روش های کسب درآمد از اینترنت

مدل ها ، راهها و روش های کسب درآمد از اینترنت بسیار متنوع و در عین حال بسیار جذاب بوده و هر کسی می تواند با توجه به مهارت و تخصص خود یکی از راهها و مدل های کسب درآمد اینترنتی را انتخاب کند و بر اساس آن درآمد آنلاین خود را شروع کند. این تنوع روش های کسب درآمد این امکان را به افراد می دهد که با بررسی درست ، شغل مدنظر خودشان را پیدا کنند.

اگر در بیرون جامعه به دلیل تحریم ، مشکلات اقتصادی ، تولید و کار تا حدود زیادی دچار مشکل شده است از بستر اینترنت می توان اقدام به راه اندازی کسب درآمد اینترنتی کرد. در سایت پول تصمیم گرفتم تا ضمن تقسیم بندی مدل های مختلف ، مجموع روش های کسب درآمد از اینترنت را به صورت فهرست وار بیاورم . امیدوارم مورد توجه جویندگان کار قرار گیرد.

روش های کسب درآمد از اینترنت

همان طور که در بالا ذکر شد مدل ها و روش های کسب درآمد از اینترنت بسیار زیاد است و هر نوع کسب و کار واقعی و سنتی که در بیرون وجود دارد می توان معادل آن را در اینترنت ایجاد کرد و از طریق آن کسب درآمد اینترنتی داشت. به دلیل همین انعطاف پذیری بالای اینترنت است که مدیران شرکت ها و موسسات مالی گرایش زیادی به راه اندازی کسب و کارهای آنلاین دارند.

به دلیل فراوانی و کثرت روش های کسب درآمد از اینترنت نمی توان تمام آنها را که شامل هزاران روش کسب پول می شود در یک مقاله و یا محتوا ارائه داد . برای راحتی کار و اینکه بتوانیم یک نمای کلی از مجموع راههای کسب درآمد اینترنتی داشته باشیم ، تمام روش های کسب درآمد از اینترنت را در ۸ شاخه و یا بخش کلی و اصلی تقسیم بندی کردیم و تلاش شد تا مهمترین زیرشاخه های آن در اینجا فهرست شود.

نکته مهم اینکه مدل ها و شیوه های کسب درآمد اینترنتی خیلی بیشتر و فراتر از اینهاست و نباید به این فهرست کلی اکتفا شود و می توان این فهرست را دریچه ای به مشاغل و کسب و کارهای اینترنتی تصور کرد.

فهرست مدل ها و روش های کسب درآمد اینترنتی

در بالا زمانی که از راههای کسب درآمد صحبت می شد به مشاغل اینترنتی اشاره شد در اینجا قصدمان معرفی مشاغل و کسب و کارهای اینترنتی نیست بلکه راههای کسب درآمد اینترنتی منظورمان است و این دو با هم فرق دارد. فرضا ممکن است یکی شغلش فروش کتاب درسی دانلودی باشد و در زمره کسب درآمد از طریق محصولات مجازی و کتاب های الکترونیک قرار می گیرد . خود شغل کتاب فروشی شامل دهها شغل و کسب و کار اینترنتی می شود لذا به این نکته کلیدی هم باید توجه کنید.

مهم ترین و ساده ترین روش های کسب درآمد از اینترنت عبارتند از :

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب بلا با شرکتهای هرمی

۱- تبلیغات اینترنتی

تبلیغات در اصطلاح یعنی پیامی که به مخاطب می‌رسانید تا توجهش را به ایده، محصول، خدمت یا شرکت جلب شود، می گویند و یکی از شاخه های اصلی کسب درآمد اینترنتی محسوب می شود. تبلیغات اینترنتی به دلیل دسترسی آسان به مخاطبان زیاد ، تعامل مستقیم با کاربران ، هدفمند بودن ، قابلیت پیگیری کاربران  و هزینه مناسب مورد توجه است . کسب درآمد از تبلیغات اینترنتی به شیوه های زیر انجام می شود:

– شبکه های تبلیغاتی

– سفیران

– پست های تبلیغاتی  یا رپورتاژ آگهی

– پست های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی

– قرار دادن لینک اسپانسرها در سایت و وبلاگ

– job boards (اعلانات استخدام )

– کتاب های راهنما

– خبرنامه های تبلیغاتی

– تبلیغات RSS

– لینک های متنی

– تبلیغات ویدیویی

– تبلیغات پادکستی

– ایجاد رقابت و دادن جایزه

– تبلیغات ایمیلی ( ایمیل مارکتینگ )

۲- بازاریابی پورسانتی

بازاریابی پورسانتی یا وابسته یکی از روش های کسب درآمد از اینترنت است که در آن صاحبان مشاغل به بازاریابان و یا افرادی که با استفاده از تلاش ها و روش های بازاریابی پورسانتی کالای آن ها را معرفی و از این طریق بازدید کننده و یا مشتری می فرستند، حق الزحمه یا پورسانت می دهند. به طور کلی به سه گروه: شبکه های پورسانتی ، برنامه های خصوصی پورسانتی و فروشگاههای اینترنتی تقسیم می شوند . در مدل های جزیی به انواع زیر تقسیم می شوند:

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ

– کسب درآمد بر اساس تعداد نمایش CPM

– کسب درآمد بر اساس عمل CPA

– کسب درآمد بر اساس کلیک CPC

۳- رویدادها

برگزارکنندگان رویدادها روزانه میلیاردها تومان از طریق فروش رویدادها در سامانه های مختلف و مرتبط، اقدام به کسب درآمد اینترنتی می کنند و یکی از مدل های پولساز اینترنتی می باشد. برخی از شیوه های کسب درآمد از رویدادها عبارتند از:

– فراخوان های آنلاین ، ورکشاپ ها ، وبینارها

– رویدادهای حضوری ، کنفرانس ها ، جلسات

– ثبت نام ها و پر کردن فرم های عضویت

– برگزاری نظر سنجی ها و آزمون ها

– فروش بلیت های مراسم و همایش ها

۴- درآمد تکراری

یکی از راههای کسب درآمد اینترنتی است که همراه با سایر مدل های کسب درآمد اینترنتی و یا به صورت مجزا و به شیوه های زیر قابل اجرا می باشد:

– انجمن های خصوصی

– تولید محتوای اختصاصی

– مربیگری ( انواع و اقسام مربیگری آموزشی ، ورزشی و…)

۵- ترویج کسب و کارهای آفلاین و سنتی

می توان با تبلیغ و یا ترویج کسب و کارهای سنتی و آنلاین ، از طریق اینترنت اقدام به کسب درآمد کرد بهترین نمونه برای این نوع کسب درآمد ، کسب و کار خانگی می باشد که امروزه در حال گسترش می باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راه اندازی کسب و کار اینترنتی

۶- خدمات

یکی از روش های کسب درآمد از اینترنت ، ارائه خدمات متنوع در مدل های مختلف کسب و کار می باشد برخی از مهم ترین مدل های این شیوهکسب درآمد اینترنتی عبارتند از:

– آزادکاری یا فریلنسری

– مربیگری ( انواع مربیگری ، که در بالا در مدل درآمد تکراری هم به آن اشاره شده است)

– آموزش

– مشاوره

– سخنرانی

– طراحی

– کپی رایتینگ (کپی رایتینگ هنر و دانش تولید محتوا برای المان‌های تبلیغاتی کسب و کار می باشد. نوشتن متن بروشور، بیلبورد، کارت‌ها و هدایای تبلیغاتی، ایمیل و … است)

۷- محصولات

کسب درامد از طریق محصولات یکی از مهم ترین راههای کسب درآمد از اینترنت می باشد و این مدل کسب درآمد خود به دو زیر شاخه تقسیم می شود که عبارتند از:

الف : محصولات مجازی :

– کتاب های الکترونیک ( ایبوک ها )

– دوره های آموزشی

– نرم افزارها

– گزارش ها

– نسخه های چاپی

– اپلیکیشن ها

ب : محصولات مجازی

–  کتاب ها و جزوه ها

– وسایل تدریس و آموزش

– کالاها ، وسایل و لوازم

۸- درآمدهای جانبی

برخی از مدل ها و راههای کسب درآمد وجود دارد که در دسته های هفت گانه بالا قرار نمی گیرد و جزو درآمدهای جانبی اینترنتی محسوب می شود که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

– خیریه ها

– سندیکاهها

– فروش وبلاگ ها و سایت ها

روش های کسب درآمد از اینترنت ، مدل کسب درآمد اینترنتی ، راههای کسب درآمد آنلاین
مدل ها و روش های کسب درآمد از اینترنت

سخن پایانی روش های کسب درآمد از اینترنت

در این مقاله به طور فهرست وار به شاخه های اصلی روش های کسب درآمد از اینترنت اشاره شد توجه کنید که روش ها بسیار بیشتر از اینها می باشد و هر کدام از زیر شاخه ها خود به نمونه های کوچک تر تقسیم می شود برای نمونه شاخه خدمات و زیر شاخه مشاوره آن به دهها و چه بسا صدها شیوه کسب درآمد تقسیم می شود که برخی از آنها عبارتند از:

مشاوره کشاورزی و باغبانی ، مشاوره فضای سبز، مشاوره کیفیت هوا، مشاوره رونق کسب و کار، مشاوره رایانه ، مشاوره پروژه، مشاوره سئو و بهینه سازی سایت ، مشاوره‌ فرهنگی ، مهندس مشاور، مشاوره‌ محیط زیست ، مشاوره‌ دادگستری، مشاوره‌ پرورش اندام ، مشاوره‌ حقوقی ، مشاوره‌ سلامتی ، مشاوره‌ منابع انسانی،  مشاور روانشناسی ، مشاوره‌ امور بین‌المللی ، مشاوره‌ بازاریابی اینترنتی ، مشاوره‌ امور کار و کارگر، مشاوره‌ شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی ، مشاوره‌ بازاریابی ، مشاوره‌ پزشکی ، مشاوره‌ فروش و…

نکته آخر اینکه آنچه در بالا بیان شد روش های کسب درآمد از اینترنت بود و نباید با روش های کسب و کار و مشاغل اینترنتی اشتباه گرفت . هر کسی می تواند با راه اندازی یکی از مشاغل و کسب و کارهای اینترنتی و با استفاده از یک یا چند روش کسب درامد که در بالا ذکر شد اقدام به کسب پول و ثروت کند.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.