دلایل ایجاد سایت برای کسب و کار

با توجه به گسترش زیاد و سریع اینترنت در جهان و ایران، دلایل ایجاد سایت برای کسب و کار بسیار زیاد می باشد . این سخن که کسب و کارهای غیر فعال در عرصه اینترنت محکوم به شکست هستند، دیگر حرف گزافه ای نیست و عین واقعیت می باشد. وجود وب سایت به عنوان منبع کسب درآمد اینترنتی و نیز برای برند شدن کسب و کارها یک ضرورت غیر قابل انکار است.

اهمیت اینترنت برای کسب و کارها به اندازه ای می باشد که در نگاه کلی کسب و کارها را به دو صورت اینترنتی و غیر اینترنتی و یا واقعی و مجازی تقسیم بندی می کنند. وب سایت به عنوان یک کانال و مسیر اصلی برای معرفی کسب و کار محسوب می شود، به همین دلیل در سایت پول یابی به ضرورت و دلایل ایجاد سایت برای کسب و کار پرداخته می شود و اینکه چرا افراد دارای کسب و کار باید به فکر راه اندازی وب سایت مناسب باشند؟

دلایل ایجاد سایت برای کسب و کار

با رشد و توسعه اینترنت امروزه افراد به دلایل زیادی کمتر به دنبال انجام کارها و یا گرفتن خدمات به صورت حضوری هستند و علاقه دارند تا کار و نیازشان را به صورت آنلاین و غیر حضور انجام دهند. نکته جالب اینکه ، الان افراد در هنگام آشنایی با یک موسسه ، نهاد و یا شرکت به دنبال وب سایت آن می گردند تا از طریق اینترنت با شیوه کسب و کار و نحوه ارائه خدمات دهی آن آشنا شوند.

همه اینها بیانگر ضرورت و دلایل ایجاد سایت برای کسب و کار می باشد. کسی که به فکر ایجاد سایت برای استمرار و افزایش کسب درآمد اینترنتی نباشد، رشد و توسعه ای نخواهد داشت. انگار داشتن سایت برای همه کسب و کارها به یک ضرورت حتمی تبدیل شده است و بدون آن امکان فراگیر شدن و توسعه سریع در گستره وسیع وجود ندارد.

توجه کنید که حتی اگر دارای یک کسب و کار کوچک و محلی هم هستید حتما به دنبال ایجاد وبسایت باشید و از آن صرف نظر نکنید. چون با داشتن وب سایت در کسب و کار خودتان می توانید برند خود را به یک برند بسیار بزرگی تبدیل کنید.

دلایل ایجاد سایت برای کسب و کار ، دلایل داشتن وب سایت ، لزوم داشتن وب سایت ، اهمیت داشتن سایت

دلایل زیادی برای داشتن وب سایت وجود دارد که از بین همه اینها ۶ تا از دلایل مهم جهت ایجاد سایت برای کسب و کار فهرست شده که عبارتند از:

۱- همیشه در دسترس بودن

هر کسب و کاری را در جهان واقعی و به صورت سنتی اگر بررسی کنید یک زمان خاصی برای ارائه خدمات و انجام فعالیت دارند و محدود به زمان مشخص می باشند. با این اوصاف می توان ادعا کرد که هیچ کسب و کاری به صورت ۲۴ ساعته فعالیت ندارد و در ساعاتی از شبانه روز تعطیل می باشد ، پس کسب درآمدی هم ندارد.

اما توجه کنید که اینترنت اینگونه نیست و شما با داشتن یک وب سایت متناسب با کسب و کارتان ۲۴ ساعت شبانه و ۷ روز هفته در حال کسب درآمد اینترنتی هستید و دیگر محدودیت زمانی برای شغلتان معنا و مفهوم ندارد. مشتری حتی در ساعت سه یا چهار صبح هم می تواند اقدام به ثبت سفارش و خرید اینترنتی کند. اگر به دنبال کسب درآمد اینترنتی دائمی ، شبانه روزی و حتی در زمان تعطیل هستید می توانید با راه اندازی سایت به این هدف برسید. لذا اهمیت سایت برای کسب درآمد همیشه در دسترس بودن آن می باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب بلا با شرکتهای هرمی

۲- ارتباط سریع با مخاطبان و مشتریان

یکی از دلایل ایجاد سایت برای کسب و کار برقراری ارتباط  دائمی ، سریع و در هر مکان و زمان می باشد. حتی داشتن وب سایت برای کسب و کار های کوچک و حتی بزرگ موجب ایجاد یک ارتباط بسیار سریع و تعاملی با مشتریان می شود. اگر مشتری آدرس وبسایتتان را بداند و یا مثلا از روی کارت ویزیت آدرس سایتتان را ببیند، می تواند بدون حضور و دیدار چهره به چهره، محصولات و خدمات را بخرد و استفاده کند.

علاوه بر اینها شما به عنوان صاحب کسب و کار می توانید با ایجاد وب سایت متناسب با مهارت و تخصص خودتان ، محصولات و خدماتتان را بدون واسطه ، مستقیم و سریع به مشتریان خود عرصه کنید. این ارتباط و تعامل دو طرفه و خیلی سریع می باشد. به نظر می رسد که اینترنت ، ارتباط بین مشتری و فروشنده را به سریع ترین حد ممکن رسانده است.

۳- امکان ایجاد تغییرات

در صورتی که برای کسب و کار خود از وبسایت به عنوان ابزاری برای کسب درآمد اینترنتی و معرفی محصول و خدمات استفاده می کنید ، می توانید در هر لحظه از شبانه روز به صورت کلی و یا جزئی اطلاعات و خدمات ارائه شده را به صورت فوری و سریع تغییر دهید.

برای نمونه اگر بخواهید کارت ویزیت چاپ شده خود را ویرایش کنید و در اختیار مشتریان قرار دهید این امکان بر روی یک محصول چاپ شده و آماده امکان پذیر نیست یعنی امکان تغییر شماره تماس ، آدرس ، اطلاعات و… بر روی کارت ویزیت امکان پذیر نمی باشد. اما اگر وبسایتی برای کسب و کار خود داشته باشید می توانید این تغییرات را به صورت کامل و بدون هیچ گونه مشکلی انجام دهید.

نکته دیگر اینکه، ایجاد تغییر اطلاعات در وب سایت راحت بوده و هیچ هزینه ای ندارد و در کمتر از چند دقیقه امکان پذیر است. این قابلیت بالای تغییر پذیری اطلاعات، یکی از ویژگی های مهم و کاربردی، داشتن وبسایت برای کسب و کار محسوب می شود.

۴- افزایش فروش محصولات و کسب درآمد اینترنتی

وجود رقابت در کسب و کار یکی از مهمترین روش ها جهت افزایش فروش می باشد. بیشتر افراد برای داشتن رقابت با رقبای خود ، همیشه خود را به روز کرده و تلاش زیادی برای این کار می کنند. امروزه یکی از روش هایی که بیشتر کسب و کارها جهت رقابت در نشر با هم دارند استفاده از قدرت وب سایت می باشد.

فروش به صورت اینترنتی می تواند هر کسب و کاری را رونق دهد زیرا وبسایت امکان فروش را تا ۶۰ درصد افزایش می دهد و این کاملا منطقی می باشد چون اگر فروشگاه در مرکز شهر بزرگی ایجاد شود فقط امکان فروش به افراد همان شهر و منطقه را دارد در حالی که با داشتن یک وبسایت می توانید فروش خود را به تمامی نقاط کشور و حتی جهان گسترش دهید.

پس با این اوصاف و وجود مزایای فراوان، از راه اندازی وبسایت غافل نشوید زیرا می تواند کسب درآمد اینترنتی را به صورت چشمگیری افزایش داده و موجب افزایش رقابت با رقبایتان شود.

۵- کسب شهرت و اعتماد

بسیاری از کسب و کارها هستند که فقط در یک محله و یا منطقه دارای شهرت هستند و در سایر مناطق ایران کسی از وجودشان خبر ندارد و یا حداقل درست نمی شناسد. اما ایجاد وبسایت در بستر اینترنت موجب می شود تا با ارائه خدمات و در دسترس بودن شما افراد زیادی از سرتاسر ایران و جهان با شما و نوع کسب و کارتان آشنا شوند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب و کار آنلاین

بسیاری از برندهای تجاری برای کسب شهرت و اعتماد و یا افزایش این اعتماد اقدام به راه اندازی وب سایت اینترنتی می کنند، چون وبسایت همانند یک تصویری می باشد که از خود در جلوی چشم دیگران به نمایش می گذارند. با ایجاد سایت و درج نظر رضایت مشتریان ، درباره محصولات و کارکنان خود،  می توانید موجب شوید تا مشتریان اعتماد بیشتری نسبت به شما و کسب و کارتان داشته باشند.

۶- دیده شدن وسیع ، گسترده و بهتر

یکی دیگر از دلایل ایجاد سایت برای کسب و کار ، دیده شدن کسب و کارتان در گستره وسیع ، با کمترین هزینه و راحت ترین شکل ممکن، می باشد. تصور کنید می خواهید یکی از خدمات و کالاهای  خود را تبلیغ کنید در صورت نداشتن وبسایت مسلما باید از روش هایی مثل چاپ بنر ، تراکت و بروشور استفاده کنید که علاوه بر بازدهی پایین، هزینه زیادی به همراه دارد ضمن اینکه محدودیت مکانی برای تبلیغ را هم دارید.

اما اگر برای کسب و کار خود از وب سایت استفاده کنید موجب می شود تا به صورت ۲۴ ساعته در دید مشتری قرار بگیرید زیرا در اینترنت میلیون ها نفر دنبال خرید و استفاده از خدمات و محصولات متنوع هستند پس فرصت را نباید از دست بدهید زیرا شما هم می توانید در بین این افراد دیده شده و شناخته شوید. اینترنت فضایی به گستردگی جهان جهت شناسایی و دیده شدن به کسب و کارها می دهد.

سخن پایانی دلایل ایجاد سایت برای کسب و کار

ضرورت و دلایل ایجاد سایت برای کسب و کار به دلیل گسترش اینترنت یک امر حیاتی محسوب می شود و صاحبان کسب و کار نباید از این مزیت بزرگ غافل شوند. بسیاری از کسب و کارهای کوچک از طریق اینترنت بزرگ شده و امروزه به عنوان برند معتبر مطرح هستند و نباید قدرت و نفوذ اینترنت را در رشد و توسعه کسب و کارها نادیده گرفت. در واقع ایجاد وب سایت فرصت های مناسب کسب درآمد اینترنتی را برای کسب و کارها فراهم می کند.

علاوه بر مزایا و دلایل بالا ، می توان به مواردی مثل : اقتصادی بودن وب سایت ، صرفه جویی در راه اندازی ، سادگی و تنوع بازاریابی اینترنتی برای محصولات و خدمات ، معرفی و ارائه نمونه کار بدون حضور فیزیکی مشتریان ، امکان جذب مشتریان هدفمند در راستای کسب و کار و… اشاره کرد.

مدیران کسب و کارها چه بخواهند و چه نخواهند کسب درآمد از اینترنت در حال رشد بسیار سریع و برق آسا می باشد و کسانی که نتوانند خود را با آن هماهنگ کنند از دور خارج شده و چه بسا محکوم به شکست هستند. در اینترنت مشتریان و مخاطبان راحت تر و بهتر می توانند در مورد محصولات و خدمات نظرات و پیشنهادات خود را بگویند، این موضوع موجب می شود شما راحت تر سلیقه مشتریان خودتان را بشناسید و نقاط ضعف و قوت کسب و کار خودتان را ارزیابی کنید، و با گام های محکم تر در این مسیر حرکت کنید.

خلاصه، داشتن وب سایت برای کسب و کارها ضروری بوده، به افزایش کسب درآمد اینترنتی منجر شده، موجب افزایش اعتبار  برند ، راحتی ارتباط با مشتریان ، ارائه راحت محصولات و خدمات به مخاطبان ، صرفه جویی در وقت و مدیریت بهتر کسب و کار می شود.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.