راههای افزایش فروش آنلاین

افرادی که به دنبال کسب درآمد اینترنتی بالا و یادگیری مراحل و راههای افزایش فروش آنلاین هستند چند قدم جلوتر از سایر رقبای سنتی هستند . چون به خوبی می دانند که در فروش اینترنتی به جامعه هدف بسیار گسترده‌تر و متنوع تری دسترسی دارند . در اینترنت بر خلاف کسب و کارهای سنتی ، مشتریان محدود به یک منطقه یا شهر خاص نیست .

افرادی که به دنبال توسعه کسب و کارشان هستند پیشنهاد می شود هرچه سریع تر راههای کسب درآمد از اینترنت و افزایش فروش اینترنتی را یاد بگیرند . اینترنت بسیار وسیع و جهان شمول است و مشتریانش از سرتاسر جهان می باشند . صاحبان کسب و کارها برای بقای خود باید بتوانند از این قابلیت بزرگ عصر کنونی در جهت افزایش فروش بیشتر محصولات و خدمات خود بهره ببرند .

در این مقاله سایت پول یابی در ادامه مجموعه آموزش های کاربردی کسب درآمد از اینترنت با آموزش راههای افزایش فروش آنلاین در خدمتتان هستم .

اهمیت راه اندازی فروشگاه اینترنتی

تا چند سال قبل کسی فکر نمی‌کرد اینترنت به یکی از حیاتی‌ترین موارد زندگی مردم تبدیل شود . به همین دلیل فکر کردن به شیوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی و کسب و کار آنلاین عاقلانه به نظر نمی رسید . اما امروزه تقریبا تمام کارها از سفارش غذا و تاکسی گرفته تا پرداخت قبوض، ثبت نام دانشگاه و کنکور و… از طریق اینترنت انجام می‌شوند .

با تغییر اوضاع، بسیاری از کسب و کارهای قدیمی و سنتی برای دوام آوردن در بازار باید به فروش آنلاین توجه کنند . از طرفی زیاد شدن علاقه مردم برای برآورده کردن نیازهای‌شان از طریق اینترنت، بودن یک فروشگاه اینترنتی نسبت به نبود آن سود بیشتری دارد . در ادامه مزایا و معایب فروشگاه اینترنتی بیان می شود .

راههای افزایش فروش آنلاین ، مزایای فروشگاه اینترنتی ، چگونه فروش اینترنتی را بالا ببریم ؟

الف : مزایای فروشگاه اینترنتی

نداشتن یک فروشگاه اینترنتی، آن هم در زمانی که اینترنت به عنوان مرجعی برای خرید و فروش محصولات و خدمات مختلف به حساب می‌آید، می‌تواند نقطه ضعفی برای کسب و کارها باشد . با توجه به این موضوع، مهم ترین مزایای فروشگاه اینترنتی عبارتند از :

۱- صرفه جویی در وقت مشتری

مشتریان همان مردمی هستند که بیشتر وقتشان را در اینترنت می‌گذرانند . مسلما اولین جایی که برای پیدا کردن هر محصولی به آن رجوع می‌کنند، شبکه های اجتماعی و وب سایت هایی هستند که کالا یا خدمت مورد نظرشان را به صورت آنلاین ارائه می‌کنند .

به این ترتیب اگر محصول مورد نظرشان را در یکی از فروشگاه های اینترنتی پیدا کنند، احتمالا خرید از همان جا را به دلیل صرفه جویی در وقت و جلوگیری از زحمت رفت و آمد ترجیح خواهند داد .

۲- ارائه قیمت پایین‌ تر

بیشتر فروشگاه‌های اینترنتی به دلیل نداشتن هزینه‌های جانبی یک فروشگاه فیزیکی مثل هزینه برق، آب، گاز، اجاره، هزینه‌های نگه‌داری و… می‌توانند محصولات را با قیمت پایین‌تری به مشتریان خود عرضه کنند . لذا با راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی از هزینه‌‌های اضافی دوری کرده و سود بیشتری به دست می آورید .

۳- کمک به کاهش ترافیک

استفاده از فروشگاه های اینترنتی یا خدمات آنلاین، تا حد زیادی ترافیک و شلوغی شهر را کاهش می‌دهد . به همین دلیل است که حامیان محیط زیست از این نحوه فروش، طرفداری زیادی می‌کنند .

۴- فراهم شدن راحتی مشتریان

کسب و کارها باید تمام تلاش خود را برای فراهم کردن آسایش مشتری انجام دهند . اگر کسی در خرید از فروشگاه خاصی احساس راحتی کند، به احتمال زیاد به مشتری دائمی آن‌ تبدیل خواهد شد .

برای مثال بسیاری از کارکنان یک فروشگاه فیزیکی به محض ورود یک مشتری، سریعا اقدام به حرف زدن و راهنمایی او می‌کنند . این کار تا اندازه معینی می‌تواند به مشتری احساس خوبی دهد ولی زیاده‌روی در چنین کاری موجب آزار خریدار شده و ممکن است، فروشگاه را ترک کند .

این در حالی است که هنگام خرید از فروشگاه اینترنتی، مشتری با آرامش بیشتری می‌تواند محصولات مورد نیازش را بررسی کند . در صورتی که سوال خاصی برایش پیش آمد، می‌تواند از طریق راه‌های ارتباطی با مسئولان فروشگاه ارتباط برقرار کند .

۵- فروش محصولات بدون محدودیت زمانی و مکانی

یک فروشگاه فیزیکی مسلما نمی‌تواند به صورت ۲۴ ساعته محصولات و خدمات خود را ارائه دهد . اما یک فروشگاه اینترنتی در هر ساعتی از شبانه روز که مشتری قصد خرید داشته باشد، به او سرویس می‌دهد .

همچنین در فروشگاه اینترنتی محدودیت مکانی نیز وجود ندارد و مشتریان در هر نقطه‌ای از جهان که باشند، می‌توانند از فروشگاه خرید کنند . با این مزیت بزرگ است که عده ای کسب درآمد اینترنتی میلیونی را توصیه می کنند .

۶- امکان دسترسی به محصولات کمیاب

مردم شهرهای کوچک، امکانات و دسترسی‌های موجود در شهرهای بزرگ را ندارند و برای خرید بعضی از محصولات مورد علاقه‌شان ممکن است با مشکل روبرو شوند. شما می‌توانید با راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی و ارائه خدمات به شهرهای کوچک، این دسته از مشتریان را نیز جذب کنید .

۷- تعیین مقدار تخفیف

اگر یک فروشنده هستید، حتما موقعیت ناخوشایند چانه زدن با مشتری را تجربه کرده‌اید . در یک فروشگاه اینترنتی تنها شما هستید که می‌توانید امکان تخفیف داشتن یا نداشتن یک محصول را مشخص کنید . این کار را می‌توانید در هر زمانی که نیاز بود، انجام دهید .

ب: معایب فروشگاه های اینترنتی

در بالا به ۷ مزیت فروش از طریق اینترنت اشاره شد . قطعا فروشگاه اینترنتی معایبی دارد که برخی از مهم ترین آنها عبارتند از :

۱- رقابت زیاد در بازار اینترنتی

زیاد بودن تعداد فروشگاه های آنلاین در زمینه‌های مختلف، به معنی افزایش تعداد رقبا است . اگر در حالت عادی با داشتن یک فروشگاه سنتی، فقط با هم صنفان شهر خود رقابت داشتید، با راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی باید با تمام کشور رقابت کنید .

برای شروع کار در فضای اینترنت، بهتر است اول از همه نحوه کار رقبای مهم خود را به خوبی تحلیل و بررسی کنید . با این اقدام متوجه می شوید چگونه و از کجا شروع کنید . تبلیغات در شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید زیرا از این طریق می‌توانید مشتریان زیادی را جذب کنید .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ضرورت بخش وبلاگ برای سایت

نکته مهم دیگر برای فعالیت در بازار رقابتی اینترنت، قیمت گذاری محصولات است . سعی کنید قیمت‌های معقولی روی کالاها و خدمات خود بگذارید تا مشتری با دیدن قیمت‌های موجود در بازار، به خرید از شما ترغیب شود .

۲- عدم اعتماد مردم به فروشگاه های اینترنتی

بسیاری از مردم هنوز به خرید و استفاده از فروشگاه های آنلاین اعتماد کافی ندارند . ممکن است یکی از دلایل شک و تردید برخی افراد برای داشتن فروشگاه اینترنتی نیز همین عامل باشد . بنابراین بهتر است اول از همه اقدامات مربوط به امنیت وب سایت فروشگاهی خود را به درستی انجام دهید .

انجام برخی کارها می تواند موجب جلب اعتماد مشتریان است . دریافت اینماد ، تهیه گواهینامه امنیتی برای وب سایت، داشتن درگاه پرداخت از بانک‌های معتبر و… می‌تواند مشتری را نسبت به کسب و کارتان مطمئن‌تر کند .

۳- نبود امکان بررسی دقیق محصولات

یکی از آرزوهای اکثر کاربران اینترنت این است که کاش راهی برای لمس موارد مورد نیازشان از پشت صفحه مانیتور یا موبایل وجود داشت . شاید این عمده‌ترین دلیل عدم تمایل عده‌ای از مردم برای خرید از فروشگاه های اینترنتی باشد .

برخی فروشگاه‌ها در وب سایت خود تصویر کالایی را قرار می‌دهند که با نسخه واقعی آن تفاوت زیادی دارد . وقتی خریدار این تفاوت را ببیند، ممکن است برای خرید مجدد به آن‌ها اعتماد نکند . پس با رفتار صادقانه با مشتریانتان می‌توانید نظر مثبت آن‌ها را نسبت به خود جلب کنید .

سعی کنید در فروشگاه اینترنتی خود از تمام زوایای یک محصول عکس‌ قرار دهید . اگر فیلمی ضبط کنید در واقع به مشتری خود کمک می‌کنید تا در خرید محصولات با آگاهی بیشتری تصمیم بگیرد . همچنین در قسمت توضیح هر کالا، بهتر است تمام اطلاعات آن محصول مانند ابعاد، وزن، جنس و… را به خوبی توضیح دهید .

انواع روش های افزایش فروش اینترنتی ، فروش تلفنی ، راهکار کسب درآمد اینترنتی با فروش آنلاین

۴- تاخیر در دسترسی به کالاها

داشتن صبر و حوصله در خرید از یک فروشگاه اینترنتی نکته مهمی است، چرا که محصول خریداری شده ممکن است چند روز بعد به دست مشتری برسد . به همین دلیل بعضی افراد ترجیح می‌دهند به صورت حضوری و بدون تاخیر محصولات خود را خریداری کنند .

با توجه به این مسئله اگر بتوانید راهکاری برای ارسال سریع بسته‌های پستی فروشگاه اینترنتی خود داشته باشید، می‌توانید از سایر رقبای خود جلو بزنید . یکی از راههای افزایش فروش آنلاین سرعت در انتقال و رساندن کالا به مشتریان است .

راههای افزایش فروش آنلاین

مهم ترین و اولین هدف اصلی هر مدیر فروشگاه اینترنتی جدید یا قدیمی داشتن فروش بالا و کسب درآمد اینترنتی زیاد است . برای کسب درآمد بالا از فروشگاه و به طوری کلی اجرای راههای افزایش فروش موفق ، شیوه های کاربردی و عملی زیادی وجود دارد . برخی از مهم ترین راههای افزایش فروش آنلاین عبارتند از :

۱- صادق بودن در معرفی محصولات یا خدمات

یکی از راههای افزایش فروش آنلاین این است که نباید در معرفی برند یا محصولات‌ اغراق کرد . شاید این حرف اشتباه به نظر برسد زیرا اغراق و بزرگ‌نمایی در خیلی از موارد منجر به جذب مخاطب می شود . اما قطعا مخاطبان باهوش امروزی فرق حرف درست و نادرست را بسیار زود متوجه می شوند .

توصیه می شود نقش بازی نکنید و خود را همان گونه که هستید نشان دهید . هنگام معرفی محصولات یا خدمات‌ صادق باشید زیرا این کار در بلند مدت در امر افزایش فروش بسیار کمک کننده خواهد بود . صداقت در کار شرط مهم برای دوام در کسب و کار می باشد .

۲- استفاده از تبلیغات برای دریافت کلیک بیشتر

در جدیدترین تکنیک های افزایش فروش اینترنتی استفاده از این روش توصیه می شود . زیرا موتورهای جست‌وجو مانند گوگل رتبه بالایی برای وب سایت هایی با تعداد کلیک بالا در نظر می گیرند . برای قرار دادن تبلیغات در وب سایت خود از افزونه Ad Extensions استفاده کنید .

۳- استفاده از پیشنهادات ویژه و لحظه ای در وب سایت

در روش افزایش فروش اینترنتی به این پیشنهادات ویژه، پیشنهادات اورژانسی گفته می شود . پیشنهادات ویژه باید در صفحه نخست وب سایت قرار گیرد و کاملا واضح و خوانا باشد . هنگام قرار دادن این پیشنهادات ذکر کنید که این فرصت به زودی به پایان می‌رسد تا مخاطبان را بیش از پیش به خرید ترغیب کنید .

روش دیگر استفاده از این گزینه، به این صورت است که فروشگاهها و سایت‌های اینترنتی فرصت خرید یک محصول را به صورت محدود اعلام می کنند .

۴- ارائه تخفیف

کاملا طبیعی است که همه مشتریان به دنبال خرید کالای ارزان و با تخفیف زیاد هستند . یکی از راههای افزایش فروش آنلاین ارائه تخفیف ها به مناسبت های مختلف است . به بهانه مختلف در اعیاد مذهبی و مناسبت های ملی ، کالا و خدمات خود را با تخفیف به مشتریان عرضه کنید .

۵- تضمین بازگشت وجه در صورت عدم رضایت

توصیه می شود که تضمین بازگشت وجه در صورت عدم رضایت از محصول را در وب سایت خود قرار دهید . یکی از اصول بازاریابی این است که خود را جای مشتری بگذارید . مشتریان خرید اینترنتی همیشه فکر می کنند که اگر یک محصول را خریداری کنند و سالم نباشد دیگر راهی برای برگرداندن آن محصول وجود ندارد .

در این زمان تکلیف چیست؟ زمانی که گزینه بازگشت وجه را در فروشگاه اینترنتی خود قرار دهید بدون شک موجب می‌شود که مشتریان با خیال راحت خرید کنند . می‌توانید برای این کار ضمانت ۷ روزه برای محصولات قرار دهید تا مشتریان بتوانند با خیالی آسوده خرید نمایند .

۶- کم کردن تعداد محصولات مشابه

شاید گاهی در برگرفتن طیف گسترده‌ای از یک محصول در برخی موارد کار درستی بوده و بیانگر تنوع کالاها در زمان انتخاب توسط مشتری باشد . اما در اغلب موارد قرار دادن طیف وسیعی از یک محصول موجب ایجاد دودلی در انتخاب یک محصول خواهد شد . در نهایت این کار ممکن است موجب کاهش فروش و تنزل کسب درآمد از اینترنت شود .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  بازاریابی اینترنتی

بهتر است تا حد ممکن طیف گسترده‌ای از یک محصول را در فروشگاه اینترنتی خود قرار ندهید . دلیلش این است که، یافتن محصول مورد پسند برای مشتریان سخت نشود و مشتری در خرید خود دچار سردرگمی نشود .

۷- ساده کردن فرایند سفارش و پرداخت

یکی  دیگر از راههای افزایش فروش آنلاین این است که برای مخاطبان خود فرایند سفارش‌گیری و پرداخت را ساده کنید . آمار قابل توجهی در این باره وجود دارد که نشان می‌دهد ۶۳ درصد از مشتریان فروشگاههای اینترنتی سبد خرید خود را هنگام پرداخت رها کرده‌اند . اغلب مشتریان به خاطر پیچیدگی سفارش‌گیری و سرعت پایین  این کار را انجام می دهند .

واقعا اگر می‌خواهید افزایش فروش داشته باشید باید تا حد ممکن نحوه سفارش‌دهی و پرداخت را آسان کنید . فرضا می‌توانید برای این کار یک ویدیو آموزشی درباره نحوه سفارش‌دهی محصول در وب سایت خود قرار دهید و به مشتریان خود در امر خرید کمک کنید .

۸- ایجاد گزینه های متنوع پرداخت

از تکنیک‌ها و راههای افزایش فروش آنلاین ، ایجاد گزینه های متنوع پرداخت است . درست است که اغلب فروشگاه های اینترنتی امکان پرداخت با کارت اعتباری را فراهم می‌کنند اما هنوز هم عده زیادی مایل هستند که هنگام دریافت محصول و در محل، پرداخت را انجام دهند .

سعی کنید هر نوع پرداختی که ممکن است را در فروشگاه اینترنتی خود قرار دهید . این کار قطعاً در افزایش فروش بسیار موثر خواهد بود .

۹- قرار دادن تصاویر با کیفیت برای معرفی محصولات

تصاویری که برای محصولات فروشگاه اینترنتی قرار می دهید به طور مستقیم به ایجاد ارتباط میان مخاطب و محصول کمک می کند و موجب افزایش فروش خواهد شد . لذا استفاده از تصاویر حرفه ای و با کیفیت، یک نوع سرمایه گذاری است .

حتی اگر عکس های محصول مورد نظرتان در اینترنت موجود است باز هم سعی کنید که تصاویر اختصاصی برای فروشگاه خود تهیه کنید . قطعاً استفاده از این ترفند یکی از روشهای موثر در افزایش فروش اینترنتی و کسب درآمد بیشتر است .

راههای افزایش فروش تلفنی

تا اینجا به راههای افزایش فروش آنلاین و چگونگی کسب درآمد از اینترنت اشاره شد . در ادامه راهکارهایی برای افزایش فروش تلفنی بیان می شود .

۱- فشار مودبانه به جای اصرار

برای فروش به مشتری اصرار نکنید اما از فشار مودبانه و روانی استفاده کنید . مثلا بگویید : « محصولتان و تخفیفی که برای آن در نظر گرفته‌اید بسیار شگفت‌انگیز و منحصربه‌فرد است و زمان طلایی مخاطبان برای خرید این محصول تنها امروز می باشد .» این فشار روانی یکی از پرکاربردترین راه‌ها افزایش فروش محصول از طریق تماس تلفنی می باشد .

۲- جمع بندی سریع مطلب و سخن

توصیه می شود، مطالب را سریع جمع‌بندی کنید تا مشتریانی که عجله دارند دچار استرس نشوند . مخاطب را در عمل انجام شده قرار دهید . مثلاً هنگامی که مخاطب می پرسد قیمت یک محصول چند است سریع راههای ممکن برای پرداخت را توضیح دهید . به این صورت مخاطب را در عمل انجام شده قرار می دهید .

۳- پرسیدن سوال پایانی از مخاطب

در پایان مکالمه تلفنی از مخاطب خود سوال پایانی را بپرسید . مانند این نوع سوالات : «سوالی ندارید؟» «نظرتان چیست؟» . مشکل اکثر بازاریابان تلفنی این است که سوال مناسبی برای پایان مکالمه پیدا نمی کنند .

در نهایت استفاده از نکات مثبت در شروع و پایان مکالمه یعنی استفاده از تکنیک ساندویچ در افزایش فروش تلفنی بسیار موثر خواهد بود .

سوالات رایج درباره کسب درآمد بیشتر

برخی سوالات عمومی در ذهن کاربران اینترنت وجود دارد که پاسخ دهی به آنها مهم است . برخی از مهم ترین آنها عبارتند از :

۱- راه های افزایش فروش فروشگاه کدامند؟

– تغییر محل و نوع چیدمان کالاهای فروشگاه .

– تمرکزتان روی رفع مشکل باشد نه فروش .

– ایجاد بوی معطر و دل‌انگیز .

– پخش موسیقی .

دوست شدن با مشتریان .

۲- راه های افزایش فروش مغازه کدامند؟

– تبدیل خرید از مغازه‌تان به یک بازی .

– دادن اطلاعات کاربردی به مشتریان خود .

– دادن فرصت فکر کردن به مشتریهای مغازه .

– خودتان را به جای مشتریان‌تان قرار دهید .

– خوش‌تیپ و خوش‌مشرب باشید .

۳- روش های افزایش فروش اینترنتی کدامند؟

– ارائه آموزش‌های متنی و ویدئویی آنلاین به مشتریان اینترنتی .

– برگزاری مسابقات آنلاین در شبکه‌های اجتماعی .

– گذاشتن فیلم و صوت مشتریان راضی خود در وب سایت و فروشگاهتان .

– ارائه اشانتیون و جایزه ویژه در سفارش‌های‌ بالاتر از دو یا سه محصول .

– دادن مشاوره و پشتیبانی آنلاین به مشتریان .

سخن پایانی راههای افزایش فروش آنلاین

پس از ایجاد بستر اینترنتی مناسب، می‌توانید به فراگیری روش‌های درست تبلیغ‌نویسی، سئو سایت و استفاده درست از هشتگ‌ در شبکه‌های اجتماعی بپردازید . با انجام این کارها می‌توانید در فضای مجازی، برندسازی کرده و فروش‌تان را به حدی بالا ببرید که قابل مقایسه با فروش فروشگاه یا مغازه نباشد .

هر یک از انواع ترفند ها و راههای افزایش فروش آنلاین که در این مقاله سایت پول یابی ذکر شد می‌تواند در افزایش فروشتان موثر باشد . البته نکات بسیار بیشتر دیگری هم وجود دارند که می‌تواند در مقدار فروش فیزیکی یا اینترنتی دخیل باشند . اگر با عمل کردن به راهکارهای فروش بیشتر در زمان کمتر، موجود در این مطلب به نتیجه مطلوب نرسیدید، از دوره های تخصصی آموزش فروش و بازاریابی استفاده کنید .

نکته پایانی راههای افزایش فروش آنلاین این است که، باید نکات قوت و ضعف کار خود را بشناسید . گاهی حتی برای اینکه فروش خوبی داشته باشید، باید روی رشد شخصی خود نیز کار کنید . نباید انتظار داشته باشید بدون ایجاد هیچ تغییری خود‌به‌خود فروشتان بالا برود .

تلاش کردن همیشه بهترین گزینه برای گرفتن نتایج بهتر است . با امتحان کردن هریک از نکات افزایش فروش که در این مقاله سایت پول یابی ارائه شد، ادامه دهید تا بتوانید در نهایت به نتیجه ایده‌آل خود در فروشتان برسید .

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

یک دیدگاه

  1. دختر ایرانی

    بابت پست خوبتان در سایت ممنونم . جالبه که هر بار به سایتتان میام درباره کسب درآمد اینترنتی چیز کاملاً جدید و چالش برانگیزی یاد می گیرم. خواندن مقالات شما و استفاده از مطالبی سایتتون همیشه برام جالب بود. و تلاش می کنم تا اونها را در فروش بیشتر استفاده کنم . خواستم بایت محتوای خوبتون تشکر کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.