راه اندازی مشاغل خانگی اینترنتی

شیوه راه اندازی مشاغل خانگی اینترنتی یا شروع کسب درآمد از طریق اینترنت در خانه یکی از موضوعات و مباحث رایج کاربران فضای مجاری می باشد. کارشناسان معتقدند کسب و خانگی یا مشاغل خانگی با ورود اینترنت دچار تحول بسیار زیادی شده است. اینترنت و فضای مجازی چنان در ابعاد مختلف زندگی مردم نفوذ کرده که تاثیر آن غیرقابل انکار می باشد.

این نفوذ بسیار زیاد ، موجب تقویت برخی مشاغل و همچنین تعطیلی برخی مشاغل سنتی شده است. در این میان مشاغل خانگی یا کار در خانه رشد قابل توجه ای کرده و افراد زیادی هستند که از این طریق اقدام به کسب درآمد اینترنتی در منزل می کنند. به دلیل اهمیت موضوع در این مقاله سایت پول یابی به چگونگی راه اندازی مشاغل خانگی اینترنتی پرداخته می شود.

راه اندازی مشاغل خانگی اینترنتی

با ورود اینترنت و شروع کسب درآمد اینترنتی و گسترش آن در جامعه ، درباره مشاغل خانگی دو اتفاق جالب روی داد، اول اینکه از طریق اینترنت ، بسیاری از مشاغل بیرونی و خارج از منزل ، به داخل خانه آورده شد و افراد گارها را در منزل خود انجام می دهند. اتفاق دوم اینکه، بسیاری از مشاغل و کسب و کارهای قبلی که در خانه انجام می شد با استفاده از ظرفیت بسیار بالای اینترنت دارای بازار فروش بزرگ و حتی بین المللی شدند.

خلاصه اینکه با گسترش اینترنت مشاغل و کسب و کار خانگی رشد و توسعه فراوانی یافت. لذا کسب درآمد از طریق اینترنت یکی از راههای توسعه و افزایش کسب و کار خانگی شد. امروزه اینترنت در اعماق زندگی همه ایرانیان ریشه دوانیده است و هر کسی در هر کجای ایران به نوعی به خدمات اینترنتی وابسته می باشد.

ثبت نام کنکور، انتخاب رشته دانشگاه ، خریدهای رو به رشد اینترنتی ، فروش محصولات و خدمات و… از جمله کارکردهای مرسوم و همه گیری اینترنت در کشورمان می باشد.

به طور کلی ، اینترنت نقش بسیار وسیع و گسترده ای در زندگی ما بازی می کند و موجب ساده شدن کارهایی شده است که در گذشته برای انجام آنها می بایست یک یا دو روز دوندگی می کردیم. وقتی به کار بردن اینترنت موجب می شود زندگی ما تا این حد ساده شود، اگر شناخت دقیقی از اینترنت داشته باشیم می توانیم با کمک آن وضعیت امرار معاش و درآمد خود را نیز تغییر دهیم.

راه اندازی مشاغل خانگی اینترنتی ، کسب و کار خانگی ، مشاغل اینترنتی خانگی در ایران ، شغل خانگی ، کار اینترنتی در منزل

شیوه شروع کسب و کار خانگی

حال این سوال مطرح می شود که راه اندازی مشاغل خانگی اینترنتی چگونه میسر است و از کجا باید شروع کرد؟ همانند سایر کسب و کارهای خانگی، بسیاری از کارهای اینترنتی را می توان در خانه انجام داد ، طوری که می توان بدون خارج شدن از خانه شغل دومی برای خود دست و پا کرد و از این طریق اقدام به کسب درآمد کرد.

همه اقشار جامعه و به ویژه نوجوان ها و دانشجویان می توانند در خانه یا خوابگاه از فعالیت های اینترنتی خود کسب درآمد داشته باشند. البته شروع و راه اندازی مشاغل خانگی اینترنتی دارای اصول و قواعد خاصی می باشد که اگر بدون برنامه و هدف باشد به کسب درآمد اینترنتی مناسب منتهی نخواهد شد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مزایای کسب و کار خانگی

با این تفاسیر، برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی اینترنتی باید نکات زیر را مورد توجه قرار داد:

۱- آشنایی با کسب و کارهای خانگی

گام اول این است که باید با کسب و کارهای اینترنتی و به طور کلی چگونگی ، معایب و مزایای مشاغل خانگی آشنا شد. هنگام آغاز هر کاری باید نسبت به آن کار شناخت دقیقی پیدا کرد و با چشمانی باز در مسیر حرکت کرد. برای کسب و کارهای اینترنتی باید با انواع خدمات، آموزش ها و کالاهایی که می توان بر بستر اینترنت ارائه داد آشنا شد، با محدودیتهای حقوقی و قوانین حاکم بر فضای اینترنت آشنا شد.

همچنین باید مشکلاتی مانند قطع شدن اینترنت، هک وب سایت ها، کار طولانی مدت با کامپیوتر را در نظر گرفت. در نهایت تصمیم گرفت که آیا می توانیم در چنین فضایی کار کنیم یا خیر؟ باید آگاه شد که این شغل اینترنتی مناسب برای کار در منزل می باشد یا نه؟

۲- شناخت بازار و رقبا

در راه اندازی مشاغل خانگی اینترنتی حتما و باید شناخت دقیقی از بازار و رقبای اینترنتی به دست آورد. نمی توان بدون علم و شناخت از رقبا وارد عرصه رقابت با آنان شد و امید موفقیت داشت. برای اینکه بتوانید در اینترنت موفق شوید باید افراد و شرکتهایی که قبل از شما وارد این عرصه شده اند را بشناسید، با کارهایی که انجام داده اند آشنا شوید، فعالیتها و خدمات مختلفی که ارائه می دهند را بررسی کنید.

باید جهت موفقیت در کسب و کار خانگی اینترنتی رقبای خود را شناسایی کنید و بررسی کنید که آیا می توانید با وجود چنین رقبایی، حرفی برای گفتن داشته باشید؟ به عنوان مثال اگر در گذشته راه اندازی یک سایت فروش کارت شارژ موبایل و اینترنت می توانست سود آور باشد، در حال حاضر ممکن است راه اندازی چنین کسب و کاری موجب متضرر شدن کسب و کارتان شود.

۳- یادگیری علم و دانش مورد نیاز

با توجه به زمینه فعالیت اینترنتی و نوع کسب و کار اینترنتی، باید علم و دانش مورد نیاز را فرا بگیرید. اگر می خواهید در اینترنت به عنوان برنامه نویس و طراح فعالیت کنید باید انواع و اقسام زبان های برنامه نویسی و طراحی وب سایت را فرا بگیرید. اما اگر می خواهید طراحی وب سایت خود را به شرکت های طراحی وب سایت بسپارید، باید حداقل با بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو ( سئو ) و تا اندازه ای بازاریابی اینترنتی آشنا شوید.

آشنایی با شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی، وبلاگها و سیستم های همکاری در فروش اینترنتی برایتان مفید خواهد بود. به طور کلی برای راه اندازی مشاغل خانگی اینترنتی از نظر دانش و علم باید دو مهارت را همزمان کسب کنید تا بتوانید در آن زمینه موفق باشید :

الف: باید در زمینه فعالیت خودتان هر چه که هست فرضا : کسب درآمد اینترنتی ، برنامه نویسی و طراحی سایت ، تولید منسوجات ، لوازم آرایشی و بهداشتی، آموزش زبان و…دارای تخصص و مهارت بالا باشید و حرفی برای گفتن داشته باشید.

ب: باید در زمینه چگونگی فروش اینترنتی ، شیوه بازاریابی اینترنتی ، استفاده از تبلیغات اینترنتی ، همکاری در فروش و به طور کلی تجارت الکترونیک و راههای جذب مخاطب در اینترنت، علم و دانش لازم را کسب کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مشاغل و کسب و کارهای خانگی

۴- فراهم کردن پیش نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری کار

فرض ما این است که در راه اندازی مشاغل خانگی اینترنتی تمام موارد قبلی را آماده کرده اید حالا باید پیش نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری کسب و کار خانگی اینترنتی را فراهم کنید و در واقع از این زمان است که عملا کسب و کار خانگی شما شروع می شود.

برخی از این لوازم و ملزومات کسب و کارهای اینترنتی عبارتند از: داشتن یک کامپیوتر یا تبلت و یا موبایل، اشتراک اینترنت، ثبت دامین، خرید هاست و طراحی یک وب سایت حرفه ای مناسب با کسب و کار. البته می توان فرضا در اینستاگرام ، تلگرام ، توئیتر و… کسب و کار خانگی راه انداخت ولی بدون این موارد نمی توان یک کسب و کار دائمی ، دارای برند و مورد اعتماد کاربران ایجاد کرد.

داشتن یک وب سایت معتبر موجب اعتماد و اطمینان کاربران شده و کسب درآمد اینترنتی را پایدار خواهد کرد. می توانید در وب سایت خود محصولات فیزیکی تولید شده در خانه را بفروشید و یا با شرکت های تولیدی قرار ببنید و محصولاتشان را تبلیغ و یا بازاریابی کرده و بفروشید. همچنین می توانید محصولات دانلودی و دیجیتالی عرصه کنید و به فروش برسانید.

گاهی نیاز به فروش محصولات اعم از دانلودی یا فیزیکی نیست بلکه آموزش و خدمات آموزشی که بسیار پردرآمد است را به دیگران ارائه دهید و از این راه کسب درآمد کنید.

سخن پایانی راه اندازی مشاغل خانگی اینترنتی

توجه کنید که کسب و کارهای خانگی در تمام دنیا به دو دسته اصلی : ۱- کار در خانه و ۲- کسب و کار خانگی تقسیم می شوند. کار در منزل، به کارهایی گفته می شود که شما بر اساس مهارت خودتان و بر اساس نیازهای یک کارفرما و یا چند کارفرما، بصورت پروژه ای قبول به کار می کنید و کار خودتان را در آن حوزه شروع می کنید.

البته در دسته بندی شیوه های کسب و کار خانگی، آنها به چهار دسته: ۱- کسب و کارهای اینترنتی ۲- کسب و کارهای تولیدی ۳- کسب و کارهای اشتراکی و ۴- کسب و کارهای آموزشی تقسیم می شوند. فرقی ندارد قصد راه اندازی کدام یک از این مشاغل خانگی و دسته بندی ها را دارید مهم این است که با برنامه و هدف شروع کرده و در کار خود دارای مهارت و تخصص بالا باشید.

نکته پایانی راه اندازی مشاغل خانگی اینترنتی اینکه، باید برای موفقیت بیشتر کمی خلاق تر و ایده پرداز تر باشید و برای اینکه بتوانید بیشتر کسب درآمد کنید، دست به روش های خلاقانه ای بزنید. یقینا با مشاغل خانگی اینترنتی و با حضور در خانه و کار در منزل انعطاف پذیری بیشتری برای امور مختلف زندگی خود خواهید داشت. در نتیجه دست تان برای انجام هر کاری باز می باشد. ضمن اینکه اگر فردی خلاق و مبتکر باشید، موقعیت کار در خانه می تواند خلاقیت شما را بیش از گذشته شکوفا کند.

مطلب پیشنهادی

کار تولیدی با پول کم ، کسب و کار زودبازده ، کار تولیدی پولساز

شروع کار تولیدی با پول کم

کسب پول و سرمایه کار راحتی نیست لذا راه اندازی کسب و کار با پول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.