سه قدم اصلی فعالیت در بورس

هر فردی برای انجام هر فعالیت اقتصادی تاثیرگذار باید مراحل و گام هایی را طی کند بورس هم اینگونه است. سه قدم اصلی فعالیت در بورس در واقع گام های اولیه ومهم برای شروع یک کار مهم می باشد به ظاهر این سه گام ساده می باشد ولی از گام اول تا سوم، شما تعیین می کنید که با پولتان در بازار سرمایه چه کاری می خواهید انجام دهید.

بورس جذابیت ها وریسک های خاص خودش را دارد و کسی در این بازار پرسود و ثروت موفق خواهد بود که بتواند معقولانه و با برنامه درست عمل کند. در سایت پول یابی ضمن بیان سه قدم اصلی فعالیت در بورس که همه باید بدانند در لابه لای آن هم توصیه ها و آموزش های کاربردی هم بر حسب تجربه و مشاوره ارائه می شود. همچنین نگاه کنید به مقاله : ( مزایا و معایب فعالیت در بورس )

ویژگی و شیوه فعالیت در بورس

همه بورس های فعال، چه در ایران و جهان دو خصوصیت و ویژگی عمده را دارند اول نوسانات شدید قیمت با تاثیرپذیری از مسائل متعدد، و دوم ، امکان برداشتن قدم یا گام های بزرگ . در بورس می توان با رعایت قواعد و اصول علمی ومنطقی به سودهای کلان و ثروت های بزرگ دست یافت به شرطی که هوشمندانه و همراه با آموزش وارد شوید.

نکته مهم این است که در بورس باید سرمایه مازاد و راکد را به جریان انداخت و هرگز سرمایه اصلی و به قول معروف هست و نیست خود را داخل نکرد چون ممکن است همه با اشتباهی برباد فنا رود. بورس مکان عالی برای سرمایه گذاری است به شرطی که با آموزش کافی، مشاوره با افراد خبره، کسب مهارت و دانش بالا و استفاده از نظرات کارشناسان وارد شوید.

سه قدم اصلی فعالیت در بورس

 برای فعالیت در بورس مراحل مختلفی است ولی به طور کلی سه گام یا سه قدم اصلی فعالیت در بورس وجود دارد که باید هر فردی برای آغاز و ادامه فعالیت آن را طی کند. گام ها از ثبت نام شروع شده و به تحلیل ختم می شود. برخی فیزیکی هستند و برخی نیاز به کسب تجربه و دانش می باشند. که این مراحل عبارتند از:

۱- گام و قدم اول دریافت کد بورسی

اولین قدم و راه، گرفتن دریافت کد معاملاتی یا کد بورسی است یعنی در واقع هویت شما از نظر حقیقی یا حقوقی تایید می شود و اینکه شما دارای شفافیت مالی می باشید. برای این کار خودتان و یا از طریق دفاتر پیشخوان در سایت سجام ثبت نام می کنید بعد از ثبت نام و دریافت کد پیگیری مرحله دوم احراز هویت را بازخودتان یا از طریق دفتر پیشخوان انجام می دهید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  بررسی حقوقی بیت کوین

بعد از دریافت کد بورسی، در مرحله آخر برای انجام معامله نیاز به یک کارگزار رسمی دارید که به عنوان واسطه بین شما و بورس عمل می کند می توانید به دفاتر کارگزاری ها در سطح شهر و یا دفاتر پیشخوان منتخب مراجعه کنید و این مرحله را انجام دهید .

با دریافت نام کاربری و رمز عبور از کارگزاری می توانید شروع به فعالیت کنید. کارگزاری ها وظیفه انتقال سفارشات خرید و فروش سهام را در سامانه معاملاتی بورس بر عهده دارند. این کار به دو صورت دستی و توسط کارگزار و یا توسط سرمایه گذاری و از طریق نرم افزارهای معاملات آنلاین و به صورت مستقیم صورت می گیرد.

کد معاملاتی ( که با نام کد بورسی یا کد سهامداری می شناسند) در واقع نشان دهند هویت سهامدار در بورس تهران است. شرکت های کارگزاری بسیار زیاد بود و شما به دلخواه می توانید هر کدام را که علاقه دارید انتخاب کنید.

این مرحله اولین و ساده ترین مرحله فعالیت در بورس است و کار شما با ثبت نام و گرفتن کد بورسی و انتخاب کارگزاری تمام می شود . به همین سادگی.

۲- فراگیری قوانین و مفاهیم بورس ایران

دومین گام برای فعالیت در بورس یادگیری قوانین آن است قرار است در جایی کار کنید که برایتان سودآوری داشته باشد طبیعی است که باید شیوه فعالیت در آنجا را یاد بگیرید. اصولا هیچ فعالیتی در دنیا وجود ندارد که نیاز به مهارت نداشته باشد مخصوصا فعالیت مالی، که حتما نیاز دارد.

لذا برای فعالیت درست و پیشگیری از ضرر و زیان، باید قوانین، مفاهیم و اصطلاحات پایه مرتبط با بورس را یاد بگیرید فرضا بورس چیست و چه فرقی با فرابورس دارد؟ ساعات کاری بورس چه ساعاتی است ؟ افشای الف و ب در بورس به چه معناست ؟ زمان مناسب معاملات کی است ؟ عرضه اولیه چیست ؟ و….

اگر قوانین اولیه بورس را یاد بگیرید در شروع کار، با مشکلات کمتری مواجه می شود برای یادگیری این قوانین می توانید به صفحه آموزشی بورس، سایت های آموزشی آنلاین بورس، جزوات و کتاب های آموزشی درباره بورس، کانال های آموزشی معتبر، وبینارها ، کلاس های آموزشی اعم از واقعی و مجازی ، مشورت با افراد مطلع و… اقدام کنید.

 3- فراگیری تحلیل و انجام معاملات در بورس

اگر دو گام قبلی را درست انجام داده باشید در مرحله سوم، یادگیری تحلیل و چگونگی انجام معاملات بورس را می توانید انجام دهید اینکه سهام کدام شرکت و کارخانه را بخرید؟ کدام سهم و اوراق بهادار را در چه مواقعی خرید کنید تا بیشترین سود را ببرید؟ چه زمانی سهام خود را بفروشید تا سود مناسبی کسب کنید و…

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  چشم انداز کسب درآمد از بورس

این امور در ظاهر شاید آسان به نظر بیاید ولی در عین سادگی ، کمی سخت هم است. نیاز است که کمی روانشناسی بازار را بدانید و در کنارش تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال را هم بلد باشید. برای تسلط بیشتر، هم زمان با یادگیری، نیاز به کسب تجربه و تمرین و فعالیت اولیه در بازار دارید حتما با افراد خبره دلسوز مشورت کنید.

اهمیت تحلیل بورس
گام های فعالیت در بورس ، آموزش مراحل کار در بورس
یک بورس باز و سرمایه گذار حرفه ای مانند یک صیاد صبور منتظر می ماند و با انتخاب یک برکه خوب، در موقع مناسب قلاب خود را برای شکار ماهی بزرگ به آب می اندازد. موفقیت یعنی استفاده همزمان و درست از تحلیل تکنیکال و بنیادی .

این مرحله مهم ترین و حساس ترین گام برای فعالیت در بورس است و باید با درایت و علم کامل، بازار سهام شرکت ها را تحلیل کنید و احساسی اقدام به خرید و فروش نکنید اخبار بازار،وقایع سیاسی و اقتصادی کشور و جهان، تحولات جهانی، عملکرد شرکت ها و…. را در حد وقت و توان خودتان و بر اساس ضرورت، پیگیری کنید .

در خرید و فروش عجول نباشید قدم به قدم و با بررسی وارد شوید. کسانی موفق هستند که در گام سوم با حوصله رفتار کنند. هرگز فریب شعار و رفتار کسانی که می گویند سود بالایی دارند و شما آنها را با خودتان مقایسه می کنید که درآمدی ندارید را نخورید. معامله درست و منطقی ملاک است. اگر از روی هیجان و احساس معامله کنید، سرمایه خودتان از دست می دهید که هیچ نفعی نداشته، اصل پول و مال خود را از دست داده اید.

سخن پایانی سه قدم اصلی فعالیت در بورس

بازار سهام و بورس، یک بازار پر ریسک و پرتلاطم است لذا باید در ورود به آن همه خطرات سرمایه را در نظر داشته باشید. باید بیشترین انرژی و زمان را صرف کنید و بی محابا اقدام به خرید نکنید زیرا یک معامله نادرست به هر دلیل موجب از دست رفتن بخشی یا کل سرمایه شما خواهد شد.

از این سه گام جز گام اول که مرحله ثبت نام و احراز هویت است دو گام دیگر به ویژه گام سوم، یعنی تحلیل بورس فوق العاده مهم است و اگرچه می گویم با افراد کاربلد و کاردان خیرخواه مشورت کنید ولی این خود شما هستید که باید تصمیم نهایی و درست را در بورس بگیرید پس مسلط به کار بوده و با آگاهی عمل کنید.

فاکتورهای مهم برای موفقیت در بورس ، یادگیری اصول بورس و تحلیل آن، کسب تجربه و تمرین، خرید اصولی و پرهیز از هیجان می باشد.

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.