گام های ایجاد کسب و کار میلیاردی

زمانی که صحبت از گام های ایجاد کسب و کار میلیاردی و زودبازده می شود بی اخنیار ذهنمان به طرف سرمایه گذاری های بسیار کلان و راه اندازی کارخانه و یا شرکت های بزرگ می رود در حالی که بسیاری از برندهای بزرگ تجاری  و به ویژه فعالان در کسب درآمد اینترنتی ، کارشان را با سرمایه بسیار اندک و حتی بدون سرمایه شروع کردند.

امروزه برای راه اندازی کسب درآمد از اینترنت موفق ، پایدار و میلیاردی بیش از پول و سرمایه ، به انعطاف پذیری ، برنامه ریزی خوب و مهارت های سازمانی نیاز است. در این مقاله سایت پول یابی به گام های ایجاد کسب و کار میلیاردی زود بازده ، به ویژه در حوزه کسب درآمد اینترنتی پرداخته می شود و هدف آموزش راههای موفقیت در کسب و کار و افزایش کسب درآمد می باشد.

گام های ایجاد کسب و کار میلیاردی

فعالان در حوزه بازار و کارشناسان اقتصادی ، مهم ترین گام های ایجاد کسب و کار میلیاردی و زودبازده را متوجه انعطاف پذیری ، برنامه ریزی خوب ، هدفمند و کسب مهارت های سازمانی و مدیریتی ، با توجه به منابع مالی و انسانی می دانند. البته آنچه که در جامعه رواج دارد و با آنچه که کارشناسان می گویند اختلاف زیادی با هم دارد. برخی تصور می کنند همین که کامپیوتر خود را روشن کنند، می توانند شروع به کسب درآمد اینترنتی کنند.

برخی دیگر هم تصور می کنند با راه اندازی یک کسب و کار ، خود به خود درآمدزایی شروع می شود فرقی ندارد این کسب و کار اینترنتی و یا واقعی باشد. البته داشتن این نوع تفکر از جنبه سهل گرفتن کار، زیاد بد هم نیست. ولی همین افراد در مدت بسیار کوتاهی متوجه خواهند شد که کسب پول و درآمد بسیار دشوار تر و سخت تر از آن است که در تصورات اولیه آنها وجود داشته است.

گام های ایجاد کسب و کار میلیاردی ، مدل کسب و کار ، ایجاد کسب و کار جدید ، ایده کسب ثروت در ایران

هیچ کسب و کاری بدون طی مراحل و گام های حساب شده و منطقی به نتیجه نمی رسد. هر کسی در ماجراجویی شغلی اعم از کسب درآمد از اینترنت و یا کسب و کار واقعی  باید با بهره گیری از وقت و برنامه ریزی ، تمام اقدامات لازم جهت نیل به موفقیت نهایی را انجام دهد و از بروز اشتباهات جلوگیری کند.

با این مقدمه کوتاه ، مهم ترین گام های ایجاد کسب و کار میلیاردی زودبازده عبارتند از:

۱- خلاق بودن در کسب و کار

گام اول برای ایجاد کسب و کار موفق داشتن خلاقیت است. کسی موفق است که همیشه به دنبال راه‌هایی برای بهبود وضع کسب و کار و متمایز کردن آن نسبت به دیگر کسب و کار های رقیب باشد. توجه کنید که شما همه چیز را نمی‌دانید لذا باید از ایده‌های جدید و شیوه‌های جدید در کسب و کار و به ویزه در زمینه افزایش کسب درآمد استقبال کنید.

۲- ثابت قدم بودن در کسب و کار

گام دوم برای ایجاد کسب و کارهای موفق ثابت قدم بودن در مسیر حرکت می باشد. ثبات قدم مولفه‌ بسیار مهم و کلیدی کسب درآمد در یک کسب و کار است. باید همواره و بی‌وقفه دست به انجام کارهایی بزنید که برای موفقیت تان ضروری هستند. این رفتار، موجب خلق عادت‌های مثبت بلندمدت خواهد شد و در گذر زمان به شما برای کسب درآمد بیشتر کمک خواهد کرد. کسانی موفق هستند که با وجود سختی ها ، تلاش خود را بیشتر کرده و مقاومت می کنند.

۳- انگیزه برای کسب درآمد میلیاردی

کسانی که دارای انگیزه بالا هستند می توانند به فکر راه اندازی یک کسب و کار موفق میلیاردی باشند چون داشتن این ایده بزرگ ، ایجاد انگیزه را بیشتر و قوی تر خواهد کرد. البته برای ایجاد انگیزه ، اولین قدم این است که انگیزه کارآفرین شدن و متمایز شدن از دیگران در کسب و کار را داشته باشید. البته شمایی که در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالا این انگیزه را دارید و باید این انگیزه را تقویت کنید تا مانند موتور محرکه شما را به سمت پیشرفت بیشتر هل دهد.

۴- علاقمند بودن

نمی توان تصور کرد بدون داشتن علاقه در کسب و کار اینترنتی و یا غیر اینترنتی بتوان به موفقیت های بزرگ و کلان دست یافت و یا حداقل مالکان کسب و کار اندکی هستند که بدون علاقه کافی که به تلاش هایشان جهت دهد، موفق شده اند. کسب و کاری را پیدا کنید که به آن علاقه داشته باشید، مطمئن باشید با تقویت این علاقه ،انگیزه برای رشد و ترقی در شما تقویت خواهد شد.

۵- متفاوت بودن با ایجاد تغییرات اساسی

افراد باتجربه و کاردان می گویند نباید به بهسازی بیش از ۱۰ درصد فکر کرد. تغییرات اساسی ایجاد کنید تا نسبت به دیگران متفاوت تر جلوه کنید. در جامعه امروزی محصولات، خدمات و شرکت‌های فراوانی هستند که از طریق کارآفرینی ، خلاقیت، و به کار بردن ابتکار اقدام به تولید می‌ کنند که این کار بسیار ارزشمند و ستودنی می باشد.

برای نمونه، شرکت غذایی آنست تی Honest tea همراه با تغییرات دنیا تغییر کرد و اکنون نسبت به زمانی که شروع به فعالیت کرد کاملا متفاوت است. اگر به اطراف‌تان نگاهی بیندازید ، خواهید دید بسیاری از کسب و کارها تقلیدی از دیگران هستند ، توصیه می شود که به دام آن‌ها نیفتید. خوب کندوکاو کنید و همین الان تصمیم بگیرید چیزی را متفاوت تولید کنید و کاملا متفاوت از دیگران در زمینه کسب و کار باشید.

۶- یافتن مشاور

یقینا در هر جامعه‌ ای آدم‌های حرفه‌ای، کارآفرین ، خلاق و کارشناس صنعت وجود دارند که قبلا فرایند ایجاد کسب و کار را طی کرده‌اند، حتما از آن‌ها چیزهای جدیدی یاد بگیرید. آن‌ها پیشنهاداتی برای به اشتراک گذاشتن دارند و اشتباهاتی که از آن‌ها درس گرفته‌اند که به نوبه‌ خود می‌توانند از رنج و زحمت شما و از بهای تکرار همان اشتباهات توسط خودتان کم کند.

یافتن و داشتن یک مشاور باتجربه ، کاردان و قابل اعتماد برای بررسی ایده‌ها و کمک به تعیین موقعیت‌ جهت پیشرفت و رسیدن به موفقیت و کامیابی در کسب و کار بسیار ارزشمند است لذا هیچ گاه خود را از مشاوره در کسب و کار بی نیاز ندانید.

۷- آموزش دادن به خودتان.

یکی از مهم ترین گام های ایجاد کسب و کار میلیاردی زودبازده موفق، این است که همواره به خودتان آموزش دهید. هیچ گاه نباید از یادگیری و کسب دانش در زمینه کسب و کارتان غافل شوید و باید دائم خود را به روز کنید. شاید نیازی به گرفتن مدرک دانشگاهی نداشته باشید که البته گاهی ضرورتی هم ندارد، اما قطعا باید از خطرها و واقعیت های دنیای کسب و کار با خبر باشید.

این آموزش و یادگیری مداوم است که علاوه بر افزایش ایجاد مهارت و تسلط در کسب و کار، موجب کم شدن اشتباهات و پایین آوردن ریسک می شود.

۸- شناخت ریسک و پاداش ها

قبل از ورود به هر کسب و کاری باید ریسک‌ها و پاداش‌هایش را بشناسید. کلید موفقیت این است که برای رشد کسب و کارتان باید دست به ریسک های حساب شده بزنید. سوال خوبی که می‌توانید بپرسید این است که « جنبه‌ منفی این کارم چیست؟» اگر بتوانید به این سوال پاسخ منطقی بدهید، آن وقت متوجه خواهید شد که بدترین شکل قضیه چه خواهد بود.

در واقع شناخت ریسک ها و خطرات احتمالی در کسب و کار، این دانش و تبحر را به شما می دهد که، دست به آن نوع از ریسک‌های حساب شده‌ بزنید که می‌توانند موجب به وجود آمدن پاداش‌های فوق‌العاده در کسب و کار برایتان شوند.

۹- ایجاد ایده خوب برای کسب و کار موفق

کاملا طبیعی و منطقی است که هر کسی ایده خوبی برای کسب و کارها ایجاد و یا داشته باشد ، احتمال موفقیتش بسیار بالا می باشد. البته ایجاد ایده خوب ، قسمت سخت ماجراست، چون همه اذعان دارند که پروراندن ایده ای که احتمالا به کسب و کاری موفق بینجامد ، بسیار مشکل می باشد.

برای تحقق ایجاد ایده خوب ، ابتدا در مورد ایده تان تحقیق کنید. در دنیای اینترنت جستجو کنید و ببینید چه چیزی می توانید پیدا کنید. آیا کسب و کارهای مشابهی وجود دارند؟ با دیگران صحبت کنید ، حتما از صاحبان فن مشورت بگیرید چون کمتر کسی پیدا می شود که از مشورت کردن و گرفتن دیدگاه و نظر دیگران ضرر کرده باشد.

۱۰- نظرسنجی از دیگران

برای ایجاد و داشتن کسب و کاری موفق باید از دیگران نظرسنجی کنید. برای این کار می توانید ، از دوستان ، خانواده ، کاربران شبکه های اجتماعی و یا افرادی که عضو کانال تلگرامی و یا انجمن هستند، بپرسید که نظرشان نسبت به ایده شما چیست و در ضمن سعی کنید که با روی خوش از انتقادها استقبال کنید و پیشنهادها و راهکارها را هم در حین کار لحاظ کنید.

۱۱- پرورش ایده ها

هر کسی در زمینه کسب و کار و یا کسب درآمد اینترنتی دارای ایده های مختلف و گاهی بسیار جذاب و کاربردی است، توصیه می شود که ایده های کاربردی خود را توسعه و پرورش دهید. ایده پردازی کنید و مشکلات و مزایای احتمالی ایده تان را حدس بزنید. گاهی لازم است که در ذهنتان آنچه را که قصد اجرا دارید پیاده سازی کنید و ببینید آیا قابلیت اجرا شدن در بیرون را دارد.

۱۲- رواج فرهنگ سازمانی خوب

حفظ استعدادها و سرمایه های انسانی به دلایل زیادی حائز اهمیت است. تعلیم کارمندان جدید، به لحاظ زمانی و مالی هزینه زیادی به همراه دارد، و از دست دادن یک کارمند که پروژه‌های زیادی را برای شرکت‌ و یا موسسه تجاری انجام داده است بار سنگینی بر دوشتان خواهد گذاشت.

یکی از بهترین راه‌های حفظ افراد تحت استخدام و جذب نیروهای جدید، پرورش یک فرهنگ سازمانی قوی و کارآمد است. شما نوع مکانی را که آدم‌ها دوست دارند به آن‌جا بیایند را می‌شناسید. به عنوان مالک یک کسب و کار کوچک، ایجاد چنین محیط گرم، دوستانه، جالب، و پر بار به خودتان و سیاست کاریتان بستگی دارد.

۱۳- گوش کردن حتی به عقاید مخالف

یکی از گام های ایجاد کسب و کار میلیاردی این است که گوش کنید، بخصوص وقتی که مخالف آرا و عقایدتان می باشد. زمانی که یک کسب و کار را شروع کردید پس دارای  ایده و دیدگاه هستید. اما کسب و کارتان فقط در صورتی رشد خواهد کرد که به سهامدارن و مشتریان‌ خود توجه دقیق‌تری کنید.

هیئت مدیره، سرمایه‌گذاران، همکاران و مشتریان‌تان هر یک می‌توانند به شما بینشی ارزشمند و تاثیرگذار بدهند، چه در رابطه با کارهای داخلی شرکت‌ باشد و یا چشم‌اندازی بیرونی در مورد عملکرد و خدمات آن باشد.

به ویژه این نکته حائز اهمیت است که وقتی مخالف هستید، مثلا اگر یکی از اعضای هیئت مدیره از روش‌های شما انتقاد می‌کند یا یکی از مشتریان‌ و مخاطبان ناراضی است، به دقت به حرفهای آنها گوش دهید. این همان جایی است که به بهترین شکل ممکن می‌توانید درباره‌ نقایص و چگونگی بر طرف کردن آن‌ها آگاه شوید.

۱۴- منظم باشید

برای موفق بودن در کسب و کار و افزایش کسب درآمد اینترنتی باید حتما منظم باشید. نظم به شما کمک خواهد کرد کارهایتان را به انجام برسانید و به خوبی از کارهایی که قرار است انجام دهید آگاهی داشته باشید. یک راه خوب برای انجام این کار، این است که هر روز یک فهرست از کارهای انجام شدنی درست کنید. به محض انجام هر کار، آن را از فهرست خط بزنید.

توجه داشته باشید رعایت این کار شما را مطمئن می‌کند تا چیزی را فراموش نکرده‌ باشید و تمام کارهایی را که برای بقای کسب و کارتان ضروری هستند انجام می ‌دهید. داشتن نظم ، روند رو به رشد کسب درآمد اینترنتی را دائمی و مستمر خواهد کرد.

۱۵- با تحقیق ، برنامه کسب و کارتان را بنویسید

در آغاز پژوهش و تحقیق کنید و بعد از اتمام تحقیق، برنامه کسب و کار خود را بنویسید. می توان ادعا کرد که از این زمان، باید به صورت جدی و بیشتر از گذشته درگیر ایده کسب و کار خود شوید. در مورد رقبای خود ، شیوه فعالیتشان ، چگونگی فعالیت در بازار کار ، نوع و سلیقه مشتریان و… تحقیق کنید و در کنار مجموع این فعالیت ها، برنامه کسب و کار جامعی برای خود بنویسید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مدل های کسب و کار اینترنتی

۱۶- مشخص کردن بازار هدف

وقتی ندانید در چه بازاری می خواهید محصول و خدمات خود را بفروشید از همان اول محکوم به شکست هستید. لذا در این مرحله باید ، بازار هدف خود را به طور دقیق مشخص کنید. این طور نیست که همه مردم بخشی از بازار هدف شما باشند. باید بازاری مناسب برای کسب و کار و محصولات و خدمات پیدا کنید. یعنی جایی که مردم حاضر باشد برای استفاده از خدمات و محصولتان هزینه کنند در این صورت است که می توانید ادعا کنید بازار هدف خوبی دارید.

۱۷- ترسیم الگوی مالی

یکی از لوازم شروع کسب و کار ، ترسیم الگوی مالی می باشد . بدون برنامه مالی موفقیت به دست نمی آید لذا باید از همان اول، الگوی مالی خود را ترسیم کنید. اینکه چقدر می خواهید هزینه کنید؟ راه اندازی کسب و کار نیازمند چه مقدار هزینه و سرمایه گذاری اولیه است؟ چه مقدار سود می توانید به دست آورید؟ منابع مالی کسب و کار از چه طریقی تامین خواهد شد؟ پاسخگویی این سوالات می تواند یک الگوی روشن و واضح از وضعیت مالی کسب و کار ایجاد کند.

۱۸- ترسیم الگوی عملکردی

بعد از ترسیم الگوی مالی ، باید الگوی عملکردی خود را به صورت مشخص و کاربردی ترسیم کنید. منظور این است که برای حفظ میزان تولید به چه کسانی و چه چیزهایی نیازمند هستید؟ ابزارکار و منابع انسانی را چگونه و از چه طریق باید تهیه کنید؟

۱۹- ترسیم الگوی کارمندان یا نیروی انسانی

یکی از مهم ترین بخش های شروع یک کسب و کار ، داشتن نیروی کار متخصص ، کارآمد ، همراه و همگام است لذا باید از همان آغاز، الگوی کارمندان خود را به درستی ترسیم کنید. مشخص کنید که چگونه افرادی را برای شروع کسب و کار خود باید استخدام کنید. نیروهای انسانی استخدامی در چه زمینه هایی و با چه تخصص هایی باید جذب و به کار گرفته شوند.

۲۰- ترسیم الگوی فروش و بازاریابی

اساس یک کسب و کار بر جذب مشتری و فروش در بازار استوار است چون بدون بازار هیچ کسب و کاری با هر مقدار سرمایه اولیه، زیاد دوام نمی آورد و به ورشکستگی می رسد لذا باید الگوی فروش و بازاریابی خود را ترسیم کنید. بر خلاف تصور برخی افراد، این الگو، الگویی غیرضروری نیست. فروش و بازاریابی چیزی است که موجب رشد و ترقی کسب و کارتان می شود.

۲۱- برداشتن یادداشت های دقیق

تمام صاحبان کسب و کارهای موفق یک رفتار مشترک دارند و آن این است که همیشه یادداشت‌های دقیق از روند کارشان بر می‌دارند. با یادداشت برداری دقیق، متوجه خواهید شد که کسب و کارتان به لحاظ مالی در چه موقعیتی است و با چه چالش‌های بالقوه‌ای روبه‌رو خواهد شد. فقط دانستن همین موضوع به شما فرصت می‌دهد استراتژی‌های غلبه بر آن چالش‌ها را ایجاد کنید.

در واقع یادداشت برداری منظم ، ضمن ایجاد یک شناخت از وضعیت گذشته و حال کسب و کار، این امکان را به صاحبان کسب و کار می دهد که به ترسیم درست برنامه های آینده بپردازند.

۲۲- ترسیم الگوی رشد

در ادامه روند ترسیم برنامه کسب و کار، باید الگوی رشد خود را ترسیم کنید. اینکه انتظار دارید در سال اول به چه میزان و سطحی از رشد برسید؟ سال های دوم و سوم چطور؟ ترسیم منطقی و اصولی الگوی رشد و به دست آوردن روند سیر فعالیت شرکت و موسسه تجاری، مشخص کننده میزان رشد و برنامه ریزی شما برای کسب و کارتان خواهد بود و این امکان را به شما می دهد بتوانید تخمین های درست همراه با واقعییات را برای کسب و کارتان خود داشته باشید.

۲۳- در نظر گرفتن ساختار قانونی برای کسب و کار

باید از همان آغاز ، ساختاری قانونی برای کسب و کار خود در نظر بگیرید. انتخاب هر سازه قانونی مزایا و معایب خاص خودش را دارد. در مورد بهترین سازه مناسب خود فکر کنید و آن را برای کسب و کارتان انتخاب کنید.

۲۴- مشخص کردن نیازمندی های شروع کار

مشخص کنید که برای شروع کسب و کار به چه چیزهایی نیاز دارید نیازهای اولیه و ثانویه خود را دقیق مشخص کنید. در مورد افراد، منابع و سرمایه مورد نیاز خودتان فکر کنید. معقول آن است که دو سطح ممکن با نوسات آن ، یعنی : ایده آل ترین سطح و حداقل ترین سطح را مشخص کنید.

۲۵-تحلیل بی طرفانه خطرات

هیچ کس بهتر از خودتان نمی تواند کسب و کارتان را بررسی کند لذا به صورت بی طرفانه ریسک ها و یا خطرات کار را تحلیل کنید. برای ایجاد کسب و کار موفق میلیاردی زودبازده مشخص کنید که تا چه حد میزان ضرر و خسارت را می توانید متقبل شوید. پیش بینی شرایط ناگوار آینده می تواند دستتان را برای رفع مشکلات بازتر کند.

۲۶- در صورت آمادگی ، شغل فعلی را رها کنید

اگر تمام شرایط و امکانات شروع کسب و کار آماده بوده و اوضاع کاملا خوب می باشد، بهتر است شغل فعلی خود را رها کنید. دل به دریا بزنید و تمام وقت خود را به کسب و کار جدیدتان اختصاص دهید.نمی توانید ضمن حفظ شغل قبلی ، در فکر توسعه و رشد کسب و کار جدیدتان باشید. برای تحقق رویاهای خودتان یکی را باید انتخاب کنید.

۲۷- ادامه تمرکز

برای ایجاد کسب و کارهای موفق میلیاردی زودبازده به تمرکزتان بر روی کسب و کارتان ادامه دهید ضرب‌المثل معروف « گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی» در اینجا کاربرد دارد. باید توجه کنید چون کسب و کاری راه انداخته‌اید معنایش این نیست که خیلی زود شروع به پول درآوردن و کسب درآمد میلیاردی می کنید. باید بسیار صبور باشید و زمان می‌برد تا مردم آگاه شوند شما و کسب و کارتان وجود دارد، بنابراین به تمرکز بر روی دستیابی به اهداف کوتاه مدت ادامه دهید.

نکته مهم و بسیار با اهمیت صبور بودن این است که دچار ناامیدی نمی شوید چون برخی از افراد با مشاهده کسب درآمد بسیار پایین در شروع کار ، ناامید شده و انگیزه ادامه کار را از دست می دهند و این اتفاق کاملا طبیعی است. توجه کنید که شناسایی کار و فعالیتتان توسط مردم و جلب اعتماد مشتریان، زمان زیادی لازم دارد و باید در طی یک روند نسبتا طولانی این اتفاق بیفتد.

۲۸- حفظ سرمایه خود

پس اندازتان را از بانک بیرون بکشید، از دوستان مطمئن و حامی کسب و کارتان قرض بگیرید، به دنبال سرمایه گذار منصف باشید و یا سعی کنید وام خوب با بهره بسیار پایین از بانک بگیرید. حتی می توانید از ترکیبی از این موارد برای توسعه کسب و کارتان استفاده کنید.

۲۹- جذب منابع و کمک بیشتر

برای توسعه کسب و کار و ایجاد رشد ، همیشه به دنبال منابع و جذب کمک های مالی بیشتر باشید. فرضا برای این کار می توانید به یک مرکز تحقیق و توسعه کسب و کار بپیوندید و منابع محلی مورد نیاز خود را برای کسب موفقیت پیدا کنید. از هر طریق و راه قانونی که می توانید جهت جذب منابع و تقویت روند رشد کمک بگیرید.

۳۰- جذب مشتریان احتمالی

وجود مشتری تضمین کننده هر کسب و کاری می باشد لذا علاوه بر مشتریان اصلی ، همیشه به دنبال مشتریان احتمالی هم بگردید. چشمانتان را باز کنید تا افراد و یا کسب و کارهایی را که ممکن است مشتری شما شوند پیدا کنید. هر چه زودتر این اتفاق بیفتد بهتر است.

۳۱- ثبت نام تجاری

برای ایجاد کسب و کارهای موفق میلیاردی و زودبازده سعی کنید به سرعت نام تجاری خود را ثبت کنید. تعلل در این کار اصلا جایز نیست چه بسا که فرد و یا شرکت دیگری سریع تر این را انجام داده و شما از نظر قانونی دستتان به جایی بند نباشد.

۳۲- ایجاد شناسه مالیاتی

نیاز به تاکید نیست که برای برخورداری از حمایت های دولتی و قانونی ، کسب و کارها باید شفاف و قانونی و در چارچوب آن رفتار کنند. لذا مسئولیت خود را در مورد مالیات فراموش نکنید. مالیات می تواند بلای کسب و کار شما شود. البته همه چیز در مورد مالیات را درست و شفاف انجام دهید تا در روند رشد کسب و کار با اداره مالیات دچار مشکل نشوید.

۳۳- پرداخت به موقع مالیات

کسب و کارهای قانونی نباید مالیات های استانی و بومی خود را فراموش کنند. اگر واقعا برای ایجاد کسب و کارهای موفق میلیاردی زودبازده قدم بر می دارید و هدفتان درازمدت می باشد پس پرداخت به موقع مالیات را فراموش نکنید. باید تلاش کنید همه کارتان بر مدار قانون باشد.

۳۴-تهیه مجوزها و گواهینامه های لازم

برای کسب و کارتان هرگونه مجوز و یا گواهینامه که مورد نیاز است را تهیه کنید. ممکن است ثبت کسب و کار شما نیازمند جواز خاصی باشد. برای نمونه برای راه اندازی کسب درآمد اینترنتی پس از راه اندازی وب سایت، باید به دنبال مجوزهای راه اندازی فروشگاه اینترنتی باشید لذا نیاز به ثبت آن در سایت ساماندهی ارشاد دارید و یا برای انجام فعالیت های تجاری باید از وبسایت وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، اینماد را بگیرید و یا برای پرداخت های الکترونیکی از بانکها اقدام کنید.

خلاصه هر مجوز و گواهینامه در روند کسب و کارتان لازم است را اخذ کنید تا مشکلی در ادامه کسب و کار از نظر قانونی پیش نیاید.

۳۵- استخدام مشاور مالی

در ادامه روند رو به رشد کسب و کار، بهتر است که یک یا چند مشاور مالی خبره و کاربلد استخدام کنید. بهتر است که برای مشاوره ، کارآفرینان باتجربه ای را پیدا کنید که می توانند در مراحل بعدی به شما کمک کنند.

۳۶- یافتن مکان های مناسب و کلیدی برای کسب و کار

برای ایجاد کسب و کارهای موفق به مکان های مناسب و کلیدی فکر کنید، باید بهترین و مناسب ترین جاها و مکان ها را برای خود در نظر داشته باشید . البته این بخش با توسعه کسب و کار و افزایش سرمایه شرکت و برند تجاری ، کم کم محقق می شود و به قول معروف دستتان برای خرید و یا اجاره مکان مناسب بازتر می شود.

۳۷- ایجاد برندی خاص و ویژه

اگر می خواهید متفاوت از دیگران باشید باید مشخص کنید که چه چیزی موجب منحصر به فرد شدن کسب و کارتان می شود. اگر به تقلید و کپی برداری از دیگران می پردازید انتظار خاص بودن را نباید داشته باشید. باید به مشتریان و مخاطبان خود ثابت کنید که کسب و کارتان نه تنها یک سر و گردن بالاتر از دیگران است ، بلکه بسیار خاص و ویژه تر از دیگران می باشد. ثابت کنید که برندتان در زمینه فعالیت مورد نظر بی نظیر بوده و رقیبی برایش وجود ندارد.

۳۸- ایجاد برند شخصی

یکی از گام های ایجاد کسب و کار میلیاردی و زود بازده این است که شروع به ایجاد برندی شخصی و متمایز کنید. در شماره بالا (۳۷) تاکید شد که باید تلاش کنید برندی خاص و منحصر به فرد باشید حالا باید در این مرحله به ایجاد یک برند شخصی خاص و متمایز فکر کنید. دیگر خودتان هستید و باید دیگران از شما تبعیت کنند و این شما هستید که دیگران را به طرف خودتان می کشانید.

۳۹- آزمایش محصول و خدمات

در این مرحله باید محصول و یا خدمات تولیدی خود را از نظر کیفیت و کارایی ، مورد آزمایش قرار دهید البته اگر مایل هستید آن را یک نمونه بنامید. اگر نمونه ای ندارید، باید به وجود بیاورید. به عنوان تولید کننده خاص و ویژه قصد دارید که یک سری محصولات و خدمات ویژه را در بازار ارائه دهید، پس باید آنچه را که قصد ارائه دارید آزمایش کرده و از میزان کیفیت و کارکرد بالایش مطمئن شوید.

۴۰- مشخص کردن فروشندگان، تامین کنندگان و شرکای کلیدی

برای ایجاد کسب و کارهای موفق  باید شرکای کلیدی و شاخص ، فروشندگان ، بازاریابان و تامین کنندگان را به طور دقیق مشخص کنید. اهمیت این موضوع از این نظر می باشد که از تامین سرمایه تا فراهم کردن مواد اولیه ، تولید و فرایند فروش و یافتن مشتری ، کار در یک مسیر منطقی انجام می شود و هیچ خللی از تولید محصول تا ورود به بازار پیش نخواهد آمد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مشاغل پردرآمد بدون تحصیلات

۴۱- اعمال مسئولیت های کارفرمای خود

در این مرحله باید مسئولیت های کارفرمای خود را یاد بگیرید و اعمال کنید. شاید مجبور شوید امتیازها و مزایایی برای او در قبال این آموزش ها در نظر بگیرید، این کار یک روند طبیعی در کسب و کارها محسوب می شود و باید لحاظ کنید.

۴۲- استخدام اولین کارمندان

حال که همه شرایط آماده است باید در این مرحله و جهت شروع اولیه کار، حداقل تعداد کارمندان مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار را استخدام کنید. باید استخدام نیروها در این مرحله بر حسب برنامه تعیین شده و کاملا حساب شده و طبق روال باشد. تعداد نیروهای ضروری و مورد نیاز در این مرحله استخدام شود و باید زمینه تخصص آنها متناسب با زمینه استخدامی باشد و اگر دارای تجارب کاری مفید متناسب با آن کار باشند که بسیار بهتر است.

۴۳- ترسیم الگوی منابع انسانی و فرهنگی شرکت

پس از استخدام کارمندان ، آنها باید طبق ضوابط و قوانین رفتار کنند تا هرج و مرجی در روند کسب و کار ایجاد نشود. لذا باید چند دستورالعمل کاری و انضباطی ایجاد کرده و کارمندانی را استخدام کنید که به این قوانین پایبند باشند. یادگیری و اجرای این دستورالعمل ها از سوی همه افراد و در هر سطحی باید جدی گرفته و با افراد خاطی برخورد شود.

۴۴- اقدام به فروش

الان همه چیز برای عرضه محصول و خدمات آماده می باشد پس شروع به فروش کنید. بیرون بروید و نمونه هایی از محصولات تان را به فروش برسانید. این اقدام به فروش چندین مزیت دارد اول اینکه ارزیابی بازار فروش به دستتان خواهد آمد و دیگر اینکه از موانع و مشکلات موجود در مسیر فروش موجود مطلع خواهید شد و در نهایت از میزان استقبال و رضایت مشتری و کیفیت محصول با خبر خواهید شد. این شروع و اقدام به فروش ، روند ایجاد تغییرات و اصلاحات احتمالی را نیز برایتان میسر خواهد کرد.

۴۵- راه اندازی وب سایت

برای معرفی کسب و کار و نیز برند تجاری خود در گستره وسیعی از جهان ، باید به مقوله اینترنت توجه خاص و ویژه ای داشته باشید. هر چه زودتر باید حضور آنلاین خود را ثبت کنید. با راه اندازی وب سایت ، که امروزه برای همه کسب و کارها ضروری می باشد ، خود را در سطح جهان مطرح خواهید کرد و با استفاده از پتانسیل بالای فضای مجازی می توانید روند رو به رشد کسب و کار خود را سرعت بیشتری دهید.

توجه کنید که یکی از گام های ایجاد کسب و کار میلیاردی در جهان امروز، استفاده از ظرفیت بسیار بالای اینترنت می باشد کسانی که از این پتانسیل بالا نتوانند استفاده کنند نمی توانند گام های موثری بردارند. یادگیری روش های کسب درآمد اینترنتی ، منبع درآمد بسیار بالایی برای شرکت ها و موسسات تجاری به همراه دارد.

۴۶- ایجاد کمپین بازاریابی دیجیتالی

اینترنت ابزارهای بسیار زیادی برای توسعه و رشد در اختیار کسب و کارها قرار می دهد که یکی از این ابزارها ، امکان ایجاد کمپین بازاریابی دیجیتالی می باشد. در واقع بازاریابی دیجیتالی روشی ارزان، ساده و کارآمد است. سئو، بازاریابی محتوا و شبکه های اجتماعی محل مناسبی برای شروع کار هستند. بر خلاف گذشته ، امروزه کسب و کارها از اینترنت به عنوان یک ابزار مهم وتاثیرگذار در بازاریابی و جذب مشتریان استفاده می کنند.

۴۷- ایجاد روابط در همه جا

حتما شنیده اید که می گویند، در هر شهری برای خودتان دوست و آشنایی فراهم کنید. در زمینه کسب و کار هم اینگونه است، به هرجایی که می روید، روابطی ایجاد کنید در بین تمام اقشار جامعه فعال باشید. ملاقات با مردم را مدنظر قرار دهید. شما هیچ گاه نمی دانید فردی که در کنارتان نشسته ممکن است به بهترین مشتری شما تبدیل شود. از هیچ قشر ، گروه و طبقه ای غافل نشوید . کسب و کارتان وابستگی زیاد به میزان روابط با دیگران دارد.

۴۸- جذب مشتری قابل اعتماد

حداقل یک مشتری قابل اعتماد و طولانی مدت به دست آورید، این مشتری می تواند یک شرکت و یا موسسه تجاری باشد و یا افراد و گروههایی از طبقات خاص جامعه ، مهم این است که قابل اعتماد و اتکا باشند. توجه کنید که یافتن یک مشتری قابل اعتماد و طولانی مدت برای ایجاد کسب و کارهای موفق بسیار مهم و حیاتی می باشد.

تمام برندهای تجاری موفق دنیا ، دوام و قوام کسب درآمد خود را مدیون مشتریان قابل اعتماد و طولانی مدت خود هستند و از این افراد با عنوان مشتریان وفادار یاد می کنند.

۴۸- ارائه تخفیف های متنوع برای جذب مشتری جدید

هیچ گاه از راهکار و ترفند تخفیف های متنوع به مناسبت های مختلف برای جذب مشتریان جدید و یا حفظ مشتریان قدیمی غافل نشوید. توجه کنید که در مراحل اولیه، شناسایی و جذب مشتریان جدید، بسیار مهم تر از سوددهی کسب و کار است. در آغاز به فکر معرفی کسب و کار و جذب مشتری و مخاطب باشید. همیشه مشتریان به دنبال گرفتن تخفیف و یا استفاده از جشنواره تخفیفات می باشند.

۵۰- استفاده از بازخورد مشتریان

همان طور که در بالا اشاره شد فروش اولیه در بازار و حضور در آن ، می تواند میزان بازخورد مشتریان از محصولات و خدمات را منعکس کند. از این بازخورد مشتریان درس بگیرید و تغییراتی در محصولات و یا خدمات خود اعمال کنید. اگر واقعا به دنبال جلب رضایت و یا افزایش کسب درآمد هستید حتما باید نظر و دیدگاه مشتریان را لحاظ کنید.

۵۱- استخدام کارمندان بیشتر در صورت لزوم

کم کم حضور شما در بازار بیشتر شده و یقینا از این زمان باید به کسب و کار خود و همچنین میزان ارائه محصول به دلیل وجود مشتریان زیاد، شتاب بیشتری بدهید. در این مرحله و با بررسی شرایط ، در صورت لزوم کارمندان بیشتری استخدام کنید. منظور این است که اگر آمادگی لازم برای شتاب بیشتر را دارید، گروه خود را از نظر نیروی انسانی گسترش دهید.

۵۲- تغییر عملکردها برای کارآمدی بیشتر

توجه داشته باشید که هیچ برنامه عملی، کامل و بدون نقص نیست لذا باید روش هایی برای بهبود آن پیدا کنید. هرگز روی قوانین کسب و کار قدیمی و یا شیوه عمل و رفتارتان در گذشته تعصب بی جا نداشته باشید. دقت کنید که با بزرگ تر شدن شرکت و برند تجاری باید قوانین و نیز عملکردها به روز شده تا جوابگوی نیاز امروزتان باشد.

برخی عملکردها متناسب با شروع اولیه کسب و کارها بوده و نباید به همان طریق ادامه داد بلکه برای افزایش کارایی بیشتر، باید تغییراتی در آنها اعمال کرد تا روند رو به رو بیشتر و بهتر شود.

۵۳- اطمینان از ابزارهای امنیتی

یکی دیگر از گام های ایجاد کسب و کار میلیاردی زودبارده اطمینان از ابزارهای امنیتی می باشد. با استفاده از ابزارهای امنیتی مطمئن شوید که جریان مالی مثبتی دارید. این ایجاد اطمینان ، در ایجاد ثبات روانی و مالی شرکت تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت.

۵۴- اهمیت بازاریابی ، بازاریابی، و بازاریابی

همه کسب و کارها بعد از طی فرایند تولید و آماده شدن محصول و خدمات ، جهت رسیدن به دست مشتری ، باید بازاریابی درست و اصولی داشته باشند. در واقع بازاریابی اعم از بازاریابی فیزیکی و بازاریابی اینترنتی رکن و شریان حیاتی یک کسب و کار محسوب می شود. مدیران کسب و کارها و برندها باید همیشه استراتژی بازاریابی خود را مورد بررسی قرار دهند. همیشه باید در زمینه بازاریابی و رعایت اصول آن پیشرو تر از رقبا بود. همواره باید به دنبال راههای ارزان بازاریابی اینترنتی و غیر اینترنتی موثر و کارآمد باشید.

کسانی که اهمیت بازاریابی درست و اصولی را درک کنند، می دانند که این یک علم و تخصص سرنوشت ساز و تعیین کننده در افزایش کسب درآمد و بقای کسب و کارها می باشد.

۵۵- سرمایه گذاری برای توسعه زیربنایی

منظور از سرمایه گذاری برای توسعه زیربنایی این است که هرچه را موجب رضایت بیشتر مشتری می شود بهبود ببخشید. در واقع تمام هدف و تمرکز باید معطوف به طرف مشتری و جلب رضایتش باشد . این یک قانون غیر قابل تغییر کسب و کارها می باشد.

۵۶- کسب اطلاعات بیشتر در مورد صنعت

همواره و در همه حال، اطلاعات بیشتر و دقیق تری در مورد صنعت خود به دست آورید. هیچ گاه نباید از آموختن در زمینه فعالیت خود غافل شوید. نگاهی به رقبای خود داشته باشید و در کنفرانس های مربوط به صنعت خود شرکت کنید. مجلات ، روزنامه ها و کتاب های آموزشی مرتبط با کسب و کارتان را مطالعه کنید و قبل و بیشتر از دیگران در زمینه کسب و کارتان بدانید و تحقیق و پژوهش کنید.

۵۷- تبدیل شدن به راهبر فکری

باید تلاش کنید که در زمینه کسب و کارتان به یک راهبر فکری تبدیل شوید. با برگزاری همایش، نوشتن مقالات ، میزبانی وبینار (سمینارهای مجازی یا اینترنتی) خود را به عنوان یک قدرت به دیگران نشان دهید. اگر دقت کنید بسیاری از مدیران برندهای تجاری با شرکت و سخنرانی در همایش ها و کنفرانس ها ، بیش از هر چیزی به معرفی برند تجاری و کسب و کارشان توجه دارند و از طریق خود را بیشتر به دیگران معرفی می کنند.

۵۸- ارزیابی پیشرفت و تنظیم کسب و کار

همیشه و در مقاطع مختلف ، پیشرفت خود را ارزیابی کرده و با توجه به آن، برنامه کسب و کار خود را تنظیم کنید. بسنجید که در نظر داشتید طی یک مدت خاص و با امکانات موجود و شرایط بازار، به چه میزان پیشرفت برسید و در واقع به چه چیزی رسیده اید ؟ با توجه به آن انتظارات خود را نسبت به دوره های زمانی بعدی تنظیم کنید.

۵۹- مشخص کردن برنامه تامین مالی

کاملا طبیعی است که راه اندازی یک کسب و کار به سرمایه‌گذاری اولیه نیاز دارد لذا باید به دنبال راه‌هایی برای تأمین مالی کسب و کارتان باشید. اما در ادامه باید یک برنامه مشخص تامین مالی هم داشته باشید و اینکه سرمایه توسعه کسب و کار از چه طریقی ( کسب درآمد شرکت ، گرفتن وام بیشتر و…) باید تامین شود؟ همیشه باید منابع تامین و توسعه کسب و کار مشخص و شفاف باشد.

۶۰- مشخص کردن سیستم حسابداری‌

آخرین مورد از گام های ایجاد کسب و کار میلیاردی زودبازده این است که سیستم حسابداری باید مشخص باشد. زمانی‌که سیستم‌ها در جای خودشان قرار دارند کسب و کار به‌صورت مؤثرتری اداره می‌شود. سیستم حسابداری یکی از مهمترین سیستم‌ها برای کسب و کارهای موفق محسوب می شود. مدیران باید به این بخش توجه خاص داشته و تمرکز ویژه ای روی آن داشته باشند.

سخن پایانی گام های ایجاد کسب و کار میلیاردی

اگر به مراحل ۶۰ گانه گام های ایجاد کسب و کار میلیاردی زودبازده توجه کنید ، برای رشد یک برند تجاری و یا موسسه مالی ، بیش از هر چیزی طی مراحل به صورت حساب شده و با برنامه و یک فرایند مشخص امکان پذیر می باشد. نمی توانید بدون طی گام به گام این مراحل ، امید موفقیت کامل در کسب و کار را داشته باشید.

نکته کلیدی مهم دیگر اینکه صاحبان کسب و کارها باید به راههای کسب درآمد از اینترنت به عنوان یک ابزار قدرتمند و تاثیرگذار توجه ویژه و خاص داشته باشند .امروزه کمتر کسب و کاری را می توانید پیدا کنید که به فروش اینترنتی و یا افزایش درآمد از طریق اینترنت توجه نداشته باشد. به دلیل مزایای زیاد اینترنت و داشتن یک بازار بزرگ و گسترده می تواند در رشد و توسعه کسب و کارها تاثیر بسیار بزرگی داشته باشد.

نکته آخر اینکه ، گام های ایجاد کسب و کار میلیاردی با خلاق بودن شروع شده و با مشخص کردن سیستم حسابداری به پایان رسید اما در این میان ، داشتن جدیت ، تلاش شبانه روزی ، شناخت بازار ، پشتکار ، خاص و متمایز عمل کردن از دیگران در ارائه خدمات و محصولات ، شاه کلید موفقیت در کسب و کار مطرح می شود و کسانی می توانند امید کسب موفقیت را داشته باشند که این عوامل تاثیرگذار را در کسب و کارشان رعایت کنند.

مطلب پیشنهادی

راههای کسب درآمد در ایران ، بهترین روش های کسب درآمد آسان ، راههای کسب پول در ایران ، مشاغل ساده پولساز در ایران

راههای کسب درآمد در ایران

زمانی که صحبت از کسب و کار اینترنتی و یا راههای کسب درآمد در ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.