راههای ساده بهینه سازی سایت

اهمیت و ضرورت دانستن و آموزش راههای ساده بهینه سازی سایت و یا آموزش بهینه سازی وب سایت بر کسی پوشیده نیست. در واقع افزایش seo سایت یا اجرای تکنیک های سئو به دنبال خود افزایش کسب درآمد اینترنتی را خواهد آورد. از اینرو همه وبسمتران و صاحبان کسب و کارهای تجاری به دنبال یادگیری بهترین روش سئو سایت هستند.

لازمه تحقق کسب درآمد اینترنتی بالا ، داشتن ترافیک و یا بازدید کننده بالا می باشد. بهترین و موثرترین روش افزایش بازدید بعد از تولید محتوای با کیفیت و تخصصی ، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو می باشد، به همین دلیل در این مقاله سایت پول یابی به شیوه ها و راههای ساده بهینه سازی سایت پرداخته می شود.

راههای ساده بهینه سازی سایت

راهکارها و شیوه های زیادی برای بهبود سئو وجود دارد که در اینجا بهبود سئو سایت ، با روش های بسیار ساده ولی کلیدی و موثر آموزش داده می شود. همان طور که در بالا اشاره شد بهینه سازی وب سایت یکی از بهترین روش ها برای افزایش ترافیک سایت یا وبلاگ محسوب می شود. ضمن اینکه ، مهمترین و البته سخت ترین مرحله در هر کسب و کار اینترنتی افزایش بازدید کننده برای وب سایت هست.

توجه کنید که کسب و کار اینترنتی بدون بازدید کننده و داشتن ترافیک لازم عملا بی معنی بوده و نتیجه ای نخواهد داشت و انگار در اینترنت کسب و کاری وجود ندارد. برای اینکه بتوانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید، روش های بسیاری وجود دارد، که از نظر هزینه به دو صورت : روش های پولی و روش های رایگان جذب ترافیک تقسیم می شوند.

یکی از بهترین راه ها که البته رایگان  و پولی آن هم وجود دارد، استفاده از روش سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به ویژه گوگل می باشد. در این مقاله تمرکز ما بر روی روش های رایگان بهینه سازی سایت است که هر کسی با هر سطح اطلاعات می تواند انجام دهد. فقط لازم است تا کمی زمان صرف کرده و تکنیک های ساده آن را یاد بگیرید.

اگر خودتان علاقه ای به این کار ندارید می توانید از شرکت ها و افرادی که در این امر خبره هستند بخواهید که سایت شما را سئو کنند، البته با هزینه بسیار بالا، حال خود دانید. آموزش و اجرای این روش ها بسیار ساده بوده و نیاز به تخصص و مهارت بالایی ندارد.

اهمیت و جایگاه بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت برای موتور جستجو یا همان سئو SEO روش بسیار خوبی هست که می تواند بازدید کنندگان هدفمندی را به سمت سایت و وبلاگتان جذب کند. اما باید دقت داشته باشید که این کار زمان بر بوده و در کوتاه مدت بازدهی ندارد. برای همین نباید توقع داشته باشید در عرض چند روز بازدید کننده سایت شما سیر صعودی و بالایی داشته باشد. داشتن صبر در مقوله سئو سایت نقش مهم و کلیدی دارد تا به نتیجه دلخواه برسید.

اما اگر تکنیک ها و آموزش های لازم و اجرای درست و اصولی سئو را انجام دهید مطمئن باشید در بلند مدت بازدید کننده زیاد ی به طرف کسب و کارتان خواهند آمد. افزایش تعداد بازدید کننده ، به همان میزان مشتری و فروش خوبی را برای کسب و کار اینترنتی شما به همراه خواهد داشت.

لذا اهمیت و جایگاه اصلی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو : ۱- افزایش ترافیک سایت  و ۲- افزایش کسب درآمد اینترنتی ، می توان ذکر کرد. اگرچه منظور اصلی جذب بازدیدکننده می باشد اما به دلیل اینکه افزایش مخاطب و بازدیدکننده به صورت هدفمند و با برنامه می باشد ، افزایش کسب درآمد اینترنتی هم بسیار بالا و قابل توجه است.

شیوه عملکرد بهینه سازی سایت

گوگل یک سری الگوریتم هایی دارد که به صورت اتوماتیک، بر طبق این الگوریتم ها به سایت ها رنک یا امتیاز می دهد برای این منظور یک سری spider ها یا به اصطلاح عنکبوت ها را به سمت سایت می فرستد تا با خزیدن crawl در سایت ، محتوای آن را بررسی کرده و بر طبق شاخص ها و یا فاکتورهایی که دارد، تعیین کند آیا این وب سایت مفید بوده و یا یک سایت بی ارزش می باشد.

گوگل به برخی از این شاخص ها شامل: بکلینک های سایت ، مدت زمان و یا عمر ثبت دامنه سایت ، محتوای اختصاصی و تازه ای که در سایت منتشر می شود و موارد دیگر ، امتیاز می دهد. به زبان ساده می توان گفت سئو یا بهینه سازی سایت هنر خوشحال کردن این عنکبوت ها می باشد. مدیر سایت باید کاری کند تا وقتی این عنکبوت ها وارد سایت شدند با توجه به شاخص ها و یا فاکتور هایی که دارند بتوانند سایت را، منبع و مرجعی مفید و با ارزش تشخیص دهند.

البته تنها هدف نباید خوشحال کردن گوگل و یا هر موتور جستجوی دیگر باشد، بلکه باید هدف اول خوشحال کردن بازدید کنندگان  و مخاطبان اینترنتی بوده و در کنار آن به اصول سئو یا بهینه سازی سایت نیز توجه شود.

راههای ساده بهینه سازی سایت ، افزایش سئو سایت، بهترین روش سئو سایت ، تکنیک های سئو

الگوریتم های گوگل بسیار پیچیده بوده و هر چند وقت یک بار با یک سری به روز رسانی ها، تغییراتی در آن ها ایجاد می شود، ولی از آغاز به کار گوگل، در این الگوریتم ها یک سری موارد و اصول ثابت بوده اند که شاخص های خوبی برای بررسی هر سایتی محسوب می شوند.

شیوه های کلیدی سئو یا بهینه سازی سایت

در این مقاله سایت پول یابی قصد دارم تا شما را با برخی از شاخص های ثابت ، اساسی و مهم گوگل آشنا کنم. توجه کنید که با اجرای راههای ساده بهینه سازی سایت و نکاتی که در ادامه می خوانید و پیاده سازی آن برای وب سایت و فروشگاه خود می توانید مطمئن باشید که وب سایت با ارزش و مفیدی از نظر spider های گوگل خواهید داشت. برخی از مهم ترین راههای ساده بهینه سازی سایت و فروشگاه برای موتورهای جستجو عبارتند از:

۱-  خریداری دامنه و هاست

نکته مهم اینکه اگر وب مستر تازه کار هستید حتما باید یک دامنه اختصاصی و هاست مجزا برای وب سایت خود خریداری کنید. هاست های رایگان نمی توانند انتخاب مناسبی از نظر سئو برای سایت و یا کسب و کار تان باشند. بسیاری از افراد و از جمله وب مسترهای حرفه ای اتفاق نظر دارند که اگر می خواهید یک کسب و کار آنلاین و یا یک سایت جدی و حرفه ای راه اندازی کنید باید دامنه و هاست خودتان را داشته باشید.

گوگل سایت های جدی و با ارزش را بیشتر دوست دارد و برای همین بهتر است که از همان ابتدای راه اندازی کسب و کار اینترنتی ، به دنبال خرید دامنه و هاست برای سایت خود باشید و دنبال سرویس دهندگان وبلاگ و یا استفاده از هاست های رایگان نباشید.

علاوه بر گوگل ، خرید دامنه و هاست اختصاصی موجب ایجاد اعتماد و اطمینان بخشی بین مخاطبان و مشتریان به کسب و کارتان خواهد شد.

۲- تولید محتوای تخصصی با هدف ارائه راه حل برای مشکلات

مهمترین هدف موتور جستجوی گوگل این است که به کاربران، نتایج مرتبط و مفیدی از سایت ها ارائه دهد. لذا هر الگوریتمی که در حال حاضر دارد و یا در آینده ایجاد خواهد کرد با این هدف خواهد بود تا سایت های بی ارزش و با محتوای به درد نخور را از لیست نتایج اولیه خود حذف کند و آن سایت ها را به صفحات پایین تر بفرستد.

اگر نمی خواهید سایت تان برای یک عبارت مورد جستجو در صفحات ۴ و ۵ و بالاتر قرار بگیرد؟ باید به این نکته کلیدی توجه ویژه داشته باشید. هدف باید قرار گیری در صفحه اول نتایج جستجو باشد. با این هدف، یکی از مهمترین نکاتی که برای بهینه سازی سایت باید همیشه در نظر داشته باشید، ایجاد محتوای اختصاصی ، با ارزش و مفیدی هست که ارائه کننده راه حل برای مشکلات موجود در حوزه فعالیت سایت خودتان می باشد.

حتما خودتان بارها از گوگل برای پیدا کردن راه حلی برای مشکلات و یا سوالاتی که داشتید استفاده کرده اید. سایت هایی که محتوای بی ربطی ارائه می کنند نمی توانند لیاقت حضور در نتایج اول گوگل را داشته باشند. پس سعی کنید به جای کپی زدن و برداشت محتوا از سایر سایت ها، همیشه به دنبال ارائه یک محتوای مفید و اختصاصی باشید.

هدف اصلی تولید محتوا برای افزایش بازدید سایت باید مدنظر نظر باشد. اگر مطالبی که در وب سایت خود ارائه می دهید بتواند راه حلی برای مشکلاتی که مردم در گوگل به دنبال آن هستند ارائه کند، افرادی که وارد سایت شما می شوند علاوه بر خرسندی و اعتماد به کسب و کارتان، مطالب تان را نیز در شبکه های اجتماهی به اشتراک گذاشته و به این ترتیب می توانید بازدید کننده بیشتری را به طرف وب سایت خود جذب کنید.

ملاک تولید محتوای اختصاصی

دقت کنید که مفهوم عبارت « تولید محتوای اختصاصی » این روزها چیزی بیشتر و فراتر از تولید مقاله و مطلب نوشته شده می باشد. به عبارتی تولید محتوای اختصاصی شامل موارد زیر می شود:

الف : استفاده از تصاویر و اینفوگرافیک ها

توصیه می شود از تصویر نوشته ها یا اینفوگرافیک های Infographic مناسب و تاثیرگذار در محتوای سایت استفاده کنید، اگر بتوانید تصاویر سایت و یا وبلاگ را خودتان تهیه کرده و از تصاویر موجود در سایر وب سایتها استفاده نکنید بسیار بهتر هست.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  جذب مشتری فروشگاه اینترنتی

به ویژه اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید بهترین کار این است که از محصولات فروشگاه تصاویر اختصاصی تهیه کنید. در رابطه با اینفوگرافیک ها نیز همین قاعده را باید رعایت کرده و زمانی را برای ساخت و ایجاد اینفوگرافیک یا تصویر نوشته ها صرف کرده تا بتوانید به ارزش محتوای سایت و کسب و کارتان بیافزایید.

ب : تولید و انتشار فیلم یا ویدئو

یکی دیگر از روش های عالی برای تهیه محتوای اختصاصی ایجاد فیلم و یا کلیپ های آموزشی کوتاه برای وب سایت می باشد. امروزه با گسترش اینترنت پرسرعت و به ویژه اینترنت موبایلی ، مشاهده فیلم و کلیپ طرفداران بسیار زیادی بین کاربران پیدا کرده است.

با این روش می تونید فیلم های ایجاد شده را در سایت هایی چون یوتیوب ، آپارات ، کانال های تلگرامی و… قرار داده و برای سایت خود بک لینک ایجاد کنید و یا کلیک خوری سایت خود را افزایش دهید.

ج : تولید پادکست یا فایل های صوتی

یکی دیگر از روش های تهیه محتوای اختصاصی و با ارزش، ایجاد فایل های صوتی آموزشی می باشد موضوعی که در سالهای اخیر شتاب بیشتری گرفته است. می توانید این فایل ها رو با فرمت mp3 برای دانلود در وب سایت قرار داده تا بازدید کنندگان بتوانند با دانلود آن، در هر به آن نوع محتوای آموزشی دسترسی داشته باشند. به عنوان مثال هنگام رانندگی بتوانند به آموزش های مورد نیازشان گوش دهند.

حتی می توانید یک رادیو اینترنتی ( که امروزه در حال رواج است) ایجاد کرده و هر هفته در یک روز مشخص، پادکست یا فایل صوتی خود را به رایگان در اختیار بازدید کنندگان و مخاطبان وب سایت قرار دهید.

د : تولید نرم افزارها و افزونه های کاربردی

شیوه دیگر تولید محتوای اختصاصی توجه به تولید نرم افزارها و افزونه های کاربردی است. اگر با دانش کد نویسی آشنایی دارید و یا اینکه به افرادی که در امر برنامه نویسی حرفه ای هستند دسترسی دارید می توانید یک نرم افزار یا افزونه اختصاصی برای سایت خود ساخته و آن را روی وب سایت نصب کنید و یا در اختیار کاربران و بازدید کنندگان خود قرار دهید.

در اینجا، هدف، ایجاد ارتباط موثر با بازید کنندگان سایت و کمک به آنها در جهت رفع مشکلاتشان است، با در نظر داشتن این هدف و ایجاد محتوای اختصاصی و با ارزش می توانید از مفید بودن سایت خود و رنکینگranking  آن در لیست نتایج موتور جستجوی گوگل مطمئن شوید.

۳- ایجاد بک لینک های طبیعی و مرتبط برای سایت

یکی از راههای ساده بهینه سازی سایت استفاده از بک لینک های ارگانیک یا طبیعی است. زمانی که یک وب سایت دیگر به وب سایت شما لینک دهد، یا لینک سایت شما را در وب سایت خود قرار دهد در واقع یک بک لینک برای سایت شما ایجاده شده است. اگر چه با تغییرات الگوریتم گوگل مقداری از اهمیت و اعتبار قبلی بک لینک ها کاسته شده است ولی باز بک لینک از نظر اصول بهینه سازی سایت ارزش زیادی دارد.

البته همه بکلینک ها ارزش یکسانی از نظر تاثیرگذاری ندارند. در گرفتن بک لینک برای وب سایت به نکات زیر توجه کنید:

الف : نخریدن بک لینک

سعی کنید تا حد امکان، بک لینک نخرید. بسیاری از وبمستران هستند که اقدام به خریداری چندین و چند بک لینک ارزان قیمت و البته به درد نخور می کنند و سپس در مدت کمی سایت شان به دلیل خریداری بک لینک های فیک و به درد نخور توسط گوگل ban یا بسته می شود. با پنالتی شدن سایت نه تنها  زحمت های قبلی بر باد می رود که برای برگشت به حالت اولیه باید تلاش زیادی کنید.

بهتر است تا جایی که امکان دارد بکلینک خریداری نکنید و یا اینکه از جای مطمئن خریداری کنید، همچنین سعی کنید به هیج وجه اقدام به خرید تعداد بالایی بکلینک نکنید. بهترین روش ساخت بک لینک به طور طبیعی یا ارگانیک می باشد.

ب : اهمیت منبع بک لینک

وب سایتی که به وب سایت شما لینک می دهد خیلی مهم هست، هر چه سایت لینک دهنده به وب سایت شما، دامنه قدیمی تری داشته و دارای رنک بالاتری در موتور جستجوی گوگل باشد به همان نسبت بک لینک آن ارزش بالاتری دارد. اگر به سایت هایی که اقدام به فروش بکلینک می کنند نگاه کنید، می بینید که قیمت بک لینک های با رنک ۵ یا ۶ ، بالاتر از بکلینک های با رنک های پایین تر است.

در صورتی که بتوانید از سایت های با پسوند gov یا edu که در واقع سایت های با قدرت و مرجع علمی و آموزشی هستند و یا از سایت های آتوریتی  authorityمعروف و بالا هستند لینک بگیرید، بسیار عالی خواهد بود.

بک لینک داشتن از چنین سایت هایی و همچنین دامنه هایی که رنک بالایی دارند، ارزش بسیار بیشتری از صدها بک لینک از سایت ها و وبلاگ های با رنک پایین دارند.

ج : اهمیت متن لنگر یا  anchor text

به هیچ وجه از اهمیت متن لنگر یا anchor text غافل نشوید. متن لنگر یا anchor text در واقع کلمه یا عبارتی هست که به آن لینک داده می شود، به عنوان مثال در جمله کسب درآمد اینترنتی اگر عبارت « کسب درآمد » لینک دار شود ، به عنوان anchor text استفاده شده است.

اگر در سایت پول یابی دیده باشید در طول متن و مقاله ای که الان در حال خواندنش هستید، چندین عبارت و کلمه با متن لینک دار مشخص هستند که در واقع به مطالب مرتبط دیگرِ موجود در همین سایت لینک داده شده اند. سعی کنید کلمه یا عبارتی را که لینک می دهید با کلمه کلیدی انتخابی برای متن تان مرتبط باشد. اگرچه این مورد در الگوریتم های جدید گوگل دیگر اهمیت ندارد و بهتر است که متن لنگر ترکیبی از کلملت کلیدی و دیگر عبارات به صورت طبیعی باشد.

بهتر است برای ایجاد بک لینک برای سایت تان آن را خریداری نکرده و بکلینک های طبیعی ایجاد کنید. یک روش عالی برای ایجاد بکلینک طبیعی و مرتبط برای سایت تان این است که یک مطلب مفید و اختصاصی نوشته و سپس آن را به عنوان پست مهمان در سایت های مرتبط با موضوع سایت خود ثبت کنید. فقط توجه کنید که مثلا اگر سایت شما موضوعش کسب درآمد اینترنتی یا کسب و کار خانگی هست در سایتی با موضوع مشابه، پست مهمان خود را درج کنید.

دقت کنید لینک دادن به محتوای داخلی وب سایت خودتان هم بسیار مهم است، به این کار لینک دهی داخلی گفته می شود. لذا از اهمیت بک لینک به صفحات داخلی هم غافل نشوید.

۴- استفاده از قالب ها یا پوسته های بهینه شده

بهینه سازی وب سایت شامل دو مورد است:

– بهینه سازی داخلی سایت یا onsite seo مثل بهینه سازی محتوای سایت برای کلمات و عبارات کلیدی مناسب، یا نحوه کد نویسی قالب سایت .

– بهینه سازی خارجی سایت یا offsite seo مثل تعداد بک لینک های سایت و اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی.

یکی از ارکان مهم برای بهینه سازی سایت کدنویسی درست ، تمیز و منطبق بر اصول سئو برای قالب یا پوسته وب سایت می باشد.

در رابطه با بهینه سازی قالب یا پوسته وب سایت به نکات زیر دقت کنید:

الف : کدنویسی تمیز قالب سایت

لازم است تا از تمیز بودن کدنویسی قالب سایت و منطبق بودن آن بر اصول سئو اطمینان حاصل کنید. چنانچه خودتان از دانش کدنویسی اطلاعاتی ندارید ، در صورتی که می خواهید برای سایت خود قالب یا پوسته تهیه کنید این کار را به افراد خبره و شرکت های حرفه ای بسپارید، و به آنها تاکید کنید که قالب را بر اساس اصول منطبق با بهینه سازی سایت نوشته و طراحی کنند.

همچنین در صورتی که قصد خرید قالب های آماده موجود در وب سایت ها را دارید از بهینه بودن آن ها اطمینان حاصل کنید. البته این روزها بیشتر قالب های موجود در اینترنت به مقدار زیادی بهینه سازی شده اند و این مورد را می توان یکی از ویژگی های قالب ها دانست که در صفحه فروش آن قالب به آن اشاره می شود.

ب : اهمیت دادن به سرعت لود یا بارگذاری قالب

سرعت لود بالای یک سایت هم برای کاربران و هم از نظر سئو و همچنین برای گوگل اهمیت بسیار بالایی دارد. لازم است تا قالبی که خریداری می کنید ویژگی سبک بودن و سرعت بالای لود را داشته باشد.

می توانید سرعت بالا آمدن سایت را با استفاده از سایت های بسیاری که در اینترنت و برای این منظور موجود است، چک کنید. همچنین می توانید برای افزایش سرعت لود سایت ، از افزونه های مختلفی چون cache plugin ها استفاده کنید.

ج : اهمیت اورجینال بودن قالب

بهتر است از دانلود نسخه های رایگان و نال شده قالب ها و پوسته ها خودداری کنید و تا جایی که امکان دارد ، قالبی را به صورت اختصاصی سفارش دهید تا برایتان کد نویسی کنند یا اینکه نسخه اورجینال یا اصلی قالب مورد نظرتان را خریداری و نصب کنید.

سایت های ایرانی بسیاری هستند که قالب های اورجینال و انگلیسی موجود در وب را به صورت اصلی خریداری کرده و با فارسی کردن پوسته، آن را در ازای دریافت مبلغی در اختیار شما قرار می دهند. بهتر است که از این سایت های معتبر و دارای شناسنامه ، قالب های خود را خریداری کنید تا از به روز رسانی های آینده قالب هم همیشه برخوردار باشید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای افزایش بازدید سایت و وبلاگ

د : آگاهی از وجود لینک های خراب

لازم است همیشه سایت را بررسی کنید تا لینک خراب ومشکل داری در آن وجود وجود نداشته باشد تا گشت و گذار در سایت شما توسط لینک ها بدون مشکل باشد.

دقت کنید  که ظاهر کاربرپسند قالب سایت هم از اهمیت بسیار بالایی برای رنکینگ سایت و همچنین استفاده کاربران برخوردار هست. با داشتن یک پوسته حرفه ای ، ظاهری جذاب و همچنین رعایت نکات بالا می توانید کسب و کارتان را از رقبا متمایز کنید.

۵- استفاده درست از پیوندهای یکتا

پیوند های یکتا سایت همان لینکِ صفحات، پست ها و مطالب مختلف وب سایت هستند که برای بازدید کنندگان و افراد مختلف قابل دسترس می باشد.

پیوند یکتا به صورت domain.com/post-name هست و از دو قسمت تشکیل شده است:

قسمت اول: domain.com  این قسمت در واقع همان ریشه اصلی وب سایت یا دامنه اصلی سایت شما محسوب می شود.

قسمت دوم: post-name/  در واقع نام مطلب یا صفحات سایت تان بوده و معمولا از یک یا چند کلمه تشکیل می شود و اگر بیش از یک کلمه باشد، کلمات با – از هم جدا می شوند مانند post-name در انگلیسی یا نام- پست در فارسی.

به این مثال دقت کنید: www.poolyabi.ir/website-cost  و یا www.poolyabi.ir/آموزش-کسب-درآمد-اینترنتی

پیوند یکتا معمولا به قسمت دوم اطلاق شده و از نظر بهینه سازی سایت بسیار مهم و دارای اهمیت است.
پیوند یکتای سایت خودرا می توانید در داخل پنل مدیریتی وردپرس و از منوی تنطمیات پیوندهای یکتا تنظیم کنید.

شیوه تنظیم پیوندهای یکتا

در پیوندهای یکتا بهتر این است که گزینه آخر، یعنی ساختار دلخواه را انتخاب کرده و مقدار آن را /%postname%/ که بهترین حالت از نظر سئو می باشد ، قرار دهید. یکی از نکات خوب و تاثیرگذار برای بهینه سازی وب سایت در استفاده از پیوندهای یکتا، این است که برای قسمت دوم یا post-name  از کلمه کلیدی مورد نظر خود استفاده کنید.

به عنوان مثال اگر قصد دارید برای عبارت کلیدی کسب درآمد اینترنتی ، مطلب خود را بهینه سازی کنید، می توانید عبارت کسب درآمد اینترنتی را به صورت زیر برای پیوند یکتای مطلب سایت در نظر بگیرید : کسب-درآمد-اینترنتی/poolyabi.ir

نکته کلیدی و بسیار مهم: فراموش نکنید که پیوندهای یکتای قدیمی برای پست ها و مطالبی که قبلا در سایت منتشر کرده اید را به هیچ وجه تغییر ندهید، در این صورت اگر بک لینکی به آن مطلب یا صفحه داده باشید، آن بک لینک از بین خواهد رفت، و در موتورهای جستجو نیز تاثیر بسیار بد و مخربی به جا خواهد گذاشت. مجددا تاکید می شود که پیوند های یکتای قدیمی ایندکس شده سایت را به هیچ وجه تغییر ندهید.

۶- ایجاد نقشه سایت

یکی از اقداماتی که برای بهینه سازی وب سایت باید انجام شود، ایجاد نقشه سایت می باشد. پلاگین ها یا افزونه های زیادی هستند که برای سایت، صفحات، پست ها و آرشیوها نقشه تهیه می کنند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

معمولا افزونه های سئو مثل seo by yoast به راحتی نقشه سایت شما را ایجاد می کنند. افزونه های دیگری هم هستند که تنها مختص ایجاد نقشه سایت و ثبت آن در گوگل هستند. با ثبت نقشه سایت خود در گوگل، سایتتان بهتر در گوگل ایندکس می شود.

۷- کامنت گذاری در وبلاگ های دیگر

کامنت گذاشتن یا نظر دادن در وبلاگ ها و سایت های مرتبط با حوزه فعالیت سایت تان، نه تنها موجب افزایش ترافیک و بازدید کننده و همچنین افزایش ارتباط با صاحبان وبلاگ ها خواهد شد، بلکه یک بک لینک برای سایت تان هم ایجاد می شود. البته از گذاشتن کامنت هایی با محتوای اسپم خودداری کنید، مطلب را اول بخوانید و بعد یک نظر مفید و ارزشمند بگذارید، نه فقط یک جمله مثل: مطلب جالبی بود به سایت من هم سر بزنید. این نوع نظر دادن تاثیری ندارد.

با شیوه کامنت گذاری، حرفه ای برخورد کرده و از گذاشتن تبلیغات، نظرات یک جمله ای، بی محتوا، و نظراتی که بیانگر این است که اصلا مطلب را نخوانده اید، خودداری کنید. مطمئن شوید کامنتی که می گذارید، مفید و ارائه دهنده اطلاعات می باشد، به این ترتیب نه تنها نظرتان از طرف مدیر سایت تایید شده و اسپم شناخته نمی شود بلکه اعتبار شما را هم نزد خوانندگان سایت و دیگر نظردهندگان و همچنین صاحب سایت مورد نظر، بالاتر خواهد برد.

نکته مهم دیگر اینکه حتما در سایت ها و وبلاگ های مشابه با فعالیت و موضوع سایت خود کامنت بگذارید. می توانید این سایت ها را با یک جستجوی ساده در گوگل پیدا کنید. نکته آخر اینکه همیشه سعی کنید در زیر مطالبی نظر دهید که تازه و به روز هستند نه مطالبی که در دو سه سال قبل منتشر شده اند.

۸-  استفاده از صفحات شبکه های اجتماعی

این روزها نمی توان قدرت شبکه های اجتماعی و تاثیری که در افزایش فروش و سود آوری کسب و کارهای مختلف چه اینترنتی و چه فیزیکی دارند را انکار کرد. یکی از فاکتورهای مهم برای بهینه سازی سایت، وجود صفحه، در شبکه های اجتماعی و تعداد خوبی از دنبال کنندگان برای کسب و کارتان می باشد.
از شاخص هایی که گوگل در امر سئو به آن نگاه ویژه دارد، صفحه شبکه های اجتماعی و همچنین میزان به اشتراک گذاری مطالب تان در این شبکه های اجتماعی است که می تواند نشان دهنده اهمیت ، محبوبیت و ارزش مطالب سایتتان باشد.

در میان شبکه های اجتماعی ، اینستاگرام را فراموش نکنید. اینستاگرام به افراد و کسب و کارهای زیادی برای سود آوری و افزایش فروش کمک کرده و در ایران و به ویژه بین خانم ها طرفداران بسیاری دارد. جهت استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب و کارتان لازم است تا یک استراتژی مناسب و هدفمند را در پیش گرفته و بر طبق آن پیش بروید.

توصیه می شود راههای موفقیت در شبکه های اجتماعی را یاد بگیرید و همچنین ، به محض آنکه مطلبی را در سایت خود منتشر کردید آن را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک گذاشته و دنبال کنندگان را از مطالب جدید سایت تان باخبر کنید.

۹- : استفاده از افزونه مناسب برای بهینه سازی سایت

اگر از پلتفرم وردپرس برای سایت خود استفاده می کنید، افزونه ها یا پلاگین های بسیاری هستند که برای بهینه سازی سایت و محتوای آن به شما کمک می کنند. یکی از بهترینِ و معروف ترین این افزونه ها، seo by yoast هست که می توانید با نصب آن مهمترین فاکتورها برای بهینه سازی سایت را بررسی کرده و در صورت نیاز تغییرات لازم را انجام دهید.

این افزونه همانطور که در بالا اشاره شد، نقشه سایت شما را ایجاد می کند، و می توانید با ثبت این نقشه در گوگل، محتوای سایت را در گوگل ایندکس کنید.

۱۰- مطالعه کنید، یاد بگیرید و عمل کنید

جهت موفقیت در کار سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و افزایش ترافیک با استفاده از این روش ها، لازم هست تا علاوه بر در نظر گرفتن نکات گفته شده در این مقاله ، همیشه به دنبال یادگیری و به کارگیری روش های مختلف برای بهینه سازی سایت باشید.

اگرچه در سایت پول یابی می توانید به منابع ، آموزش ها و تکنیک های مختلف برای بهینه سازی سایت دسترسی داشته باشید، ولی در عین حال با یک جستجوی ساده در گوگل می توانید مطالب و آموزش های بسیاری را پیدا کنید که به افزایش دانش شما در این امر کمک بسیاری می کند.

توجه کنید که بهینه سازی سایت تنها به این موارد ده گانه ختم نشده و مباحث بسیار پیچیده تری را شامل می شود که در این متن فرصت پرداختن به همه آنها نیست ولی می توانید با دنبال کردن مجموعه آموزش ها به آنچه که برای سئوی سایت خود نیاز دارید دسترسی داشته باشید.

فراموش نکنید که الگوریتم ها و تکینک های سئو دائما در حال به روز رسانی ، تغییر و تحول اساسی هستند، پس بسیار مهم هست که همیشه در زمینه بهینه سازی سایت به روز باشید و با در نظر گرفتن به روز رسانی های مختلف و الگوریتم های گوگل ، سایت تان را سئو کنید. باز تاکید می شود برای موفقیت در سئو سایت ، مطالعه کنید، یاد بگیرید و عمل کنید.

سخن پایانی راههای ساده بهینه سازی سایت

در این مقاله تلاش شد تا مجموعه ده گانه و اصلی از راههای ساده بهینه سازی سایت بیان و شرح داده شود. تلاش شده تا با زبان ساده و قابل فهم و پرهیز از ابهام گویی، نکات مهم و در عین حال اولیه سئو را که همیشه هم ثابت بودند و با وجود تغییرات مختلف الگوریتم های گوگل، دستخوش تغییر نشده اند، بیان شود.

توجه کنید که سئو سایت یکی از مولفه های اصلی برای جذب ترافیک و بازدید کننده هدفمند از طریق موتورهای جستجو محسوب می شود. بدون بازدید کننده هیچ کسب و کاری به کسب درآمد اینترنتی نخواهد رسید و محکوم به شکست و نابودی است. لذا یادگیری این راههای ساده بهینه سازی سایت برای وبمستران و صاحبان کسب و کارها ضروریست.

نکته آخر راههای ساده بهینه سازی سایت اینکه، با رعایت این اصول مقدماتی می توانید از مهمترین قسمت بهینه سازی سایت خود مطمئن باشید، برای رسیدن به موفقیت کامل سعی کنید از تمام روش ها و تکنیک های مختلف مانند: شبکه های اجتماعی ، ایجاد بک لینک های طبیعی ، تولید محتوا ، استفاده از افزونه های کاربردی و… استفاده کنید تا روند رشد سایت بیشتر، و خیالتان از بابت بهینه سازی سایت راحت تر باشد.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.