شیوه استخراج بیت کوین

روش و شیوه استخراج بیت کوین یا ماینینگ Bitcoin Mining یک پروسه خیلی طولانی و وقت گیر می باشد. خلاصه اینکه،: نوعی پروسه وریفای (تایید) اطلاعات است که تحت دو مرحله هش پیچیده SHA256 انجام می شو دو  هدف آن فراهم آوردن امنیت تراکنش‌های بیت‌کوین و اعتبار سنجی آن و تامین امنیت لازم برای کل شبکه بیت‌کوین می باشد. البته مباحث فنی زیادی در استخراج ارزهای دیجیتال وجود دارد و شخصی که قصد ورود به آن دارد باید مطالعه و تحقیق کامل کند.

به طور کلی شیوه استخراج ارزهای دیجیتال اینگونه است که دستگاه‌های استخراج‌کننده (ماینرها) برای حل جواب معادله‌ای که پاداش آن همان بلاک‌چین یا ارز دیجیتال است، اعداد را یکی پس از دیگری امتحان می‌کنند تا سرانجام به نتیجه درست برسند . (نگاه کنید به : راههای استخراج بیت کوین)

ملزومات برای استخراج بیت کوین

حال فرض ما این است که از روش ماینینگ استفاده می کنید. از ملزومات استخراج ارز در روش ماینینگ این موارد است:

۱-  یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ با قدرت پردازش بالا (سیستم‌های قدرتمند مخصوص بازی یا کارهای گرافیکی).

۲- امکانات برای روشن نگه‌داشتن سیستم به مدت طولانی . هرچقدر بیشتر بتوانید سیستم را روشن نگه دارید و نرم‌افزار استخراج را اجرا کنید، درآمدتان بیش‌تر خواهد بود.

۳-  اتصال اینترنت (بدون قطعی و با پایداری بالا) . یک اتصال اینترنت معمولی که امروزه همه به آن دسترسی دارند کفایت خواهد کرد.

نکته مهم اینکه، این اتصال باید پایدار باشد تا فرایند استخراج قطع و وصل نشود.

۴- ثبت نام و نصب نرم افزار . پس از فراهم کردن ملزومات، مراحل استخراج شامل ثبت‌نام و نصب نرم‌افزار از یک وب‌سایت استخراج ارز می‌شود. با اجرای نرم‌افزار ، فرآیند استخراج شروع می‌شود. این نرم‌افزار بر اساس قدرت سیستم شما و بازاری که برای ارزها وجود دارد، به‌صورت خودکار شروع به استخراج بهترین ارز مناسب می‌کند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کاریابی با برنامه نویسی

۵- ایجاد کیف پول آنلاین : لازم است یک کیف پول برای نگهداری ارز مورد نظر ایجاد شود که پس از انجام فرآیند استخراج، ارز به کیف پول منتقل شود و در نهایت این ارز دیجیتالی به ریال تبدیل شده و فروخته می‌شود.

معرفی شیوه استخراج بیت کوین

راههای مختلفی برای استخراج ارزهای دیجیتالی از جمله بیت کوین وجود دارد که چهار روش آن را در سایت پول یابی شرح می دهیم:

۱- کامپیوتر یا لپ‌تاپ شخصی

استفاده از کامپیوتر و لپ تاپ های شخصی در شروع کار بیت کوین که هنوز رقابت و سختی کار زیاد نبود، موثر بود و افراد زیادی از این راه کسب درآمد اینترنتی داشتند . اما امروز با سختی و رقابت زیاد، کارایی قبل را ندارد و به خاطر هزینه بالای برق و امکان خسارت دیدن این وسایل، اصلا به صرفه نیست.

البته از کامپیوتر و لپ‌تاپ‌ برای سایر ارزهای دیجیتال که راحت تر بوده و هنوز سختی پایینی دارند و قیمت‌شان پایین است  می توان استفاده کرد و به صرفه تر است . با این اقبال مردم به ارزهای دیجیتال، احتمالا در آینده سایر ارزهای دیجیتال هم رشد خواهد کرد.

۲- خرید هش پاور (Hash power)

راه دوم استخراج بیت کوین خرید یا اجاره قدرت پردازش یک کامپیوتر که در یک مزرعه (mining farms) مجهز است ، می باشد. شرکت هایی هستند  که کار استخراج را برای شما انجام می‌دهد و ارز بدست آمده را پس از جمع شدن به کیف پول شما منتقل می‌کند. در این روش نیازی به داشتن دانش فنی نصب و اجرای دستگاههای استخراج نیست و فقط براساس قراردادی که با آن شرکت دارید، مبلغی را پرداخت می‌کنید و مقدار مشخصی Hash هش پاور به دست می آورید

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد اینترنتی با تولید محتوا

بزرگترین ایراد این کار این است که متاسفانه بیشتر سایت‌های فروش هش پاور  در قالب فروش کلاهبردارای می‌کنند. شاید سایت genesis-mining.com که دفترش در هنگ کنگ قرار دارد کمی بهتر از بقیه باشد.

۳- خرید و نصب دستگاههای ماینر

شیوه دیگر خرید، نصب و راه‌اندازی ماینرها و rig های استخراج بیت کوین باشد ولی باید اطلاعات فنی خوبی داشته باشید. با اطلاعات زیادی که در خصوص استخراج به زبان انگلیسی وجود دارد، رفته رفته افراد بیشتری وارد این حوزه می‌شوند. به دلیل سختی و رقابت بالا، هزینه های سرمایه گذاری بالا رفته است .

ماینینگ بیت کوین ، دستگاه استخراج بیت کوین

 البته اگر گرافیست، گیمر یا شخصی باشید که یک کامپیوتر قدرتمند دارد شاید با قدرت پردازش کامپیوترتان بتوانید روزانه چندهزار تومان درآمد داشته باشید ولی باز زیاد صرفه اقتصادی زیادی ندارد.

۴-  استخراج بیت کوین به وسیله مرورگر اینترنت

این روش ساده‌ترین و سریعترین روش شروع استخراج ارزهای دیجیتال از جمله بیت‌کوین است. در این روش شما با وارد شدن به یک صفحه مخصوص که توسط برخی سایت‌ها راه‌اندازی شده، از قدرت کامپیوتر خودتان برای استخراج ارز استفاده می‌کنید.

تخصص خاصی نمی خواهد فقط سایت موردنظر را باز کنید، دکمه شروع را بزنید و صفحه را باز نگه دارید. هر چقدر صفحه به مدت طولانی‌تری باز باشد و اتصال برقرار باشد، بیت‌کوین بیشتری به حساب شما اضافه می‌شود.

 این روش ها هم امروزه به دلیل رقابت بالا و هزینه های جانبی ، زیاد صرفه ندارد با این حال دو سایت freebitco.in  و سایت faucethub.io  از جمله این سایتها می باشند.

مطلب پیشنهادی

درآمد وبلاگ نویسی چقدر است ؟ , چطور از وبلاگ درآمد بالایی کسب کنیم؟

راههای کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی

ایجاد یک وبلاگ شخصی با هر انگیزه ای که باشد می تواند منجر به کسب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.