راههای ارزان بازاریابی اینترنتی

شیوه ها و راههای ارزان بازاریابی اینترنتی فراوانی وجود دارد که مدیران کسب و کارها و همچنین بازاریابان آنلاین می توانند با استفاده از این روش ها ، فروش و کسب درآمد اینترنتی خود را افزایش دهند. درباره ضرورت توجه به بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای آنلاین در مقالات متعدد بحث کردیم و متذکر شدیم که با گسترش نفوذ اینترنت کسب و کارها باید بازاریابی سنتی را کنار گذاشته و به شیوه های نوین و اینترنتی که بازدهی بالایی دارد روی بیاورند.

شاید برایتان سوال باشد که راههای ارزان بازاریابی اینترنتی کدامند ؟ و از چه شیوه هایی می توان با کم کردن هزینه ها، بیشترین بهره را برد ؟ به دلیل اهمیت موضوع تصمیم گرفتم تا روش های بازاریابی آنلاین مناسب کسب و کار را به صورت فهرست وار ، همراه با شرح مختصری بیاورم امیدوارم مورد استفاده علاقمندان و بازاریابان اینترنتی قرار گیرد.

راههای ارزان بازاریابی اینترنتی

هر کسب و کاری دوست دارد تا به بالاترین درصد سود برسد و کاملا طبیعی است که هدفش سهم بیشتر از بازار و فروش می باشد اما این کار بدون برنامه و داشتن راههای علمی و تجربی امکان پذیر نیست هر کار قاعده و اصول مربوط به خود را دارد که باید برای موفقیت مدنظر قرار گیرد. اینترنت یعنی مکانی انباشته از فرصت ها برای کسب و کارهای ریز و درشت، و کسب و کاری موفق است که بیشترین بهره را ببرد.

آنچه مسلم است اینترنت به همه کسب و کارها فرصت برابر داده و همه می توانند به اندازه لیاقت ، تلاش و توانایی خود از این فرصت های برابراستفاده کنند . در گذشته کسی موفق بود که در تبلیغات ، جیبی پرپول و قدرت مالی بالا داشت اما اینترنت این توازن را به هم زده و حتی بی پول ها هم می توانند بازاریابی کنند.

امروزه انواع و اقسام راههای ارزان بازاریابی اینترنتی که اتفاقا مقرون به صرفه هم می باشند وجود دارد و دارندگان فروشگاهها و کسب و کارهای آنلاین می توانند به صورت آنلاین و برخط محصول و برندشان را معرفی کنند. سوا این است که، چرا شما این کار را نکنید و از این بازار ماهی بزرگ خود را صید نکنید؟

ضرورت یادگیری بازاریابی آنلاین

در اهمیت بازاریابی و تبلیغات همین بس که گفته مارک تواین نویسنده شهیر آمریکایی « بسیاری از چیزهای کوچک با نوع مناسب تبلیغات بزرگ شده است » ملاک عمل قرار گیرد. زمانی که از بازاریابی اینترنتی یا تبلیغات آنلاین صحبت می شود یک بازاریابی ارزان قیمت به ذهن متبادر می شود. البته همان طور که مدیران کسب و کارهای اینترنتی تلاش می کنند ، محصول و خدماتشان را به شیوه های کم هزینه تبلیغ کنند ، می توانند با استفاده از استراتژی های ساده و یا پیچیده به هدفشان برسند.

درست است که بازاریابی اینترنتی نسبت به سایر روش های تبلیغات ها و بازاریابی ها ارزان قیمت است ولی این ارزان بودن به معنای ساده و راحت بودن نیست بلکه نیاز به برنامه ، صرف وقت ، انرژی و تلاش زیاد دارد. اگر از لحاظ بودجه دچار مشکل و کمبود هستید می توانید با صرف وقت مناسب و سختکوشی لازم و داشتن استراتژی خوب ، این کمبود بودجه را جبران کنید.

بازاریابی اینترنتی ارزان ، شیوه بازاریابی رایگان اینترنتی ، بازاریابی آنلاین
استفاده از شیوه های ارزان بازاریابی اینترنتی به همه برندهای تجاری به ویژه کسب و کارهای کوچک توصیه می شود.

بدون دانستن و اجرای بازاریابی آنلاین نمی توان انتظار موفقیت در کسب و کار و افزایش کسب درآمد اینترنتی را داشت . کسی موفق است که از راههای ارزان بازاریابی اینترنتی به بهترین نحو استفاده کند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  تکنیک فروش و بازاریابی

شیوه های ارزان قیمت بازاریابی آنلاین

با مقدمه بالا که بیشتر به اهمیت و ضرورت بازاریابی اینترنتی پرداخته شد، در ادامه راههای ارزان بازاریابی اینترنتی که بازدهی و تاثیر در فروش و کسب درآمد اینترنتی دارند، خواهند آمد . این شیوه ها و روش ها عبارتند از:

۱- شروع با وبلاگ

یکی از ارزان ترین روش ها برای بازاریابی آنلاین ، وبلاگ نویسی است. اهمیت تولید محتوا برای سایت و بلاگ بر کسی پوشیده نیست . وبلاگ شیوه ای فوق‌العاده برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه می باشد. اما باید توجه داشته باشید که یکی از کلیدها و رازهای وبلاگ نویسی موفق ، فراهم کردن محتوای با ارزش و تخصصی از قبیل اطلاعات ارزشمند ، آموزش ها و توصیه های کاربردی، ابزار، منابع، مقالات انتقادی، و غیره می باشد.

۲- ثبت در دایرکتوری های مهم

یکی از روش های تاثیرگذار و ارزان ، ورود به فهرست دایرکتوری‌های مهم می باشد. وارد شدن به فهرست دایرکتوری‌های برخط مهم از قبیل  Google Places، YellowPages، Whitepages، و Superpage  به کسب و کارهای اینترنتی این امکان را می‌دهد تا آسان‌تر توسط موتورهای جست و جو شناخته شده و از نظر کسب رتبه و بازدید رشد کنند.

۳- انتشار ویدیو در اینترنت

بازاریابی اینترنتی فقط به تولید محتوای نوشتاری نیست و امروزه با رشد اینترنت پر سرعت ، تولید فیلم و کلیپ طرفداران زیادی پیدا کرده لذا تا می توانید به صورت برخط ویدیو منتشر کنید و در این ویدیوها کسب و کارهای آنلاین خود را معرفی کنید. پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب، Vimeo، و Dailymotion  ابزارهای رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند تا ویدیو و فیلم های خود را پخش کنید، اما برای این‌که موفق شوید، ویدیوهایی تولید کنید که با کسب و کارتان در ارتباط است.

۴- شروع میکروبلاگینگ

میکروبلاگینگ Microblogging یا وبلاگ نویسی کوچک درواقع ترکیبی از وبلاگ نویسی و پیام فوری است. امروزه با توجه به عجله و اشتیاق روزافزون مردم به مطالعه و اشتراک‌گذاری مطالب کوتاه، میکروبلاگینگ به‌صورت وسیعی توسعه یافته است. میکروبلاگینگ این امکان را می‌دهد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیامی را که در ذهن دارید به صورت آنلاین و به آسانی با دیگران به اشتراک بگذارید.

 همچنین با میکروبلاگینگ به ساده‌ترین شکل ممکن پیام‌ها و نوشته‌های کوتاه دیگران را می خوانید. این روشی ساده اما قدرتمند برای تبیین یک پیام با استفاده از به‌روزرسانی‌های متنی کوتاه است. شرکت‌هایی از قبیل توییتر، Pownce  و Tumblr پلتفرم‌های میکروبلاگینگ را به صورت رایگان ارائه می‌کنند.

۵- فعالیت در انجمن و یا فروم های اینترنتی

می توانید عضو یک یا چند انجمن برخط مرتبط با کسب و کارتان شوید. بسیاری از انجمن‌های برخط بازارهای خاصی را تامین و یا تبلیغ می‌کنند که شاید با صنعت شما در ارتباط باشد. عضو انجمنی شوید که با بازار کارتان در ارتباط است و در آن فعال باشید و به شیوه های مختلف می توانید کسب و کارتان را در آن معرفی کنید.

۶- عضویت در گروه های صنعت

در اینترنت جستجو کنید و سازمان‌های حرفه‌ای یا انجمن‌هایی را که در خط کاری شما هستند پیدا کنید تا با متخصصان و مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید . یکی از تاثیرگذارترین روش ها برای معرفی و رشد کسب و کار اینترنتی عضویت در این گروههای مرتبط و همسو می باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد خانگی زنان

۷- همکاری با وبگاه های پرطرفدار

می گویند یا بزرگ باش و یا خودت را در کنار بزرگان قرار بده. حال که کسب و کارتان بزرگ و معروف نیست می توانید با وبگاه های بزرگ همکاری کنید. ارسال محتواهایی با ارزش افزوده به وبگاه‌های پرطرفدار که با بازار شما در ارتباط است، روشی قدرتمند برای جذب کاربر و بالا بردن بازدید می باشد.

۸- اجرای یا شروع همکاری در فروش اینترنتی

برای افزایش فروش و کسب درآمد اینترنتی توصیه می شود که یک برنامه‌ همکاری وابسته را شروع کنید. داشتن افراد و بازاریابانی که در ازای دریافت پورسانت فروش، مشتریان راغب برای کسب و کارتان بیاورند روشی فوق‌العاده برای افزایش فروش و کسب درآمد آنلاین می باشد.

۹- استفاده از شبکه های اجتماعی

امروزه همه به قدرت بالا و نفوذ رسانه‌های اجتماعی در توسعه کسب و کارها و افزایش فروش اعتراف دارند. این روش کاملا رایگان بوده و اجرای آن هم بسیار ساده می باشد. فعالیت در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی پرمخاطب مجموعه ای عظیم از مشتریان بالقوه برای کسب و کارها فراهم می‌کند.

در انتخاب شبکه های اجتماعی دقت لازم را داشته باشید و آن دسته از شبکه‌های اجتماعی را که برای کسب و کارتان مناسب و مفید است را شناسایی کنید و به اشتراک گذاشتن محتوا و مطالب باارزش را شروع کنید.

۱۰- ایجاد خبرنامه برای مشتریان

باید از هر وسیله و ابزاری برای ارتباط و یا حفظ مشتری استفاده کنید یکی از این ابزارهای کاملا رایگان خبرنامه می باشد.این ابزارکمک می‌کند با مشتریان‌ خود انجمنی ایجاد کنید که اطلاعات به‌موقع درباره‌ کسب و کار، اخبار، توصیه‌ها، تبلیغات ویژه ، آموزش ها ، تخفیف ها و جشنواره ها را اطلاع دهید . خبرنامه ابزاری کاملا کاربردی و تاثیرگذار است که هموار و پیوسته برای حفظ ارتباط با مشتریان می توان از آن استفاده کرد.

سخن پایانی راههای ارزان بازاریابی اینترنتی

مجموعه استراتژی و برنامه های ده گانه که در بالا ذکر شد در عین سادگی و قابل اجرا بودن ، به مدیران کسب و کارهای اینترنتی کمک می کند تا بازاریابی کم هزینه و حتی بدون هزینه ای را برای دسترسی به مشتریان در اختیار داشته باشند. این شیوه ها ضمن معرفی برند تجاری و قرار دادنش در جایگاه مناسب نسبت به رقیبان ، در شروع کسب و کار موجب افزایش کسب درآمد اینترنتی و باز شدن دست مدیران برای توسعه بیشتر می شود.

توجه کنید که بازاریابی اینترنتی فقط به هزینه کردن نیست بلکه گاهی بستگی به میزان زمان و نیز تلاش برای موفقیت دارد. تضمینی وجود ندارد با هزینه های زیاد موفق شوید چه بسا که افراد زیادی با تلاش و پشتکار بدون هزینه کردن موفقیت های بزرگ کسب کردند.

در گذشته شاید دسترسی به مشتریان و افزایش فروش مختص برندهای مهم و پولدار بود که با صرف مخارج بالا موفق می شدند ولی امروزه کسب و کارهای کوچک با درایت و استفاده از روش های بازاریابی اینترنتی کم هزینه موفقیت های بزرگ کسب کردند .

نکته آخر اینکه ، برای بازاریابی اینترنتی کسب و کارتان و افزایش کسب درآمد آنلاین توصیه می شود که از تمام روش‌های رایگان بالا استفاده کنید تا بتوانید با کمترین بودجه و هزینه ، فروش اینترنتی خود را چند برابر کنید.

مطلب پیشنهادی

کار تولیدی با پول کم ، کسب و کار زودبازده ، کار تولیدی پولساز

شروع کار تولیدی با پول کم

کسب پول و سرمایه کار راحتی نیست لذا راه اندازی کسب و کار با پول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.