مشاوره در کسب و کار

یکی از مشاغل پولساز و پردرآمد اینترنتی و غیر اینترنتی ، مشاوره در کسب و کار می باشد ، شغل جذابی که افراد زیادی از میزان درآمد بالایش اطلاع نداشته و یا اصلا از وجود چنین شغلی خبر ندارند. این شغل جزو مشاغل پردرآمد و به قول معروف با کلاس و تمیز می باشد که هم به صورت اینترنتی و هم سنتی و واقعی ، افراد زیادی در آن مشغول کسب درآمد بالا می باشند.

البته مشاوره دادن در کسب و کار در کشورمان هنوز شناخته شده نیست ولی در کشورهای اروپایی و به ویژه آمریکا از مشاغل سطح بالا و بسیار پردرآمد محسوب می شود. در این مقاله سایت پول یابی ضمن پرداختن به مشاوره در کسب و کار، به دلایل انتخاب این شغل نیز پرداخته می شود.

مشاوره در کسب و کار

دلایل زیادی وجود دارد که هر کسی می تواند با توجه به توانایی خود وارد این صنعت پولساز میلیاردی شود و همچنین به دلیل ورود تعداد کم و معدودی از کارآفرینان و صاحبان ایده به این حوزه کسب درآمد ، بازار پر رونقی هم محسوب می شود. شرکت ها و موسسات اینترنتی و غیراینترنتی زیادی وجود دارند که حاضرند در ازای به اشتراک گذاشتن دانش‌ و اطلاعاتتان در زمینه‌ راه‌اندازی کسب و کار به شما پول خوبی پرداخت کنند.

همان طور که پیش تر گفته شد شغل مشاوره در کسب و کار در آمریکا و اروپا جزو مشاغل پردرآمد سطح بالا محسوب می شود و در شرق آسیا هم در حال رشد می باشد اما در ایران آنچنان که شایسته است رشدی نداشته است. کسانی که به صورت اینترنتی در حال فعالیت هستند می توانند با مشاوره دادن به شرکتها و موسسات ، کسب درآمد اینترنتی خوبی داشته باشند. امروزه کسب درآمد اینترنتی با مشاوره دادن یکی از مشاغل اصلی اینترنتی و مشاغل بسیار پردرآمد آنلاین محسوب می شود.

مشاوره در کسب و کار ، مشاوره کسب و کار آنلاین ، مشاور رایگان کسب و کار ، بهترین مشاوره کسب و کار در ایران

شغل مشاوره دادن به دلایل زیادی دارای اهمیت و اعتبار زیادی می باشد و کسانی که دارای مهارت در این زمینه می باشند می تواند کسب درآمد خوبی را تجربه کنند. مهم ترین دلایل انتخاب شغل مشاوره در کسب و کار عبارتند از:

۱- رقابت کم و محدود

یکی از دلایل مهم این است که مشاوره در کسب و کار به دلیل تخصصی بودن و ناشناخته بودنش، یک شغل کم رقابت بوده و افراد معدودی در این کار مشغول هستند. شاید تلاش کرده اید تا با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، گروه‌های تلگرامی و دیگر ابزارهای برخط کسب و کار اینترنتی خوبی داشته باشید ولی تمام این‌ راهها را بسیار شلوغ و پررقابت دیده اید. راه‌های بسیاری وجود دارد تا از طریق رسانه‌های جدید و اینترنت فروش بیشتری داشته‌باشید ولی قطعا استفاده از آن‌ها آسان نیست.

مشاوره یک کسب و کار پولساز و میلیاردی است. حتی با وجود تمام مشاورانی که اکنون فعالیت دارند، به دلایل زیر،همچنان دارای فرصت‌های بسیاری می باشد:

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد از مشاوره آنلاین

– بسیاری از مشاوران و کارآفرینان نمی‌دانند چگونه یک برنامه‌ پرداختی را رزرو کنند.

– بسیاری از مشاوران شواهد اجتماعی کافی در رزومه‌شان ندارند تا برنامه‌ای را رزرو کنند.

– شرکت‌ها برای بقای در بازار کار نیاز به کمک زیادی دارند. در کل جهان، نزدیک ۵۵ درصد از شرکت‌ها حتی وب‌سایت هم ندارند. شما می‌توانید به شرکت‌هایی که امکانات و تسهیلات زیربنایی ندارند مشاوره دهید و آنها را راهنمایی کنید.

لذا فرصت انتخاب و رزرو کردن خدمات مشاوره‌ای داغ و پرسود می باشد. اگر فضایی که در آن رقابت می‌کنید اشباع شده و مملو از افراد است، به فضای مشاوره دادن در کسب و کارها نگاهی بیاندازید یا آن را به خدمات پیشنهادی‌ خود اضافه کنید.

۲- امکان کسب درآمد بالا

خدمات مشاوره پتانسیل بسیار بالایی برای کسب درآمد اینترنتی و غیر اینترنتی دارد. توجه کنید که هیچ مشتری بودجه نامحدود ندارد، ولی شرکت ها و مخصوصا شرکت های مالی و تجاری، بودجه‌ بالایی را برای مشاوره گرفتن درنظر می‌گیرند. به طور متوسط مشاوران بین المللی می‌توانند ساعتی ۶۰۰۰ دلار دریافت کنند. البته این مبلغ متوسط در نظر گرفته شده است.

واقعا اگر شرکت‌ها احساس کنند در زمینه‌ کاری‌ خود دارای تخصص و مهارت ویژه‌ای هستید حق‌الزحمه‌ بالایی به شما پرداخت خواهند کرد. این شرکت ها همچنین هر دوره ، خدمات یا محصولی را که به مشتریان‌تان پیشنهاد  می‌دهید استفاده می‌کنند.

یکی از دوستان به یک شرکت تجاری، دوره‌ خاص آنلاین را ارائه کرد و بر اساس نرخ قراردادی بابت هر کارمند ۳۵۰۰۰۰۰ تومان دریافت کرد. البته این مبلغ علاوه بر مبلغ حق‌الزحمه‌ مشاوره و هزینه‌ ایاب و ذهاب بود که از طرف شرکت پرداخت می‌شد. حساب کنید یک شرکت با ۱۳۵ نفر کارمند چه درآمدی نصیبش کرده است.

۳- امکان سفر به همه مناطق

شغل مشاوره در کسب و کار این امکان را می دهد که به تمام مناطق ایران از شرق تا غرب و شمال تا جنوب سفر کنید و این موضوع جذابیت کار را بیشتر می کند ضمن اینکه اگر به زبان خارجی مسلط باشید و کارتان را توسعه دهید فرصت سفر به سرتاسر جهان را خواهید داشت. فرقی ندارد در کجا کسب و کار مشاوره خود را راه اندازی می کنید چون اینترنت محدودیت جغرافیایی معرفی کارتان را از بین برده است.

البته تحقق این موضوع شروط خاص خود را می طلبد از جمله اینکه، شواهد اجتماعی کافی در رزومه‌تان وجود داشته‌باشد. می‌توانید برای شرکت‌های ایرانی و حتی سرتاسر دنیا وقت مشاوره بدهید، آن‌ها هم به شما حق‌الزحمه مناسب و شایسته پرداخت می‌کنند و هم هزینه‌های سفرتان را پرداخت می‌کنند.

البته اگر حوصله سفر و چمدان بستن را ندارید باز جای نگرانی نیست چون کسب درآمد از مشاوره آنلاین امروزه طرفداران و خواهان زیادی پیدا کرده است و شرکت ها و موسسات مشاوره ای به سمت این نوع مشاوره گرایش پیدا کرده اند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ایده های کسب درآمد اینترنتی

۴- پخته شدن با کارهای چالش برانگیز

توجه کنید که کارهای چالش‌برانگیز انسان را پخته تر و کارآزموده تر می کند. کار آسانی نیست که به یک شرکت تجاری و یا تولیدی وارد شوید و به مدت چند ساعت به پرسنل آن‌ها آموزش های مختلف شیوه تولید ، بازاریابی ، افزایش راندمان کار و… ارائه دهید. دادن مشاوره‌ هیچ شباهتی به سخنرانی در یک همایش و یا کنفرانس ندارد. ارائه‌ها ، آموزش ها و راهکارها باید تفصیلی و مبتنی بر داده‌ها باشند. مجبور هستید آن‌چه را می‌گویید از لحاظ علمی و تجربی ثابت کنید.

به‌عنوان یک مشاور کسب و کار، استخدام شده‌اید تا مشکل و یا معضلی را حل کنید که آن شرکت یا موسسه تجاری نمی‌تواند حل کند و این یعنی باید خارج از چهارچوب متعارف و شناخته شده فکر کنید. صادقانه بگویم، در ابتدا این کار بسیار هراس‌برانگیز است، ولی در نهایت عاشق این می‌شوید که این فرآیند تا چه‌اندازه به بینش و تفکر شما عمق و ژرفا بخشیده است و سطح دانش و تجربه تان را بالا برده است.

سخن پایانی مشاوره در کسب و کار

در این مقاله به چهار دلیل اصلی و مهم برای اینکه به مشاوره در کسب و کار فکر کنید پرداخته شده است. اگر تابه‌حال به صنعت پولساز مشاوره به‌عنوان یک گزینه‌ کسب و کار فکر نکرده‌ اید،‌هم‌اکنون وقت مناسب آن است تا در این زمینه اقدام کنید. فرصت‌های سفر زیادی وجود دارد تا به شرکت‌های مختلف رفته و در زمینه‌ای که به آن علاقه دارید به آنها آموزش و مشاوره دهید.

به عنوان یک مشاوره دهنده حرفه ای می‌توانید از این راه پول خوبی به دست آورید و چه از لحاظ کسب و کار و چه از لحاظ زندگی و رفاه اقتصادی فرصت‌های خوبی برای خودتان خلق کنید. همیشه شرکت هایی وجود دارند که به دنبال تجارب کسب و کاری دیگران هستند تا میزان سوددهی و کارایی خود و نیروهایشان را بالا ببرند. وجود این نیاز شرکت ها و موسسات است که زمینه را برای کسب درآمد مشاوران کسب و کار فراهم می کند.

شیوه راه اندازی کسب و کار مشاوره به صورت حضوری و اینترنتی قابل اجرا می باشد. این کار بستگی به برنامه کاری و نیز میزان تسلط و مهارتتان به آموزش های مورد نیاز شرکت ها می باشد. اگرچه مشاوره دادن به کسب و کارها شغل آسانی نیست ولی میزان سوددهی و کسب درآمدش به اندازه ای بالاست که ارزش توجه کردن و یا  اضافه کردن به فهرست فعالیت هایتان را دارد.

مطلب پیشنهادی

درآمد وبلاگ نویسی چقدر است ؟ , چطور از وبلاگ درآمد بالایی کسب کنیم؟

راههای کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی

ایجاد یک وبلاگ شخصی با هر انگیزه ای که باشد می تواند منجر به کسب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.