارآفرین مطرح هستند و همگان برایشان ارزش و اعتبار بالایی قائل بوده و با دیده احترام به آنان نگاه می کنند.

در این میان گروه سومی هم وجود دارند که در این مسیر بسیار پر پیچ و خم، دروغ هایی به خود می گویند که گاه خودشان هم از آن بی خبرند. دروغ هایی که برایشان، گذر از پیچ و تاب مسیر را دشوارتر از هر زمان دیگری می کند. این افراد خواسته یا ناخواسته موانع موفقیت در کسب درآمد اینترنتی را ایجاد کرده و در حل آنها هم عاجز می مانند.

دروغ های مانع موفقیت ، موانع موفقیت ، دروغ های مانع پیشرفت ، مانع جدی موفق شدن

در این مقاله قصد دارم تا به دروغ های مانع موفقیت این گروه سوم که به خودشان می گویند، بپردازم. توصیه مهم اینکه، برای موفقیت حتما باید از این افراد دوری کنید. مهم ترین دروغ های مانع موفقیت عبارتند از:

۱- ضرورت موفقیت ، داشتن مدرک دانشگاهی است

یکی از بزرگترین دروغ های مانع موفقیت این است که برای موفق شدن در کسب و کار حتما باید مدرک دانشگاهی داشته باشید. البته اگر می خواهید به عنوان یک کارمند ساده در اداره و شرکت دولتی و یا خصوصی استخدام شوید و طبق یک برنامه دائمی صبح زود به شرکتی  بروید و عصر به خانه برگردید، احتمالاً نیازمند یک مدرک معتبر دانشگاهی هستید، تا بتوانید جایی استخدام شوید.

اما زمانی که کسب و کار خود را آغاز کرده و شروع به کارآفرینی می کنید، داشتن مدرک دانشگاهی به عنوان یک پیش نیاز مطرح نیست. نمونه های زیادی از افراد موفق وجود دارند که اصلا وارد دانشگاه نشده اند و یا آن را نیمه کاره رها کرده اند و یا حتی اخراج شدند، ولی با راه اندازی کسب و کار خود، ثروتمند شده و عده زیادی را هم به کار مشغول کرده اند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راه موفقیت در کار

برای نمونه هشت نفر از افراد بسیار موفق یعنی : توماس ادیسون ( مخترع و کارآفرین) ، برادران رایت ( مخترع ماشین پرواز یا هواپیما ) ، بیل گیتس ( صاحب مایکروسافت )، لری الیسون (تاسیس کننده Oracle) مایکل دل ( مالک شرکت دل) استیو جابز ( رئیس و بنیانگذار اپل ) پل آلن ( بنیانگذار نرم افزار Xiant و مایکروسافت ) و مارک زاکربرگ ( مالک فیسبوک) ، یا تحصیلات دانشگاهی ندارند و یا به دلایلی اخراج و یا ترک تحصیل کرده اند.

داشتن تحصیلات و اخذ دانشگاهی بسیار خوب و پسندیده است ولی ضرورتا ، برای شروع کسب و کار و یا تضمین کننده موفقیت در کسب درآمد نیست.

۲- نداشتن وقت کافی

جمله « وقت کافی ندارم » شاید بزرگترین و بدترین دروغ و بهانه ای است که همیشه به خود و دیگران می گوییم. در جهان امروز، تعداد افرادی که واقعاً هیچ وقت اضافه ای برای خود ندارند، خیلی زیاد نیست.

اگر زمان کافی برای گشت و گذار در سایت های خبری، کانال های تلگرامی، شبکه های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام دارید و یا گاهی خود را در حین بازی کردن با کنسول می بینید، پس وقت بیش از اندازه زیادی برای یادگیری موارد تازه جهت شروع یک کسب و کار دارید و جمله وقت ندارم فقط و فقط یک بهانه و دروغ بچه گانه محسوب می شود.

این شما هستید که انتخاب می کنید که زمان تان را چگونه و برای چه موضوعاتی صرف کنید. به طور معمول و در حالت عادی ، افراد تنبل هستند و از سختی فرار می کنند. شاید شما از برخی آشنایان خود وقت کمتری داشته باشید ولی توجه کنید که در یک مسابقه با دیگران قرار ندارید. در نتیجه حتی اگر روزانه پیشرفت بسیار اندکی دارید، بالاخره می دانید که روزی، فرایندی را به پایان خواهید برد. گاهی لازم است کمی در حق خودتان ظالم باشید و مدیریت بهتری روی زمان خود اعمال کنید.

اگر افرادی را می بینید که در کسب درآمد از اینترنت موفق هستند قبل از آن ، وقت و عمرشان را در این مسیر صرف کردند و از بسیاری از خوشی ها چشم پوشی کردند تا به این جایگاه رسیدند.

۳- بهانه افزایش سن

یکی دیگر از دروغ های مانع موفقیت این است که افراد می گویند سنم بالا رفته و نمی توانم کسب و کاری را شروع کنم و یا اینکه، دیگر از ما مثلا،شروع  کسب درآمد از اینترنت گذشته است. از این افراد باید پرسید که آیا ، ذهنتان کار می کند و وقت دارید؟ هنوز روی این سیاره خاکی زندگی می کنید؟ در صورتی که پاسخ آنها مثبت است، پس به آنها بگویید که، هنوز وقت برای موفق شدن دارید.

توجه کنید که یادگیری، قاعده و زمان مشخصی ندارد و صرفاً به این دلیل که دیگر ۳۰ و چند ساله نیستید، نباید با رویاهایی که در سر دارید خداحافظی کنید. برای نمونه ساموئل جکسون هنرپیشه آمریکایی ، مارتا استوارت ( نویسنده کتاب های مشهور آشپزی و خانه داری ) هنری فورد ( رئیس شرکت فورد) سام والتون ( موسس فروشگاههای وال مارت ) و… بعد از چهل سالگی شروع به فعالیت کردند و توانستند به شهرت و ثروت برسند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه مذاکره با انسان مخالف غیرمنطقی

توجه کنید که باید در مسیر حرکت و شروع کسب و کار ، برخی افکار و عادت های مانع موفقیت را کنار بزنید و یا به آنها بی توجه باشید . باید به سن تنها به عنوان یک عدد در شناسنامه است و لاغیر.

۴- سختی شروع کار

برخی ادعا می کنند که شروع کردن هر کسب و کاری سختی و مشکلات زیادی دارد. البته این سخن و ادعا ، چندان هم اشتباه نیست. کاملا طبیعی است که شروع هر کاری اراده و توان درونی زیادی می خواهد و لازم است در چنین موقعیتی، به جای یادآوری دشواری و سختی ها، ابتکار عمل به خرج داده و کمی مقاوم تر بوده و به خودتان روحیه دهید.

هر فردی به عنوان شروع کننده باید با تلاش مضاعف، ابتکار عمل را پیدا کند و در صورتی که با مورد سوم، یعنی سن بالا رو به رو هستید، می توانید از آن به عنوان یک مزیت برجسته در کسب و کار استفاده کرده و تجربیات شخصی خود در زندگی تان را برای حل مشکلات به کار گیرید.

علاوه بر اینها برای فائق شدن بر مشکلات شروع کسب و کار، می توانید افرادی را پیدا کنید که نقش مشاور و مربی را برایتان داشته باشند. این افراد قادر هستند تجربیات شگفت انگیزی در حوزه ای که برای کار انتخاب کرده اید را به شما منتقل کنند و از میزان ترس و سختی اول کارتان بکاهند.

یک ضرب المثل معروف هلندی می گوید :« سخت ترین قسمت هر سفری، برداشتن اولین قدم از درب خانه خودتان است.» کافیست قدم اول را بردارید تا در ادامه ببینید که حل کردن مشکلات احتمالی بعدی، چندان هم دشوار نیست.

سخن پایانی دروغ های مانع موفقیت

توجه کنید که شروع کسب و کار و یا کسب درآمد از اینترنت ، کار دشوار و سختی نیست و در آغاز کار هم نیاز به سرمایه زیادی ندارد. بسیاری از افراد کسب و کار اینترنتی را با حداقل سرمایه شروع کرده اند و در این راه موفقیت های بزرگی نصیبشان شده است.

لذا از دروغ های مانع موفقیت که در واقع انگیزه و تلاش شما را از بین می برد دوری کنید و همین الان تصمیم  بگیرید و کسب درآمد اینترنتی خود را شروع کنید. بسیاری از جوان ها بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه به دنبال کار مرتبط با رشته و حرفه خود می روند. تعدادی از آنها کار مورد نظر را پیدا می کنند و مشغول به کار می شوند و تعدادی هم کار ایده آل خود را پیدا نکرده و مجبور می شوند با مبلغ کمی کار دیگری را آغاز کنند، سوال این است که چرا از همان آغاز اقدام به این کار نکرده اند؟

نکته پایانی اینکه ، هر کسی در هر زمانی و در هر شرایطی و با هر نوع امکاناتی می تواند شروع به راه اندازی کسب و کار و به ویژه کسب درآمد اینترنتی کند و نباید با برخی دروغ ها و بهانه های بی ارزش ، جلوی موفقیت خود را بگیرد. تنها کسی که می تواند در مسیر موفقیت کمک رسان شما باشد، خود شما هستید پس خودتان را سرشار از انگیزه و امید کنید و مطمئن باشید با این انگیزه بالا ، موفقیت در کسب درآمد از اینترنت برایتان محقق خواهد شد.

مطلب پیشنهادی

ویژگی افراد پولدار موفق ، عادت افراد ثروتمند ، رمز موفقیت ، راه ثروتمند شدن

ویژگی افراد پولدار موفق

به قول رابرت کیوساکی اگر نتوانید قاطعانه تصمیم بگیرید، آن‌وقت هرگز پول درآوردن را یاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.