راههای افزایش کیفیت وبلاگ

وبلاگ بخش مهم و تاثیر گذار یک وب سایت و فروشگاه اینترنتی بوده و آگاهی از راههای افزایش کیفیت وبلاگ در واقع به معنای توجه به افزایش کسب درآمد اینترنتی و رشد و توسعه کسب و کار انلاین تلقی می شود. همه کسب و کارها به دنبال افزایش بازدید سایت در موتور جستجوگر گوگل هستند و یک رقابت تنگاتنگ بین وبمستران در این موضوع وجود دارد.

سوال این است که برای بالا بردن رتبه سایت و برند شدن در بین مخاطبان باید چه کارها و اقدامات عملی انجام داد؟ کارشناسان معتقدند در کنار ایجاد فروشگاه و وب سایت کسب و کار ، قسمتی را به وبلاگ اختصاص دهید و در آنجا محتوای ارزشمند و با کیفیت تولید کنید تا بتوانید خود را بهتر به گوگل و کاربران و مخاطبان اینترنتی معرفی کنید. در این مقاله سایت پول یابی به راههای افزایش کیفیت وبلاگ پرداخته می شود و اینکه چه تمهیداتی را باید در این زمینه لحاظ کنید تا کسب و کارتان به عنوان برند مطرح و برجسته شود.

اهمیت تولید محتوا برای سایت ها

تولید محتوا، بخش فراموش شده‌ سایت‌های نوپای ایرانی می باشد. بسیاری از وبمستران با خریدن انواع قالب‌های گوناگون و یا طراحی، سایتی را ایجاد می‌کنند که در هر صفحه‌ آن پر از افکت‌های زیبا، تصاویر باکیفیت و بخش‌های متنوع با جلوه های بصری بالا است. اما زمانی که با دقت به چنین سایت هایی نگاه ‌می کنید متوجه می‌شوید که بیشتر شبیه یک خانه  نوساز زیبا است که هیچ وسیله‌ای برای زندگی ندارد.

ضرب المثل آفتابه لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی را در کنایه به این افرادی می گویند که در جور کردن مقدمات کاری افراط می کنند اما خود کار و اصل موضوع را به درستی انجام نمی دهند، یا افرادی که در نیازهای اولیه لنگ هستند ولی درگیر تجملات و ظواهر هستند. مشابه جیب خالی پز عالی. این سایت ها فقط و فقط ظاهر پر رزق و برق دارند و داخلشان چیز خاصی گیرتان نمی آید.

با این مقدمه ، اصل حرف این است که ، مخاطبان و افراد برای دیدن یک سایت خوشگل و زیبا در گوگل جستجو نمی‌کنند. کاربران اینترنتی دنبال محتوای ارزشمند و کاربردی هستند و به دنبال همین محتوا به سایت شما می‌آیند( حالا ممکن است  این محتوا، اطلاعات یک محصول، اطلاعات شرکت شما، یک مقاله، یک خبر یا هرچیز دیگری باشد).

هر سایتی بسته به اینکه در کدام دسته‌بندی جا می‌گیرد محتوای خاص خودش را لازم دارد و قسمت خاصی از سایت برای نمایش محتوا انتخاب شده است. اما در بیشتر سایت‌ها، این بخش وبلاگ است که سهم اصلی از محتوای سایت را به عهده می‌گیرد و باید توجه خاصی به آن داشت و در افزایش کیفیت آن تلاش و جدیت داشت. به طور کلی یکی از اصلی ترین شیوه های افزایش بازدید سایت و وبلاگ تولید محتوا می باشد که باید همیشه مورد توجه باشد.

راههای افزایش کیفیت وبلاگ ، آموزش افزایش بازدید سایت ، ترفند افزایش بازدید سایت ، بخش وبلاگ سایت ، بالا بردن بازدید بخش وبلاگ

راههای افزایش کیفیت وبلاگ

همان طور که در بالا اشاره شد هر سایتی بسته به نیاز و دسته بندی خودش، قسمت خاصی را به نمایش محتوا اختصاص می دهد. معمولا در بیشتر سایت ها این بخش وبلاگ می باشد که سهم بسیار زیادی از محتواهای تولیدی سایت در آن قسمت قرار می گیرد. برای افزایش کیفیت بخش وبلاگ سایت و متمایز کردن آن با وبلاگ‌های غیرحرفه‌ای باید تمهیدات و سیاست کاری خاصی را در پیش گرفت.

بخش وبلاگ سایت ضمن معرفی کسب و کار به گوگل ، در جذب و راضی نگه داشتن کاربران اینترنتی تاثیر زیادی دارد و دانستن راههای افزایش کیفیت وبلاگ در واقع ، توجه به ارتقای کسب و کار محسوب می شود. لذا به راههای افزایش کیفیت وبلاگ که در ادامه پیشنهاد می شود توجه کنید. برخی از مناسب ترین راههای افزایش کیفیت وبلاگ عبارتند از:

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  سه گام اول کسب درآمد اینترنتی

۱- توجه به محتوا از زمان طراحی سایت

توصیه می شود که از زمان طراحی سایت، به فکر تولید محتوا باشید. استفاده از قالب‌های آماده با امکانات زیاد موجب شده تا در زمان طراحی سایت، بیشتر وبمستران امکانات و بخش‌های زیادی را در صفحه قرار دهند. این شاید در آغاز خوب به نظر برسد اما سوال اینجاست که برای این بخش‌ها محتوای مناسب دارید؟

اگر در بخش وبلاگ دسته‌بندی‌های مختلفی ایجاد کرده‌اید، برای این دسته‌بندی‌ها به اندازه کافی محتوا نوشته‌اید تا لینک‌ها و بخش‌های وبلاگ بدون کاربرد به نظر نرسند؟ خالی بودن این دسته بندی از محتوا، به اعتبار کسب و کارتان لطمه می زند.

برای افزایش کارایی توصیه می شود در همان ابتدا روی یک کاغذ بنویسید که هدفتان از طراحی بخش وبلاگ چیست؟ قرار است چه بخش‌هایی داشته باشد؟ و هر چند وقت یک‌بار بروزرسانی می شود؟ و با توجه به همین برنامه ها، بخش وبلاگ وب سایت را طراحی کنید. توجه کنید، کاربران اینترنتی، وب سایتی را که نصفه و نیمه به نظر می‌رسد، جدی نمی‌گیرند و کمتر به آن اعتماد می کنند و این موضوع بر روی افزایش کسب درآمد اینترنتی در ادامه تاثیر منفی خواهد گذاشت. لذا اهمیت تولید محتوا برای سایت و بخش وبلاگ آن برای تمام کسب و کارها حیاتی و سرنوشت ساز می باشد.

۲- اهمیت ویرایش به اندازه تولید محتوا

در نوشتن مطالب و انتشار آن ، ویرایش به اندازه نوشتن محتوا مهم است و بر روی کیفیت کار تاثیر می گذارد. یکی از راههای افزایش کیفیت وبلاگ ویرایش محتوا قبل از ارسال می باشد. هرچقدر هم که در نوشتن محتوا مهارت داشته باشید، باز هم به ویرایش نیاز دارید. مطمئن باشید نوشته‌ای که ویرایش نشده باشد، نمره‌ خوبی نمی‌گیرد.

ممکن است برای نوشتن یک مطلب چند ساعت وقت بگذارید یا در چند نوبت آن را کامل کنید، اما خواننده آن را در کمتر از پنج دقیقه می خواند. کاربر اینترنتی به سادگی متوجه ناهماهنگی بین بخش‌های نوشته‌ می‌شود. ویرایش موجب ایجاد یک‌پارچگی مطلب می‌شود، ناهماهنگی‌ها را حذف می‌کند و در نهایت نوشته‌ای روان‌تر و قابل فهم خواهید داشت.

برای نمونه، علیرغم اینکه تمام محتواهای تولیدی در سایت پول یابی را قبل از ارسال ویرایش اساسی می کنم باز برخی ایرادات از دستم در می رود. حال اگر ویرایش نشود ببینید چقدر پر از اشکال و ایراد خواهد بود. محتوا را قبل از ارسال به صورت دقیق مطالعه کرده و ویرایش اساسی از نظر آیین نگارش و محتوا کنید.

۳- تبادل نظر نویسندگان وبلاگ با یکدیگر

اگر چند نویسنده و تولید کننده محتوا بر روی یک سایت کار می‌کنند، توصیه می شود هر چند وقت یک‌بار مطالب همدیگر را بخوانند و پیشنهاداتی جهت بهبود مطالب ارائه دهند. ما به عنوان نویسنده‌ مطلب شاید گنگی و یا نامفهوم بودن نوشته‌ خودمان را درک نکنیم اما یک همکار( در نقش مخاطب) می‌تواند به ما کمک کند تا چنین مشکلاتی را رفع کنیم.

نباید از اینکه محتوا و مطالب تولیدی را همکار دیگر نقد می کند، ناراحت شد بلکه باید از این کار استقبال کرد. چون این کار به غنای محتوا و رشد کسب و کار کمک شایانی خواهد کرد. حتی نویسنده‌های بزرگ هم کتابشان را قبل از انتشار به چند نفر می‌دهند که یک‌بار بخوانند و نظرشان را اعلام کنند تا اگر نیاز به ویرایش و رفع اشکال داشت قبل از انتشار بر طرف کنند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد سریع اینترنتی

۴- ارائه ایده های جدید برای وبلاگ

یکی از راههای افزایش کیفیت وبلاگ این است که همیشه برای این بخش ایده‌های جدید داشته باشید. بخش وبلاگ زنده و جاری است. محتوای بخش‌های دیگر وب سایت ممکن است برای سال‌ها بروز نشوند و مشکلی هم نباشد اما معمولا بخش وبلاگ هر چند وقت یک‌بار با اطلاعات و مطالب جدید بروز می‌شود.

اگر در وبلاگ فقط یک سری مطلب نوشته باشید و مطالب جدید اضافه نکنید. فقط از گوگل بازدیدکننده خواهید داشت که آن هم به مرور زمان از میزانش کاسته شده و هیچ‌کس مخاطب سایت شما نمی‌شود. اگر می‌خواهید مخاطب ثابت و وفادار داشته باشید، باید به طور مداوم محتوای جدید تولید و منتشر کنید.

خبر بد این‌که، هیچ مخاطب و کاربر اینترنتی همیشه به وب سایت شما سر نمی‌زند و معمولا این پای ثابت سایت بودن ، موقتی و زودگذر است، برای این‌که مخاطب را بیشتر در سایت نگه‌دارید باید ایده‌های جدید و جذاب داشته باشید و هر زمان حس کردید محتوا و مطالب در حال تکرار شدن است یکی از این برگ برنده‌ها را رو کنید.

بالاخره تعداد و حجم ایده های هر فرد و گروه محدود است و روزی کفگیر به ته دیگ می خورد، اگر ایده‌ای به ذهنتان نمی‌رسد، پیشنهاد می شود با مطالعه مقالات و کتاب های مرتبط با کسب و کارتان ، ایده های جدید را کشف و ارائه دهید. تاکید می شود که شیوه انتخاب ایده کسب درآمد اینترنتی و چگونگی ارائه هم باید جذاب باشد تا کاربران را به سمت سایت و کسب و کار اینترنتی بکشاند.

سخن پایانی راههای افزایش کیفیت وبلاگ

در طراحی سایت اگرچه زیبایی ظاهری و چشم نواز بودن خوب است ولی همه موفقیت یک کسب و کار به این موارد بستگی ندارد بلکه کاربران اینترنتی برای رفع نیاز و یا کسب آموزش و اطلاعات به یک وب سایت می آیند. وب سایتی که نتواند نیازشان را برطرف کند را خیلی زود ترک می کنند . سایت ها برای افزایش ترافیک از طرف گوگل و همچنین نگه داشتن و اغنای این کاربران نیاز به تولید محتوای ارزشمند دارند.

یکی از راههای افزایش کیفیت وبلاگ تولید محتوای ارزشمند ، کاربردی و کاربرپسند می باشد. اگر واقعا به بخش وبلاگ سایت خودتان اهمیت می‌دهید، پیشنهاد می شود حتما چهار پیشنهاد و روش بالا مخصوصا ویرایش محتوا و ارائه ایده های جدید و جذاب را اجرا کنید و مطمئن باشید بازخورد خوبی خواهید گرفت و به روند رو به رشد کسب و کارتان در آینده کمک زیادی خواهد کرد.

نکته آخر راههای افزایش کیفیت وبلاگ این است که همواره تلاش کنید آنچه را که کاربران دوست دارند و علاقمند به کسب آن هستند را با بالاترین کیفیت در اختیارشان قرار دهید تا به عنوان کاربر و مشتری وفادار برای برندتان تبدیل شوند. اگر به افزایش کسب درآمد از اینترنت می اندیشید، همزمان که محتوا و ایده های وبلاگ را به روز می کنید خودتان را هم از نظر علم و دانش به روز کرده و از پیشرفت علمی غافل نشوید.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

2 دیدگاه

  1. سلام . یه دکمه لایک هم بذارید تا کاربر بتونه لایک کنه. ممنون . این مطلب لایک داشت. پسندیدم.

    • سایت پول یابی

      سلام و درود
      مایه مباهات است که مقاله سایت پول یابی مورد توجه شما قرار گرفت هدف ما آموزش کسب درامد از اینترنت و جلب رضایت مخاطبان عزیز می باشد.
      قبلا دکمه لایک وجود داشت در آپدیت جدید و انجام تغییرات اساسی در سایت ، برداشته شد.
      از لایک مهم تر همین نظر دادن و ارائه دیدگاه شما عزیزان است که مایه دلگرمی ما برای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت تر در موضوع کسب درآمد اینترنتی می باشد
      در پناه حق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.