دلایل شکست در کسب و کار

دلایل شکست در کسب و کار (بخش اول)

طی سه مقاله به دلایل شکست در کسب و کار و زندگی خواهم پرداخت. البته این دلایل و عوامل شکست و ناکامی هم در کسب درآمد از اینترنت، کسب و کار خانگی و همچنین در زندگی عادی هم صدق می کند. افراد زیادی هستند که علیرغم تلاش فراوان ، به موفقیتی نمی رسند و انگار شکست جزو وجودتان شده است.

دلایل شکست در کسب و کار , ناکامی در کسب درآمد

در مقام مقایسه و از نظر تعداد ، اگر بخواهیم افراد موفق و شکست خورده را بررسی کنیم تعداد افراد شکست خورده بیشتر از افراد موفق می باشد. شاید این آمار مایوس کننده باشد ولی هر موفقیتی بی دلیل نیست و هر شکست و ناکامی بدون علت نیست . برای همین در سایت پول یابی در ادامه مجموعه آموزش های کسب درآمد ، قصد داریم تا این علت ها را بیان کنم . با ما همراه باشید.

فهرست دلایل شکست در کسب و کار

قبل از پرداختن به عوامل و دلایل شکست و ناکامی در کسب و کار و زندگی، به این نکته توجه داشته باشید که شاید این عوامل در زندگی هر کدام از ما وجود داشته باشد و خودمان خبر نداشته باشیم. لذا باید این موانع را شناخت و با رفع آنها، احتمال موفقیت را افزایش داد. عوامل شکست و ناکامی در زندگی و کسب و کار عبارتند از:

۱- مشکلات جسمی

برخی از کسب و کارها هستند که فرد باید سالم و توانمند باشد تا بتواند از عهده آن برآید . نقص جسمی یا مغزی گاهی موجب می شود تا فرد مجبور شود از کمک و خدمات دیگران استفاده کند و در این زمینه محتاج آنها باشد . با این حال خیلی از افراد هستند که با وجود مشکلات جسمی ، با تلاش زیاد موفق می شوند.

در هر حال مشکل جسمی به عنوان یک مانع در برخی کسب و کارها محسوب می شود و تنها مانعی است که اصلاح آن نسبت به سایر موانع ، کمی سخت می باشد. اما باز می گویم افرادی هستند که این مانع را با تلاش رفع می کنند.

۲- نداشتن هدف

کسی که در کسب و کار خود هیچ هدف مشخص و یا متعالی ندارد تصور موفقیت برایش بسیار سخت است و شاید محال . چون برنامه و طرح مشخص شده و به اصطلاح راهبردی و نقشه راه ندارد تا در آن گام بردارد. متاسفانه بیشتر انسان ها در کسب و کار و زندگی هدف خاص و درستی برای خودشان ندارد.

نداشتن هدف را یکی از مهم ترین عوامل در شکست کسب و کار می دانند. چه خوب گفتند کسی که هدف ندارد اصلا راهی برای حرکت رو به جلو ندارد.

۳- عدم علاقه به پیشرفت

برخی از انسان ها به دلیل روحی و شخصیتی هیچ تمایلی به پیشرفت و ترقی ندارند. شاید به دلیل تنبلی ، بی برنامگی و هر چیز دیگر دچار خمودی و سستی هستند و هیچ تمایلی به پیشرفت ندارند . برای پیشرفت باید هزینه و بها پرداخت و بدون پرداخت بهای آن، شانسی برای رشد وجود نخواهد داشت.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ایراد افراد باهوش در کسب درآمد

۴- نداشتن تحصیلات کافی

البته اگر فرد دارای تحصیلات لازم و علمی باشد می تواند در کسب و کار و زندگی موفق تر باشد لذا یک عامل مهم و تکمیل کننده است ولی الزامی نیست. چون نبودش را می توان با آموزش و تجربه جبران کرد. افراد زیادی بودند مثل توماس ادیسون ، بیل گیتس و… که مدرک دانشگاهی نداشتند ولی موفق بودند.

 اما داشتن تحصیلات دانشگاهی به عنوان یک ارزش ، احتمالا در موفقیت تاثیر گذارتر است و آن را تسهیل خواهد کرد. توجه کنید به افراد بابت آنچه که می دانند، حقوق نمی دهند بلکه بابت کاری که با علم و دانش خود انجام می دهند حقوق پرداخت می کنند.

۵- عدم رعایت نظم

نظم و رعایت آن در کسب و کار و زندگی، به عنوان یک عامل کیفی و کنترل کننده مطرح است. بی نظمی و عدم رعایت ترتیب، موجب عدم کنترل شرایط می شود . تسلط بر خویشتن ، کاری سخت بوده ولی این تسلط، عامل تعیین کننده محسوب می شود.

اگر نظم و ترتیبی در کار نباشد در همه زمینه ها اعم از کسب درآمد از اینترنت، زندگی شخصی و اجتماعی ، مشکل پیش خواهد آمد. بین نظم و موفقیت یک رابطه متقابل تاثیرگذار وجود دارد.

۶- نداشتن سلامت

نداشتن سلامتی با داشتن مشکلات جسمی و مغزی متفاوت است. فقدان سلامتی یک مانع جدی در کسب موفقیت در زندگی و کسب و کار محسوب می شود. البته بسیاری از ناراحتی های جسمی و حتی روحی را می توان با تمهیداتی کنترل کرد.

برخی از ناراحتی های جسمی مثل پرخوری و یا تغذیه نامناسب و مضر، وجود افکار منفی و عادات غلط فکری و روحی، زیاده روی در مسائل جنسی ، بی تحرکی و کم تحرکی (ورزش نکردن) ، تنفس هوای آلوده و محروم بودن از هوای پاک و تمیز و… قابل کنترل هستند و با رفع و یا اصلاح می توان سلامت خود را به دست آورد.

۷- دوران سخت و نامطلوب کودکی

گذراندن دوران کودکی در محیطی های آلوده ، نامطلوب و پر از ناهنجاری، تاثیر منفی زیادی در روحیه افراد به بار می آورد . حتی پرورش در محیطی که دیدگاه آن محیط نسبت به افراد ثرتمند و موفق ، خوب نیست در درازمدت موجب تنفر از ثروتمندان و افراد موفق در ضمیر کودک می شود و این سد و مانع بزرگی در درونش ایجاد خواهد بود.

طرز تفکر غلط و پروراندن آن در وجود کودک ، موجب بی میلی برای رسیدن به آن جایگاه می شود اگر فرضا از کودکی ثروتمندان را افرادی زورگو و استثمارگر معرفی کنیم رسیدن به این جایگاه در بزرگسالی از نظر آن کودک بسیار زشت و ناپسند است لذا ممکن است تلاش زیادی برای موفقیت و رسیدن به ثروت و یا قدرت نکند. دیدگاه منفی در کودکی ، تاثیر مخرب در بزرگسالی به همراه دارد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  طراحی سایت کسب درآمد

۸- نبود پشتکار و استمرار در امور

بسیاری از انسان ها ممکن است دارای ایده های خوب در کسب درآمد باشند و شروع خوب و شتاب بالایی داشته باشند ولی ادامه دهنده خوبی نباشند. در واقع جنبه تمام کنندگی و استمرار در کار با وجود موانع و مشکلات را ندارند.

این یک نقص و مشکل بزرگ در کسب و کار و زندگی است. کسانی که دارای پشتکار و مداومت در کار هستند هر مشکلی را با جدیت رفع می کنند و از مواجه با مشکلات هراسی ندارند و هرگز ناامید نمی شوند.

۹- تنبلی و کسل بودن

یکی دیگر از دلایل شکست در کسب و کار و زندگی ، وجود تنبلی مفرط ، بی حالی و کسلی هست. این افراد به دلیل داشتن این خصیصه کارها را امروز و فردا کرده و فرصت ها و ایده های (شانس های خوب) خود را به دیگران می دهند و خود از غافله موفقیت عقب می مانند. انتظار برای رسیدن زمان مناسب ، یعنی فرصت سوزی و واگذاری موفقیت به دیگران .

موفق کسی است که با کنار گذاشتن تنبلی ، همین الان را بهترین زمان مناسب برای اقدام ، و فردا را خیلی دیر می داند. آنها هر آنچه ابزار در اختیار دارند برای رسیدن به موفقیت به کار می برند و منتظر فراهم شدن شرایط مناسب در آینده نمی شوند.

۱۰- داشتن شخصیت منفی

افرادی که افکار منفی و شخصیت منفی نگر دارند علاوه بر اینکه خودشان نمی توانند پیشرفت کنند برای همکاری و همراهی در کسب و کار هم مناسب نیستند چون همیشه انرژی منفی و ناامید کننده منتشر می کنند و با وجود اینگونه افراد ، شانس موفقیت کم می شود.

دید منفی اشخاص به انجام امور کسب و کار و زندگی، مانند یک بازدارنده قوی ، از حرکت رو به جلو ممانعت کرده و امید به تلاش بیشتر را در افراد از بین می برد.

سخن پایانی دلایل شکست در کسب و کار

در این فهرست ده گانه دلایل شکست در کسب و کار ، آنچه بیش از همه موارد جلب توجه می کند مثبت اندیشی و داشتن روحیه بالا برای تلاش بیشتر و رسیدن به موفقیت است. کسی که پشتکار و جدیت در کسب درآمد و زندگی داشته باشد هیچ مانعی نمی تواند او را از رسیدن به هدفش باز دارد .

علاوه بر این انسان های موفق سعی می کنند تا جنبه های منفی و بازدارنده درونی و بیرونی کسب و کار و زندگی خود را به حداقل برساند و یا در مسیر زندگی و کار، توجهی به آنها نمی کنند. ساختن هر کسب و کار و زندگی ، قبل از هر چیز به دست و اراده خود انسان بستگی دارد . اوست که می تواند معمار زندگیش باشد و یا نابودگر آن. (نگاه کنید به مقاله :عوامل شکست در کسب درآمد اینترنتی)

ادامه دارد….

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.